köszi autópályán még nem volt meghajtva csak autóúton.. van úgy,hogy 1-2 hónapot is áll az autó..de a nyári kánikulában is simán csinálja a hibát egy 40 km táv megtétele után..
nagyban hasonlóan bírta nekem is km-ben, az 1,6 ra meg azért az a jellemzőbb hogy bírja és az a kivétel ha nem, nekünk meg az a kivétel ha bírja, van itt a szomszédban egy 1,2éves break 1,6 110ló, KITE autó most kb 140ezer km-el, és még gyönyörűen szól a motorja, gyári lendkerékkel.
benzineseknek sokat segít egy autobanh féle meghajtás,(vagy 4.-ben tartsd a 130-t) lehet a sok hidegüzemi járás miatt csak kicsit lekormolódott, hajtsd meg piszokul, szabályzásig forgatva,
Mennyi a km?, ez mindenképpen márkaszervizes téma, és sajna valószínűleg nem lesz olcsó, mikor már vész üzemre kapcsol akkor már a kényszer regenerálás sem szokott segíteni, eolys mikor volt feltöltve?
Ez a baj a mai szerelőkkel, ha nincs hibakód akkor szerintük minden rendben van. Arra már nem veszik a fáradtságot, hogy megnézzék a szenzor áltál küldött adatot és összehasonlítsák a gyári értékkel. Vagyis lehet hogy működik, nincs hibakód csak éppen nem megfelelő adatot ad.
Én a hyelyedben megpróbálnék másik szervízt is, ha adott helyen többszöri próbálkozás után sem jutnak semmire!
Nekem hasonló okok miatt nemrég az alsó oxigénszonda lett cserélve. Az hogy alsó azt nem tudom mit jelent, gondolom, van belőle felső is ;) Keverékképzési gondok voltak. A gyertyákat is cserélni kellett, mert tönkrevágta azokat is, talán érdemes megnézni a gyertyákat.
Más kérdés: megint előjött, hogy nyekereg a klíma. Még tesztelem, de szerintem ventillátor. Még kipróbálom manuálban is majd. Hány ventillátor nyomja a levegőt? Egy vagy több?
Hát passz. Én csak a saját tapasztalatom írtam le. De nálad olyan mint ha keverék képzési probléma lenne, mint ha nem dúsítana hideg motornál. Szerintem. Bár a szervízben ilyenkor ezt látniuk kellene ha gépre dugják...
látom a tervedet, mi a közel két éves gyerekekkel voltunk egy komplett Benelux körúton. Az időpontot mi is a virágkiállításra terveztük. Előre szólok, nem lesz elég. Nagy rohanás lesz. Az a virágkiállítás 1 nap. Kb. 2-3-szor nagyon terület mint a Margit-sziget. Felesleges lenne végigrohanni rajta. Ha mentek, jegyet előre interneten megvenni, parkolójegyet is! 40 perc volt kiírva várakozásnak amikor mi voltunk 8-10 pénztár mellett. Mi is előre megvettük. Ha gondolod, elküldöm a mi utunkat, bár az hosszabb volt. Gyereknek élmény lehet még a delfinshow Amsterdam mellett vagy mini-Hollandia Hágában. Persze attól függ mennyi idős(ek). Olcsó szállást mondok neked Brüsszel szélén és a belga-holland határon, ha kell.
A fedkomp csalásával sztem sokat ne foglalkozz.. Többünknek is csinál olyat, hogy néha eltalálja, néha nem. Függ attól, hogy milyen tempóval, hol, milyen rendszeresen használod. Egy szinte folyamatos országátutazáskor nekem pl. általában eltalálja, városi használatkor nagyobbat téved.
Nekem a karácsony előtti nagy hidegben jött meg az antipollution fault című hibaüzenet az általad is említett fordulatszám korlátozással együtt. Autó leállít, kicsit vár majd újraindít, minden ok, de egy idő után mindig újra hiba.
