Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

redgorog Creative Commons License 2010.01.04 0 0 43081
Még mielőtt eltemetnénk a szervószivattyúdat, azért nézd meg van e elég olaj a tartályban!
Előzmény: Törölt nick (43079)
simongab Creative Commons License 2010.01.04 0 0 43080

köszikösziköszi......nézegetek keresgélek aztán döntök :)  a részecskeszűrőről tudok mosttmár még pontosabban. olajcsere légszűrő csere menni fog a többitől félek egy kicsit :) Csak szeretnék képben lenni :)

 

Üdv

Gábor

Előzmény: Jena307 (43078)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.04 0 0 43079
Nemhiszem,hogy toronycsapágy, mert állo autonal, járo motor kozben hallani, olyan halk rotyogást, viz bugyogna :) aztan meg az is lehet,hogy a kormány és a rotyogás 2 kulonbozo hiba. Szervo hiba eseten dob hibauzenetet?
Előzmény: Martinka. (43076)
Jena307 Creative Commons License 2010.01.04 0 0 43078
A tiédben nincs, egyébként fap=részecskeszűrő
az eolys a faphoz kell

google a barátod :)
Előzmény: simongab (43074)
Jena307 Creative Commons License 2010.01.04 0 0 43077
Most meg ne haragudj, de ha nincs hozzá affinitásod inkább ne fogj hozzá, ha bármit is egy kicsit nem pontosan raksz össze, abból baj lehet, én megtudnám csinálni az enyém (sőt a haverok hozzám hordják olajcserére a gépeiket) de mégsem csinálom, mert évente azt a 2000ft-ot amit elkérnek érte kifizetem, mert akkor a csápossal megemelik és komplett futómű átvizsgálás és egyéb átnézéseket is megtudom ejteni. +Ha elviszed egyszer akkor meglátsz mindent hogy hol van stb..

De ha mégis hozzáfogysz:üzemanyagszűrő kétfajta van siemens és bosch, a befecskendezésed valószínű siemens, de attól még szerelték mind a kétfélével, tehát mintával rendelj szűrőt, egyszerűbb levenni a szűrőházat 2db. 6-os anya fogja fel, és gyorscsatlakozós üzemanyagcsövek, +villanykábel ezeket lehúzva lejön, filteres a szűrő, a ház záró anyáját még a helyén tágítsd meg olajszűrő fogóval mert nagyon meg szokták tépni, ha levetted a szűrőházat szétszeded, szűrő ki, féktisztítóval átmosod, új szűrő be összerak, én nem javasolnám hogy leengedd az olajat az alján, egyrészt mert bűzölög majd egy csomó ideig, másrészt meg az záró gumigyűrű elég gyengécske és vagy azért folyik majd mert nagyon meghúztad, vagy azért mert kicsit.
Levegőszűrőház: szétcsavarozod felbillentve tudod kettévenni, ide jobb a gyári szűrő, mert annak van egy filc, vagy szivacs rész a papír alatt, ez hangtompító hatású, +a légtömegmérőnek is jobb a jó minőségű szűrő.
Olajszűrő csere értelemszerűen, ha levetted az alsó motortakarót,
pollenre most nem emlékszem meg kelene nézni
Előzmény: simongab (43073)
Martinka. Creative Commons License 2010.01.04 0 0 43076
Én a toronynycsapágyra tippelnék. Ha tönkremegy akkor a hangja stimmelhet az általad körülírtakkal, ill kanyarban produklálja leginkább a hangot, de egyenes úton is előfordul hogy hangoskodik...
Előzmény: Törölt nick (43063)
simongab Creative Commons License 2010.01.04 0 0 43075
Megnéztem a képen a pollenszűrőt, remélem megtalálom :)
Előzmény: simongab (43073)
simongab Creative Commons License 2010.01.04 0 0 43074
mi az az eolys és mi a FAP szűrő :)
simongab Creative Commons License 2010.01.04 0 0 43073

Köszi szépen

 

pollen: megvan a szűrő de fogalmam nincs hova kell tenni :)

 

olajcsere: Nincs alul más csavar amit még lecsavarhatok? Nincs valami különleges dolog az olajcserével kapcsolatban?

 

légszűrő: ezek szerint nem patentos... ki kell valami mást is szerelni a cseréhez?

