Lehet, hogy hasznát veszitek még ennek a bejegyzésnek!
Néhány napja odavittem autómat javíttatni a Domaszéki Halácsi Műhelybe. Négy nap alatt el is készült az autó. Ma este fél hatkor kifizettem tisztelettel amennyit mondtak, minden rendben volt, csak az idősebbik Halácsi bezárta a kaput lánccal, lakattal, és nem engedett ki, az autómmal együtt, az udvarából. Szó szerint korlátozott a személyi szabadságomban.
Fél kilenckor szabadítottak ki a rendőrök az udvarából, autóval együtt. Délelőtt 9 órától már ott topogtam, hogy csináljuk az autót. Egész nap éhen-szomjan kint az udvaron, a szélben folyt a szerelés, és este amikor ki akartam volna állni az autóval az udvarból, hogy elmenjek, bezárta előttem a kaput. Még most is ott volnék, ha a rendőrök ki nem szabadítanak!
Soha az életben nem fogom elfelejteni a Domaszéki Halácsi Műhelyt!
Szívócsövet bontottak, állítólag sok az olaj benne.Tulaj 2000km-t ment az autóval, mióta nála van, olajszint nem változott, autó nem füstöl.
Holnap tudok rálesni.
-Ezen geos, vagy wg-s csiga van?(újság geost ír)
-Töltőkör kifújás, nyitva maradt geometria/wg, rossz töltőnyomásérzékelő okozhatja ezt a hibakódot részterhelésen is?gondolom, ja
-nézek majd turbótengely lógást keresztben/hosszában, de gyanítom, az olajköri tömítetlenség(?) miatt még kéne töltenie, hacsak a tengelylógás miatt belelógnak a kerekek a házba - annak viszont látszódnia kell
Ki kéne kerülni egy turbófelújítást most, ha lehet...
Épen most telefonált az egyik barátom megnézték Opel ügybe,náluk a 2.5 v6-os Calibráknál amit adtam neki Vezérlő számot ami a kaszniba va az pont a C25XE kódosé ami a vezérlőre volt irva.
GM:90 357 990 PN ez a C25XE motorhoz van rendelési szám alapján is.
GM 90 541 393 MA ez az X25XE motorhoz lenne..
Amennyire vissza lehetett követni,másfél éve lett motor cserélve benne,egy Vectra-B autóbol lett át téve,mert itt egy nagy tudású szervizbe szelepfedelet,meg tömitést cseréltek,és valahogy egy gumi darab eltömitete a régi motorba az olaj járatot,villogot az olaj lámpa.Vissza vite azt mondták nem volt jó az olajgomba,kicserélték,utána nem világitott csak egyszerüen egy idő után vidéken beált a motor.Ott szét szedték szakvélemény ,per aztán az előző szerviz fizette a motort,meg a cserét,eddig jó volt,most kezd szarakodni,próbálom kideriteni mégis mi ez. Jelenleg reggel elsőre nem indul aztán második,harmadik kisérletre indul,sokat fogyaszt,hiba kód nincs,csak a 12-est villogja,motornál is meg ABS-nél is,de teszter semmi nem kommunikál vele.Kéne két kinyomtatott rajz a két vezérlőröl,hogy össze hasonlitsam,aztán kideritsem mi is van benne.
Még én se tudom,azt próbálom kideriteni,azért irtam be először a BOSCH-GM számokat hátha van valakinek adata amiből kilehet deriteni.A héten ahogy lesz idő rá kibányászuk a helyéről,és akkor megnézem mi van bekötve,és hova.Valahogy mindig kifogom az ilyen macerás dolgokat,sok van amit nem irok be csak ha már teljesen becsődölés van:)))
Csak ahogy néztem amit találtam róluk kapcsolási rajzot annál a C25XE-t hozza a régi 10pinesre 13-as B-re, 55-ös G-re van kihozva,az X25XE 16 pines annál a 87-est,7-re,és a 88-ast,6-ra irja.Ezt az 1996-osnál,az 1997-nél csak az X25XE-t hozza de ahoz nincs sehol kapcsolási rajz Datába,csak a Vectra-B nek hoz. A VIVID az nem is hoz egyáltalán Calibrának X25XE-t csak a C25XE-t.