Keresés

Részletes keresés

M41 2180 Creative Commons License 2010.08.10 0 0 29068
Üdv!
A minap hallottam az első kósza híreket az új menetrendről. E szerint a 25-ös vonalon a Bp-i gyorsvonatok Bobáig minden állomáson és megállóban megállnak majd. És lesz napi egy db ütemen felüli IC a Keletibe(!) a deltán át.

Megerősítést vagy cáfolatot kérnék azoktól akiknek van hiteles infójuk!
Előre is köszönöm!
JabyGabi Creative Commons License 2010.08.07 0 0 29067
Hogy minél ragaszkodik mihez a GySEV? Azoknál a gyorsvonatoknál, amelyek Szombathelyre vagy Celldömölkre mennek, és mellesleg visznek soproni kocsikat??? Hááát...
Előzmény: vasutasadam (29066)
vasutasadam Creative Commons License 2010.08.07 0 0 29066
Azt tudom mondani, amit személyesen mondtam. A GySEV ragaszkodik a Keletihez. Mint Kaposvár a Délihez.
Előzmény: Törölt nick (29065)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.06 0 0 29065
Azért lehetne mit kitenni a Keletiből most is... Például ott vannak a Győr felé közlekedő gyorsok. Na azok például kiválthatták volna a pécsi IC-ket. Indulóban napi 9 van belőlük (az Amicust nem számolva, mivel nemzetközi), a pécsi IC-kből pedig 8. Tehát ha lenne egy elfogadott koncepció, hogy amennyire lehet, az IC-ket és a nemzetköziket a Keletibe járatjuk, akkor most ezt lépték volna meg.
Excelsior84 Creative Commons License 2010.08.06 0 0 29064
Megnéztem műholdon, és igazat kell adnom. De gondolom, hogy az végig MÁV terület, tehát kisajátítani sem kellene. Ott egy delta kiépítése pedig nem lenne milliárdos költség. Csupán a gond az, hogy ha építenének infrastruktúrát, akkor nem lehetne annak hiányára hivatkozva berakni a nyíregyi IC-ket a nyugatiba...más kifogást kellene keresni. Némi kis lőrelátással rögtön ki is lehetne 4 vágányosra is építeni a pályát, hiszen ott jelentős áruforgalom zajlik, vagyis van bevétel, és profitabilis szolgáltatás/infrastruktúra kifejlesztésére lehet befektetőt találni.
Előzmény: Komlósfecskés (29063)
Komlósfecskés Creative Commons License 2010.08.06 0 0 29063
Egyről beszélünk. Ami a térképeken deltának látszik, az az általam emlegetett vágány. Részletesebb térképeken (1 : 20 000 körül) általában már látszik is, hogy egy a Horog utca mentén húzódó külön vonalról van szó. Azt meg már említettem, hogy részben járhatatlan, illetve csak Kőfelső felé lehet kijutni róla.
Előzmény: Excelsior84 (29062)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.08.05 0 0 29062
Megnéztem több térképen: 1979-es kiadás a legrégebbi, a legfrissebb a googlemaps. Van 2004-es cartographia kiadású Bp térképem is. Mindegyik jelzi a deltát...lehet, hogy nem egyről beszélünk. Olyan van, hogy egy térképet elrontanak, de hogy már 1979-ben is, meg 2004-ben is olyan deltákat jelöljenek be, amely nem létezik...nem hiszem.


"Kökiről Hízlalón át Kőfelső felé" infrastruktúrára akkor érdemes csak költeni, ha sikerült eldönteni, hogy szükség van BKSZ-re, és marad is, és ebben mi a vasút szerepe. Pl. Keleti-ferihegy vasút megépítése fele részben az EU pénzügyi alapokból, fele részben állami pénzből, a működtetést pedig átadni befektetőnek.
Előzmény: Komlósfecskés (29061)
Komlósfecskés Creative Commons License 2010.08.05 0 0 29061

Nem erre gondoltam. Kőbányáról megy két vágány Fradi felé. Ahol az egyesbe becsatlakozik, ott van egy delta a térképem és a googlemaps szerint is

 

Ezt próbáltam elmagyarázni, hogy nincs, és nem is volt ott delta. Volt egy dízelüzemű összeköttetés Kökiről Hízlalón át Kőfelső felé (nem az 1-esre!), de mára már ez is részben járhatatlan.

Tehát gyakorlatilag mindenképp új vonal építése szükséges, annak minden vonzatával. Milliárdos nagyságrend, s mi is lenne a haszon?

