Keresés

Részletes keresés

hbe Creative Commons License 2023.07.12 -1 0 237260

Sziasztok, egy nehéz trekkinggel járok, 3x9 váltóval, elől 48/36/26 Altus, hátsó 32/28/24/21/18/16/14/12/11 Alivio, a kerék 700-as. Évi 1000 kilométert megyek vele, városban és környékén, sok lassítással, gyorsítással. A váltással és a lánckerekekkel kapcsolatos a kérdésem. Elindulni 36/21-el szoktam, tehát elől középen, hátul a hatodik legnagyobb fogaskerékkel. Utána átmegyek 36/18-ra, ez eddig egyértelmű. És itt kezdődnek a problémáim, akkor is, ha tudok gyorsulni, tehát nagyobb áttétel felé mennék, és visszafelé is, mikor lassulok part vagy szél miatt, és csökkentenem kell az áttételt.
Gyorsításhoz két lehetőségem van. Vagy átváltok még egyet hátul, hogy 36/16 legyen, és akkor tekerés szempontjából folyamatosabb a gyorsulás, viszont akkor mikor utána megyek 48/18-ra, akkor egyszerre kell elől és hátul is nagyobb átmérő felé váltanom, és ez nem annyira sima váltás. Vagy a másik, hogy 36/18-ról egyből megyek 48/18-ra. Ekkor nagyobb tekerés szempontjából az áttétel ugrás, de nem kell az első és a hátsó keréken egyszerre váltanom. Évekig ezt a másodikat csináltam, mert a 48/18 az, amivel a legtöbbet tudok menni az én erőállapotomban és alkatomban. Próbáltam csak a középső keréken is maradni, de a 48/18 nekem sokkal jobb érzés, mint a 36/14, tehát ezt elvetettem. Ha jó az út, akkor 27-33 körül szoktam menni, szél meg apró emelkedő lejtő függvényében, és 48/18-on vagy kisebb részben 48/16-on.
Ami miatt most ezen is elkezdtem gondolkozni, az az ellenkező irány, mikor lassulok, enyhe emelkedőn, szembe szélben, és a 48/18-nél érzem, hogy könnyebb kellene. Régebben ilyenkor automatikusan hagytam az első keréken, és hátul váltottam, és mentem tovább 48/21-el, de ez nem tudom, mennyire tesz jót hosszú távon már a váltónak meg a láncnak. A másik lehetőség pedig a gyorsításos irány fordítottja, 48/18-ról 36/16-ra, azaz elől és hátul is a kisebb kerék felé váltani egyszerre. Ez a kisebb kerék felé váltás talán simább, mint elől-hátul is a nagyobb felé váltani, de nem tudom, ez mennyire gáz.
Szóval mit ajánlanátok inkább? Vagy gondolkozzak másban, bármi javaslat? Szoktam még néha a 36/24-et is használni, de azt a 2x100 métert ki tudnám tekerni a 36/21-el is, az annyira nem kritikus. Tehát valami ilyen lenne az ideális áttétel sor, hogy kb. 1,7/2/2,3/2,65/3/3,4 és a mostani fő gondom a 2,3/2,65 részen van, a kisebb meg a 3/3,4 részen. Pedálfordulaton valamennyit tudnék változtatni, de pörgetni nem szeretek, 30-nál a 48/18-ról már inkább váltanék, az meg ha jól számolom, kb. 85-ös pedálfordulat. Olyan 28 körül kezdem érezni, hogy jobb lenne már a 48/16, az síkon jó, de nagyon enyhe emelkedőn, de az se jó, kapcsolgatok oda-vissza.
Remélem, valamennyire érthető volt, és azért kérdezek, mert ilyenkor az ember hajlamos nem látni a fától az erdőt. Hajtás változtatás szóva jöhet, mert most nemsokára amúgy is kellene már rajta egy nagyszerviz sok szempontból is. Országútira vagy fitnessre nem tudok átállni útminőség miatt.

rezgaras Creative Commons License 2023.07.12 -1 0 237259

Én igazán nem vagyok a rohadt széles kerékpárutak támogatója (a komárom-győri, kb. 3,5m széles bicikliút egyértelműen esztelen pazarlás), de kíváncsi vagyok, itt mit lehet összehozni. Nyilván lesz valami magas korlát is. Hol és hogy fogja keresztezni a rakparti utat?

