Ezt bele kellett volna tegyem a dokumentációba, azt hiszem nagy butaság volt elvárni, hogy mindenki tudja hogyan kell .OCX-eket regisztrálni.
A szükséges file neve CMAX20.OCX, benne van a ZIP-ben. Másold be a C:\WINDOWS\SYSTEM32 alkönyvtárba, aztán Start Run és írd be hogy REGSVR32 CMAX20.OCX.
> a cucc még fejlesztés alatt van, szóval várom a kritikákat
Itt 1 kritika...:)
Ha a code-ban elhelyezek pl bin.b $aa, utána pl egy bin.b $bb-t, akkor közötte lesz 1 bin.b $00 is... Vagy csak én rontok el valamit?:)
Két éve én is összehoztam egy TED playert, szintén a compo-nevezés aktualitásából :-). Ez nincs kiadva + csak minimálisan "dokumentált"; a forrás TASM-ban van (mármint Table Driven Assembler), editort nem írtam hozzá (zene szintén TASM-forrásban ;-) ). Mindemellett (no ezért most a Béla megöl |-D ) ha valaki kísérletezni akar szívesen elküldöm.
Megnéztem, ügyes, szép. Az indítás könnyű YAPE-vel, mint Attila mondta, Minus4w-vel is ugyanez a helyzet. Legalább nem kell a Plus4IDE-t tovább fejlesszem.
Kritikám nincs, de esetleg megcsinálhatod ami már az enyémben megvan: syntax highlighting, meg ha egy opcode-on vagy egy ted regiszteren áll a kurzor és a felhasználó megnyomja az F1-et, akkor feljön a help arról a dologról.
Delphis vagyok. 6-osban fejlesztem.
Van futtatórutinom createprocess() winapival, meg a shellexecet is ismerem. Nem itt volt a gond, hanem az, hogy nem tudtam, hogy kell paraméterezni a YAPE-t és lehet-e :)
Miben fejleszted? C/C++ ? Mert ha az, akkor letezik egy WinAPI hivas kulso program hivasara, a pontos szintaxis most nem ugrik be, de az a neve, hogy WinExec("filenev.exe parameterek") ... Talan Delphi-ben is lehet valahogy kozvetlenul hivni WinAPI-t(ha jol tudom marpedig lehet ;-) ).
Van command line opcio, egyszeruen csak "Yape.exe " -vel hivod meg, ahol az ertelemszeruen PRG. El is inditja a RUN paranccsal. Erre lehet meg kene valami masik command line switch, ha esetleg valaki SYS-szel inditana...
De ez egy IDE + Ass EGYBEN. Szövegszerkesztésre a szabvány windózos memót használom :))
Nézd meg, van hozzá példaforrás is (.ap4) - a cucc még fejlesztés alatt van, szóval várom a kritikákat. A legsürgősebb ami kéne bele, az a run opció, ami indítja az emulátort és betölti a progit. Ezt hogy érdemes megcsinálni? A YAPE-nak van ehhez commandline opciója?
nekem is a matektudásommal van baj, biztos segítene ha vóna :)
most épp azon filózok, hogy egy kb 84x16-os méretű bittérképet kellene középpontosan forgatni 80x50-es térben. Na most ide jól jönne a matek, hogy ez optimizált legyen :) vagy tároljak le előre 100-200 fázist minden pontra? hááát szerintem nem nagyon férne...
jó, tudom, valamelyik tengely mentén lehet tükrözni. Igen. És tovább? :)
nekem is a matektudásommal van baj, biztos segítene ha vóna :)
most épp azon filózok, hogy egy kb 84x16-os méretű bittérképet kellene forgatni 80x50-es térben. Na most ide jól jönne a matek, hogy ez optimizált legyen :) vagy tároljak le előre 100-200 fázist minden pontra? hááát szerintem nem nagyon férne...
Az FC-ben van beépített help (shift+F4 YAPE-ben), de azért itt vannak az alapok:
3 track-ot szerkeszthetsz, alapban TRACK editingben vagy. Itt BLOCK-ok számait kell beírnod, amiket a dal sorban le fog játszani. $FF a végére. írd be hogy "01" (ez lesz az új blokkunk) és nyomd meg a *-ot.
Most BLOCK editing mode ban vagy, és a 01-es blokkot szerkeszted (ami eddig üres). A csillaggal lehet oda vissza lépkedni. Na most megírjuk a boci-bocit. A blokk editing-ben 4 dolgot írhatsz, hangokat (C-4 vagy D#5, stb). dur.## a hang hosszát állítja, snd.## a hangszert cseréli, gl: az glide-ol. Fel-le a kurzorral, del/inst-del is megy.
írd be hogy
dur.04 (minden sor után enter)
c-4 ; bo-
e-4 ; ci
c-4 ; bo-
e-4 ; ci
dur.08
g-4 ; tar
g-4 ; ka
Aztán F1-el már játszhatod is.
A lejátszóm a mostani compora készült, itt adtam ki: http://plus4.emucamp.com/ma.php?maid=1531 A topicban levo linket ne kovesd mert mar nem el. Hu de reg volt. Mivel azota nem volt semmi, nem tettem fel ujra. Ha erdekel elkuldom. Elonye hogy kicsi/gyors, de nem szol valami szuperul.
Nem, az assembler integrálva van az IDE-be, nincs külön állománya! Bár épp lehetne :)
Annyi primitívsége van még, hogy nem fordítja le automatikusan a szükséges fileokat, ha esetleg több fileban helyezkedik el a forrás. Tehát ha 4 unitban van a program akkor mindet külön kell kompilálni, ráadásul megfelelő sorrendben :) De majd megoldom, egyelőre nem zavar.
Az rendben van, gondoltam hogy nem mindenki ugyanazt fogja használni. Viszont az assemblered csak egy command line tool, nem? Tehát a forrás megírása után futtatni kell (esetleg linkelni is?), és az így létrejött PRG file-t elindítani. Sok lépés. Nos az IDE pont ezt tenné, mondhatnám, hogy "middleware".