Amaranthus: nekem 0.6-os drót van a gépemben de csak azért mert lemezmunkát szoktam csinálni és ahhoz ez jobb. 0.8-cal, 1-gyel tuti tapasztalatom szerint. CO drótot sokfele kapsz, utoljára kényszerből (vasárnap) a praktikerben vettem böhlert.
Ha neked kell a 200A, akkor annyiért vedd meg, de azt tudod, hogy a 200A BI-je elég alacsony max. 25-35%, sajnos sok gépnél azt az értéket 20 co-os őmérsékletre írják, pedig egy ilyen készülék esetében 40co-os érték lenne a mérvadó.
Vigyázz a végfok teljes terhelésen nagyon gyorsan túlmelegszik és a hővédelem nem tudja a hősokkot időben kezelni, ezért a javítás költséges lehet. Bár a benne alaklmazott FEt-ek nem annyira drágák, csak az a kérdés mennyit kell cserélni.
Azt sejtettem az ára alapján, hogy nem a legjobb gépek egyike, de szükségem van a 200 A teljesitményre,és a magasfrekis gyújtásra. Ez a gép még amit eddig találtam a legjobb ár értékarányú, 250 körül kapnám meg a gépet de ha te tudsz jobbat újonnan, szólj megfontolom, hogy ezt vegyem-e meg.
Nekem egy Einhell ISG1000 inverterem van, az elég türhető bár sokfélét nem hegesztettem még vele. De csak tényleg barkács célra ajánlott, kicsi az ún. bekapcsolási ideje. Szerintem ennél olcsóbb nem is létezik, 35ezerért kapni.
Üdvözletem mindenkinek! Szeretném megkérdezni tőlletek hogy melyik inverteres hegesztőt érdemes megvenni házkörüli munkákhoz és karosszéria munkákhoz. Kb 60,000Ft-körül gondolkodok.
ha szélvédett helyen dolgozol akkor elegendő 3-6 liter közötti gázmennyiség, és természetesen rendszeresen tisztítod a gázterelő belsejét, valamint nem túl hosszú ívhosszal dolgozol, szükség esetén kivezethető a gépedből 24/48 V, mivel a vezérlést egy ilyen transzformátor táplálja, ott van legalább 2x24v amit sorosan kötve 48V üresjárati feszültséget kapsz, ez megfelelő lehet a reduktormelegítő táplálására, de szerintem nem lesz ilyenre szükséged.
varstroj varmig 1405-ös (hobby kategoria). Ezen nincsen cstlakozódugaj a trafó hátulján. Amúgy érdeklődtem hegesztő szaküzletben reduktor melegítő után és ott is azt mondták, hogy 48V-al működik. Akkor ezekszerint én nem is tehetnék erre a gépre reduktor melegítőt? Vagy van valami más lehetőség rá?220-as melegitő, vagy a burkolat alatt valahol van 48v ezen a gepben is vajon? Amúgy a reduktorom csk 12L-ig van kalibrálva(ezért csodálkoztam is rajta,hogy ennyit kell beálítani a 0,6-os drótnak) felette már fojamatos pirs vonal van. Ha nem kell 12L/perc, szerintem nem is lessz szükségem a melegítőre.
Lefagyás ellen kell egy elektromos melegítőt szerelni a palack után de még a nyomásszabályozó elé a nyomásszabályozó hengeres részére. Ha van a hegesztőgépeden hátul egy dugalj, akkor az ahhoz van kialakítva. De nézd meg jól mindenesetre hogy hány Volt van ráírva a dugaljra és a melegítőre. A melegítő nem 230V-ról működik hanem 48V egyenfeszültségről, én legalábbis ilyennel találkoztam, ha nem csal az emlékezetem.
A nagykönyv valóban 12 l/perc gázt ír, de nekem a prof letekerte 3 l/perc körüli értékre. A varraton és a varrat melletti elszíneződésből is lehet következtetni, ha sok a gáz.
Köszönöm a válaszokat. Azóta vettem 0,6-ost és 0,8-as huzalt is és csináltam vele próba hegesztéseket, ami a tiáltalatok leirtakat támasztja alá. Elég szépen lehet vele dolgozni. Csak nekem úgy túnik, hogy elég gyorsan fogy a CO2 a palackból. Először próbáltam ugy hegeszteni ahogy az ESAB oldalán a hegesztő huzalra vonatkozó CO2 mennyiséget állítottam be (0,6 os huzal / 12L/perc) de így lefagyott a reduktor már rövid hegesztés után.Utánna lejebb vettem a nyomást6L/percre. Igy már nem fagy le hosszabb használat után sem éshegeszteni is szépen lehet. Szerintetek mennyi CO2-t kell engedni a 0,6-os huzalhoz?