 

Gázolajszűrő: ez nem tűnik olyan egyszerűnek. Ha ez az amire gondolok akkor az egy csomó csavar meg cső, és a légtelenítés elég ijesztő :)))))

 

Üdv

Gábor

Előzmény: redgorog (43066)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.04 0 0 43072
megprobalom, de eppen most kell a legjobban a kocsi, ugyhogy kicsit tartok tole,hogy epp most menjen el..
Előzmény: redgorog (43065)
redgorog Creative Commons License 2010.01.04 0 0 43071
Most már értem mire gondolsz, de szerintem csak az SW-nek van 3 különálló ülése. De mondja meg a frankót egy brake tulaj, az a tuti!
Előzmény: Lapo79 (43070)
Lapo79 Creative Commons License 2010.01.04 0 0 43070
Ezek szerint rosszul fogalmaztam.
Nekem SW van abban is alapból csak 5 ülés van, de az az öt variálható.
Elgondolásom szerint lehet, hogy a sima Breakben csak osztottan dönthető ülés sor van hátul és akkor azt nem lehet áttenni az SW 3. sorába.
ha a break is egyesével mozgatható hátsó ülés sort cipel akkor biztos át lehetne tenni az swbe.
:)


Előzmény: redgorog (43069)
redgorog Creative Commons License 2010.01.04 0 0 43069
Igaz nekem 5 ajtós van, de ha jól tudom a break-nek nincs +2 ülése, sőt nem is lehet betenni, de ha nem így van majd kijavít akinek ilyenje van.
Előzmény: Lapo79 (43067)
redgorog Creative Commons License 2010.01.04 0 0 43068
Ja és ha bent van az új gázolajszűrő, akkor indítózás előtt kézzel pumpáld fel a gázolajat a szűrőbe! Keress egy tojás alakú gumilabda szerű vmit és nyomkodd amíg fel nem keményedik.
Előzmény: redgorog (43066)
Lapo79 Creative Commons License 2010.01.04 0 0 43067
Sziasztok!

Minden fórumosnak Boldog(abb) új évet!!!
Téli szünet alatt végre sikerült kicserélnem a FAP szűrőt, hátsó féktárcsákat, betéteket, Elosyt, új gumikat, lemez felnit.
A fogyi lement 6,6ra 8,5 ről. ( 2,0 HDI 110Le ) szegény már nagyon el lehetett dugulva.
Na de legalább karácsonyra "ő" is kapott valamit! :)

Kérdésem lenne a Peugeot mágusokhoz:
A Break ülése is kivehető mint az SW-knek? vagy csak dönthetőek?
Nekem SW van és vennék bele hátsó ülés sort, de előtte kipróbálnám jó-e, kell-e...
Az utcánkban van egy de sima kombi és nem támadom meg addig az ipsét, hogy adja kölcsön egy napra két ülését amíg nem tudom át lehet-e rakni... :)

Esetleg Győri SW tulaj nincs köztetek? Kibérelmén néhány Bélásért az egyik ülését...

redgorog Creative Commons License 2010.01.04 0 0 43066

 Pollenszűrő talán így a legegyszerűbb, itt válaszd ki az autó típusát.

 

Olajcsere: alsó motortakaró levesz, onnantól mindent látni fogsz, semmi extra. A két olajbetöltő azért van mert ezt a motort rakták más típusba is, használd azt amelyik kényelmesebb neked.

 

Légszűrő házat ha jól emlékszem csak szét kell csavarozni.

 

Gázolajszűrő cserénél vedd le a felső motorburkolatot, a szűrő a motor elejénél van. Asszem le kell tekerni a fedelét, de előtte engedd le a szűrőből a gázolajat, az alján van a leeresztő, az is tekerős.

Előzmény: simongab (43064)
redgorog Creative Commons License 2010.01.04 0 0 43065
Valószínűleg a szervót kezdi megadni magát. Menj egy kört a kocsival, használd sokat a kormányt, majd megállás után tekerd le a szervóolaj tartály kupakját ha az olaj habos akkor tuti a szervó szaraxik.
Előzmény: Törölt nick (43063)
simongab Creative Commons License 2010.01.04 0 0 43064

Sziasztok

 

Suzukikról váltottam(a Suzukisok Klubja elnöke voltam  : ) ) most Peugeot SW 2.0 HDI 90LE -ra, nagyon elvarázsoltkastély a motortere a kocsinak, ráadásul dizel.

