Fogyasztásban elég jelentős a különbség. Ezzel tényleg el lehet érni a 2.5 -3.5 litert. A zaj összehasonlíthatatlan. Vannak, akiket az tart vissza a mopedautótól, hogy nem viseli a kalapácsütésszerű motorzajt. Ez alapáron kb 4-500.000 Ft -al drágább egy új Progress motoros modellnél.
A 4 kw azonos, de sokkal nyomatékosabb és összehasonlíthatatlanul csendesebb. Érdemes kipróbálni, egészen autós élményt biztosít nyomatéka és csendessége. Mivel különbözőek vagyunk, vannak akiknek ez fontos szempont. Engem is zavar a mopedautó - méretéhez képest irtózatos - zaja.
És minden mozdul ebbe az irányba. Sokan visszasírják a régi szívódízeleket, a zöldséges 200D Mercit,
de valljuk be, ma már menetteljesítménye, fogyasztása nem hasonlítható egy modern dízelhez.
És a klaviatóra, amit koptatunk most sem C64 csokibarna billentyűzete és nem kazettáról töltjük be
az F1 játékot Senna győzelmével 640x200 felbontásban.
Csak a gázpedál jeladó rakoncátlankodhat néha, azért kerül néha szervízüzembe és újraindításkor minden ok. A másik hiba indítási, vagy egyáltalán üzemeltetési gondot okozna.
Viszont cserébe a kis DCI motornak kicsi a vibrációja mert van benn két balanc tengely, és halk. Erre van igény......???? Meg a kettős tömegű lendkerékre villanykormányra villanykézifék, már egy hátsó fék betét cseréhez is laptop kell, mert erre van igény....??? Gyártanak olyan bridzs motort amit úgy reklámoznak, hogy nem kell benne olajat cserélni!!!!Nekem sem kéne!
ez a dci semmi másra nem jó, csak, hogy több és érthetetlenebb hiba legyen és drágább üzemeltetés! fogyasztásba decik lehetnek a különbségek, de fenntartásban súlyos tizen százezrek! én magam eléggé képzettnek érzem magam autószerelés terén, de a dci-hez közöm nincsen, még csak köszönni sem tudom hogy kell neki... :)
Az első képen a középső nyomógomb a hátsó ködlámpa ami a bekapcsolt világítással együtt működik,alatta a hátsó ablakfűtés kapcsolója, már, ha működik.Ahogy KIWI irta a váltó előtti a belső világítás.A műszerfal bal oldalán oldalt van a kapcsolója.Ez egy műanyag nyomógomb, amit a becsukott ajtó benyom és így lekapcsolja a lámpát.A tükröt nem értem....
Én egyáltalán nem kaptam kedvet ezekhez az új DCI Lombardini motorokhoz , főleg nem használtan. Eddig se szerettem a Lombardini motorokat az LDW502-es miatt , de amit Bigyo4 írt a teljesen újonnan vásárolt autóról , aztán a következő tizenezret futottról , nem volt bizalomgerjesztő. Szerintem kár volt a Yanmar motorról átváltania a Microcarnak.
Úgy látom lassan a mopedautósokat is utolérik a modern gépkocsikra jellemző elektromos hibák.
El kellene gondolkodni azon, hogyan lehetne visszaalakítani mechanikus adagolósra ezeket az új motorokat. Mert az eddig is költségesen javítható mechanikus hibák mellé jönnek a még drágábban orvosolható elektromos hibák is. Cserébe viszont nem kapunk semmit, se erősebbek, se takarékosabbak nem lettek az új motorok.
A mi lakóautónkban is elektronikus adagoló volt, aminek a vezérlése egyszer megbolondult a Zemplénben. Pont hegymenetben gyulladt ki a motorhiba jelzés, és kezdett el füstölni a motor. Bár másnapra magától megjavult a vezérlés, és a hazaúton is hibátlanul működött, de a következő utunk Mohácsra vezetett, ahol visszaalakították mechanikus adagolósra a motort. Ki lett iktatva a motorvezérlő elektronika, a potméteres gázpedál, a vákuumos EGR szelep, stb. Egy rakás hibalehetőséget sikerült egy füst alatt kiküszöbölni. A matricánk eddig is fekete volt, annak most is bőven megfelel a kocsi. Természetesen a mechanikus adagoló sem örök életű, de egyrészt nagyon sok helyen, és olcsón javítható, másrészt többnyire nem egyik pillanatról a másikra döglik be.