 

 

Előzmény: Excelsior84 (29060)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.08.05 0 0 29060
D55

Az, hogy megnéztem a térképet, és felhívtam az olvasók szíves figyelmét arra, hogy nem hiányzik annyi infrastruktúra, amennyit itt hirdetnek, nem nagyképűség.

Olajlobbi? hogy jön ez ide? szerintem ez legkevésbé a vezetőségen múlik...lenne társadalmi támogatottsága a vasút modernizációjának, magasabb színvonalú szolgáltatásnak? szerintem nagyon népszerűtlen lenne. És ha hiszünk annak a feltételezésnek, hogy ha átteszik a nyíregyi IC-ket a nyugatiból a keletibe, az -10 % annak a politikai garnitúrának a népszerűségéből, akkor én ezért nem a vasút vezetőit hibáztatnám.

"Keleti-Rákos-Rákosszentmihály-Rákosrendező-Városligeti elág.-Kőbánya-Kispest útvonal"

Nem erre gondoltam. Kőbányáról megy két vágány Fradi felé. Ahol az egyesbe becsatlakozik, ott van egy delta a térképem és a googlemaps szerint is. Köki-Fradira most költöttek egy halom pénzt. Az 1-es vonal pedig nincs leterhelve.

Komlósfecskés

"Csak az a fránya pénz".

Közösségi közlekedéshez, vasútépítéshez lehet befektetőt találni. A MÁV pazarlását is lehetne csökkenteni, sőt, plusz bevételeket is tudna a vállalat szerezni. Ez szemlélet kérdése. Ha le akarok adni 10 kilót, elmegyek futni, vagy edzeni, és nem fogom tonna számra enni a csokoládét. ha minden távolsági vonatot be akarok rakni a Keletibe, akkor ehhez építem az infrastruktúrát, és nem az ellenkezőjét csinálom. Arra a trehányságra és nemtörődömségre, ami az elmúlt 20 évben folyt, nem nagyon alapoznám az érvelésem. Itt két évig volt törekvés az összes IC bepakolása a keletibe, és akkor a zömét sikerült is berakni, aztán utána győzött az önkormányzati oligarchátus lobbija.

valójában épp ellenkezőleg, nem akarják egy helyre centralizálni a távolsági közlekedést. Először is elkezdenének a déliben és a nyugatiban hőzöngeni, hogy elővárosi pályaudvarrá degradálták le a pályaudvarukat. Másodsorban az önkormányzati politikusok tiltakoznának.
D55 Creative Commons License 2010.08.05 0 0 29059
Ez talán igaz is, hiszen a finanszírozást utas nélkül is megkapják előbb-utóbb...Az utasokkal pedig csak baj van.
Az olajlobbi még mindig virágzik. Szerintem ez az oka annak, hogy ilyen vezetőket teszenk a vasút élére.

Azt pedig megnéztem a googlemaps-en, hogy van-e Köki-Keleti összeköttetés, és bizony van...De biztos hazudik a googlemaps is
Ismételten kérlek, ne ilyen nagyképű módon beszélj, különösen akkor ne, ha valamihez nem értesz, vagy valamit nem tudsz. Még azt tudom elképzelni, hogy a Keleti-Rákos-Rákosszentmihály-Rákosrendező-Városligeti elág.-Kőbánya-Kispest útvonalra gondolsz, ez viszont oltári nagy marhaság, több okból is: nagyon hosszú lenne a menetidő (még a körvasút felújítása esetén is), azonkívül a Keleti-Rákos szakasz pedig már most is eléggé le van terhelve és nem valószínű, hogy túlságosan nagy lazítás nélkül be lehetne illeszteni a menetvonalakat, mert itt a 80a-120a és a 100a elővárosban is passzolnia kéne a vonatodnak. Úgyhogy ha erre gondoltál, akkor felejtsd el, mert kiröhögnek.
Előzmény: Excelsior84 (29057)
Komlósfecskés Creative Commons License 2010.08.05 0 0 29058

Azt pedig megnéztem a googlemaps-en, hogy van-e Köki-Keleti összeköttetés, és bizony van...De biztos hazudik a googlemaps is

 

Akkor utazgass a googlemapson:)

 

Elvileg dízelgéppel el lehetett jutni Kökiről Józsefvárosba irányváltás nélkül, de a Keletibe nem. Azóta a Kőér utcai átjárót leaszfaltozták, a konténerdelta váltóját kidobták, Hízlalónál is rezeg a léc.

Ettől függetlenül a hely meglenne hozzá, elvileg nincs akadálya a kiépítésnek.

