A szoftverfrissítés gyári programmal történt, vagy tuning lett a vége?
Én nem írtam össze a fogyasztást a tíz év alatt, de saccra/emlékek alapján nagyjából hasonló arányok rémlenek a tuningom előttről és utánról.
Amúgy ha valakinek hardcore bizonyíték kellene arról, hogy egy pl Jena-féle tuning az évek során okoz-e károsodást a motornak, annak szívesen küldök képet a 240e km-es, és 160e km óta 38%-kal felhúzott motorom belsejéről. Kb gyári körülményeket találni, olyan a helyzet, mintha pár hónapja jött volna le a gyártósorrol. Ahogyan én használom/karbantartom, ezt még tudni fogja legalább még egyszer ennyi ideig :)
Üza adalék (cetánszám növelő) és nagyobb kútnál tankolás, ne eldugott kis kúton. (talán) Voltam párszor ott benzinessel, dízellel, de nem volt gondom. Egyedi eset lehet nyilván. Lehet, a kút aljáról kaptad a trutyis, vizes szart. (szerintem)
Igazából ha már megtörtént, nincs rá megoldás sajna, de a megelőzésre a normális minőségű izzó a helyes választás. Én már matt lámpákkal vettem az autót, aztán az történt, hogy nem világított a jobb elsőm egy hónap múlva. Oh, gondoltam sima ügy vettem izzót és ki akartam cserélni. Azt láttam, hogy a csatlakozó rommá volt égve, szépen füstölt is, szerencse, hogy nem lett nagyobb baj. El a villanyészhez, ő világosított fel, hogy sokkal nagyobb, 100 wattos izzó volt benne, ráadásul gagyi, ami rengeteg hőt termel. A túl nagy teljesítménytől olvadt meg a csati, a hőtől meg besárgult, bemattult belülről a a lámpabura.
Szóval, ha valaki az S2-es -hez szeretne H1-es izzót venni, az ne vegyen nagyobbat 55 wattosnál és abból is valami normális márkát.
Ja, régebben rendszeresen szoktam Petrol kúton tankolni, igaz Szlovéniában, de azzal sosem volt érezhető probléma. Nem tudom ugyanaz-e a beszerzési forrásuk.
Én nemrég a "madaras" kúttal jártam így, legalábbis arra tippelek, mert nekem is jött kétszer antipolluttion hiba tankolás után közvetlenül. Igaz, hogy nemsokkal utána kipucoltam a FAPot, de nem tűnt olyan koszosnak, hogy az miatt lett volna. Azóta tankoltam már kétszer is "magyar" kúton, és nincs semmi hiba.
Belülről főleg a ráncfelvarrtak "mattulnak", de ez nem mattulás, hanem füstös lesz, izzó kiégéskor történik. Ha van egyszerű és hatásos megoldásod, akkor én szívesen veszem, ha leírod.
Erdeklodnek, hogy ismeritek -e a Horvatoszagi "Petrol" kutakat? Multheten, hazauton ugy jartam, hogy konkretan attol a gazolajtol leallt az auto.
Itthon szinte mindig valami premium dizelt (Shell Nitro vagy OMW Maxxmotion) teszek bele es a Horvatoknal is a dragabbikat valasztottam, de hiaba.
Ugralt a motor mintha le akarna fulladni, aztan konkretan leallt. Indult, de nem porgott fel, jott is mindjart "antipollution fault". Majd felporgott nehezen, de elindulani mar nem lehetett, aztan nemi porgetes utan vegul sikerult es haza is ertem. Most mar normalis uzemanyag van benne es nincs is semmi gond. 8 hibat irt be a kocsi koztuk az uzemanyag nyomast, de volt ott gazpedal tapellatas de meg a klima is (?), talan mert parszor lenyomtam padloig de nem volt ra semmi motor reakcio, mindesetre azota ismet tettem bele par 100km-et es nincs semmi gond.
Kerdesem, hogy a masik kut "INA" esetleg jobb lehet? Mast nem is lattam a kozelben olyat amit ismernek.
Van egy kis történetem a belülről mattuló első lámpa burákról, saját tapasztalat alapján, de nem akarom fárasztani vele a népet, ha ezt régebben már kiveséztétek. Viszonylag új 307 tulaj vagyok és bocsi, de nem szeretnék visszaolvasni pár ezer hozzászólást. :) Ha érdekes lehet itt a népnek, szívesen leírom. ;)
Fene a kötekedős formádat! :) Egy szóval nem mondtam, hogy alatta van, azt írtam, hogy alulról tudja megnézni. Azért is csatoltam a videót, azon jól látszik. Namind1.
Az enyémben gyárilag nincs fap, hiába 110 méneses, ezért nem tudom, mi fán terem a regenerálós-moleszterálós-korommentes életvitel... :D látható koromcsíkot nem húztam magam után sosem, és tény, hogy az Euro4 formátumot így is megfutotta a járgány, de azért az is tény, hogy nekem bizony tudna mit mutatni a nyilván csakis jószándékú kéményseperőbácsi, elővehetné a különböző szerszámait, és látványos fényesedést is elérhetne akár, az adott kényes területen... :DD
áh szerintem ezt megmoleszterálták valami üvegmosó kefével, hátulról... :DD na ha tényleg ilyet tud a fap, akkor le a kalappal. Az enyém kormos, ha jól rémlik (már azt se tudom, merre van a járgány, olyan régen ültem benne.. :D)