Ha egy modern autóban elromlik valami, ami lehet akár egy szimpla kontakthiba is, jó esetben szervíz üzemmódban el lehet vánszorogni egy műhelyig, rosszabb esetben meg trélerezni kell.
Bigyo4- nek köszönöm a választ a műszer is azt a hibakódot adta ki hogy P2146GÁZ, GÁZPEDÁL VALAMILYEN ÉRZÉKELŐ A TÖBBI SZÖVEG OLVASHATATLAN, EZ A MUNKALAPON VAN MEGAZ IS RÁ VAN ÍRVA A MUNKALAPRA HOGYP2299 -ES HIBAKÓD. SAJNOS ERRE GYŐR KÖRNYÉKÉN NEM FUT OLYAN SOK MOPEDAUTÓ, ÉS NEMTUDOM, HOGY MAJD A JÖVŐBEN HOL TUDOMJAVÍTTATNI, MERT ÉRDRE EGY KICSIT SOKBA KERÜL ELVITETNI. MÉG AZT KÉRDEZEM, HOGY HA VALAKINEK VAN Z A TÍP-U MICROCARJA, HOGY A MENYEZETI LÁMPA BAL OLDALÁN MI AZ A KIS FEKETE KÜTYÜ, MERT ÉN NEMTUDOM, NETÁN VALAMILYEN VISSZAJELZŐ LEHET? KÖSZI A VÁLASZT TONCSI BÁ.
De vajon melyik kapcsolóról van szó. Én nem találok semmi olyan kapcsolót, ami a belső világításhoz lenne. És melyik buráról van szó? Én ezeket találtam, amire azt gondolom, hogy ezek lehetnek a belső világítás lámpái.
Ez az ezüstösen csillogónak tűnő, áttetsző műanyag lapkára gondolok.
Ez pedig a sebváltó irányában világít a műszerfal alján van és lefele világít.
Az ajtózár az akku saru le fel rakására reagál.A belső világításnak a búrája a kapcsoló.Közép állásban kikapcsolva, feléd billentve reagál az ajtóra, befelé állandóan világít.Az ajtó kapcsoló tűző sarus, ha az le van csúszva akkor sem működik,de befelé kapcsolva világítania kell.
Egy apró tipp. Ebay-en kapni olyan kis digitális panel műszer modult, ami méri a feszültséget és áramot pl. 100 Amperig. Van egy külön söntje, amit az akku mellé lehet csavarozni. Összesen 3 szál drótot kell bekötni, azt egy amatőr is meg tudja csinálni.
A segítségetekkel, megtaláltam a biztosíték táblát. A baloldali biztosíték kiment és azért nem működött a szivargyújtó és a vészjelző. Mikor kicseréltem a biztosítékot, kíváncsian figyeltem, hogy bezárnak-e az ajtók, de nem reagáltak rá. De a belső világítás, még mindig nem működik. A biztosítékok fedelén a szimbólumokat nézve, nem tudom, hogy melyik biztosíték lehet a belső világításé.
A biztosíték csere után, elkezdett villogni egy piros led a rádiónál. Akkor alszik el, ha rákapcsolom a gyújtást. Ez mi célt szolgálhat vajon?
Nem egészen tiszta számomra műszakilag , hogy mi volt a helyzet .
A helyzet értelmezéshez tudni kell , hogy nem hidegindítási dolgokról volt szó , hanem az önindító egyáltalán nem tekert , noha volt áram a kocsiban : műszerfal világít , lámpa és .
Egy kapitális hiba egyértelműen megvolt , és erről már te is tudtál . A generátort ( és a hűtőventilátort) hajtó kis ékszíj iszonyatosan el van kopva , már után húzhatatlan , és generátort könnyedén lehet forgatni álló motor mellett . ( Microcar Virgo II )
De az önindító nem is kattant . Nyugalmi állapotban 12 V felett volt a feszültség , nemrégiben lett töltve az aksi . Leszedve a lészűrő burkolatát megmozgattam az önindító behúzótekercsére menő vezérlő vezetéket, és akkor forgatott , de nagyon gyengén . Megtisztogattam a sarukat , majd a saját Aiximemről rábikázva sikerült beindítani . Ekkor újra rámértem , de égő lámpánál is csak olyan szűk 11 V maradt már , ami pörgetésre sem nőtt -- szóval nincs töltés , de ezt a műszerfalon levő kis piros lámpácska nem jelezte , mert azért úgy csúszó szíjjal is forog valamennyire a generátor . Mint írtam egykor , én a Volvoval jártam ugyanígy .
