Üdvözletem! Érdeklődnék 6211-es zetor után milyen pótkocsit lehetne venni amivel elbír télen is, erdőben is sárban is ...stb. Nincs ilyen gép a környéken és nem tudom mivel bírhat. Köszönöm a tapasztalt válaszokat!
Nekem 3011 van és én jobbnak gondolom mint egy MTZ az alkatrészek olcsóbbak és minőségre talán jobbak mint az MTz alkatrészei .Van azért ennek is már olyan alkatrésze amit nem érdemes megvenni sem olyan szar de ami még eredeti zetor az jó ! Az Agrobíró a fő beszállitó emailben kell rendelni és a magyar postával jön amit feltudnak adni !
Na de WAZZE! Valakivel összekeversz, mert én sose voltam Zetorellenes. Az a mádi ördög volt :D . Attól, hogy MTZ-im vannak még szerethetem a Zetort szerintem, annál is inkább, mert anno száz éve az iskolában olyanokkal gyakoroltunk, vizsgáztunk és a kényelme verhetetlen volt. A vételi lehetőségek miatt van MTZ.
Aki nincs az mtz-s topikban amiatt bemásolnám ide is, amit amoda kérdeztem.
,,Mint Feri is írja ha javítani kell a gépet, akkor szinte jobb, ha az ember eladja, mert elindul a szopás. Mit gondoltok, hogy mire lenne érdemes cserélni az MTZ-t, vagy mit lenne érdemes venni bővítésként? Tájékoztatásul közlöm, hogy olyat olvastam egy hirdetésben, hogy egy öreg Steyr 36 (?) lovasba, abba a narancssárgába 120 ezer volt a hűtő!!!! Első blikkre Zetorra gondoltam használtra mondjuk 6011-től felfelé és normálisan felújítva. Az a kérdés, hogy a zetor alkatrészek is kínai szarok-e, vagy olyan gagyik, mint az mtz cuccok? Ki mit hallott? Az mtz-t nagyon szeretem, de ha ilyen idegbajjal jár ha javítani kell, akkor majd már újabb gép vételekor sem azt veszek."
Ha lehet (nem muszáj :D ) akkor építő jellegű infót kérnék.
Zetorral kapcsolatban a szlovák oldalon van egy Agrobiró nevű úr aki magyar és bármit elküld a magyar postával, és forinttal kell fizetni érte ,rendes ember ,imélt kell neki küldeni ,ha nem ért valamit felhív telefonon. Minden féle zetorhoz van alkatrésze.
Véleményem szerint nem lesz elég az emeltyűt "babrálni" !
Ahhoz ,hogy meggyőződj milyen állapotban van a kuplungszerkezet és a tárcsa, szét kell húzni a traktort. Ha van megfelelő eszköz és hely hozzá, akkor nem túl bonyolult dolog. Persze nem ártana egy Szaki, aki már csinált hasonlót ,és nem csak spekulál !
Köszönöm Zemiator! az adagoló ház az előző tulaj mókányolásának az eredménye . Véleményed szerint az emeltyűk csak a kuplungtárcsa cseréjével "áll helyre"? ahhoz meg szét kell húzni a gépet.
Üdv!Zemiator köszönöm a helyesbítést a bolttal kapcsolatban nem tudom miért is írtam szlovént.Véleményem szerint nem drága bolt főleg a cseh, csak a postát nem tudom mennyi Mo.-ra,de e-mailen érdeklődni fogok. Az áteresztő csavar az adagoló szivattyú és a porlasztó között törött el,sajnos ilyen pici furattal nem találok sehol
Holnap belerakok egy nagyobb furatosat kíváncsi vagyok az eredményre.
Az emeltyűket,ha jól értem akkor a kuplungtárcsa szabályozza, és mivel az kopott ezért ráfekszik a kinyomócsapágyra?amit csak cserével javíthatok ,ahhoz viszont mindenképpen szét kell húzni a traktort.Ezen még agyalok mindenesetre.
Szép Estét! Köszönöm a válaszodat, segítségedet Zemiator!Az átersztő csavar az adagoló szivattyúnál törött el.Véleményed szerint akkor nem probléma ha más a furatméret a csavaron?Kérdésem az lenne hogy a kikapcsolóemeltyűt csak úgy tudom a megfelelő állásba hozni,ha szétt húzom a traktort?Ami nem kis munka lenne,így viszont nagyon nehéz sebességet váltani járó motornál.
