Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2016.11.27 0 0 62795

Pedig - sajnos - szabályos.

Veszélyesnek veszélyes, ezt nem tagadja senki, de szabályos.

 

a szabály így szól :....."......Ha a személy- és vagyonbiztonság megkívánja, a hátramenethez a járművezetőnek gondoskodnia kell arra alkalmas irányító személy közreműködéséről. Az irányító személynek úgy kell elhelyezkednie, hogy folyamatosan lássa a jármű mögötti területet és a jármű vezetőjével is kapcsolata legyen.............."

 

Ha a személy és vagyon biztonság megkívánja......................stb.

Ennek eldöntését viszont (sajnos) a járművezetőre, esetünkben a buszvezetőre bízza.

 

Tehát a buszvezetőnek kell eldöntenie, hogy egy Zeg, Kaposvár,Szolnok, Szekszárd, stb. autóbusz állomáson, indulásnál, az indító kocsi álláskor való kitolatáskor a személy és vagyon biztonság megköveteli e vagy sem a tolatás biztosító (jelzőőr) alkalmazását?

 

Szerintem igen.

Mások szerint nem.

 

Az is igaz, hogy évente nincs 1 fő halott se átlagban ilyen balesetekből.

Inkább úgy 2-3 évente van belőle egy halálos gázolás.

 

 

Előzmény: torqmatic (62794)
torqmatic Creative Commons License 2016.11.27 0 0 62794

Buszállomásból is van rengeteg, ahol csak tolatással lehet kiállni a kocsiállásról (pl: Veszprém). Sose láttam tolatószemélyzetet, nem is értem ez így hogy szabályos (gondolom sehogy).

Előzmény: siófoki35 (62790)
trizs77 Creative Commons License 2016.11.27 0 0 62793

1./ De mondjuk busznál egy tolatóradar vagy tolatókamera mentesít ez alól?

 

Nem.

 

----------------------------------------------

 

2./ Egyáltalán bármilyen kereszteződésben lehet tolatni busszal?

 

Ha a KRESZ az adott kereszteződésre másképp nem rendelkezik (ellenpélda a körforgalom) akkor igen, lehet.

Ha az adott kereszteződésre a KRESZ szerint más szabályok vonatkoznak, akkor nem szabad.

 

 

---------------------------

 

 

3./ Esetleg egy belső szabályozás kitér erre az esetre?

 

A KRESZ-nél szigorúbb, belső szabályozás megengedett.

Egyhítő, könnyítő tiltott.

Tehát olyat tehet egy cég, hogy tolató biztosító személyzet (kresszül=jelzőőr) nélkül a tolatásos megfordulást  megtiltja.

Ilyen szigorítás sokáig érvényben volt a BKV-nál, de más cégeknél nem.

 

 

Előzmény: matteo14 (62792)
matteo14 Creative Commons License 2016.11.27 0 0 62792

Oké, ez eddig tiszta sor, ezt a B-s tanfolyamból már ismerem.

De mondjuk busznál egy tolatóradar vagy tolatókamera mentesít ez alól? Egyáltalán bármilyen kereszteződésben lehet tolatni busszal? Esetleg egy belső szabályozás kitér erre az esetre?

Előzmény: trizs77 (62789)
siófoki35 Creative Commons License 2016.11.27 0 0 62791

Ja és mindkét helyen tolatószemélyzet nélkül van a fordulás.

Előzmény: siófoki35 (62790)
siófoki35 Creative Commons License 2016.11.27 0 0 62790

Siófok környékén Balatonszabadiban van ilyen tolatós hely. 

 

Tata környékén is találkoztam ilyennel, a 7-es helyi járat végállomásánál.

Előzmény: matteo14 (62788)
trizs77 Creative Commons License 2016.11.27 0 0 62789

(3) Ha a személy- és vagyonbiztonság megkívánja, a hátramenethez a járművezetőnek gondoskodnia kell arra alkalmas irányító személy közreműködéséről. Az irányító személynek úgy kell elhelyezkednie, hogy folyamatosan lássa a jármű mögötti területet és a jármű vezetőjével is kapcsolata legyen.

 

 

Előzmény: matteo14 (62788)
matteo14 Creative Commons License 2016.11.27 0 0 62788

A busszal tolatva fordulásra milyen szabályok vonatkoznak? Mind KRESZ, mind a cégek hozzáállása érdekelne.