 

Mondjuk a Főtér nagykocka köveit szívesen kikerülném rajta...

Előzmény: SzeZo (237252)
OMGod Creative Commons License 2023.07.12 -1 0 237258

egyedül az szempont, hogy el lehessen mondani, újabb 500 m - 1 km - 2 km kerékpáros infrastruktúrát adtunk át.

 

 

Plusz, lsd alant.  Kicsit félve idézem, mert egy polfórumos topikból hozom, de sajnos _ez_ a "felsőbb szempont" is nagyon jellemző. :( 

 

A koncepció tehát ellenkező irányú: szűkíteni kell az autós útvonalakat, így lassabban tud haladni a forgalom, és esély van arra, hogy sokan az autózás helyett a tömegközlekedést választják (ezért csak olyan helyen lehet megcsinálni, ahol van valóban jó tömegközlekedés). 

Ez az értelme a kerékpár- és busz-sávoknak is. Ezek is forgalomlassító intézkedések.  

 

(töröljétek, ha itt tilos a politizálás) 

Előzmény: Ashi Valkoinen (237256)
Franky23 Creative Commons License 2023.07.12 -1 0 237257

Szia.Aki kioktatott téged,hogy kerékpáros gyorshajtás nem létezik az remélem nem bringázik.Ugyan is VAN!!!!!A kresz világosan megfogalmazza,hogy kerékpárral hol, mennyivel és milyen védőfelszerelésben lehet menni.Kerekpárút, közút,országút,stb.Mindenkinek tudni kéne ,ha közlekedik milyen szabályok vonatkoznak rá( gyalogos,bringás autós).

Előzmény: Ashi Valkoinen (237255)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.07.12 -1 0 237256

Anélkül, hogy a politikát túltolnánk, a fővárosi bringás infrastruktúrát nem a kormány fejleszti, hanem a főváros.

 

Ezeken a beruházásokon egyértelműen látszik sajnos, hogy a politikai haszonszerzés miatt gyorsan, megfelelő szakmai egyeztetés és tervezés nélkül valósulnak meg, és azért lesznek olyanok, amilyenek.

 

A sárga és piros festék nem kerül sok pénzbe, de egy közúti csomópontba hatékonyan integrálni a korábban nem létező kerékpársávokat igen. Látszik, hogy az nem elvárás, hogy a kerékpáros infrastruktúra védett, jól észlelhető és megfelelően integrált része legyen a közlekedésnek, egyedül az szempont, hogy el lehessen mondani, újabb 500 m - 1 km - 2 km kerékpáros infrastruktúrát adtunk át.

 

Ez nagyon nem oké, és a kivitelezésbe rendre csúsznak olyan hibák, amelyek megfelelő tervezéssel és előkészítéssel elkerülhetőek lettek volna (pl. a Villányi úton is előbb festették fel a kerékpársávot, majd pár napra rá szűkítették a belső forgalmi sávot, így a pár napon keresztül a külső autós forgalmi sáv keskenyebb volt, mint a legkisebb autó - ja, és buszok járnak benne... Ha előbb szűkíti a belső sávot, és utána veszi elő a sárga festéket, nem lett volna balesetveszélyes a kialakítás. Ez nem pénz kérdése lett volna.)

Előzmény: xrami (237249)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.07.12 0 0 237255

Élni és élni hagyni, ugye.

 

A part leginkább egy új, vízszintes, nem aszfalt burkolatért kiált, egy sárga csíkért és pár megfelelő tábláért kiált. Bőven elférne egy elválasztott gyalog- és kerékpárút, nekem őszintén szólva ma az sem világos, hogy ami ma ott van, az járda, gyalogút, gyalog- és kerékpárút, vagy éppen korlátozott forgalmú közút.