Sajnos alkatrészeket nagyon nehéz találni ezekhez a zetorokhoz.
A "béka", hivatalosan -kikapcsolóemeltyű-alapesetben nem szabad ,hogy hozzáérjen a kinyomócsapágyhoz, hiszen akkor folyamatosan forgatná azt !
A kikapcsolóemeltyűknek azonos magasságban kell állniuk, megfelelő távolságban a kinyomócsapágytól, ez adja majd a pedálholtjátékot ami 1.5-2 cm kell ,hogy legyen.
Ha jól emlékszem az adagolónál legalább 6 db üreges csavar van, ami 4 fajta !
Ha a fejszelepcsavarra gondolsz akkor lényeges a lyukak mérete, ha az üa. betápra ,akkor nem.
Segítségeteket szeretném kérni.Talán van a fórumozok között aki ismeri szakmailag komolyabban ezt a tipust.Van egy K25 zetorom és szeretném felújítani.
Először is a hajtóműházzal és a kuplunggal szeretném kezdeni.
a kérdésem az lenne hogy nehezen veszi a sebességet a kuplung pedálon a rudazaton már nem tudok állítani és nem is lehet benyomni ütközésig a pedált elég kemény,gondolom a kuplung tárcsa kopott le azt nem tudom hogy a kuplung három kiemelő békának alapesetben rá kell e feküdni a kinyomócsapágyra (most kettő ráfekszik)?
A másik problémám hogy az adagolónál az üreges csavar kettétörött. Az lenne a kérdésem, ha olyan csavarral helyettesítem amelyiknek a furatok nagyobbak van e jelentősége az üzemanyag ellátás szempontjából? (az eredetin 4 pici furat van)
Sajnos nem találtam ilyen jellegű topikot ezért írtam ide.
Ezt az oldalt azért szeretem mert itt rettenetesen nagy koponyák vannak, szinte minden gondot megoldottunk.
tehát a tisztán látás érdekében a következöket probálom segitség képpen leirni.
a traktor szuper zetor ötvenes, de magyarországon az alföldön van egy idös bácsi aki segitett telefonon a szerelésben, amikor szét lett szedve felüröl a válto, ahol meg gyözödtünk a ricni, a meghajtás, stb sértetlenségéröl.A gép jó volt tökéletesen hajtotta a fürészgépet.
Éveket állt, utánna fel lett szerelve egy daráló, itt kezdödtek a gondok, amikor megkapta a vékony ágakat a hajtás szép lassan leállt. Szerintem ez nagyon rossz megoldás hogy szét kell huzni a traktort ez miatt. Mert végszükségbe megoldhatták volna hogy ne oldjon szétt!!! Sok esetben ez jobb a semminél, ráadásul errefelé a Balatonon snki nem akar kinlodni a széthuzással.MÉG JÓ PÉNZÉRT SEM.Egyszer már el akartam vinni a ?MÉH be de mikor megláttam hogy mennyit kérnek lerobbant kerekek nélküli zetor 50 esért akkor meggondoltam magam.EZÉRT AKAROM MEGCSINÁLNI?MEGCSINÁLTATNI!!Talán lessz aki lejön és megcsinálja
A traktorodba kéttárcsás,kettősműködésű kuplung van. van hat kiemelő békája. három kijjebb -három beljebb kell,hogy álljon. Állítani(ha még lehet) akkor az oldalán levő lemezfedél levétele után tudsz.Meg kell,hogy állapítsad,hogy melyik béka a TLT meghajtó tárcsa működtetője. Úgyanis amikor normál esetben kinyomod a kuplungpedált az a sebességváltásra szolgál. Amennyiben továbbnyomod akkor kell kioldani a TLT kuplungnak. Meg kell nézzed,hogy a békák hogy állnak a kinyomócsapágyhoz.A sebváltó kuplung békáinak tárcsaagytól való távolsága 25mm ,míg a másik három békájé 19mm re kell,hogy legyen.Nyogodtan széthúzhatod nem bonyolulut. Majd táv segítséget nyújtok (legfeljebb)Nézzd meg,hogy nem ér-e neki a TLTbékája a kinyomócsapágynak. Mert tárcsa(ferrodol) kopás miatt egyre kijjebb jönnek a békák és lehet,hogy már nem tudják a rugók kellő erővel nyomni a tárcsát a lendkeréknek.