Ugye elég sok helyen van még ilyen az országban, ahol ez napi dolog. Nemrég viszont sikerült belefutnom egy olyan helyen ebből fakadó vitás esetbe, ahol szinte időtlen idők óta ez a rutin része és elgondolkodtam, hogy ez a dolog vajon mennyire szabályos.

AUTOSANdris Creative Commons License 2016.11.25 0 0 62787

Idén a KMKK az első. Úgy látom a Hatvan-Gyöngyös-Nyíregyháza decembertől már csak Gyöngyös-Nyíregyháza lesz.

Előzmény: Snake-Mojzi (62786)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.11.25 0 1 62786

2016/2017 évi menetrend

 

KMKK Középkelet-Magyarországi Közlekedési Központ Zrt.

(Heves, Jász-Nagykun Szolnok és Nógrád megye)

 

Hirdetmény

 

Jász-Nagykun-Szolnok megyei kötet

 

Heves megyei kötet

 

Nógrád megyei kötet

Irisbus Creative Commons License 2016.11.25 -1 0 62785

Ez nettó faszság.

Előzmény: MCA-001 (62779)
kbn Creative Commons License 2016.11.24 0 1 62784

Nem ördögtől való ötlet a dunátúli távolsági járatok kelenföldi végállomásoztatása, de rengeteg az ezzel kapcsolatos tévhit.

 

1. Dél-Pestről nagyon megnőne az utazási idő

 

Könnyen ellenőrizhető, hogy nem így van: ha a dél felől érkező utas Népligetben fent marad a metrón, és átszáll a Kálvin téren, 19 perccel később tud leszállni Kelenföldön.

 

A buszok hivatalos menetideje a Sasadi útig 16 perc, de ennek tartására legfeljebb hétvégén van esély, munkanapokon 20-25 perc a tipikus, de a délutáni csúcsban (különösen pénteken) ennél jóval több is lehet.

 

Tehát a Népligetnél délebből jövő utasok időben ugyanott lennének a kelenföldi felszállással, csúcsban pedig még nyernének is - már ha kizárólag az időt nézzük, az eggyel kevesebb átszállás önmagában értéket jelent, főleg nagy csomagokkal.

 

Kik vesztenének időt? Azok, akik olyan viszonylatra szállnak át a budai megállókban, ami Kelenföldön nincs, mint pl. nagykörúti villamosok (és persze azon szerencsések, akiknek valamelyik távolsági megálló közvetlen környéke a céljuk).

 

2. A budai megállók értelme

 

Sasadi út:

 

Hagyományosan a leggyengébb megálló, a metró átadása óta sem érzek növekedést. A leszállók aránya elég kiszámíthatatlan, naptól és napszaktól nem igazán függ... általában 0-15%.

 

Metróra átszálló utas gyakorlatilag nincs itt, és népligeti végállomással betéríteni sem lenne érdemes a buszokat: a metró 4 percet megy innen Újbudáig, amit kis forgalomban a busz is tud hozni a Sasadi úttól. Akik itt leszállnak, az Alkotás út, Gazdagrét vagy az agglomeráció felé utaznak tovább - kevesen vannak, ők viszont sok időt nyernek Újbudához képest.

 

Újbuda-központ:

 

A metró átadása óta kiemelkedően nagy fogalmú, az elsősorban törzsutasok által használt járatokon (különösen vasárnap este) a leszállók aránya az 50%-ot is elérheti. M4-re egyértelműen itt érdemes átszállni, de a fonódó villamos is népszerű.

 

Petőfi híd:

 

A nagykörúti kapcsolat miatt a metró átadása előtt a legforgalmasabb megálló volt Népliget után, azóta csökkent a jelentősége, de még mindig sokan használják (a körúti villamosok itt még nem ágaznak szét, így dupla sűrűséggel járnak, mint Újbudán).

 

Az egyetemeket szerintem túlértékeli mindenki. Székesfehérváron kívül az országos távolsági járatokkal naponta ingázók száma közel nulla, az érintett egyetemisták csütörtök délután és péntek este között utaznak haza, illetve vasárnap este fel.

 

Hazautazásnál azok szokták csak bevinni az utazótáskát az egyetemre, akiknek messze van a szállásuk, aki közel lakik, jelllemzően onnan, és nem az egyetemről indul közvetlenül haza. Vasárnap este pedig nyilván nem az egyetemre mennek a diákok buszmegállóból, hiszen zárva van.

