Ja, amúgy mindegy, hogy hosszútávú, vagy nem.. Mint régebben említettem a Nightbraker nekem 300km-t nem bírt ki, pedig közben max 1x volt kapcsolva... Gondolom autó függő is.
Oké, akkor igen. Csak mert amikor találkoztam eredeti 307el, tök úgy tűnt, mintha abban is két izzó lenne. De akkor nem, csak beleképzeltem... Elnézést. :)
A én 2002-es verdámban egy izzó volt, ebben külön van a reffitől. Ha neki 2 kell bele, akkor sztem a H1 a tompított, én is ma vettem Osram emelt fényűt 1200 HUF volt. Sajna nem volt ott "normál" izzó, máshová meg lusta voltam elmenni. Ennek sem adok sokat... Mondjuk nekem a skandináv be van kapcsolva, mivel télen egyébként is praktikusabb, illetve mivel nálam csak hosszútávú autó, nekem egyébként is. Lehet, hogy azt nem szereti?
Nekem is Üllőn cserélték a FAP-ot és kiváló lett, jobban megy mint előtte. Ha megnéztétek, akkor a legutóbbi weblapom köszönetnyilvánítás részében még meg is emlékeztem erről :-) Hét év 13 ország és Frédis háttér végig sikeres felkészítéssel!
Osram oldalán azt olvasom hogy a tompított H7 55W, a refi meg H1 55W.
Ez így helyes? Ugyan nincs gondom az izzókkal, de be akarok vásárolni belőle tartalékot.
Én az Osram Ultra Life izzót néztem ki magamnak. 3év gar. Az éjszakai vezetés többségében városban van, oda nem kell +90%, ezért inkább normál fényerőt választom meg a hosszú élettartamot. Bár az alig 1.5 év alatt egy hátsó helyzetjelző, meg egy rendszámvilágító izzó már kiment, mégis azt mondanám hogy ez enyém nem eszi az izzókat. Ezek már meg voltak feketedve, valszeg az eredeti izzók lehettek.
Esetlev van jobb jobb izzó is a fent említett hosszú élettartamból mint az Osram?
Kb egy hónapja ugyanezt a környezetvédelmi hibát nekem is kiírta a kocsi, én sem tudtam mit kezdeni a helyzettel. A szerelő azonnal lambdaszondát mondott, aztán egyik pillanatról a másikra elmúlt, és szerencsére azóta se jött elő, így aztán halasztottuk a cseréjét. Ezután többen is a benzint hozták ki végül felelősnek, hogy valószínüleg akkor miatta rakoncátlankodott az autó.
Viszont ez a kagylós benzin érdekes, hogy nem szereti az autó? Amióta megvan többnyire ott tankolok, és ezt a legutóbbi esetet leszámítva amikor jött ez a fantom környezetvédelmi üzenet, semmit nem tapasztaltam hogy rosszabb lenne, esetleg mégis érdemes lenne mást rakni bele?
1., ha a szervizben nem bízol, akkor miért jobb Józsi bá a sarokról, akinek még diag. műszere sincs (OBD2-re gondolok, nem ppsre)?
2., a "szerviz" ismertetőjele, hogy ilyet nem mond. De mint tudjuk, kevés emblémás hely van, amire ez igaz. Én továbbra is azt javaslom minden érintettnek, hogy vagy vigye Üllőre, vagy próbálja ki a Grósz féle szervizt zuglóban. (nem, nem a gablinit!!!!) Bár én még nem voltam Grószéknál, de régebben az istencsászár kategóriában beszéltek róla.
én is így gondoltam, de többen válig állítják, hogy cseréjük megoldott ilyen gondokat. (itt is volt róla szó, vissza lehet keresni, akit érdekel pontosabban)
Igen és azt mondják ki kellett cserélni a lamda szondát, pár trafót a hidrotőkéket a gyertyákat, meg mit tudom én még micsodát. A végén meg ott marad zálogban az autó. Szóval én nem nagyon bíznék a szervízben, de ez csak az én véleményem.
Több más mellett - keress rá és olvass vissza - lehet oka a hidrotőke is. Tudomásom szerint főleg a 2002 környékén gyártott 1.6-os benyásoknak volt ez gyárilag is elismert hibája. Szintén húzós játék, csak úgy érdemes csináltatni - az előző potya pénzkidobásra is figyelemmel -, hogy beadod a kocsit szakszervizbe és csinálják meg. Akkor csak a tényleg szükséges és rossz alkatrészt verhetik rád. Totózva drága...