 

A gyalogosok között 30 km/h környékén szlalomozó idiótákkal pedig a megfelelő hatóságoknak kellene foglalkoznia, bár engem pár hónapja kiokítottak már, hogy kerékpáros gyorshajtás nem létezik, olyan nem lehet, azt csak az autósok csinálhatják. :)

Előzmény: SzeZo (237250)
NAR Creative Commons License 2023.07.11 0 0 237254

Az szerintem csak az újságíró rajza, nyilván lesz ott korlát meg önálló, semmit nem keresztező helyen nincs értelme pirosra festeni az utat. De nyilván nem fog ez elkészülni.

Előzmény: SzeZo (237252)
SzeZo Creative Commons License 2023.07.11 0 0 237253

Várjuk meg, mit jelent az Eurovelo-kompatibilis közút! Ha csak egy szaggatott sárga csíkot, akkor az semmi.

Egyébként is, nem a gyerkőcöt hordók szoktak a parton száguldozni, mert a hupplikon elhagynák a csemetét. Ha csak ők (ti) lennének, szavam se lenne.

Előzmény: NAR (237251)
SzeZo Creative Commons License 2023.07.11 0 0 237252

A cikk első képén az Árpád híd látható. Ha ilyen piros festést kap az út és esőben így fog csillogni, akkor csúszni is fog. A Duna felé, mert felfelé nem tud.

Igaz, nem több ott a vízmélység 4-5, helyenként 6 méternél, de ez vízállástól is függ. És igen nagy a sodrás - ezt kajakban nagyon lehet érezni. Gondolom, csak tesznek majd oda valami korlátot is egy idő után.

Előzmény: SzeZo (237250)
NAR Creative Commons License 2023.07.11 0 0 237251

A nyári hétköznap estéket és hétvégéket leszámítva nincs lenn annyi gyalogos, hogy akadályozza a kerékpáros forgalmat. A reggeli csúcsban azért jól jött néhányszor, hogy gyerekülésben a gyerekkel nem a főúton mentem, de nem is kellett állandóan jobbkezes utcáknál lassítani.

Előzmény: SzeZo (237250)
SzeZo Creative Commons License 2023.07.11 -1 0 237250

https://telex.hu/szepkilatas/2023/07/11/budapest-rakpart-kerekparut-kerekpartura-eurovelo

 

A Nánási úton Eurovelo-kompatibilis közút épül ki sietősebb bicikliseknek, vele párhuzamosan a Római-part sétányán is biztonságosabb kerékpársáv lesz ráérősebbeknek.

 

Óbudaiként (pontosabban a Római-parthoz közel lakóként) és bringásként megtiltanám a kerékpáros közlekedést a parton. Ráérősebbeknek? Azok miért nem tekerhetnek a Nánásin, Királyok útján, ha olyan nagyon ráérnek?

Ha a nagy építkezés után csak egy ráérős biciklist beengednek, mennek utánuk a harminc fölött döngetők (amúgy évek óta ez van, a közúton gyáva népség itt villogtatja szlalomozó tudását és nagyon siet).

Tudom, a parti vendéglők nagyon számítanak a kiéhezett bringásokra, de akkor sem kéne Pünkösdfürdőtől az ÚVH-ig eregetni őket. A biztonságossá tett Királyok útja - Nánási pároson megközelíthetik a kiszemelt helyet és a legközelebbi levezető utcán lecsorogva, majd leszállva, tolva érik el a kajáldát.

Tehát, a parton csak tolva. Leszámítva azt a korcsoportot, amelyiknek a KRESZ is megengedi a járdázást.

xrami Creative Commons License 2023.07.11 -2 1 237249

Inkább akkor, ha nem egy dilettáns idióta lesz az ország élén.

Előzmény: Stetten (237245)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.07.11 0 0 237248

Az utolsó fotómon nem nyitott kerékparsáv van. A nyitott kerékpársávot nem az különbözteti meg a normál kerékpársávtól, hogy szaggatott az elválasztasa, hanem az, hogy feher útburkolati jel jelzi a meglétét és a besorolás rendjét jelző jelzőtáblán is fehér vonal választja el a többi forgalmi sávtól, nem sárga.

 

A fotómon az önálló, nem nyitott kerékpársáv végződik el, alakul sima forgalmi sávva, bármiféle táblázás nélkül.

