Oda még egyszer nem megyek országútival, az bringagyilkosság lenne.
A montit pedig lusta vagyok olyan állapotba hozni, hogy hegyen is megbízható legyen. Az első váltót kéne megcsinálni (bowdencsere és állítgatás), de a városba elég a nagytányér. A hátsó tárcsaféket sem tudom normálisan beállítani, cincorog. Szóval, nem igazán szeretem, inkább csak kényszerből használom azt a járgányt, amivel felmennék, pláne lejönnék(!!!) azon a ragyás aszfalton.
De most, hogy így rám (is) szóltál, erőt veszek magamon és elvégzem a fél órás szerelési műveleteket három óra alatt (így szokott lenni:-)) és, ha itthon leszek, megyek veletek.
Először láttam a Starlink formációt, tényleg durva, jogosan őrjönghetnek a csillagászok. Miután dhpage szólt, 17 egy vonalban mozgó nagyon fényes csillagot számoltam meg.
Szóval fent most hideg volt! 16-17 fok ami épp csak oké volt de lefele már szél dzseki kellett.
Nagyon teccett az éccakai trailezés és a benőtt ösvényzet közti száguldozás!
Pálvölgyi büfét most is épp elértük. A narancsos muffin így nap végén is állati jó volt!
Ebben a hónapban mind 2 Telehold teljesítve!
Végére egy költői kérdés ős Topikosoknak:
Bocs srácok, lányok. Fish, Szezo, Nemo, Nemozoli, Orby, jó páran a "múltból"! :- )))
Írjatok már pár kifogást, hogy miért nem tudtok 1 hónapban egyszer eljönni egy kis közös nosztalgiás Teleholdasra? Tényleg érdekel, nem kötözködésből kérdem!
És igen nekem is erőfeszítésbe és logisztikai bravúrokba kerül, hogy ez a havi egy éccakai ride is összejöjjön de mivel tudom, hogy ezer éves cimbikkel cspathatok így megteszem. Lámpát meg 10-12e ft-ért lehet kapni amivel jól láthatsz még terepen is.
Találkozó: Batthyány tér Duna felőli oldala, a HÉV feljáró mellett
Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.
Program (Extra): Visszaúton Pálvölgyi-barlangnál opcionális büfézés, üdítő, miazmás.
Kötelező kiegészítők: lámpa előre, hátra!!
Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb.
Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!
Értelmi szerző: robi
Szervező: esetleges, alapjáraton Pinyo(?)
236. Sijófoki Telihold Túra
Hely: Siófok
Dátum: 2023. augusztus 30. (szerda)
Időpont: 20:00
Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban
Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.
Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).
Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).
Sziasztok! Egy ütközés miatt elgörbült a vázam,vagy az első villám,vagy mindkettő,és az első kerék hozzáér a váz aljához.(Oria RANF CrMo váz) Az volna a kérdésem,hogy ilyet hol érdemes javíttatni,ha egyáltalán vissza lehet görbíteni a csöveket? Vannak olyan szervizek,ahol speciálisan ilyennel foglalkoznak? Kit tudnátok ajánlani Budapesten,esetleg Vác-Szob vonalon mozgok még.
Ma kipróbáltam bringával a sávot, mert útba esett, Corvin-negyed és Haller utca között, a Corvin-negyedhez a nagykörúton érkeztem dél felől.
Ebben a csomópontban, Buda felől, balról jobbra:
-két forgalmi sáv megy egyenesen előre
-egy kerékpársáv megy egyenesen előre
-egy forgalmi sáv kanyarodik jobbra.
Szabályosan nyilván ebből kezded meg a manővert, hiszen a jobbra kanyarodó autós és a jobbra kanyarodó bringás "helyet" cserél, ha valaki a bringasávban előzi a jobbrakanyarodó autókat, majd jobbra kanyarodik az üllői úti sávra, akkor meglepődhet, hogy elütik.
A nagykörúti forgalmi renden nem változtatott senki semmit, az onnan érkező bringás számára az új sávról és kerékpáros lehetőségről nincs tájékoztatás.