Na akkor felfújtam az arcom, irány az Omv kút és telenyomtam a tankot alpesi dízellel (ez a prémium gázolaj, kb 25 liter ment bele). Azóta egyszer sem jött hibaüzi... (kopp, kopp, kopp)
A fedkomp az nekem is ugyanúgy csal mint neked, de én rengeteget használom rövid városi szakaszokon, én ennek tudtam be a dolgot. Hosszabb úton általában pontosabb.
Szerintem a te problémás a tűzkarika. Amikor én hallottam ezt a nyiszogást, az ("szakkifejezéssel") terhelésváltáskor történt. Pl. akkor, mikor álló helyzetben elindultam, vagy mikor váltás volt. Emiatt én lengéscsillapítóra gyanakodtam, mert szinte csak akkor hallottam, mikor az első rész kicsit megemelkedett, vagy süllyedt. Nekem kb. 28.000 km-nél jelentkezett. Igazából a feladatát tökéletesen ellátja, csak kicsit kifényesedik, s ezért nyikorog.
Szerintem eldugult a FAP-od. Vagy sokat használod a városban és nem tud regenerálni, vagy elérted a 80k vagy 120k km-t. Ekkor típustól függően kell tisztítani.
Mindenkinél csal a fed.komp. üzemanyag fogyasztást mutató adata?
Általában 2000-2200 km után szoktam lenullázni. Szerinte 7,9l/100km az autó fogyasztása, kiszámolva viszont mindig ~6.71-6.73l/100km. Ha ez mindenkinél így van, akkor nem izgatom magam.
Karácsonyra kaptunk egy újabb hibaüzenetet az autótól. Elsőre jött a gyakran megjelenő "antipolution fault", amit aztán nyomban követett egy "unblock diesel filter" üzenet. Ettől így magában még nem ijedtem meg, attól viszont igen, amikor előzés közben feltünt, hogy eltünt az erő a motortból, 2800 fölé nem is forgott.
Következő indításnál semmi gond, nincs hibaüzenet, motor forog és húz is ahogy kell, egészen a hibaüzenetig. Attól kezdve megint 2800 a plafon és alatta is gyenge.
Találkozott már valaki ezzel a hibaüzenettel? Létezik oldal, ahol föl vannak sorolva a lehetséges hibaüzenetek, és hogy nagyjából mit jelenthetnek?
>igaz hogy a gyári valeo, az meg érdekes hogy 150ezer érdekes mert nekem pl >65ezernél csere, az is igaz hogy az 1.6hoz nincs kiváltó, de ahoz nem is nagyon kell >mert a sachs jobban bírja
Nekem az első lendkerékcsere még garis időben, 33e km-nél volt. Aztán asszem 70-80e közt valahol jött a második. (és a hang 50 körül jött meg újra, de 80ra lett nagyon zavaró)
Az 1.6 sachs-ja meg ugyanúgy el tud nyekkenni. Cimborám 206jában kb. 40e-nél jelent meg a hang. Most 92 van benne, és nemsokára cserélteti, mert tavaly a faterjáé lett a járgány, és őt nagyon zavarja.
A Te eseted kísértetiesen hasonlít az én problémámhoz! 2003, 1.4 benya, 53.300 km. Ugyanazt a hangot hallom, ugyanakkor amit Te. Gázadásnál, gázelvételnél "nyisszan". Tényleg nincs jobb kifejezés rá. Én viszont nem minden használatnál hallom a hangot. Elmentem már vele PUG szervizbe is egy hónapja, a szerelővel "próbaútra" is mentünk, kínozta rendesen, de persze, éppen akkor SEMMI.. Én meg magyarázkodtam.. Az öreg megszánt, megemelte, 10 percig vizslatta, mindent megmozgatott, mindent megpiszkált, minden szép és jó.. Az alsó motortartó gumibak szerinte tökéletes, az nem adhatta a hangot. 53.000km-nél 6 évesen nem lehet komoly probléma, mondotta Ő. Nagyon kedves volt, pénzt sem kért pedig tényleg "raboltam az idejét", azt mondta hallania kellene a hangot, akkor megtalálná a problémát. Ha megint jelentkezik, vigyem nyugodtan. Hát azóta már hallottam a nyisszogást, csörömpölést, de ma például nem. Tavasszal elviszem egy átvizsgálásra, majd akkor utánanézetek a dolognak. Állítólag ha gépre kötik, az is árulkodhat. Hát nemtom.. Addig meg vigyázok rá.
