Alapításkori gondolatok!
Úgy gondoltam, és ez egyre többekben is megfogalmazódott, hogy Budafok - Téténynek szüksége lenne egy valódi, gyűjtő, befogadó, pozitív szemléletű törzsasztalra, ahol mindennapjaink apró-cseprő ügyei mellett megbeszélhetjük a közélet eseményeit éppúgy, mint megismerkedhetünk kerületünk értékeivel, helytörténetével, hagyományaival, kultúrájával, de beszélhetünk a város alakulásáról, fejlődéséről és neuralgikus témáinkról, így környezetünk állapotáról, teendőinkről. Mindez egy hosszú mondatba foglalva, persze nem fért bele a topic címbe, de elsősorban ezeket gondolom, javaslom itt napirendre venni és ezzel kapcsolatban álló embereket meghívni, és persze sok mindenki mást, kerületieket, vagy akik csak érdeklődnek utánunk, korábban itt laktak, emlékeik vannak.
Szeretném tehát, ha beindulna itt egy igazi fórum, nem feltétlenül napi hozzászólások százaival, vagy csevegéssel, de néhány aktuális, fajsúlyos vagy kevésbé, de sokakat foglalkoztató ügy áttekintésével és folyamatosan helyi kulturális, történeti értékeink bemutatásával. Utóbbi szempontból is nagy kincsestár kerületünk és messze nincs kihasználva, bemutatva a már feltárt sok érték, anyag.
Persze várom a javaslatokat, az észrevételeket, merre menjünk, és azok csatlakozását, akik eddig is nézegették a kerületi vonatkozású topicokat, de belépni, hozzászólni nem akartak.
Moderációval kapcsolatos kérdéseknek a helye:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9186758 itt található!
Meg a tortenelmi multban volt olyan tervezet miszerint a M4 Kelenfoldnel akar a felszinen, a vasut mellett mehetne tovabb akar Erdig is. De az, hogy Teteny - ugy emlekszem - mar leirva is ott allt. De mas forumokon mar a M2 Deli PU-nal Kelenfoldig felszinre emelese is latokorbe kerult hasonlo tovabb fytassal. A Szeremi uti tovabbepitese a 1-s villamosnak Biztos felmerulhet, ismerve a 2017-18-ban kezdodo hid epitest a Galvani utnal. Ha balamikor, hat annak kapcsan akar epitheto is lehetne.
Szerintetek az hülye ötlet, hogy az 1-es villamost 1B vagy bármi változatban kihozni a szerémi úton a Savoyáig vagy egészen Budafokig? Lehetne belőle csak néhány helyen megálló gyors villamos.
Vajon hogy került ide ez a két meleg égövi madár? Mi lett a sorsuk? Mi lesz velük télen? Igen érdekes, ahogy a dolmányos varjúk el akarták kergetni őket, de szegények meg sem próbáltak elrepülni.
Megválnék 15 ~ 25 kilóval korábbi (most 70) kabátjaimtól. Használtak, de egyik sem végzetes: szövetkabátok, Columbia télikabát, párizsi barkás bőrkabát (újkorában vízhatlan volt, újra impregnálható, a bélése javításra szorul), tavaszi kabát, néhány használható állapotban megmaradt (igen finom) öltönyzakó. Ha holnap délig nem jön más ötlet, hogy hova vigyem, ahol nem kell még nekem vacakolnom vele, mennek a ruhagyűjtő konténerbe - végsősoron talán onnan is hasznosulni tudnak. Kabátonként összehajtva, összekötve várják sorsukat.
Már itthon vagyok, saját lábon jöttem, de nem úszom meg, még vissza kell feküdnöm. Remélem, mentőt többet nem látok belülről, most többször is kijutott belőle. Gyalog szeretnék vissza-, majd újból hazajönni. Fogyókúrás receptre egy darabig nem lesz szükségem ;-)
Hát, ezek a mondatok éppúgy összerázkódtak, mint én a mentőkben. Akkor kifésülve, a fás szárúak damilos pusztításáról szóló íráshoz:
"Köszönöm, ez persze akkor is így volt, mikor még csak én dühöngtem rajta, hogy a legnagyobb igyekezettel és jóaettkarattal sem tudtam egy szemernyi eredményt elérni még lokálisan sem.