Nem véletlenül szajkózom , hogy a betolhatatlan mopedautókat el kell látni a gyárinál sokkal érzékenyebb töltésjelzővel . Ilyen lényegében kettő van :
-- ampermérő , középállású . Traktorboltban vásárolható , nem nagy költség ( pár ezer Ft ) , de a beépítéséhez sajnos eléggé bele kell túrni a járgány villamos rendszerébe , általában külön vezeték kiépítése szükséges az műszerig . Ha meglazul az általunk beépített vezetékszakasz valamelyik csatlakozása (jártam így) akkor áram nélkül maradunk . Nincs annál kellemetlenebb , mint amikor egy hiba elhárítása során újabb frontokat nyitunk .
-- feszültségmérő , a szivargyújtóba dugható . Ez polgárbarátabb megoldás , nincs vele olyanféle kockázat , mint az ampermérővel . Aki nem akar a villamos hálózattal bravúroskodni az szerezzen be egyet , szintén nem nagy költség . Annyi hátránya van az ampermérőhöz képest , hogy tudni kell értelmezni a kijelzését . Nézünk egy nyugalmi feszültséget . Ez picit csökkenhet ha ráadjuk a gyújtást. Ha izzítunk akkor észrevehetően esni kell a feszültségen : izzítás jó . Indítózáskor durván leeshet az érték . Ketyegünk alapjáraton : ha többet mutat mint az indítás előtti nyugalmi érték az jó jel . Ha pörgetésre kicsit emelkedik akkor az is rendben van . Ha bekapcsolt világítás mellett pörgetve magasabb mint a nyugalmi ( álló motorú) érték akkor tölt . Akkor nincs töltés , ha bekapcsolt világítás mellett a feszültség alacsonyabb , mint álló motornál fogyasztás nélkül .
Nagyon sok kellemetlenségtől megóvja a mopedautóst , ne bízzatok a gyári visszajelzőlámpára mindent .
Pétert, több mint 5 éve ismerem személyesen. Nagyon sokat segített nekem is. Volt mikor eljött hozzám, közel 100 km oda-vissza az út. Én is több alkalommal voltam nála. Sokszor beszéltem vele telefonon is, és mindig nagyon segítőkész volt. Péteren kívül, VolksrodZolit ismerem személyesen, akitől szintén nagy segítséget kaptam itt a fórumon is, telefonon is. És voltam nála B.Pesten is, ahol a saját munkája rovására, az én segítésemmel töltött el több órát. De nem hagyhatom ki a többi fórumtársat se, akik elláttak jó tanáccsal, útmutatással. Nem akarok senkit megnevezni azok közül, akik sokat segítettek itt a fórumon keresztül, mert ne hogy ki hagyjak valakit és az méltánytalan lenne vele szemben. De tulajdonképpen, minden fórumtárs segítő kész, és, ha valami tippje, vagy tapasztalata van, az szívesen megosztja a segítség kérővel.
A mai napon Szekszárdon nem indult el a Virgo. Kettő szerencsém is volt.
1. Bakancs4 olvtárs Szekszárdon lakik.
2. Éppen ráért mikor hívtam.
A fórumon eddig is azt láttam, hogy ez a kis mopedautós közösség igen segítőkész egymással. De a mai nap tapasztalata után újra megtapasztaltam, hogy azért nem aludt még ki az emberekből a segítőkészség. Gyakorlatilag korábban csak telefonon beszéltünk párszor illetve itt a fórumon és néhány privát e-mailt váltottunk Bakancsa4-el. Szerencsére el volt mentve a telefonomban a száma. Hívtam, hogy bajban vagyok és azonnal indul segíteni. Szakértelmének hála percek alatt orvosolta a számomra megoldhatatlannak tűnő hibát és jó néhány további problémát is felderített. Sokat tanultam belőle, műszakilag is és emberségből is. Gondolom, hogy munkából éppen hazaérve, önmagát kényelembe helyezve érte hívásom és bár én csak tanácsot szerettem volna kérni, mégis önként ajánlotta, hogy jön és segít.
Kedves Bakancs4 azt tökéletesen megértem, hogy nem fogadtál el semmit a segítségért cserébe, de legalább egy kis nyilvános hálálkodást engedj meg itt a fórumon mert megérdemled!
Ezúton is köszönöm, hogy segítettél és itt tudatom veled, hogy végül is sikeresen hazaértem bár az utolsó métereken már alig volt áramom, a világítás is éppen pislákolt, de sikerül biztonságban hazaérnem.