Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
De mi oka van annak, hogy az előremenőben levő csapot elzárja valaki?
Vagy esetleg mindkettőt ( előremenő és visszatérő is ).
Lehet hogy a mi rendszerünk a hibás, de ha a visszatérőben levő szivattyú előtti vagy utáni csapot elzárom, akkor már nem forog át a víz a vegyeskazánon gázfűtés esetén.
Előremenőben levő csapra akkor kerül rá a kar, ha valamilyen hiba miatt teljesen ki kell zárnom a vegyeskazánt.
Sajnos több ilyet láttam már, mikor a vegyes-gáz váltásnál zárva maradt, volt amikor csak csendesen a varatnál felnyilt, de olyan is megtörtént amikor a 200-250kg-os kazán 4-5m-rel odébb landolt.
A helyzet az, hogy lehet elzárót tenni, csak meg kell gondolni, hogy hova és miért.
Én ellene vagyok, és az enyémet úgy tettem be, hogy igen nagy munkával lehet csak hozzáférni, és elzárni. De kell, mert nincs kedvem leengedni 1 köbméter vizet.
Viszont csak úgy lehet megtenni, hogy a pffer szigetelését "lebontom". Így csak tényleg nagyszerelésnél lehet elzárni, "csak úgy" nem.
A fő probléma az, amikor a csapokat a vegyes-gáz váltására használják. AZ AZ IGAZI ÉLETVESZÉLY!!!
mikor az új kazánt raktuk fel kértem a szerelőt, hogy had legyen már egy elzáró az elmenőben is (nemcsak a visszatérőben), hogy teljesen ki lehessen zárni a vegyest (pl. javításhoz)
azt mondta, hogy ő ilyet NEM csinál, mert NEM és kész. TILOS! így nem is lett. mondjuk az előző "csőszerelő" a felszállóba tette az egyetlen csapot, így a teljes vizet ki kellett engedni, ha gubanc volt. az átkerült alulra, így csak a tágulási vize, meg a hozzá vezető felszálló fenti elágazás feletti részéből kell kiengedni a vizet. az a 2-3 vödörnyi még nem sok meló.
hát én csak azt tudom, hogy nálam ujjnyira nyitva a kisablak MINDIG, sosenincs levegő probléma. nyilván így hidegebb a pince, de valamit valamiért...
mondjuk nem is egy légtér a lakással, illetve kicsit igen, de azt szeretném megszünetni majd. a régi kazánnal nagy volt a küzdelem, ha kicsit elszabadult a füst, akkor az be tudott jutni a házba, lévén akad pár szivárgás. most ez már nem jellemző, de a zárást akkor is meg akarom csinálni majd.
Ha valakit fenyeget az a veszély, hogy valami kalkulált, vagy nem kalkulált, ismerős vagy ismeretlen, családtag vagy idegen, kisgyerek, vagy nyugdíjjas eltekergeti a csapjait, és félő, hogy erről nem szól, akkor roppant nagy biztonságot tud teremteni a csapok karjainak leszerelése.
Engem viszont inkább a fenthagyása mentett meg a forrázásos haláltól. Mert az előző napi rendszerszerelés miatt (aminek a végtermékéről hamarosan beszámolok (itt is) ) ha fent van a kar, ha nem, mindenképp felszereltem volna a szándékos elzárás miatt. Viszont ha nincs fent a kar valami miatt a gőzparti közben (mert épp le van szerelve), és még meg is kellett volna keresgetni a 12 cm-es látótávolságban, felszerelni, majd még elzárni, akkor most nem írom ezt le. Az életemet mentette meg, hogy vakon tudtam hova kell nyúlnom, és csak tekernem egyet.
Diesel motorépítés: Köszönöm szépen. De ez csak bemelegítés volt az előtt, amibe már bele is kezdtem. Hamarosan több infó is elérhető lesz a motoros médiában (reményeim szerint... :-) ) Kár, hogy a lehetőségeimnek az anyagiak szabják a legszorosabb határt...
Csak most jutottam géphez, köszönöm az eddigi ötleteket. Csak K hőelem jó hozzá és mást nem is lehet állítani, és a polaritás is rendben van, de műk. Kaptam hozzá új hőelemet is és ezzel is ugyan az a helyzet „vonalsor”. A gugli szerint ennél a tipusnál kb. 0,8-1,6 mV feszültséget kellene mérni a kapcsokon szobahőmérsékleten. KÉRDÉS: ezzel a méréssel ki lehetne zárni a hőelem hibáját?
Ha nem lehet menűből állítani a hőelemet , hogy lehetne a hiba okát kideríteni? Ötlet?
Nagyon fontos a levegő, Nejem sem értette eleinte, hogy ha én rakok rá, akkor miért ég jobban a tűz :)
Mint kiderült, ő csak rárakott a tűzre. Én meg minden kazánetetésnél megigazítom a parazsat a piszkavassal, sőt, a hamuajtó alatti részről is ki szoktam kotorni az ott felgyülemlő hamut. Minden rárakáskor. És így levegőhöz jut az égéstér.
nálad valami levegőpótlási gond lehet, mert a fenyő az úgy ég, mint az állat. ha teljesen leveszem a kandallón a levegőt, akkor is ég. bárhonnan veszi is elő a levegőt, de előveszi. valószinüleg annyira intenzíven ég, hogy beszívja a "vason át" :-)
ugyanitt rendes fát simán lehet szabályozni.
lényegalényeg, ha mással nem tudsz rendes hőt termelni, akkor a levegőd kevés. hogy miért? na itt már nálad pattog a labda ;-)
hát nekünk egész télen vizes fával kellett tüzelni, ha néha felment 80 fok fölé, akkor bagy fabrikett, vagy tőzegbrikett ment bele :) De száraz fával is jól ment nagyon (Vidra kazán). Viszont !! rohadt !! drága a brikett.
Ti próbáltatok már vegyeskazánban, fabrikettel, vagy németbrikettel fűteni?
Én kipróbáltam mindkettőt, de nagyon halovány a teljesítményük szerintem.
Idág hulladék fenyőfával tüzeletm. Napi 40-50kg fát tüzeltem el délutáni begyújtással, így volt 60-80fokos vizem és 23-27fok a házban. Reggelre is volt 22-23fok.
20kg fabrikettel csak nagykeservesen ment 40fok fölé a víz és meglehetősen hűvös volt a házban.
A németbrikettről nem is szólnék, mert szánalmas a teljesítménye.