Csak az a fránya pénz.

Előzmény: Excelsior84 (29057)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.08.05 0 0 29057
"az a céluk, hogy ne legyen utas"

Ez talán igaz is, hiszen a finanszírozást utas nélkül is megkapják előbb-utóbb...Az utasokkal pedig csak baj van.

Azt pedig megnéztem a googlemaps-en, hogy van-e Köki-Keleti összeköttetés, és bizony van...De biztos hazudik a googlemaps is
Előzmény: D55 (29056)
D55 Creative Commons License 2010.08.05 0 0 29056
Nem mindegy nekik. Rosszabb: az a céluk, hogy ne legyen utas...
Tisztelet a kivételnek.
Előzmény: D55 (29055)
D55 Creative Commons License 2010.08.05 0 0 29055
Az sem igaz, hogy a Keleti és Kőbánya között nincs pálya.
Ha valaki nem tud valamit, akkor ne legyen ennyire biztos a dolgában. Mivel már van némi tapasztalatom a veled való vitatkozásban, ezt most nem folytatom.

az úgy is mindegy, hogy van-e utas vagy nincs/alig...
Nem mindegy nekik. Rosszabb: az a céluk, hogy ne legyen utas...
Előzmény: Excelsior84 (29054)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.08.04 0 0 29054
Ez úgy működik, hogy én, mint vállalat, eldöntöm, hogy minden IC-t egy helyre pakolok, és ehhez 3-4 év alatt megépítem az infrastruktúrát. Az pedig egyszerűen nem igaz, hogy egyáltalán nincs meg. Az sem igaz, hogy a Keleti és Kőbánya között nincs pálya. Egy csomó vonatot át lehet vinni a Keletiből máshová, ez csak döntés kérdése. Eddig is a Keleti zsúfoltságára hivatkozással össze-vissza pakolásztak ki-be vonatokat. ha úgy tetszik, kitesznek vonatokat Kőbányára, ha olyan kedvük van, akkor meg beviszik a nyugatiba vagy a keletibe. Nyilván nem a 8 pár pécsi IC-n múlik ez. Itt arról van szó, hogy egyetlen döntéshozónak sem érdeke, hogy minden IC egy pályaudvarra menjen. Ha felújítanák a királyvágányt, vagy a rákospalotai körvasút elején és végén lévő 20-40-es szakaszokat, ad absurdum létrehoznák Kőbánya-felső 100-assal való kapcsolatát, vagy felhúznának 2 peront a keletiben, akkor erre a kifogásra nem lehetne többé hivatkozni, és a régi, jól bejáratott kifogások helyett újakat kellene keresni.

Az is tökéletes, hogy a kör-IC-k állandó jelleggel 20 és 30 perc közötti időt késnek. Ha valaki majd úgy dönt, hogy megszünteti őket, akkor ez jó indok lesz. a szergedi IC-k Cegléden van, hogy 10-15 percet is várnak rájuk, és persze az összes kereszt bukik. De ez sem számít, amíg 30 perc alatti a késés, addig nincs kártérítés. Ha a pécsi IC-k a Keletibe járnának, akkor ott szükségszerűen van IC-csatlakozás, amelynek lekésése a Startnak pénzébe kerül, ezért ennek jobb elejét venni. Így maximum az csak a te álmod, hogy hosszú távon minden távolsági vonat menjen a Keletibe. Ez senkinek nem érdeke. az úgy is mindegy, hogy van-e utas vagy nincs/alig...ilyen (kifogáskereső) hozzáállással nem megy
Előzmény: D55 (29053)
D55 Creative Commons License 2010.08.01 0 0 29053
én csak az IC-ket akarom berakni a keletibe, ez pedig a jelenlegi adottságok mellett is működhet
Hát, nem. Le lett írva ezerszer mind az ötszáz ok...
Emlékeztetőül néhány: jelenlegi adottságok mellett nem tudsz mit kidobni a Keletiből, hogy legyen nekik hely. Továbbá nincs Kőbánya-Kispest-Keleti összeköttetés.
Előzmény: Excelsior84 (29052)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.08.01 0 0 29052
én csak az IC-ket akarom berakni a keletibe, ez pedig a jelenlegi adottságok mellett is működhet, persze átszervezésekkel...de az nyilván az álmok világába tartozik...
Előzmény: D55 (29050)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.08.01 0 0 29051
D55

Arról beszéltem, hogy fel kell újítani a királyvágányt, bővíteni kell, úgyszintén fel kell számolni a rákospalotai körvasúton a lassú jeleket. Ezek egy ekkora állami vízfej számára nem költségek.