Előzmény: dhpage (237246)
dhpage Creative Commons License 2023.07.11 0 0 237247

"mcsks karigeri, bezzeg tarlós idején rend volt!"

Előzmény: Stetten (237245)
dhpage Creative Commons License 2023.07.11 0 0 237246

én még nem láttam nyitott kerékpársáv vége táblát. az milyen?

Előzmény: Ashi Valkoinen (237244)
Stetten Creative Commons License 2023.07.11 -2 0 237245

Lesz olyan valaha ebben a rohadt városban, hogy egy kerékpáros infrát jól csinálnak meg? 

Valószinüleg igen, de akkor már biztosan nem egy dilettáns idióta lesz a föváros élén.

Előzmény: Ashi Valkoinen (237244)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.07.09 0 0 237244

Ömlik már a PR propaganda ezerrel, hogy milyen jó az új váci úti bringasáv, hát nézzük.

 

---

 

és nézzük is sorjára! Nyugati - Gogol utca szakasz.

 

1. A Westend Nyugati pályaudvar 1. vágány melletti bejáratától indul a sáv, addig csak kerékpáros nyom van. Az eső után bő egy nappal járunk itt, áll a víz mindenfelé. Milyen lehet eső közben vagy eső után közvetlenül?

 

 

 

2. Hibás táblázás. A tábla kerékpársávot ígér nekem... 

 

 

 

....a valóság (az elakadásjelzővel álló taxis megkerülése után) azonban más. Mert ez bizony egy kanyarodósáv a parkolóházba, és még egy buszmegálló is, szóval nehéz belelátni a kerékpársávot. Friss munka, táblázás nem egyezik a felfestéssel.

 

 

 

3. ...de ez még mind semmi a Ferdinán híd lehajtó elkúrásához képest. A kereszteződés előtt az alábbi tábla jelzi a forgalmi sávokat:

 

 

 

Két autós sáv "balra", azaz enyhén balra a Váci úton kifelé. Egy autós forgalmi sáv egyenesen (Lehel út kezdete felé), egy kerékpáros sáv egyenesen a Lehel út kezdete felé és kettő sáv jobbra a Ferdinánd híd felé, melyből a jobboldali a parkolóházba visz.

Itt már gyanús lehet, hogy a friss kerékpáros infrastruktúrát a Nyugati tér - Gogol utca között reklámozzák, de a fent jelölt tábla alapján a Váci úton NEM tekerhetsz tovább. 

 

Aztán jön a meglepi és a kiváló vonalvezetésű megoldás! Magyarázza magát az út és a vonalvezetés, a táblával, ugye?

 

 

 

Így végül az "egyenesen" továbbhaladó kerékpáros forgalmi sávból igazából balra kell kanyarodni a Váci úti infra használatához... ha a jelzőtábla megengedné.

Tábla > felfestés. A felfestés sem úgy adja magát, hogy te itt balra akarj kanyarodni. Persze, pirosra érsz ide a Westend felől mindenképp, hiszen előtte egy lámpával még zöld van és mennek az autók a Lehel út felé.

 

4. A kerékpársáv előjelzés és a forgalmi rend táblázása nélkül egyszercsak megszűnik.

 

 

 

Lesz olyan valaha ebben a rohadt városban, hogy egy kerékpáros infrát jól csinálnak meg? 

xrami Creative Commons License 2023.07.08 -6 0 237243

Márpedig az apjuk faszán menjenek egymás mellett. Nagyképű takonymajmok. Ha ott a kerékpárút basznak azon menni a városban.
De majd jól seggbetolja őket egyszer valami race001kaliberű hülye aztán lehet pislogni.

Előzmény: qtc (237241)
qtc Creative Commons License 2023.07.07 0 0 237242

A takszis nem arról híres, hogy jobban vezet, miközben sokkal több időt tölt autóban, mint normális emberek.

Tehát belátható, hogy ha egy taxivezető elnézte, abból nem célszerű arra következtetni, hogy tervezési hiba lenne ott.

 

Talán a burkolati jeleket kellene rikítóbbra festeni a kognitív funkciókkal hátrányba került egyedek miatt, ami, mint a korábbi példa

mutatja, lehet egy takszis is.sőt, akár kettő is.

