A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Azt én írtam be többször is, meg előttem említette valaki. Én azért írtam ezt, mert a BKK-s közleményben fel volt sorolva Halásztelek is azon települések közt, akikkel megállapodást kötöttek. Valószínűleg csak akkor fogjuk megtudni, mi az igazság, mikor már átvette a VB a BKV-tól a 38-ast.
Egyébként ez azt jelenti, hogy most nagyobb a kiadás, mint amennyit terveztek a projektbe? Vagy annyi hibás OBU van, hogy szükség van a kannibalizmusra?
Rosszul közelíted meg. Az a megoldás, hogy azokból szedik ki, amik még villamospótlásra kiadhatók (nyáron lehetőleg félreállnak), szeptembertől még egy utolsó nagyot pótolnak, majd repülnek, mint a szar.
Tudja valaki már esetleg, hogy mikor melyik hónapban lesz az újbóli csuklós VanHool behozatal a Hollandoktól?
Már csak félve merem feltenni a kérdést, bár szvsz megint nem válaszol majd senki, LOV-870-el mi a helyzet, merre bujkál? :)
Mennyire állja meg a helyét az az infó, amit itt olvastam múltkor a fórumon, miszerint a 38-as járat Volánbuszos átvétele után, Halásztelekig, meghosszabított útvonalon fog járni? bár egy járművezető barátom, már olyat is hallott, hogy a Szigetszentmiklós/Lakihegy Lakóparkig fogják majd kitolni....
Ki kell ábrándítsalak, ma már a tömegközlekedésben egyáltalán nem feláras extrának számít a klíma, hanem az alapfelszereltség része.
Az utasokat hidegen hagyja hogy ez az üzemeltetőnek mennyire fáj, amikor a pénzük odamegy. Elvileg versenyképes szolgáltatást kéne nyújtani az egyéni közlekedéssel szemben...
Amíg délelőttös voltam, ilyen időben mindig ablakok nyitásával kezdtem. Még garázsmenetben talán át is szellőzött, mire forgalomba álltam a végállomáson. Viszont nem gondolom, hogy minden menet végén nekem kellene eldöntenem, hogy melyik ablak és tetőszellőző legyen nyitva. Kevés olyan jármű van, ahol az utas ne tudná kinyitni/becsukni azt, amit akar (ablak, tetőszellőző).
Volvo-k esetében ha jól működik a klíma, akkor is ki akarják ráncigálni az ablakokat. Ha nem megy, egyből az a baj (kettő percet se ad a szerkezetnek, felszáll, neki melege van, nyúl is az ablakért). Hőségben a jó működés ellenére is kritizálják, mert hűtőszekrényt várna el a többség, az, hogy belehalnának a leszállás után sokan senkit se érdekel. Ha az ablakokat ki tudják nyitni, azok nyitva is lesznek. Ha nem, akkor ha jó hőmérséklet van a buszon, akkor is menetszél-évezési hiányban szenvednek egyesek.
Erre nem a járművezetőket kell oktatni.
Arra igen, hogy a vegyes flottában melyiknél hogyan működik a klíma, a szóló VH-okon is tudok többféle működést, pedig azonosnak kellene lennie. :-(
Hidd el, az utasok maguk megoldják a szellőztetést.
Igen, megoldják. De hidd el, találkoztam már olyan utaspanasszal, ami a nyitott ablakokra vonatkozott, mert huzatos a jármű. Az igény nem mindenkinél ugyanaz, emiatt az érdekek és ellenérdekek folyamatosan ütközni fognak, teljesen függetlenül attól, hogy ki oldja meg (járművezető, vagy utas).
"Nem is lehet ez másképp, hiszen 250-300 méterenként a busz megáll, kinyítja az összes ajtót és nincs az a klíma, amely a nyári meleggel felveszi a versenyt."
Ettől függetlenül lenne hatásfoka, érezhető is lenne (még ha 35 fokban 28-30 fokos az utastér, akkor is, az ablakosokon nem lesz ekkora különbség), de nem úgy, hogy a mérnökileg megálmodott levegő útjába berakjuk az ablakkeretet, mert így nem csodálom, hogy sz@rt se ér, csak búg.
"Ráadásul a többségnek semmi se jó, a régi magaspadlós sz@r, a klímás sz@r (beteg lesz tőle), a huzattól beteg lesz, ha meleg van, attól lesz beteg/ájul el. Egymást anyázzák, ha az egyik kinyitja/becsukja, a másik az ellenkezőjét akarja. Ezek mellett nehéz. Nyitogathatnám én megállónként is..."
No ezért nem kell ezt túlragozni! Hidd el, az utasok maguk megoldják a szellőztetést. A klímák üzemeltetése, karbantartása drága (növeli a fogyasztást, szezonban a működését ellenőrizni kell (pl. utaspanasz esetén), időről-időre fel kell tölteni gázzal stb.) és a hatékonyságukra folyamatos panasz van. Nem is lehet ez másképp, hiszen 250-300 méterenként a busz megáll, kinyítja az összes ajtót és nincs az a klíma, amely a nyári meleggel felveszi a versenyt. Persze vannak olyan megoldások (pl. arab országokban), ahol az ajtók nyitásakor légfüggönnyel zárja ki a kinti meleg levegő beáramlását, de az is elromolhat. Ráadásul nem csak a beszerzést, hanem a karbantartást is jelentősen drágítja. A jegyárak már így is magasak, és egy ilyen megoldás miatt még drágábbak lennének. Biztosan lehetne értelmes kompromisszumot kötni, hogy pl. az átlag utas mondjuk 3 megállót utazik majd leszáll. Talán egy jó felmérésből kiderülne, hogy a (nem kellően hatásos) klímát vagy esetleg a jegyárak csökkentését választánák-e?
Van egyáltalán ilyen felmérés? Át kellene gondolni, hogy valójában mit is akarjunk és mennyiért és megéri-e?
Azelőtt is voltak meleg nyári időszakok, ráadásul akkoriban a buszok még nem voltak felszerelve klímával, sőt a mai járműállomány nagyobb is ezek maradékából tevődik még össze és az utazóközönség ugye használja (mert hogy nincs más..).
Tessék?! Mint az az előzményekből látszik, elsősorban olyan járművekről volt szó, ahol az utas nem tud maga a saját komforérzete, vagy létfenntartása érdekében túl sok intézkedést tenni. Manapság ugyanis egyre több az olyan jármű, ahol vagy túl magasan van a tetőszellőző, vagy elektromos vagy klíma van. Ha az autóbuszon 45 fokban ül 65 birka, és egyben az egész massza közepén felmerül, hogy szólni kéne a jveznek, akkor az nem biztos, hogy oda is fér a jvezhez közölni a bánatát. Ad abszurdum le vannak zárva az ablakok, a jvez szerint megy a klíma, mer' zúg, de csak 45 fok van. Akkor mi lesz?
Nem feladta... Hmm, nagy a jólét, el lehetne menni tanulmányútra egy multihoz sor mellé gyártani, lehetőleg folyamatos műszakban, akkor kiderülne, hogy úri dolog a napi kettőszöri ablakkezelés. Mert az hót ziher, hogy este, a garázsba menet után nem az utas feladata a nyitva maradt nyílások lezárássa. Ehhez képest bizonyos feltételek esetén a kinyitása az akkora nehézség, hogy nocsak? Nemár, mert akkor felmerül bennem a gondoloat, hogy milyen járművek vezetése közben nem kell ilyen finomságokra ügyelni... De ne haragudj meg.