azota lemostam az autot, kicsit utogettem meg rajta es most nem veszes, ertsd: meg egy mindenen problemazo ixi sem ragodik annyira rajta. kis horzsolas nyoma van mar csak, elkepzelheto, hogy kezi polir is kihozza, de ha mas nem, a gepi biztosan, vagy legalabbis annyira, hogy meg en se vegyem eszre. biztosan nem fogom ezert fenyeztetni.
Ez elkerülte a figyelmedet: A féket ha szakszerűen raktad össze, az utánállítót annyira állítottad vissza, hogy a dob felmenjen a helyére, akkor a végső beállítás csupán annyi, hogy a még laza kézifék mellet többször erőteljesen megfékezed a lábfékkel. Ekkor ha valaki fülel, hallja a kattogást, ahogy az utánállító racsnizza magát a megfelelő pozícóba. A fényszórót egy normális műhelyben kb.3 perc alatt beállítják neked.
Bocs nem akartam beledumálni,csak segítő a szándékom....
Köszi a böséges leirást azért már ez is valami, a beszereléssel nagyon nem lenne gond, hiszen mint irtad adja magát minden, hogy honnan hova az ami a fejfáját vagy inkább a tanácstalanságot okozza az az autómata utánállitó beszabályzása állitása, hogy hogyan menynire kell állitani, biztos van valami trkje ,hogy ne kelljen minden kis állitás után fel a dob ellenörzés le a dob állitást megoldani.
Most , hogy visszajött az autóm a karosszériástól és 2 uj fényszórót kapott, tegnap este volt az első éjszakai menet és érzésre nagyon közelre veret a tompitott,
Van valami exact beállitás rá vagy csak a szemre való beállitás , hogy 5m-re egy faltől és 5cm-el legyen lejjebb mint a lámpa ?
Tehát gondolok itt, hogy a gyári fényszórón az állitócsavaron 5 kattanászt jobbra vagy hasonlók, mert sok helyem és idöm sincs a beállitgatásra és este igy elég bajos a közlekedés a hétvégén, szerelő meg legközelebb hétfőn lenne.
Sziasztok! Adódott egy kis problémám. Kigyorsításnál, gázadásra hörögni(zörögni?!) kezd valami, elég hangos (és talán egyre hangosabb és talán egyre szélesebb fordulatszámtartományban csinálja). Szerintem nem annyira fordulatszám függő, ha csak tartom a gázt vagy kicsit visszaveszem akkor abbahgyja de egyébként sem mindig csinálja. Üresben álló helyzetben pörgetve pl. egyáltalán nem de kigyorsításnál sem mindig.Talán a turbo lehet, de csak laikus tipp. Az előző légszűrőcserénél eltörtük a Multijet feliratú motorburkolatot de ennél jóval később kezdte ezt. 2007-es, 1.3 Mjt, 187ezret futott, 180 ezernél olaj és szűrők cserélve, 130ezernél vezérlés cserélve. Vezérlésnek (jútyúk szerint) más hangja lenne szóval valszeg nem az. Valakinek van valami ötlete? A szerelőm hétfőn tud ránézni, addig még kb. 500 km-t kéne megtennem. Köszi előre is.
Ha van elég affinitásod és szerszámod, akkor házilag sem bonyolultabb maga a művelet. Ha nincs akna vagy emelőpad, csápos, akkor kicsit macerásabb, de kivitelezhető.
Mivel nagy általánosságban kérdeztél, így konkrétan: mi is a kérdés?
Ha átnézted már ami látható, van elképzelésed, akkor lehet segíteni. Ha nincs, akkor meg leírva még ez is bonyolult és hosszadalmas, pedig …
ennyi: fékkötelek karnál visszalazítás után kiakaszt a himbából, hátul a fékpofa kilincsből így már könnyű kivenni. Rögzítéseket az alvázon leoldani és kéziféket egyesével helyéről kihúzni. Vissza meg fordítva.
Rongyláb Janika ha azt mondom mehet haza amikor ezzel készen van, 20 perc, fél óra és lefékezve a vas, vigyorogva elköszön.
… de félretéve az elnagyolást: azért a fék nem játék, persze nem is valami teremtői képesség szükségeltetik kifogástalan munka elvégzéséhez.
Ha fékpofákat is cserélnél, akkor természetesen hosszabb a művelet és még precízebb munkát kíván.
A féket ha szakszerűen raktad össze, az utánállítót annyira állítottad vissza, hogy a dob felmenjen a helyére, akkor a végső beállítás csupán annyi, hogy a még laza kézifék mellet többször erőteljesen megfékezed a lábfékkel. Ekkor ha valaki fülel, hallja a kattogást, ahogy az utánállító racsnizza magát a megfelelő pozícóba.
Végezetül beállítod a kézifék kötél helyes feszességét és mehetsz kezet mosni.
… ja a kerekeket is fel kell tenni!
ePer csupán információt ad az alkatrészek beazonosításához, de nem szerelési segédlet.
Alsó merevítő – 51780859 – meg gyáriba kapható. Kivételesen nem is drágult. Akár legközelebbi márkaszerviznél, de küldhetek is, csak arra még rámegy a futár apanázsa.
Látod nem írtam szinte semmi használhatót és mégis halmazati büntetést rónak ki rám.
Még egyszer: csak akkor állj neki ha biztos vagy magadban és akkor kérdezhetsz. Akár levélben is!
Egyébként tényleg nem megy a Grandepuntofan oldal... erről is a Feri tehet, Ő az Admin :-D
Amúgy ez a burkolat is olyan h nem is értem miért hagyják ki? Sokkal jobban merevíti pl télen is az egészet ott. Na mindegy, sok ilyen van amit nem értek meg, de valszeg pénz beszél... :-)
A fékre meg inkább szerelő... szerintem.
ePer van több fajta online! De ha bátro vagy, akkor nézz szét neten és lesz offline is :)
Rá akartam nézni a grandepuntofan .hu oldalra, hogy pár prezit megnézzek ,de állandoan 503as errort kapok és nem tölti be az oldalt.
Egyébként pár napja érdeklödö kézifék bovden csere és fék beszabályozás érdekelne most közelebről és az burklat amit az első kerésk é a váltó elé lehet felcsavarozni #51780859 számú alkatrész,de sem az eper oldalon nem találtam sem webshopokban, hogy hol tudnám beszerezni.
Egyébként tud valaki egy müködö oldalt ami az E-per-hez hasonloan megmutatja az alkatrészek kapcsolódását szétszedését?
Csak, hogy mennyire bonyolult a kéziféket házilag megcsinálni