Néhány apróság a svájci közlekedési kúltúráról, ezt még el akartam mesélni a nyárról.
Ugye a svájciak nagyon precízek, a navigációban még az ismert traffipax előjelzés sem lehet bekapcsolva és nem állhatsz rá a vonalra a parkolóban sem. A várakozásomhoz képest azonban könnyedén belefutottam az alábbi apró svájci szépséghibákba is :-)
1. hatvanas tábla, sima út az autópálya mellett, hatvannal döcögök, ennyi a sebességhatár szépen kitáblázva. Mögöttem egy harly-s hangú svájci motoros néhányszor gázfröccsöt ad. Jólvan, ha akar megelőz gondoltam nem húzódtam le, nagy volt a kocsi tömege. A végén egy záróvonalas szakaszon húzott el mellettem, majd még láttam, hogy ingatja a fejet. (máig nem értem)
2. most egy durvább: autópálya bekötö, dugó, araszolás, jobbról alsóbbrendű útról jönnének be egyesével a sorba az ott várakozók. Nos, az előttem haladó svájci! nem engedte be 1:1 arányban a jobbról érkezőt, elég durván kifejezve... Wazze, én kettőt is akkor már :-)
3. Autópálya lehajtó vége és egy lakóbusz áll a deltában vészvillógóval, gondolkodva azon, hogy merre menjen. Erre egy szép svájci - bár elfért volna oldalazva mellette, durván ráállt és ledudálta, utána meg majdnem nekiment, újabb duda. (?)
4. És a legszebb: Luzern közelében egy kisebb hegyi szakaszon már többször átautóztunk - vagyis ismertem már a terepet - és egy útépítés miatt lámpás egysávos forgalomirányítás volt (kis webkamera is rajta). Az egyik délután kb. 30 perces araszolás után érkeztünk meg a lámpához, de tudjátok én nem siettem sehova, így a sárgában szépen meg is álltam. Nos újból egy svájci kettővel mögülem kivágódott és padlógázzal igyekezett át a piroson utolérni a bennlévő autósor végét. Én már készültem és előre dörzsöltem a tenyeremet, és amikor mellénk ért, akkor kezdtem rányomni a Peugeotunk bivalyerős kétszólamű kürtjét. A doppler effektus miatt ez nagyon hatásos tud lenni, kapott legalább öt másodpercet belőle. Szerintem minimum 'beszart' - ugye közben tudta, hogy vaj van a fején - én meg a boldogságtól fél óráig röhögtem a kocsiban :-)
Bocs mindenkinek, de ez felejthetetlen élmény volt.
Az én voltam, de látva a többiek kínlódását visszavonom a kijelentésemet - tökéletesen megfelel az egytömegű is! Pláne, hogy nem esik szét... Kis dolgoknak is tud örülni az ember :-)
/nem olyan kényelmes/ a fene bánná, ha többé nem csörömpöl, nem akar szétesni, nem kell miatt 20ezres munkadíjakat fizetni, meg még olcsóbb is sokkal, sajna tavaly elött lecsúsztam 2 hónappal a kiváltó érkezését,
igaz hogy a gyári valeo, az meg érdekes hogy 150ezer érdekes mert nekem pl 65ezernél csere, az is igaz hogy az 1.6hoz nincs kiváltó, de ahoz nem is nagyon kell mert a sachs jobban bírja, a megcsúszást meg egyszerüen képtelenségnek tartom a kettös hibálya miatt,