Arra azonban vigyázz, hogy szilikontartalmú pasztát és spray-t ne használj, már be is van tiltva, így elvileg nem is kapható, mert befolyásolja a hegesztési varrat mechanikai tulajdonságait.
Ez annyit jelent, hogy pl. karosszéria esetében hamarabb elreped a varrat dinamikus igénybevétel hatására, azaz használat során fellépő rázkódás esetén.
A spray-t használhatod a hegesztés helyén is mint fröcskölésgátlót, ill. ha a hegesztés közelében festett részek vannak amit nem tudsz levédeni azt is lefújhatod vele, így a hegesztéskor keletkező fröcskölés lepereg a felületről.
A 0,6mm- es huzal a legmegfelelőbb karosszériamunkához, de az áramerrősséggel azért nem kell szűkösködni, mert ha nincs megfelelő beolvadás akkor un. hidegkötés jön létre a mi látszólag jó de hamar elszakad, lsd, bizonyos csővázas bútorok.
A réz bevonat nem hátrány ,főleg hosszabb tárolási idő esetén késlelteti a korróziót a huzalon, de általában a nagyobb gyártók ilyen huzalt gyártanak.
Komoly minőségi különbség ebben az átmérőben nincs az egyes gyártók között, viszont árban már igen.
Én eddig acéllemez hegesztéséhez csak rézbevonatú elektródával találkoztam. Bár nincs sok összehasonlítási alapom. Szóval elképzelhető hogy létezik rézbevonat nélküli. De azért gyártják rézbevonattal, mert úgy jó! :)
Ha arra a pasztára gondolok amire te, akkor a pasztába bele kell nyomni a védőgázas fogyóelektródás berendezésnél a hegesztő fejet úgy, hogy csak a gázterelő fúvóka nyúljon bele kb 1-2 cm-t. És már némi hegesztés után kell csinálni, amikor már forró a terelő fúvóka, hogy megolvassza a pasztát. Gyakorlatilag a gázterelő fúvóka palástjának belső oldalának kell ilyen pasztásnak lenni. Arra szolgál, hogy a fröcskölő ömledék nem tapad meg a fúvókán belül, így nem torzítja el a védőgáz fújási képét. Ugyanilyen célra szokták befújkálni is csak más anyaggal, valami szilikonszerű sprével.
A karosszériás részt nem tudom, engem is érdekelne. Inkább a 0,6-os elektródát választanám. 1mm-es elektródával próbáltam vékony (talán 1-1,5mm-es) lemezt hegeszteni. 1-esnél a leolvasztáshoz nagyobb áram kell, mint a 0,6-osnál, az meg több hőbevitellel jár, eldeformálódik a lemez, rosszabb esetben átégeti, kilukad.
Sziasztok! Láttam, hogy lehet kapni a heggesztögépekhez Hegesztő pasztát és Hegesztő-cseppoldót (binzel). Ezek mire jók és hová kel őket kenni és fújni? Másik kérdésem: Autó karosszéria heggesztéshez milyen fajta (tipus,márka) és milyen átmérőjü huzalt ajánlotok (0,6 vagy 0,8). Érdemes rézbevonatú drótot venni?
Al hegesztéséhez AWI esetében váltóáram szükséges, és ugyebár az inverterek nagy többsége csak egyenáramot szolgáltatat. Egy átlagos minőségű AWI AC/DC inverter min. 600-700e-Ft.
koppintós AWI-zásra tökéles a sima TP1500, a másik kettő változat már a többlettudáshoz képest irreálisan drága.komoly munkákhoz kellene a HF (nagyfrekvenciás) gyújtás ami hiányzik mundhárom típusból. Ha elfogadható áru Hf-es DC-s invertert keresel akkor abban tudok segíteni.
tulajdonságok:pisztolyról szabályozható áramerősség, 160A, gáz-elő-és utánáramlás állítás, 2-4 ütemű működés, alapáram, végkráteráram, impulzus 300Hz-ig, WI javítóhegesztő program stb. 190.000-Ft+AWI pisztoly?
nem lehet hegeszteni csak úgy , hogy leég róla a bevonat, ill. nagyon drága magas CrNi tartalmú (saválló) hegesztőanyaggal, (pl. castolin 680S) esetleg forrasztani ipari ezüstel lehet.
Ott sem melóznék ilyen hajtásban. Egyébként ismerek ilyen manust, aki képes erre a tempóra, majd 8 órán keresztül. Műszak végén úgy kellett lelőni... :)) Imád hegeszteni, máshoz nem is ért, de semmi más nem is érdekli ezen kívül. Érdekes figura, de nem irigylem.