 

Már érzem hogy a kocsi nem japán:))))))))))))

 

Az olajcserét nem tudom hogy csináljam, hol a leeresztőcsavar, mire kell figyelni, mért van két olajbetöltő.

 

A légszűrő dobozt sem tudom hogy kellene szépen szétszedni

 

Nem találtam az üzemanyagszűrőt sem

 

Pollenszűrő fogalmam nincs hol lehet

 

Letöltöttem egy szervizkönyvet ( franciául ) de az is olyan franciás, a heggesztési pontokról van 80 oldal, de ami engem érdekel az szinte alig látszik

 

Tud valaki segíteni ábrákkal, vagy linkekkel vagy leírva hogy még én is megértsem?

 

Köszikösziköszi

 

Üdv

Gábor

Törölt nick Creative Commons License 2010.01.04 0 0 43063
Sziasztok!

Boldog uj évet!

Ma reggel érdekes hangot vettem észre: elolrol rotyogo hang hallatszik, mintha viz lenne az, de megsem. Foleg ha lassan gurulok, sebességben is hallani. Nagyon sebessegen már nem hallatszik,vagyis elnyomjak a kulso hangok. Aztan mikor jarok be az udvarra, állo helyzetben is, rotyog...hm hm.. aztan tekerem a kormány, es hangosabb, erosebben...mondom mi ez?? komolyan olyan mintha a viz forrna, de neztem..semmi..nem folyik sehol. Szervo pumpam rendetlenkedik?
Esetleg még egy észrevetel: szerintem ez is hozzá fuzodik. Foleg korforgalmakban venni észre, hogy nehéz a kormány, es mintha rántana, vagy megszorulna, utana konnyu...olyan mintha utgyurodéstol nemtudnam eltekerni, a kereket kulon vezetné valami..iránybatartaná..probalom jobban korbeirni.

Jena307 Creative Commons License 2010.01.04 0 0 43062
Szerintem mindenképp hajtsd meg elöször, a munkához csak tanácsom van, méghozzá ha C,D ben gondolkodol tanulmányozd az augusztusban változott dolgokat, mert euban nálunk a legkeményebb a bünti, tachográfos büntik 400ezer körül mozognak, ha lenne ismerösöd akinek van cb a kocsiban ott hamarabb találni melót.
Előzmény: metiat (43060)
1190 Creative Commons License 2010.01.04 0 0 43061
nekünk 1.4 benzin és van tiltás is..de a legjobb az lenne ha rángatás nélkül ki jönne a kocsi a garból..(1 nap állás után)
Előzmény: metiat (43060)
metiat Creative Commons License 2010.01.04 0 0 43060

Sziasztok a "boldog új évben" is!

 

Na, nekem is előjött karácsonykor az "Antipollution Fault" hibaüzenet a 2.0 benzinesemnél. Semmi tiltás, az autó ugyanúgy megy mint régen. Tegnap akartam meghuzatni az autópályán egy Nyíregyháza-Dunakeszi szakaszon (hátha csak valami lerakódás, mostanában csak hideg 10 km-esz szakaszokon használtam), de az útviszonyok és a forgalom ezt nem tette lehetővé.

 

Kicsit OFF: nem tud valaki munkát valamilyen autós témában Dunakeszi és környékén hivatásos B,C,D-vel?

14 év után munkanélküli lettem. :-( És most már nagyon aktuális lenne anyagi okokból.

Kárszakértő és eredetvizsgálatnál voltam időben kb. fele-fele arányban...

Előzmény: 1190 (43006)
Jena307 Creative Commons License 2010.01.03 0 0 43059
Ma kinulláztam az autót, a tavalyi év 13019km 6l/100, cserélt alkatrészek, egy mágnesszelep, és egy tanksapka jeladó, ez 25ezer ft+kb egy 5ös munkadíj. Ja meg még volt a generátor csapágyak cseréje feleslegesen az 8000ft és 2* bosch diagnosztika az is 8000 ft ha jól emléxem.
Ez össz. 46ezer ft.,

