Bringával használhatatlan a Normafa és Libegő közötti aszfaltút. A hó ugyanis latyakká vált a sétányon, ezért az összes gyalog az úttestre került. Mint affélék, ki is töltötték a rendelkezésre álló teret, nehogy el lehessen férni mellettük. A kedves négylábú barátokat persze nem kínozták pórázzal, egyikük csak a jó fékemnek köszönheti, hogy megúszta, mikor egy embercsoport mögül elém ugrott.
Gondoltam: csak a Libegőig jussak el. Eljutottam és döbbenten láttam, hogy Budakeszi felé nem lehet lemenni. Lezárták, mert csupa hó volt még az egész. Újból átevickéltem a jónépen, aztán elegem is lett a délutánra tervezett, hosszabb bringázásból.
Köszi, jó tipp. Megnéztem, hátrébb is lehet tenni a patentszemet a csukán, a hétfői spinningre átállítom (eső lesz, és akkor inkább ott hajtok, de ma meg holnap azért a szabadban, csakhogy :-) )
Nekem akkor szokott ilyen problémám lenni, amikor a csat elmozdul a cipőn (kilazul a csavar) és vagy előrébb, vagy hátrébb van, mint az optimális. Olyankor a szalagok máshogy kapják a terhelést és érzésre olyan, mintha túlerőltettem volna a talpam.
Köszi, megfontolandó. A csukám elég kemény talpú, egy Shimano montis bringáscipő. De tényleg kb. a stopli felett érzékeny, a külső él irányában. Szerintem nem is kötöm be rendesen, mert mindig sietek, talán csúszkál benne a lábam.
Használtam már ezt a cipőt régebben 900 km-es túrán, ott semmi baj nem volt. Talán a teremben a kiállva sprintelés is rátesz, mert tudom, hogy egy hergya hurka vagyok, de ilyet nem művelek a szabadban túl gyakran, vagyis ez teljesen szokatlan mozgásforma a talpamnak is.
Az spd viszonylag kis felületen fekszik fel a pedálra, ha a cipő talpa nem elég kemény, akkor az a rész, ahol a patent van, nyomja a lábad. (Ezért szokták az országútisok propagálni a lookot, ott nagyobb a felfekvő felület.) Egy kemény talpú cipő segíthet ezen, csak abban nehezebb járni :) Nekem Specialiized MTB Sport van, nagyon ritkán ott is érzem, hogy jobban nyom a talp ott, ahol a stopli van, de lehet, hogy ez csak bebeszélés, amikor amúgy is fáradtabb vagyok.
Az lehetséges, hogy az spd-cipőben megfájdul az ember talpa? Mondjuk most csak spinningre használom két hónapja, hetente három-négy alkalommal, ezelőtt már pár évvel letettem ezt a bepattintós dolgot. De most tök érzékeny a talpam, mintha megnyomta volna, pedig méretre jó, eddig semmi bajom nem volt vele (nem feltörés).
nekem a motor előtt is ilyen külsőim voltak, nem tűnt fel, hogy annyira nehezek lennének. egyébként van védelemmel ellátott verseny külső 300g körül :)
A Conti Touring Plus gumimat a hátsó keréken ősz végén cseréltem le, mert már csúszkált, időnként kilátszott a futófelület alól a defektvédelem kevlarbetétje. Teljes élettartamát defekt nélkül élte végig. Sajnos a Continental ennek a gyártását megszüntette, kíváncsi leszek az ajánlott utódra. (Continental Contact Plus), eddig jól viselkedik.
Bevásároltam 25mm-es Continental GP4000-ből (25 fontért akciózták), és most azzal járok a városban is. Picit keményebbre fújom a kényelmesnél (6,5-7), és így eddig nem volt gondom, se hóban, se sárban. Vittoria Rubino Proról váltottam, ég és föld. Tapad rendesen, esőben is.
A városban inkább az átalakított montit használom. 1.5-ös Conti slickek vannak fent. Általában én sziszegek, mikor üvegszilánkokon megyek át, nem a gumik:-). Annak ellenére nagyon jónak tartom ezt a márkát, hogy már kettő eljátszotta a kígyóbőr-vedlést, azaz elkezdte ledobni magáról a futófelületet. Igaz, akciósan (féláron) vettem mind.
Jó időben én is beküldöm az országútit a városba, de ennek általában ára van. Lehet, itt is Continental-ra kéne váltanom.
Nekem számít hogy nem kőnehéz külsővel járok. Egyrészt izomerővel tekerek. Másrészt országútim van, amit alkalmanként szeretnék suhanó üzemmódban használni.
Nekem tegnap 10 perc volt a defektszerelés. Üvegszilánk. A külső belsejét végigsimítva vettem észre, hogy hol volt. A pumpálást hiányoltam a videó végén, ilyen jól használható egy patronos fújóka?
nekem a mosókkal szerencsém van, meg sajátkezűleg is le tudom csapatni, csak nem mindig van kedvem előszedni a nagynyomásút. :)
ma reggel nem volt meleg, jól be is fagyott a váltó, ráadásul mókuskerék áttételben, így 30 felett inkább abbahagytam a tekerést, maradt a gázkar, néztek is az autósok, akiket lehagytam "gurulva". :D
Míg a mosóból beérnék a melóhelyre, mehetnék is újra mosni a villát. Nem is tudom, a belvárosban hol van ilyen lehetőség. Hazafelé is még 2 km-t kéne lebegve megtennem a benzinkúttól, hogy ne csapjam össze a bringát.
igen, újratermelődik, de a só mindenbe beleköt és főleg a magnézium elsővillát támadja. a mosóban egy perc letolni, 50 forintból meg is van, annyit megér, hogy nem marja szét az alkatrészeket. :)
Azért hazafelé megnéztem van-e második körös holdazó a Batthyányin, de nem volt. Mondjuk 10-15 perc késéssel érhettem oda. Ez a mtb úgy mozog, mintha mézben tekernék, pedig most nem is fékeződik a kerék mint múltkor.
nekem reggel fagyott be a váltóm, de a hátsó. :) tegnap este lemostam és belefagyott a bowdentokba, még jó hogy van rásegítés, különben elég izmos lett volna haladni. :)
Jaja, hideg volt, de nem annyira. Fent szépen le volt már nyomva a hó (szánkózás, taposás), így a sorompótól is sikerült végig feltekerni.
Sajnos az első váltó befagyott/besózódott és nagytányéron maradtam a teljes emelkedőre. Nyáron nem gond, de most végig kiállva küzdöttem és most érzem a vádlimat.