"A mindent lehet, csak akarni kell"-ben én sem hiszek, mivel ez csak korlátozások között érvényesül. de itt nem arról van szó, hogy Budapesttől Záhonyig 160 km/h-s pályát kellene építeni...mivel ehhez tényleg sok pénz kéne. De ezek a kis korrekciók nem lehetetlenek. A keletiben is fel lehetne húzni még két peront, ez sem egy nagy költség. Csak amit problémának mondanak, az nem probléma, sőt...Így lehet ide-oda pakolászni a keletiből szerelvényeket a túlzsúfoltságra hivatkozva. ha megoldanák, akkor mire hivatkoznának?

de állítólag az elővárosi közlekedés annyira nyereséges, hogy nem tudják hová tenni a rengeteg profitot, így hát elpazarolják. ha pedig ennyire profitábilis, akkor lehet befektetőket találni, lehet 50 %-ban is akár támogatást lehívni a kohéziós alapból. A Csalagút teljes egészében magántőkéből épült meg, múltkor láttam róla filmet.

Ez politikai döntéshozói kérdés...a pénzt lehet olyan szárnyvonalakra költeni, amelyeken a mozdonyvezetőn, a kalleren és két renitens nyugdíjason kívül senki nem utazik, vagy lehet ilyen beruházásokra is.
D55 Creative Commons License 2010.08.01 0 0 29050
Ugyanis én már évek óta ilyesmiről beszélek, de akkoriban minden voltam, csak tisztességes ember nem...
Ilyesmiről, de nem ilyenről. Szerintem te a jelenlegi adottságok mellett akartál minden távolsági vonatot bezsúfolni a Keletibe, ami nyilván nem működik.

A királyvágány felújítása nem pénz kérdése
Hát, akkor mi kell hozzá? Új alépítmény, új felépítmény, új bizt. ber. Kőteherre és Kőfelsőre (meg a Nyugatiba). Ez pénz kérdése is. A "mindent lehet, csak akarni kell" pedig egy hülyeség.
Előzmény: Excelsior84 (29045)
D55 Creative Commons License 2010.08.01 0 0 29049
És Ferencvárost is át kellene építeni, mert pl. a nyári időszakban akkor Keletiből induló, oda érkező gyorsvonatok között Kelenföld felé nem lehetne kijárni tehervonattal.
Csak a nyári időszakban? ;-)
A jelenlegihez képest kb. óránként egy vonatpárral lenne több (ez a fehérvári gyors), ami lehet, hogy szerinted sok, de szerintem még nem. Vagy ha mégis, akkor kettős szelés kellene Fradi páratlan végén, hogy a Keleti felé tartó távolsági vonat kitérőben történő áthaladása közben meg tudjon indulni Kelenföld felé egy teher, a személypályaudvarról (nem ismerem eléggé FC technológiáját, így ez nem biztos, hogy ez jó lenne).

Meg Kő-Teher és Nyugati közé is kellene plusz vágány...
Szerintem nem férne el és talán nem is lenne rá szükség. Sűrített alapütemben menne óránként két monori, két ceglédi, két gödöllői/hatvani, két sülyi, két szolnoki/nagykátai, két mizsei (ha sokat mondok), ami óránként 12 vonat, vagyis átlagosan 5 perces követés (persze, lehet, hogy egy kupacban több is menne, ha úgy jön ki jól az ábra). Reggel lenne problémás: óránként 3 monori, 3 ceglédi, 3 hatvani, 3 sülyi, 3 szolnoki, 2 mizsei: ez 17 vonat, vagyis átlagosan kb. 3,5 perces követés. Hát igen :)
Azért szerintem rövid térközzel el lehet érni ilyen követési időt (sőt, nagyon feszesen, de talán még normál térközökkel is működne), viszont Zuglóba kéne még egy vágány...
Előzmény: István Gyuri (29047)
v_peti Creative Commons License 2010.08.01 0 0 29048
Milyen szabály? Ausztriában nincsenek 15-20 perces technológiai idők! Jó Fehérvár egy f*s, de a sok helyen erős túlzás, ami technológiai időnek van nevezve!