Akkor volt még egy olajcsere/fékolajcsere kb. -22000ft
eolys feltöltés -8000ft
zöldkártya dec 10. körül :( -9500ft
Ez össz. ~40ezer ft.
Monof Creative Commons License 2010.01.03 0 0 43058
Köszi,akkor majd mondom szervízbe :)
Hát igen, az etanol meg ilyen. Én azért használom :)
Majd pár év után meglássuk, h mi történik vele :)
Előzmény: mind_the_gap (43056)
Xe3 Creative Commons License 2010.01.03 0 0 43057
Én azért bízom meg abban a cikkben, mert ő se nem benzin, se nem etanol párti, ráadásul vegyészmérnök. A többletfogyasztás pedig nem a hatásfokból adódik, hanem abból, hogy az etanolnak alacsonyabb az energiatartalma, mint a benzinnek (66,67%). Az égés viszont sokkal tisztább, s alacsonyabb hőmérsékletű, így az energia nagyobb része alakul mechanikává, s kisebb része hővé.
Egyébként nem azt akartam írni (s talán nem is azt írtam), hogy tönkreteszi a motort, csak annyit mondtam, hogy jobban kopik. Nem nagyon hiszem, hogy extra adalékokat adnak az etanolhoz, ugyanis az árát legalább 20%-kal a benzin alatt kell tartani ahhoz, hogy vegyék.
Én az előző autómban használtam (Seat Ibiza 1.4 16V), jobban ment tőle a kocsi. Egyértelműen jobban húzott, nagyobb volt a nyomaték. Azért is érdemes néha tankolni, hogy átmossa az üzemanyag rendszert. Érdemes benzinszűrő cseréje előtt 1-2 tankolásnál belekeverni a benzinbe, vagy ha megy, akkor tisztán, így átmossa az egészet, s szűrőcserével kidobunk minden szennyeződést.
Az Osztrákoknál lehet Biodízelt is kapni, de ők sem nagyon szeretik. Ott még állami támogatás is van rá, szóval kb. 40% olcsóbb a sima dízelnél, de azt mondják, hogy nem tesz jót a kocsinak. Ennek a részleteiről viszont nem tudok többet.

Az sajnos tényleg igaz, hogy mindenki mást mond. Általában attól függ a véleménye, hogy ki pénzei. Sajna nehéz független, hozzáértőt találni...
Előzmény: Monof (43054)
mind_the_gap Creative Commons License 2010.01.03 0 0 43056
Enyém is párásodott. Pollenszűrű csere + belső levegő keringetésen maradt az állító motorja. Szűrő csere + megolajozták a motort, most nem akad. Azóta 0 pára..
Előzmény: Monof (43052)
Monof Creative Commons License 2010.01.03 0 0 43055
De ezt is olvasd el: http://e85tuning.hu/e85informacio.php

