Keresés

Részletes keresés

D Carlos Creative Commons License 2014.05.22 0 0 79080

És a villamospótlón nem kell utastájékoztatás???

Egyébként észrevettem, hogy vp-re kiadott kocsikból hiányzik (pl: 17-99, 18-03, 18-32).

Előzmény: RózsaszínPárduc (79074)
RózsaszínPárduc Creative Commons License 2014.05.22 0 0 79079

Azaz, magyarul akkor igen, azt jelenti. :-)

Előzmény: nemeza (79075)
RózsaszínPárduc Creative Commons License 2014.05.22 0 0 79078

Nem. Ez azt jelenti, hogy a kiszerelt eszközöket át kell adni a Volánbusznak.

Előzmény: nemeza (79075)
daveszka Creative Commons License 2014.05.22 0 0 79077

A kocsik nagy része nem véletlen lett kiválasztva. X ideig még mennek FUTÁR nélkül, aztán kuka.

Előzmény: FKU-911 (79073)
JakiHUN Creative Commons License 2014.05.22 0 0 79076

Azt én írtam be többször is, meg előttem említette valaki. Én azért írtam ezt, mert a BKK-s közleményben fel volt sorolva Halásztelek is azon települések közt, akikkel megállapodást kötöttek. Valószínűleg csak akkor fogjuk megtudni, mi az igazság, mikor már átvette a VB a BKV-tól a 38-ast.

Előzmény: Viko88 (79064)
nemeza Creative Commons License 2014.05.22 0 0 79075

Egyébként ez azt jelenti, hogy most nagyobb a kiadás, mint amennyit terveztek a projektbe? Vagy annyi hibás OBU van, hogy szükség van a kannibalizmusra?

Kevés a tartalék ezek szerint..

Előzmény: RózsaszínPárduc (79074)
RózsaszínPárduc Creative Commons License 2014.05.22 0 0 79074

Rosszul közelíted meg. Az a megoldás, hogy azokból szedik ki, amik még villamospótlásra kiadhatók (nyáron lehetőleg félreállnak), szeptembertől még egy utolsó nagyot pótolnak, majd repülnek, mint a szar.

Előzmény: FKU-911 (79073)
FKU-911 Creative Commons License 2014.05.22 0 0 79073

És akkor az a megoldás, hogy kiszedik azokból, amikben legalább működött? :(

Előzmény: daveszka (79072)
daveszka Creative Commons License 2014.05.22 0 0 79072

Meg a villamosokba.

Előzmény: Törölt nick (79070)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.22 0 0 79071

PKD-001 merre lesz szombaton,és melyik fordát járja?

Törölt nick Creative Commons License 2014.05.22 0 0 79070
Mondjuk ki. Kell a Volánba.
Előzmény: daveszka (79069)
daveszka Creative Commons License 2014.05.22 0 0 79069

Nem csak azokból. Kell az egyéb járművekbe.

Előzmény: D Carlos (79068)
D Carlos Creative Commons License 2014.05.22 0 0 79068

Nagyon fogynak a FUTÁR-ok a 280-asokból!

1244 Creative Commons License 2014.05.22 0 0 79067
Köszönöm!
Előzmény: RózsaszínPárduc (79040)
KápCity Creative Commons License 2014.05.22 0 0 79066

04-73 pedig 3-62V, tehát visszahozták Kőbányára, ergo nem lesz ajtócserés és nyár végén repül ő is..?

Pedig a megmaradt három közül még benne bíztam leginkább :(

Előzmény: KápCity (79055)
b.chris Creative Commons License 2014.05.22 0 0 79065

"Azelőtt is voltak meleg nyári időszakok, ráadásul akkoriban a buszok még nem voltak felszerelve klímával"

A 70-es, 80-as, 90-es években nem volt net, mégis mindenki boldog volt. 

Most viszont Te is ezt használod. A világ fejlődik. Ez már csak ilyen. 

Előzmény: Busguru (79043)
Viko88 Creative Commons License 2014.05.22 0 0 79064

Tudja valaki már esetleg, hogy mikor melyik hónapban lesz az újbóli csuklós VanHool behozatal a Hollandoktól?

Már csak félve merem feltenni a kérdést, bár szvsz megint nem válaszol majd senki, LOV-870-el mi a helyzet, merre bujkál? :)

Mennyire állja meg a helyét az az infó, amit itt olvastam múltkor a fórumon, miszerint a 38-as járat Volánbuszos átvétele után, Halásztelekig, meghosszabított útvonalon fog járni? bár egy járművezető barátom, már olyat is hallott, hogy a Szigetszentmiklós/Lakihegy Lakóparkig fogják majd kitolni....