Másik örök témám, a rossz és szándékosan tovább rontott útburkolatok városilevegő-szennyező és építettérték-romboló hatása, ezeket is meg fogja érteni egyszer a Levegő, ám nekem ez más értelmezést nyert, mióta olyan limuzinokon járom a várost, amikben vízszintesen utazik az ember, és amin körbe kék lámpák villognak. ilyenkor a zökkenőket nem externáliákban méri az ember, hanem jajgatásokban."
Volt már itt korábban szó arról, hogy az odavezető viacolor-os szakasz sem kerékpárút - szokásjog alapján séta- és kerékpárút. És persze robogósok is használják.
Én ezt szinte kizártnak tartom. Ennyire közel a másik egységükhöz nem szoktak boltot nyitni.
Ráadásul - ha ugyanarra az építkezésre gondolok - többszintes szerkezetet láttam...
A kerítésen talán a Stettin cég molinója volt (ez persze lehet szimplán reklám is...), én inkább valami irodaépületre gondolnék. De fura, hogy nincs kint a szokásos építkezési infótábla.
Köszönöm, ez persze akkor is így volt, mikor még csak én dühöngtem rajta, hogy a negnagyobb igyekezettel és jóaettkaratdményttal sem tudtam egy szemernyi eredményt elérni még lokálisan sem.
Másik örök témám, a rossz és szándékosan tovább rontott útburkolatok városilevegő-szennyező hatása és építettérték-romboló hatása, a nem externáliábanzt is meg fogja érteni egyszer a Levegő, ám nekem ez más értelmezést nyert, mióta olyan limuzinokon járom a várost, amikben vízszintesen utazik az ember, és amin körbe kék lámpák villognak. ilyenkor a zökkenőket nem externáliákban méri az ember, hanem jajgatásokban.
Kíváncsi vagyok egy dologra, amit az itteniek közül talán meg tud valaki válaszolni:
a Deák Ferenc hídon (alias Hárosi híd, M0-s déli híd) át lehet kelni gyalog? Vagyis inkább: nemcsak lehet, szabad is? :)
Az ugyan olvastam pár helyen, hogy van gyalogjárdája az egyik oldalon (bár nem tudom, nem avult-e el a felújítás óta ez az infó), de bizonyos források a "kezelőjárda" megnevezést használják. Ebből nem egyértelmű, hogy csak munkálatok végzéséhez használható vagy valóban lehetséges gyalogosforgalom is a hídon?
2 napja kaptam, talán nem gond ha a név megváltoztatásával kiteszem ide:
"
Tisztelt mind_the_gap !
Elnézését kérem, hogy így ismeretlenül felkerestem levelemmel.L R vagyok és kb. a 70-es évek óta érdeklődöm a kötöttpályás közlekedés témában.Különös figyelemmel a budafoki vonalra.
Én nem vagyok regisztrálva a topikba, de olvasgatásakor feltünt, hogy két topiktársa is rendelkezik a budafoki vonalról helyszínrajzokkal.Minthogy Önnek megtaláltam a freemail címét, szeretném megkérni legyen szíves segíteni a személyes kapcsolatfelvételt, M.a deák és eMPet topiktársaival.
Lehet, hogy személyesen is ismerjük egymást még a K úr kapcsán.Az én képeim fent vannak az interneten, a nevemet beütve a Google keresőjébe.Segítségét előre is köszönöm és természetesen, ha én is tudok segíteni fényképekkel vagy jellegrajzokkal, állok rendelkezésére.
Üdvözlettel: L R"
Ha a megnevezettek gondolják, küldjék el nekem e-mail címüket és továbbítom L R Úrnak.. :)