Magyarul: itt az új sávot nem integálták a meglévő kerékpáros infrasuktúrába.
A műanyagkarók végig sorakoznak, a karók két oldalán bal felől egy fehér, jobbról egy sárga záróvonal van, amely csak ott van megszaggatva, ahol jobb kéz felől utca torkollik be. Ahol lehet jobbra kanyarodni az Üllőiről, ott egy rövid kanyarodósávvá változik a bringasáv, kerékpárosoknak egyenesen továbbhaladási lehetőséggel. Ahol a keresztutca az Üllői felé egyirányú, ott nincs kanyarodósávocska.
Nade, ahol van kanyarodósáv - ott volt áruszállítás is. Áruszállító furgon bemegy a kanyarodósávra, majd egyenesen ráhajt a kerékpársávra és megáll a műanyag karó és a szegély között. Ha nem lenne karó, a saját sávomon belül, az autós forgalmi sáv érintése nélkül ki tudnám kerülni - így viszont a jobbra kanyarodósávból először besorolok a külső autós forgalmi sávba, majd (mivel záróvonal és nincs kedvem város tempóval jávorszarvas tesztet végrehajtani a karók között) az autós forgalmi sávban továbbhaladok a következő olyan lehetőségig, ahol a szaggatott vonalon visszatérhetek a kerékpáros sávba.
Ma ezen a rövid szakaszon 2 db. áruszállító állt, mindkettőt az autós sávban kerültem ki, karók nélkül nem lett volna gond (sőt, akár szabályos rakodási hely is kialakítható lenne).
A szuper védett sáv az áthaladó kerékpárosoknak még jó, de akik itt laknak, őket kevéssé szolgálja, hiszen balkanyar vagy az Üllői keresztezése (járműként) nem megoldott.
Valószínű ezért volt az, hogy a védett, irányhelyes kerékpársávomban összesen három, egymástól független bringás kerekezett velem SZEMBEN.
Biztos vannak olyan kutyák, akiknek több eszük van, de sajnos van bőven olyan kis méregzsák hónaljkutyus ("nem bánt a kiskutya...."), akik erősen bokaveszélyesek. Kitartóan, acsarkodva és ugatva képesek százmétereken át kergetni a biciklist. :(
Egyértelmű, hogy pórázkötelezettség van lakott területen belül.
Belterület közterületén – kivéve az ebek futtatására kijelölt területet – ebet csak pórázon lehet vezetni, valamint közterületen ebet csak olyan személy vezethet, aki az eb irányítására, kezelésére és féken tartására képes.
Szerintem a pórázos verzió rosszabb, mert akkor a pórázon fenn lehet akadni. Nekem az a tapasztalatom, hogy a kutyákban nagyobb a józan ész, mint az emberekben és hamarabb elmennek az útból (a füves részeken egyébként is izgalmasabbak a szagok, mint az aszfalton).
Tegnap nem akartam ide röffenteni, hogy milyen gáz 6-8 kutyát póráz nélkül sétáltatni az EV6 Lupa környéki részén. Ma megint belefutottam a társaságba. Két matróna társalgott elmélyülten, közben az ebek a szerjózsa minden irányában szaglásztak, nem volt egy centi hely sem mellettük.
Hiába csengettem, az egyik pirított néni üvöltött, hogy tízzel kéne mennem. Ott, a kutyák között? Kettővel sem lehetett. Megálltam, megkérdeztem, hogy mi a búbánatos francért nem tudják pórázra venni a kutyákat. Nagyon értelmes választ kaptam. Ha nem száguldoznék 720-szal (így mondta, bárcsak tudnék), akkor nem lennék életveszélyben.
Azt mondta, hogy nézzek magamra. Ha így fogok száguldozni, 70-80 évesen szívinfarktust fogok kapni.
Erre csak annyit tudtam válaszolni, ha még egy percig kell hallgatnom a hülyeségeit, akkor itt, helyben elvisz az infarktus.
Aki szeretne találkozni velük, tekerjen arra déltájt. A blökik barátságosak, nem harapnak. A gazdákról nem állítanék ilyesmit.