 

Üdv!

Dante001 Creative Commons License 2014.05.22 0 0 79063

Ki kell ábrándítsalak, ma már a tömegközlekedésben egyáltalán nem feláras extrának számít a klíma, hanem az alapfelszereltség része.

 

Az utasokat hidegen hagyja hogy ez az üzemeltetőnek mennyire fáj, amikor a pénzük odamegy. Elvileg versenyképes szolgáltatást kéne nyújtani az egyéni közlekedéssel szemben...

Előzmény: Busguru (79043)
KápCity Creative Commons License 2014.05.22 0 0 79055

Történt még más vándorlás/csere is ezen kívül?

 

04-41 -> Kőbánya

"148/F25: BPO-441"

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=130401267&t=9111429

Közlekedésguru Creative Commons License 2014.05.22 0 0 79048

menetszél-élvezési

Előzmény: Közlekedésguru (79047)
Közlekedésguru Creative Commons License 2014.05.22 0 0 79047

Amíg délelőttös voltam, ilyen időben mindig ablakok nyitásával kezdtem. Még garázsmenetben talán át is szellőzött, mire forgalomba álltam a végállomáson. Viszont nem gondolom, hogy minden menet végén nekem kellene eldöntenem, hogy melyik ablak és tetőszellőző legyen nyitva. Kevés olyan jármű van, ahol az utas ne tudná kinyitni/becsukni azt, amit akar (ablak, tetőszellőző).

 

Volvo-k esetében ha jól működik a klíma, akkor is ki akarják ráncigálni az ablakokat. Ha nem megy, egyből az a baj (kettő percet se ad a szerkezetnek, felszáll, neki melege van, nyúl is az ablakért). Hőségben a jó működés ellenére is kritizálják, mert hűtőszekrényt várna el a többség, az, hogy belehalnának a leszállás után sokan senkit se érdekel. Ha az ablakokat ki tudják nyitni, azok nyitva is lesznek. Ha nem, akkor ha jó hőmérséklet van a buszon, akkor is menetszél-évezési hiányban szenvednek egyesek.

 

Erre nem a járművezetőket kell oktatni.

 

Arra igen, hogy a vegyes flottában melyiknél hogyan működik a klíma, a szóló VH-okon is tudok többféle működést, pedig azonosnak kellene lennie. :-(

 

 

Előzmény: RIKA424 (79042)
Közlekedésguru Creative Commons License 2014.05.22 0 0 79046

(Az poén lesz, ha beforgatják az expresszekbe az 55-ösöket, mert akkor lesz néhány félreértés ellenirányban, lévén körforgalomban fordulnak Gyálon).

Előzmény: Közlekedésguru (79045)
Közlekedésguru Creative Commons License 2014.05.22 0 0 79044

Hidd el, az utasok maguk megoldják a szellőztetést.

 

Igen, megoldják. De hidd el, találkoztam már olyan utaspanasszal, ami a nyitott ablakokra vonatkozott, mert huzatos a jármű. Az igény nem mindenkinél ugyanaz, emiatt az érdekek és ellenérdekek folyamatosan ütközni fognak, teljesen függetlenül attól, hogy ki oldja meg (járművezető, vagy utas).

 

"Nem is lehet ez másképp, hiszen 250-300 méterenként a busz megáll, kinyítja az összes ajtót és nincs az a klíma, amely a nyári meleggel felveszi a versenyt."

 

Ettől függetlenül lenne hatásfoka, érezhető is lenne (még ha 35 fokban 28-30 fokos az utastér, akkor is, az ablakosokon nem lesz ekkora különbség), de nem úgy, hogy a mérnökileg megálmodott levegő útjába berakjuk az ablakkeretet, mert így nem csodálom, hogy sz@rt se ér, csak búg.

Előzmény: Busguru (79043)
Busguru Creative Commons License 2014.05.22 0 0 79043

"Ráadásul a többségnek semmi se jó, a régi magaspadlós sz@r, a klímás sz@r (beteg lesz tőle), a huzattól beteg lesz, ha meleg van, attól lesz beteg/ájul el. Egymást anyázzák, ha az egyik kinyitja/becsukja, a másik az ellenkezőjét akarja. Ezek mellett nehéz. Nyitogathatnám én megállónként is..."