Amit meg a szakik mondanak... Mindenki mást mondd. Benzinkutas, autószerelőknek fogalmuk sincs, hogy ez mi.
Mondjuk az számomra is kérdés, hogy egy Peugeot milyen szinten szeretné meg ezt, mivel ezeknek olyan kifinomult az elektronikája... De az Opelnek ez nem gond.
Előzmény: Xe3 (43053)
Monof Creative Commons License 2010.01.03 0 0 43054
Nah igen, ezek azok a rémhírek.
Amit mondasz, hogy tönkreteszi a motort, azért kicsit erős. Braziloknál nagyon rég óta van etanolos autózás, és ott 100%-ban megy a cucc. Vagyis semmi benzin nincs benne. Vagyis akkor ők dobálják ki a kocsit mondjuk 1 év alatt, mert tönkremenne? Nem hinném. Kenést meg nem hiszem, hogy a benzin oldaná meg, de ha mégis így lenne, az etanolba sokkal több adalékanyagot raknak, hasonló okok miatt, szóval még szinte jobban is jár vele az ember.
A másik, hogy a túlfogyasztás az igen, sajnos jelen van, ha alapból ilyenre tervezik az autót, akkor is. Más példa, de az LPG-s autók is jóval többet esznek, és nem ott kell keresni az okot, hogy olyanra van-e tervezve, vagy sem, hanem azért, mert más a hatásfoka a fűtőanyagnak. Az etanol is máshogy ég, ez által több kell, hogy ugyanolyan hatásfokot érj el, mint benyával. Viszont ha már elég, sokkal tisztábban ég el. Vagyis sokkal kevésbé szennyezed a környezetet, plusz még a hazai termelőket is támogatod, nem pedig az olaj nagyhatalmakat...
Az hogy nehezebben indul, sajnos természetes, itt is ugyanaz van, ha erre van tervezve, ha nem, mert 12 fok alatt az alkohol kicsapódik a hengerfalra... Ezért is kell bele a benya, illetve minden más adalék. De eddig nekem 0 fokig, 10 másodperces indítózással, elsőre beindult, 0 fok alatt mondjuk 2-3-ra. Szerintem ez nem akkora nagy dolog. Igaz, utána még kicsit járatni kell, de ez a max 1-2 perces többletidő kárpótol fogyasztásban. (Nekem eddig 20% körül volt a többlet, és mivel itt van nálunk etanol kút, nekem megéri...)
Az meg hogy elektronika nélkül szenved a motor, hát ne csodálkozz, mivel a motorod alapjából benzinre van belőve, a brazil autókat is módosítva gyártják. De azért ne hidd azt, hogy teljesen máshogy mennek ott a dolgok...
Az a baj, hogy mindenki mást mondd ezzel kapcsolatban.
Én amit tudok ajánlani olvasmánynak, az ez: www.e85power.hu
Előzmény: Xe3 (43053)
Xe3 Creative Commons License 2010.01.03 0 0 43053
Az E85-nek én is utánajártam. Beszélgettem fejlesztőmérnökkel is ez ügyben, s egy hatalmas hátránya van!
Ha nem olyan kocsiban használod, aminek a motorját erre tervezték, akkor nem tudod kihozni belőle a maximumot. Nagyobb kompressziót bír mint a benzin (12-13-as), így halkabb lesz a motor, viszont a benzinmotorok ezért nem tudják jó hatásfokkal kihasználni (azoknak 10-10,5-ös kompressziójuk van).
Igaz, hogy olcsóbb, de a fogyasztásod emelkedik 10-15%-kal, így nagyjából ugyan annyiba kerül 1.000 km kocsikázás. (bár a nyomatékod tényleg nagyobb lesz egy kicsit)
Ez még nem akkora baj, de hatalmas negatívum, hogy baromi száraz üzemanyag (ezért is kevernek bele 15% benzint), így nincs kenése a mechanikának (pl.: szelepek, hengerek), amitől hamarabb elhasználódnak, ha nem használsz valami adalékot hozzá! Ez 50-75.000 km után jön ki...
Ha adalékot használsz, akkor meg nem olcsóbb.
Én tesztelgettem, s 30% benzin 70% E85 keverékénél már 10 fok alatt nem nagyon akart indulni a motor, csak 1-2 perc indítózgatás után. Olyankor is kicsit beindult, aztán 20-30 másodperc után lefulladt.
Ez azért van, mert a hideg motorban a hengerekben azonnal kicsapódik, s nem tud begyulladni.
Szóval nem árt, ha van valami izzítógyertya, s a kompresszió 13 körüli...

Végül: tényleg kérdezz meg pár szerelőt, mert a száraz üzemanyag tényleg elkoptatja a motort....

Ezt is nagyon érdemes elolvasni:
http://spuri-adalek.hu/content/view/27/1/
Előzmény: Monof (43052)
Monof Creative Commons License 2010.01.02 0 0 43052
De bevált, csak vannak vele gondok. Lesz felfüggesztés csere majd, meg hasonlók, eddig Zoli megoldott egy gyújtáskapcsoló törést, meg kicserélte az indexkapcsolót. :D
Ami tetszik benne, hogy 1.8, vagyis erős a gép, tempomatos, amit imádok kihasználni akár a városban is, és kényelmes az ülése. Kicsit jobb, mint a cicusban. Ami nem tetszik, hogy párásodik, de nagyon, de ez meg lesz oldva, remélem, akkor a forma.. hát izé, a Peugeot tud tervezni, műszerfal is olyan, mintha baltával formálták volna.
Viszont az e85-öt jobban szereti, mint a püg. Be van most építve egy kütyü, és tök jól megy tőle, és jobban is kijövök, mint ha benyát tankolnék. Szóval összességében autónak jó ez, mert olcsó hozzá az alkatrész, viszont a püg több érzelmet adott nekem.
Előzmény: Jena307 (43051)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!