 

A lágymányosi egyetemek közül az ELTE-nek nincs a közelben kollégiuma, a BME kollégiumai közül pedig 8-ból 5-höz Újbudán érdemesebb leszállni. Albérletesek szintén nem nagyon tudnak gyalogolni a Petőfi hídtól, hiszen a megálló környékén egyetemi épületek és irodaházak vannak, nagyon kevés a lakóház, ami ne Újbudához lenne közelebb.

 

Nem beszélve arról, hogy a BME és a ELTE érintett karai egy elég kis részét teszik ki a teljes budapesti felsőoktatásnak.

 

Ennek ellenére valóban sok diák száll le vasárnap a Petőfi hídnál. De érdemes megnézni, merre indulnak el: többségében a villamosmegálló felé! Őket érdemi hátrány nem érné, ha a buszok kihagynák ezt a megállót - viszont mégis érdemes megtartani, mert a megszüntetésével szinte a teljes forgalma a ma is túlterhelt Újbuda-Központba helyeződne át (kicsi a hely, gyakran egymást tartják fel a buszok).

 

3. Azért mennek ki az utasok Népligetbe, hogy legyen helyük

 

Részben igaz, de 2010 óta a dunántúli járatok jelentős részén (ezen belül a zalai gyorsjáratok mindegyikén) lehetőség van külső megállóból is kérni az elővételes jegyet, amit a sofőrök fenntartanak.

 

Ezeken a járatokon is sokan Népligetben szállnak fel (jóval többen, mint ahányan befelé ott szállnak le), de ennek inkább az az oka, hogy ha végzett az ember a dolgával, sokkal kellemesebb a népligeti váróban eltölteni az időt, mint a külső megállóban ázva-fázva figyelni a buszokat, melyik lesz jó neki.

Előzmény: MCA-001 (62779)
Lovrin Creative Commons License 2016.11.24 0 0 62783

Nem vágtunk át semmit. Felírták a projektlistára, elküldték előzetes elbírálásra, majd lehúzták a projektlistáról később. Így jár a projektek legalább fele-kétharmada.

Az EU nem fizetett ki egy cent se, neki mindegy hogy mi nem épül meg.

Előzmény: trizs77 (62781)
névtelen Creative Commons License 2016.11.24 0 0 62782

Szerintem nem szerencsés a távolsági járatok városhatáron elvágása, inkább a városi buszsáv hálózatra alapozva segíteni a bejutást/átjutást.

Előzmény: Törölt nick (62780)
trizs77 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 62781

Magyarul átvágták, ismét, az EU-t.

 

Beígértek valamit, fedett új autóbusz végállomást, amit eszük ágában sincs megépíteni.

 

Amikor ígérni kellett egy magyar diplomata, Magyarország nevében, megbízásából = ígért.

 

Most mindenki mossa kezeit, Ő ott se volt, Ő nem tud semmiről.

 

-----------------

 

Más

Amúgy hely se nagyon lenne ott egy új, komoly távolsági autóbusz állomás számára.

Előzmény: MCA-001 (62779)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.24 0 0 62780

Bizonyos esetekben akár támogatnám is. Egyszer jöttem Székesfehérvárról, Népligetig a hivatalos menetidő 75 perc. Az M1-M7 közös szakaszáig még tartottuk is, utána azért már lassabban haladtunk, na de Budapesten.... Kelenföld magasságától az út a Népligetig további 1:30 perc volt. Nem volt baleset, nem volt semmi extra, csak péntek délutáni dugó... 

Előzmény: MCA-001 (62779)
MCA-001 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 62779

Érdekes gondolat.

Az M4 utasszámának növelése érdekében a Dunántúli járatok végállomása kerüljön át Kelenföldre...

Míg a 4-es metró forgalmáért izgulunk, több száz Volán busz megy fölötte feleslegesen

A 4-es metró napi utasforgalma 158 ezer volt a legutóbbi felméréskor, ám az ígéretek időszakában nem voltunk restek az Uniónak 340 ezret mondani. Ezért a metró elindulása óta félvén attól, hogy a pénzt vissza kell fizetni, már mindenfélét bevetettünk: ritkították a 47-es[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.11.24 0 0 62778

Ugyanakkor Makó és Mórahalom menetrendjét továbbra is hiányolom, az - egyébként igényes -  vonalhálózati térképből nem tudja meg az utas, mikor jön a busz.