Ja, a mély homok a legrosszabb, kicsit hasonló a mély apró sárga kavics is. A macskakövön azért pedálon állva térdet rogyasztva lehet haladni, persze kerülöm, ha lehet!
Nálam az a járható, ahol elviselhető kényelmetlenséggel valamilyen tempóban tekerni tudok. Ebben bele van értve, hogy itt-ott sínen át kell emelni, felüljáróra feltolni, stb. Nem járható nekem az, ami teljesen szétveri a kerékpárt, meg engem, mint például Tahi utca Tataitól jobbra eső két sarok hosszan Zugló felé. Egy montival ez valószínű járható, de az enyémmel nem. Vagy a másik nem járható, ahol fizikailag lehetetlen tekerni valószínű, még montival is, mint például a Kápolna utca Dunakeszin a Nándori utca meg a Repülőtéri út között. Papíron ez is út, csak a lovas központ miatt fel van töltve mély homokkal az egész szinte.
Én csak nyáron és kevesebbet megyek erre, de a tavalyi és idei tapasztalat alapján keletről nyugati irányba nézve a vasúton átjutáshoz ha inkább észak felé van a célpont és a kiindulás, akkor van még az Elem utca.
Inkább dél felé meg van még a Szuglói körvasút sor, aztán Tengerszem, és átcibálni a kerékpárt a gyalogos felüljárón, meg a Tahi utca mellett a jobb szélen kell hajtani. Ha meg a zuglói oldalon délebbről van az indulás, akkor eleve a Rákos patak, és egyenesen az M3 felüljáró, és ugyanúgy, mint az előző.
Át lehet kocogni rajta csorogva. Inkább, mint a sosem kinyíló sorompót várjam (hajnalban volt, hogy bár két vonat között megvolt a rendelkezésre álló időablak, a sorompót nem nyitották fel, mert autó nem állt ott, a kezelő pedig kényelmes volt), vagy most, hogy már nem is átjárható, tilosban kódorogjak a bringával a sorompórudak között úgy, hogy ha mégis jön a vonat, akkor az akadályok miatt nem tudom elhagyni gyorsan az átjárót.
Zuglóból Észak-Buda felé más átjutási mód pedig nekem nincs, a Városliget - Dózsa György már baromi nagy kerülő, az M3 bevezetőre pedig nem hajthatok fel bringával...
Napi szinten szerintem fárasztó, nem rövidít annyit, hogy megérje. Többet amortizál a bringádon, mint 50 km normál úton. Egyszer-egyszer kalandból érdemes megnézni, 2-3 havonta, szerintem.
Számomra fel fog értékelődni ez az útvonal munkába járáshoz, mert nekem az alternatíva az átkeléshez a Rákosrendezői sorompó, amit a felújítás során úgy építettek ki, hogy a sorompó mellett az angyalföldi oldalon már nem lehet elmenni, de még gyalog is nehézkes.
Így a vasút gyakorlatilag a saját utasait is elvágta a vasúti peron megközelítésétől...
Azért a "valahogy átevickélek rajta" szint fölött.
Számomra a legjárhatatlanabb (elméletileg) út (mert a Google Maps is ismeri) a X. kerületi Fűz utca, nyáron gyakorlatilag dzsungelharc a burjánzó növényzet miatt, télen valószínűleg jobban járható.
Köszi, tegnap pont ki tudtam próbálni Palota felé, annyi variációval, hogy a híd után véletlenül elmentem a bal oldali csapáson, ami az Őrhely utcánál jön ki, de az is járható volt. A zúzott köves rész nekem kevésbé rossz, ha folyamatosan fel van töltve. Én azt utálom a legjobban (az átlósan rakott macskakő után :) ), ha a földet vagy kavicsos utat szakaszosan töltenek nagyobb kővel, és kipereg, benyomódik, aztán 20 centinként itt-ott kiállnak a kövek, csak folyamatosan pattog rajta az ember, nem gurul. Ilyen is volt itt egy kis darabon, de járható volt.
Inkább montis terep, trekkinggel ha nem sietek, inkább nem megyek erre, de jó tudni, hogy ez is van.