Naná hogy alszik :P éjjel 3 kor kidőlt egy LCD tv-n :S:D
Nekem eddig 2 x volt APF hibaüzenet. Az utolsó kb egy évig visszajött. Azóta semmi.. passzolom mi volt. "bármi lehet"... lassan 225e km lesz a gépben de most egyre jobb a kisoroszlány :)
>katalógus ár szerint a vételár 2/3-át bukta idáig a kocsi na ja, de ne felejtsük el, hogy abból a 2/3ból, 1/3-ot a vásárlás napján, az első szalonon kívüli méterrel bukott. Ez nem az autó hibája.
>Ami még eszembe jutott, hogy néha azért meg van hajtva a kocsi? >Mert nem árt néha "kifüstölni".
Ez tényleg így van!!! Ha havonta 500 kilométert mész vele, és azt is alapjáraton (ami motorüzem szempontjából nagyon nem ideális állapot), akkor sajnos ez szinte törvényszerű. Emlékszem 9-10 évvel ezelőtt cimborámnak volt Astrája, az 1.4 16V 90LE. Kötelezők alkalmával sokat dumált a szerelő sráccal (mindig egyhez hordta), és tőle hallotta, hogy a suzukiról váltó papik tömege jár hozzájuk sírva, hogy "szinte nem is használja az autót, mégis minden baja van". És a "szakszerviz" megoldása az volt, hogy irány az M3, Hatvanig meg vissza, csak negyedikben, traffipaxveszélyben. És kész, a kuncsaft mosolyogva ment haza, aztán jött fél-egy év múlva vissza. Pedig abban még fap se volt...
HIBAKÓDKIOLVASÁS anélkül lehet akármilyen cimbi a szerelőd, csak lottózik. És az esélye is annyi a nyerésre. Csak éppen minden "szelvény"-t te fizetsz...
bár benzineshez nem konyítok, de emlékeim szerint a CATALYTIC CONVERTER FAULT legtöbbször lambdaszondára utal, tehát a trafócsere (pláne teszt nélkül) már csak ezért is pofátlan dolog volt a "mestertől". Ja, és mintha több helyen is írták volna, hogy a hidrotőkék is tudnak hasonlót okozni, bár ezt a mai napig nem értem, miért.
Az biztos, hogy a helyedben előre kikötném, hogy csak akkor fizetek, ha a hiba 2 napig nem jön elő. (bár a próbálkozásokkal elköltött pénzen már egy pesti árszinvonalú márkaszervizbe is mehettél volna, és ott legalább van alapod reklamálni)
na ez egy érdekes kérdés... itt anno az volt a mondás, hogy valami lépcsős rendszer van, bizonyos intervallumokhoz van rendelve, hogy mennyi eolyst ad neki. A kapcsolóhiba miatti plusz adagolás meg valahogy úgy lehet, hogy amikor beindítod a motort, akkor kapja a kamu jelet a bsi, hogy volt tankolás, és az éppen tankban lévő mennyiség alapján hozzátol még. A következő indításkor meg megint.
Az biztos, hogy a 6-7 literek betankolása, és a tank üresre járása több szempontból is veszélyes. Egyrészt az Eolyst nem tudja jól adagolni (ilyen kis mennyiségnél tök pontatlan a szintmérés, elég ha kicsit ferdén állsz, és máris fele naftát lát), ami ha azt eredményezi, hogy kevés az eolys, akkor a fap nem képes regenerálódni, tehát eldugul. (az üresre járás meg a nagynyomású szivattyú korai halálát okozhatja, bár persze nem azonnal)
A "Tehetek bármit, valami tuti beszarik." meg csak részben igaz. Ha jársz autópályán, vagy legalább az elmondható, hogy 3-400 kilométerenként van egy hajtósabb szakasz, akkor a fap simán elél a névleges élettartamán túl is. Az enyémben 136ezer volt, és ha visszaolvasol írkáltam, hogy mennyire van eltömődve (PPS tudja mérni). Szerintem 160-180ezerig nem lett volna csereérett. Az viszont biztos, hogy a futásteljesítménynek ára van, idővel muszáj cserélni. A kerékcsapágy is elkopik, csak az olcsóbb...