Most készülök venni egy 2003-as Puntó 1.2-es 8 szelepest. Az autó makulátlan állapotú, első gazdás, 130 ezer km-rel. Mennyire megbízható ez az évjárat. Korában volt egy Puntó egyesem ami egészen jó kis kocsi volt. Hiba nélkül mentem vele közel 100 ezret pedig használtan vettem 60 ezer km-rel. Az újabb típus is ennyire megbízható vagy már több törődést igényel? A lányomnak lenne első autónak és nem szeretnék problémás típust venni.
Nos ha minden jól megy akkor eladóvá válik Punto II. 1.2 8v 2000-es , 3 ajtós fehér színű taligám! 2014 júniusig van vizsgája. Működik, csak hát kéne rá költeni egy keveset, pl, 4 db lengéscsillapító......de hát úgyis megtekinthető lesz.
Nekem már nincs rá keretem hogy fenntartsak egy autót is, hát a lakáshitel, miegymás..........
Esetleg abban tudnál segíteni hogy a lámpát hogyan lehet állítani? A hátsó burkoltatot levettem, az izzókat kicseréltem. Valamiért a motor dolgozik, de a magasságot nem állítja az egyik oldalon, mintha beragadt volna.
motorfedő kinyit, és próbáld kihallani, hogy honnan jön leghangosabban. sok minden lehet, nekem az első tippem, hogy valamelyik ékszíjadon van egy repedés.
hali, tudja esetleg valaki, hogy punto 1-nél, benzines, a felgyulladó engine check lámpa (a fúvóka) jelezheti az olaj túlmelegedést? most, hogy sokat kellett állnom (sajnos kénytelen voltam autózni bp-n most is), egy idő után kigyulladt, hiába húztam a motorról a hőt a ventillátorral (full meleg, 4-es fokozat, ablakra fújja (hogy ne a pofámba kapjam)). a hűtővíz normál hőfok környékén maradt.
azért gyanús, mert miután kijutottam a dugóból, és sebességben tudtam menni rendesen, egy idő után elaludt. az olajom viszont sztem így is krakkolódott, megnézem majd, mennyire barnult be. :/ (kicsit idegesítő, 2E km-el ezelőtt volt olajcsere.)
más: ha egy kicsit gyengébb már a kézifék, van valami egyszerűbb módszer meghúzni a bovdent?
Sziasztok! Hülyén fogok fogalmazni, nem vagyok hozzáértő és szerelő sem, de tegnap váratlanul elkezdett úgymond folyamatos "ciripelő" hangot adni a kocsi. Jormányállástól, haladástól függetlenül, ugyanúgy adja a hangot, semminek a hatására sem erősebb vagy gyengébb.
A napokban vettem észre, hogy esős, párás időben fura hangokat hallani hátulról, főleg ha lassan megyek és rossz minőségű úton. Nem vagyok biztos benne, hogy valami kopó alkatrész, mert időjárásfüggő, mikor csinálja, de olyan a hangja, mintha valami műanyag szólna és ütődne. Mi lehet ez, találkozott már valaki hasonlóval?
Járó motornál is és álló motornál is. Tulajdonképpen csak egy + és egy - kábel megy a magnóba, harmadik nincs. Vinnék a szivargyujtótól egy szálat oda, csak nemtom a magnó melyik csatlakozójára kell kötni.
A Punto 2-ben van egy gyári Blaupunkt autórádió, de 15-20 percenként kikapcsol. Nincs erre valami megoldás? Esetleg egy gyujtás + bemenet nincs rajta, hogy amíg a gyujtás rajta van legalább addig ne kapcsoljon ki?
Én személy szerint Marellit, vagy Boscht vennék bele de például Bugattiból is sok fogy, elég jó minőség. Tudom drágább, de egy vizpumpa halálnál elfolyó hűtőfolyadék miatti motorjavitás többszörösébe kerül a külömbségnek..
A bilincs "állitólag" visszatehető, amügy lehet kapni, és fogót is hozzá, de Awab bilincs is tökéletes helyette.
Én a gyári Paraflu fágyállót teszem mindig, lehet kapni. A légtelenités nem nehéz, csak a sorrend legyen jó..
Vízpumpából pl. a UNIX keresője ugyanazon gyártóktól több, de különböző árú darabot is feldob. pl. Meyle 9600 - 14000, Dolz 10000 - 12000 Ft stb. Érdemes a drágábbat választani vagy az olcsóbb típusok is megbízhatóak? (Viszont akkor mi az oka az árkülönbségnek?)
A könyv szerint a hűtőfolyadék leengedéséhez le kell húzni a hűtőtömlőt. A rögzítő bilincs újra használható vagy cserélni kell? (Most nem tudom megnézni, milyen bilincs van rajta)
Hűtőfolyadék csere esetén van ajánlott, illetve nem ajánlott fajta vagy a Punto bármelyik gyártmányút szereti?
Téves diagnozis miatt vásároltam egy feszültségszabályzót de nem kellet.Ezért eladó egy Mobiletron VR-F158 típusú fesszabályzó.Marelli/Denso generátorra jó.A gyári feszab típusa RTM151c.A termék szegeden van.
Mondjuk az benne lehet hogy bedúsít mint az állat, és megfullad a keveréktől a motor, de annyira cswak nem lehet rossz, hogy feketét füstöljön.... Végülis előfordulhat, de nem túl vagykori, hogy egy lambda annyi ideig legyen bent, hogy erre a sorsra jusson.
Igen, az nekem is fura, hogy a lambdától megálljon egy autó, de csak ez az egy valamire való hiba volt benne (esetleg arra tudok gondolni, hogy nagyon bedúsít neki és emiatt leállt), és jó eséllyel tényleg rossz/nem bele való is volt. Illetve volt még egy fordulatszámjellel kapcsolatos, de az leállás szempontjából szintén nem játszik (szerintem). Az alapjárati motor hibáját alapjáraton miből lehet észrevenni? Fordulaton érzésre semmi gond, a világból kimenne, és úgy megy, mint a barom. A megállás közepesen meleg motornál motorfékes lassítás végén jelentkezik, ilyenkor a kuplungot kinyomva bőven beesik 1000 alá (néha vissza tudja "emelni", de ha nem, akkor megáll) és már csak azt érezni, hogy nincs szervo, égnek a lámpák a műszerfalon, és álló motorral gurul az autó.
Ez igy csak találgatás, mérni kell(ene) rajta, oszcilloszkóppal, hogy dolgozik-e? Amúgy ha nem megy az alapjárati léptetőmotor, azt észrevenni az alapjárator, és fordulaton is.
A motor tipusszáma majdnem mindegy, ha működik, és dolgozik. Méretbe jó legyen, és menjen a két tekercsre a szabályzó benne.
Hát nekem szerintem állt már le :) - nem hideg induláskor, hanem meleg motorral lassítva, kinyomva a kuplungot, piros lámpához érve, vészfékezve stb. Igaz, hogy esetemben egy ősrégi SPI rendszerről volt szó..
A leálláskor hibakód nem tárolódik? Vezetékelés, testelés, minden jó? Lambda miatt nem hinném hogy leált volna valaha egy kocsi is, célszerű lenne élőadatokat nézni, keresd Loliii-t.
Ami még érdekes, hogy 1.2-es Punto-ra is ezt hozza, de arra máshol a 9 945 035-ös cikkszámot találtam. Ebből van utángyártott, lehet bepróbálok egy ilyet a jövő héten.