Előzmény: főgóré (237234)
qtc Creative Commons License 2023.07.07 0 3 237241

"Seggfejköcsög országútisokat, le kell dudálni a gecibe, minél hangosabban és váratlanabbul. Apjuk faszán menjenek egymás mellett."

 

Attól tartok, hogy a fentiek alapján kiállítottad magadnak az Eredeti Csupor  érdemrendet.               A többi mellett.

 

p.s.: ha nem értenéd, a csupor, szinonímája a köcsög kifejezésnek, hogy valóban meg is értsd, megerősítem, hogy azt is jelenti.

Előzmény: xrami (237229)
xrami Creative Commons License 2023.07.07 -1 0 237240

Minek, minek? Mert kisfaszúak azért.
Addag a rohadéknak abszolút semmi baja nem lett. Makkegészséges, látszik a rendőrkísérős videón. De majd itt is bejön a szívbetegség mint ricsikénél. De ez még csak tisztességes izomagyú se volt, egyszerű nyikhaj faszkalap.

Előzmény: főgóré (237238)
xrami Creative Commons License 2023.07.07 0 0 237239

Ne így írd, aki nem pesti nem biztos, hogy össze tudja vetni a képpel azonnal.
Az elütött srác tehát a "szentendrei" oldalon ment Pestre, a gyökerek pedig Pestről a rendőrpaolta felől Budára.

Ellenben a videó (bal oldalán) látható egy másik bringás is, ő a híd Margisztiget felőli, Budáról Pestre haladó oldalán bringázó sporttárs aki szabálytalan helyen tekert. De ezúttal szerencséje volt, nem őt gyilkolták le.

Előzmény: Ashi Valkoinen (237236)
főgóré Creative Commons License 2023.07.07 0 0 237238

több vétkes is van itt!

a béemwét 150-lóerőről 190-re, a mercit 612-ről 690-re húzták föl, minek?

bazmeg, nem volt elég neki a 600 ló..

ezek előtte írigyelt talán sokak által megcsodált járgányok voltak, a vezetőik nagyképű, beképzelt alakok

most meg egy darab szar lett belőlük , meg lehet nézni , ahogy a zsernyákok kísérik

meg van a baj összevan esve

henngergely Creative Commons License 2023.07.07 0 0 237237

Lehet, de nem szabad.

Előzmény: xrami (237235)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.07.07 0 0 237236

Csak a híd északi oldalán lehet kerékpározni, az viszont kétirányú, és a gyalogos forgalom tilos rajta.

Előzmény: xrami (237235)
xrami Creative Commons License 2023.07.07 0 0 237235

Közzétették az árpádhízi emberölés videóit. https://www.youtube.com/watch?v=KlmJrGPXA28
A bringás a közúti forgalommal "szemben" haladt Budáról Pestre. A seggfejek pedig Pestről Budára. (A Teve uccai lámpánál megálltak) Az az oldal is kerékpárút? Nem csak járda? Nincs egyenirányusítva Budai irányba? Tehát a híd mindkét oldalán mindkét irányba lehet biciklizni?

főgóré Creative Commons License 2023.07.07 0 0 237234

valami még sem oké!

kolléga azt írja, még a taxis is elkövette, pedig, azoktól nagyobb rutint vár(na) el az ember.

Előzmény: qtc (237221)
főgóré Creative Commons License 2023.07.07 0 0 237233

jobbára  csak ilyen és hasonlókat látok..

Előzmény: SzeZo (237225)
xrami Creative Commons License 2023.07.07 0 0 237232

Az az igazi amikor két elektrolleres nyírja egymást a kerékpárúton úgy, hogy az egyik életveszélyes sérüléssel koppan a betonon.

Előzmény: SzeZo (237225)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.07.07 0 0 237231

Csak azért sikerült, mert órákkal később kellett érdemben reagálnom rá.

A helyszínen nem lettem volna ilyen "kedves", bár tettlegességet nem engedek meg magamnak, valószínű leüvöltöttem volna a haját a fejéről.

 

Remélem, idén nyárra ezzel vége az ilyen váratlan eseményeknek számomra. :)

Előzmény: Pinyo (237227)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!