Előzmény: Snake-Mojzi (62777)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.11.24 0 0 62777

Erre bizony. Egy ideig rá-rá pillantottam a "Hivatalos Autóbusz Menetrend" menüre, de mindig az országos keresőre dobott át. Meguntam nézegetni, erre feltöltötték, amit idáig kerestem. Megkövetem magam, én nem ellenőriztem le, mielőtt panaszkodtam rá.

Előzmény: Tourismo (62775)
18-09 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 62776

Akárhogy nézem, a leginkább használható oldala a VB-nek van.

 

Van vonallista és térkép is. Így kéne minden KK-nál, vagy egy központi oldalon. 

Tourismo Creative Commons License 2016.11.24 0 0 62775
Előzmény: Snake-Mojzi (62774)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.11.23 0 0 62774

Egyébiránt a DAKK az egyetlen cég, akinek a honlapján nincs fent a pdf-es helyközi menetrend (a KMKK meg hiába teszi fel, év közben nem frissíti). Sőt, a DAKK-nál van olyan település, amelynek a helyijárati menetrendje sem érhető el (Makó és Mórahalom).

Előzmény: -Smiley- (62773)
-Smiley- Creative Commons License 2016.11.23 0 0 62773

Ha már ennyire ráérnek nem lehetne megoldani azt, hogy az adott Régiós volán társaság a weboldalán megyénkénti bontásban aloldalakat hozna létre, hogy áttekinthetőbb legyen a rendszer.

 

Gondolok itt a DAKK-ra, amit 2 év alatt sem sikerült áttekinthető normális weboldalt létesíteni ( az alkalmatlan s..ggfej vezetőség gondolom idén is megkapja az 5 millás jutalmat) de mibe kerülne a főoldalra oda-baszarintani egy Magyarország megye térképét amiből kiválaszthatod mondjuk a Kunságos területet ezáltal csak a Kunságos oldal jönne be (ha már úgyis frissítik)

 

Tehát engem Kecskemétiként hol érdekel hogy Makó alsón mit változik a buszmenetrend?

Oké, tudom az almenüből behozható a kunságos oldal, de sokan ezt nem ismerik. 

AUTOSANdris Creative Commons License 2016.11.23 0 0 62772

Egyébként tavaly ilyenkor, sőt talán már tizedike környékén láttam kész vonali menetrendet. Biztosan minden megvan már most is, csak ráérnek még közzé tenni.

Előzmény: Törölt nick (62750)
JLW-470 Creative Commons License 2016.11.23 0 0 62771

Mohácson meg exVB-s(alvállalkozós?) mikrobusz az "új" Tescos busz. :)

Előzmény: FOMA (62759)
JLW-470 Creative Commons License 2016.11.23 0 0 62770

ÁG(Államgazdaság) elnevezés még használatban van Baranyában. :)

Előzmény: -Smiley- (62752)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.23 0 0 62769

Át is nevezték. Le is cseréltek utcánként 1-2 táblát. De nem minden sarkon. Ott maradtak kint a régiek. Sok helyen ezt csinálták egyébként is, az utca eleje meg a vége kapott új  táblát, a közsarkokról leszedték és vagy maradt fent a régi. főleg magánházakon.

Előzmény: dundalk (62768)
dundalk Creative Commons License 2016.11.23 0 0 62768

Országosan felülvizsgáltak minden nevet, hogy kiről lehet elnevezni utcát. A "kommunista diktatúra" szolgálatában álló személyekről nem lehet utcát elnevezni, ezeket át kellett nevezni.
Azt hiszem kormány rendelet is volt róla.

Előzmény: Törölt nick (62766)
dundalk Creative Commons License 2016.11.23 0 0 62767

A postás törölte magát vagy mi?

Előzmény: Törölt nick (62765)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.23 0 0 62766

Lőrncibe 2010 után jutott eszébe valakinek hogy kicserélgessék az utcanévtáblákat. Tele volt a városka szoci névtáblákkal, holott akkor már 20 éve nem az volt az utca neve... de volt egy csomó 1800-as évekbeli tábla is kint.

Előzmény: Törölt nick (62765)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!