Előzmény: mcg (29044)
István Gyuri Creative Commons License 2010.08.01 0 0 29047
És Ferencvárost is át kellene építeni, mert pl. a nyári időszakban akkor Keletiből induló, oda érkező gyorsvonatok között Kelenföld felé nem lehetne kijárni tehervonattal.
Meg Kő-Teher és Nyugati közé is kellene plusz vágány...
Szóval, ez így egy nagy álom.
Előzmény: D55 (29041)
v_peti Creative Commons License 2010.08.01 0 0 29046
A 80a/120a reggel akkora elővárosi forgalmat produkál, hogy a 100a mellett azon a két vágányon, ami jön Zugló felől, tutira nem férne be!
Királyvágány! Egy vágányon bevinni? Ne viccelj! Második meg hol férne el?

Persze napi pár vonat mehetne a királyon át, na de ennyi?
Előzmény: Excelsior84 (29045)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.08.01 0 0 29045
D55

"a Keleti lenne a távolsági és nemzetközi pályaudvar, vagyis minden ilyen vonat oda menne"
"A 80a és 120a előváros pedig átkerülne a Nyugatiba, ehhez a királyvágányt fel kéne újítani"

Csak nem megártott a napsütés? Ugyanis én már évek óta ilyesmiről beszélek, de akkoriban minden voltam, csak tisztességes ember nem...

"csak sajnos ahhoz, hogy ez így megvalósuljon pénz kell"
Ennél fontosabb, hogy legyen politikai akarat, ami ugye nincs. Ha már van politikai akarat, akkor lehet forrásokat találni...A királyvágány felújítása nem pénz kérdése
mcg Creative Commons License 2010.07.30 0 0 29044
meg nem volt elszaladva a ló a szent technológusokkal, mert kb 3-4-5 perc alatt a végére tették a kocsit...

:)

régi idők, amikor nem számított semmilyen szabály...
Előzmény: r1232 (29043)
r1232 Creative Commons License 2010.07.30 0 0 29043
Régebben Fehérváron kapta meg ezeket. Igaz akkor még járt a Munténia. :-)
Előzmény: mcg (29040)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.30 0 0 29042

Külföldön, de hol? :)

 

Az az igazság, hogy nem tegnapi utazási élmény, de még pár évvel ezelőtt Bécsbe utaztam az egyik EC-vel, aminek a Westbahnhof volt a végállomása, majd a másik vonat, amivel mentem tovább, a Südbahnhofról indult. Persze azóta hallottam arról, hogy hamarosan Bécsnek is központi pályaudvara lesz. ;-)

 

Egyébként nekem a Keletivel nincs semmi bajom (bár van ott 1-2 érdekes figura), csak nekem nagyon kiesik. Teljes mértékig egyetértek (egyetértünk) abban, hogy a Keleti nemzetközi szempontból jó.

 

Elolvastam az álláspontodat is és azzal is egyetértek, csak sajnos ahhoz, hogy ez így megvalósuljon pénz kell (az meg jellemző módon nem szokott lenni). :S

Előzmény: D55 (29041)
D55 Creative Commons License 2010.07.30 0 0 29041
Külföldön, de hol? :)
Mert ha tőlünk nyugatabbra lévő országokra gondolsz, akkor ott újabban a központi pályaudvar a jellemző (pl. Berlin, illetve most épül a bécsi). Elég drága, így nálunk ez nem játszik. Marad az, hogy az egyik fejpályaudvart kinevezzük nemzetközi pályaudvarnak.

Egyébként én hosszútávon így képzelem el a budapesti pályaudvarok rendszerét: a Keleti lenne a távolsági és nemzetközi pályaudvar, vagyis minden ilyen vonat oda menne (ehhez ki kellene építeni egy kétvágányú Kő-Ki-Keleti kapcsolatot), meg a 150-es előváros (bár ez kérdéses, mert lehet, hogy be lehet majd vonni az 5-ös metróba). A 80a és 120a előváros pedig átkerülne a Nyugatiba (ehhez a királyvágányt fel kéne újítani, sőt, Kőtehert és Kőfelsőt is teljesen át kellene építeni). Ehhez a Nyugati ceglédi oldalát fel kellene újítani, viszont így közvetlen nagykörúti kapcsolata lenne a 80a, 120a elővárosnak is. A Déliben csak a dunántúli előváros vonatai fordulnának (megkérem az érzelmi alapon "vitatkozókat", hogy kíméljenek meg a megjegyzéseiktől).
Előzmény: Törölt nick (29038)
mcg Creative Commons License 2010.07.30 0 0 29040

ott természetesen sehogy...:)))
Előzmény: Törölt nick (29039)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.30 0 0 29039

A tyúk volt előbb, vagy a tojás?

:)))))

 

Na jó, de ha a Déliből fog indulni/Délibe fog érkezni, akkor ott hogyan kapja meg a közvetlen kocsikat?

Előzmény: mcg (29032)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!