 

No ezért nem kell ezt túlragozni! Hidd el, az utasok maguk megoldják a szellőztetést. A klímák üzemeltetése, karbantartása drága (növeli a fogyasztást, szezonban a működését ellenőrizni kell (pl. utaspanasz esetén), időről-időre fel kell tölteni gázzal stb.) és a hatékonyságukra folyamatos panasz van. Nem is lehet ez másképp, hiszen 250-300 méterenként a busz megáll, kinyítja az összes ajtót és nincs az a klíma, amely a nyári meleggel felveszi a versenyt. Persze vannak olyan megoldások (pl. arab országokban), ahol az ajtók nyitásakor légfüggönnyel zárja ki a kinti meleg levegő beáramlását, de az is elromolhat. Ráadásul nem csak a beszerzést, hanem a karbantartást is jelentősen drágítja. A jegyárak már így is magasak, és egy ilyen megoldás miatt még drágábbak lennének. Biztosan lehetne értelmes kompromisszumot kötni, hogy pl. az átlag utas mondjuk 3 megállót utazik majd leszáll. Talán egy jó felmérésből kiderülne, hogy a (nem kellően hatásos) klímát vagy esetleg a jegyárak csökkentését választánák-e?

Van egyáltalán ilyen felmérés? Át kellene gondolni, hogy valójában mit is akarjunk és mennyiért és megéri-e?

Azelőtt is voltak meleg nyári időszakok, ráadásul akkoriban a buszok még nem voltak felszerelve klímával, sőt a mai járműállomány nagyobb is ezek maradékából tevődik még össze és az utazóközönség ugye használja (mert hogy nincs más..).

Előzmény: Közlekedésguru (79020)
RIKA424 Creative Commons License 2014.05.22 0 0 79042

Vagy ezt is a járművezető tegye meg , mint ahogy az ablak/tetőablak kinyitását is rá akarod ruházni utasításilag?

 

--------------------

 

Ez azért úgy 90 évig a járműszemélyzet feladata volt.

Ez idő alatt a budapesti autóbuszközlekedésben dolgozhatott pár százezer munkavállaló.

El tudták végezni.

 

Amennyiben a maiaknak már ez se megy, akkor számukra didaktív oktatást kell tartani.

 

 

BX 59-76 Creative Commons License 2014.05.22 0 0 79041

Szombattól a Gyáli 55-ös viszonylatot is átveszi a Volánbusz.

http://www.bkk.hu/2014/05/uj-autobuszok-szallitjak-a-gyali-55-os-jarat-utasait-is/

RózsaszínPárduc Creative Commons License 2014.05.22 0 0 79040

Vigyázz, mert ez csak a 2004-esekre igaz. Azaz MPW-601-től 614-ig.

 

2005-től nem kötelező a tetőszellőző/vészkijárat beépítése, ennek megfelelően nincs is rajtuk.

Előzmény: 1244 (79034)
BPO-537 Creative Commons License 2014.05.22 0 0 79039

148/

59: BPI-905

 

151/

11: FLR-705

 

152/

21: HSJ-446

 

159/

1: FLR-721

2: FLR-712

3: FLR-748

4: BPI-905 (148/59)

5: BPO-545 (IMRE KT)

6: BPI-134

7: BPI-135

 

IMRE KT: BPI BPO-545

BY-75-98 Creative Commons License 2014.05.22 0 0 79038
Kinek nincs?! Ama másik nagy közösségi oldal,ontja magából a Villpótlós 17-23~as képeket.
Előzmény: geri2005 (79033)
Zahnrad Creative Commons License 2014.05.21 0 0 79037

Tessék?! Mint az az előzményekből látszik, elsősorban olyan járművekről volt szó, ahol az utas nem tud maga a saját komforérzete, vagy létfenntartása érdekében túl sok intézkedést tenni. Manapság ugyanis egyre több az olyan jármű, ahol vagy túl magasan van a tetőszellőző, vagy elektromos vagy klíma van. Ha az autóbuszon 45 fokban ül 65 birka, és egyben az egész massza közepén felmerül, hogy szólni kéne a jveznek, akkor az nem biztos, hogy oda is fér a jvezhez közölni a bánatát. Ad abszurdum le vannak zárva az ablakok, a jvez szerint megy a klíma, mer' zúg, de csak 45 fok van. Akkor mi lesz?

 

Nem feladta... Hmm, nagy a jólét, el lehetne menni tanulmányútra egy multihoz sor mellé gyártani, lehetőleg folyamatos műszakban, akkor kiderülne, hogy úri dolog a napi kettőszöri ablakkezelés. Mert az hót ziher, hogy este, a garázsba menet után nem az utas feladata a nyitva maradt nyílások lezárássa. Ehhez képest bizonyos feltételek esetén a kinyitása az akkora nehézség, hogy nocsak? Nemár, mert akkor felmerül bennem a gondoloat, hogy milyen járművek vezetése közben nem kell ilyen finomságokra ügyelni... De ne haragudj meg.

Előzmény: John Howard (79027)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!