Egyébként egyáltalán nem kizárt, hogy a kettő közül valamelyik (állapot alapján a 149) meg lesz őrizve a cég által. Minden roszzat megbocsátok a HV-nak, ha ez bekövetkezik! Még a Neo-kat is magasztalni fogom! :-)
Komolyra fordítva a szót nagyon helyes is hogy megőrzik, ha már úgyis annyi kuriózum odaveszett...
Mármint a HV-nak? Miből gonolod, hogy hajlanának az üzletre? :)
Igen a Hv-nak. Arra már biztos hajlanának, hogy megveszem tőlük a buszt, felújíttatom és ingyen használhatná a cég. Csak az üzemanyagot és a karbantartást kéne állniuk, de én mondhatnám meg, hogy hova rakják be. :-)
1991 és 1996 között azt játszotta a bével kezdődő hárombetűs cég, hogy a selejtezett buszairól nyert rendszámokat szerelte fel az új beszerzésű kocsijaira.
Természetesen a kisalföldi 51-65-ös nem vitte magával a régi rendszámát, azt egy -akkor még- új 405-ös kapta.
1995.09.14-én állította forgalomba vázcserés felúítás után a Kisalföld Volán. Tehát addig, míg a BKV nem vonta ki a forgalomból nyugodtan lehetett BX 51-65 a rendszáma, hiszen a busz 1985-ös gyártású. 2001.11.20-án került ki a KV állományából, így lett utána Vértes Volános.
Egy tatabányai sárga. Régen minden busz ilyen fényezéssel futott a városban. Szerintem szebb, mint a mostani zöld-fehér, piros-fehér Vértes Volán színezés.
Ha sok pénzem lenne akkor megvenném a HV egyik 284-esét azt teljes mértékben felújítanám változtatnék a festésen is és bérbe adnám a cégnek. Így nem selejteznék le tuti. Persze szerencsére selejtezésről még szó sincs (egyelőre).
Köszönöm a szakmai gratulációt! Jól esik. A sok türelem itt nem rózsát, hanem egy autóbuszmodellt terem.
Az alkatrészeket mind magam csinálom, 2 kivételével: egyik a kormánykerék (amit egy kiberhelt kisautóból szedtem ki és alumíniumból van kiöntetve), a másik pedig a kerekek (egy faesztergályos barátom készíti őket). A szélvédőket 3mm-es plexiből, melegen hajlítom meg, és úgy ragasztom be. Az oldalablakok ugyanebből a plexiből vannak kivágva, de ragasztás nélkül, "passzosan" állnak a helyükön. A farosok ülései rézdrótból vannak hajlítva, festve és bőr a bevonat; az új csuklósnál egy fekete műanyag lapból hajtottam az alapot és a kecskeméti csuklósnak megfelelő színű plüssel vontam be. A mennyezeti kapaszkodók és a korlátok szintén vörösrézdrótból készülnek. A lámpaburák selejt, törött autólámpamaradványokból lettek kivágva.
A vitrin oldalán van egy kapcsolótábla, így külön-külön is felkapcsolható buszonként a világítás.
Ez nagyon komoly és ötletes megoldás, így legalább nem kell állandóan a buszt matatni, ha ki akarod világítani és ezzel nem kopik az alkotás, gondolom ilye megfontolásból csináltad.
A 150 munkaórához nagyon nagy adag türelem és sok ötlet szükséges - a végeredmény pedig egy egyedi modell.
Na ez az amihez sosem lenne türelmem. Én már szeretem néhány órán belül látni a végeredményt. :-) Irigyellek a türelmed és ügyességed miatt.
Minden egyes apró alkatrészt Te magad csinálsz meg? Hogyan formálod meg pl. a szélvédőket? Ragasztod őket, vagy Te is gumiágyba teszed, persze csak az adott típusoknál?
Láttam a tűzoltót az udvaron, de mivel már lassan másfél hete elfoglalt vagyok, így nem tudtam közelebbről megnézni. Nem ígérem, de a jővő héten remélem eljutok oda is és körülnézek...
A Csepel D707 mikor készülhetett? Ez az a tűzoltóautó, amivel már több veterán tűzoltóautós túrán voltak vagy új beszerzés a korábbi Csepel mellé? Annak a típusát fejből nem tudom, fotó meg nem tudom, hogy hol van róla.
Egy 435-ös csuklóst mintegy 150 munkaóra alatt készítek el. A belső világítás 12V 2W-os izzókkal van megoldva, ún. "régi műszerizzós foglalattal". A külső világítás szintén; csak ott az alvázban van elrejtve a foglalat. Együtt lehet felkapcsolni az egészet; a busz aljából megy ki egy kábel a vitrin furatain keresztül és 12V-os trafóval működik.
A vitrin oldalán van egy kapcsolótábla, így külön-külön is felkapcsolható buszonként a világítás.
A 150 munkaórához nagyon nagy adag türelem és sok ötlet szükséges - a végeredmény pedig egy egyedi modell.
396.27 (1991): BVX-480 <- ez bisztos
256.50 (1986): AFF-522 vagy (1989): BAN-264 ez utóbbi kevésbé valószínű, mert jó állapotban láttam, de már elég régen nem láttam
Mennyi ráfordított óra alatt tudsz elkészíteni egy eredetivel azonos makettet? A belső világítást elemekkel oldod meg? Lehet külön szabályozni a külső és a belső világítást. Egyáltalán hol lehet azokat fekapcsolni. Láttam hírdetésedet is és majdnem fel is hívtalak, de akkor most már nem. Sajna elriasztott a 100 000 forint körüli ár. :-(
Évek óta készítek Ikarus modelleket, 1:32-es méretben. Van bennük belső világítás, a belső kidolgozásuk is részletes.
Elkészült immár a harmadik fajta, magyar gyártmányú farmotoros modell. Fogadjátok szeretettel. Ha tetszik, vagy szeretnétek több fotót látni a buszokról, írjatok!
Sőt régebben olyan kocsit is küldtek mentesítőnek, hogy a sofőr az utasok segítségével navigált. A 756-os sofőrjének tényleg vannak furcsa beszólásai, de alapvetően semmi gondom nem volt vele(igaz én csak 2 hetente találkozok vele).
Ózdra elküldenek egy váci kocsit? Ezt nem gondoltam volna.
Én nem annyira birom a sofőrjét, régebben sokat utaztam vele (még középiskolásként) és mindig beszólt a diákoknak.
Ma reggelt a DUD-756 Volánbuszos 256-ossal (1997-es évjárat!) mentem be Pestre (2/a-n), és azt kell hogy mondjam, nagyon király :-) . A busz abszolút ki van kímélve, csak különjáratra használjak, esetleg néha beugrik pótolni, de nagyon ritkán. Ezért is rohantam, mert én a tíz perccel későbbi buszhoz igyekeztem, de megláttam ezt, és még épp fel tudtam szállni :-) . Állandóan egy sofőr van vele, gondolom vigyáz rá.
Nagyon jó hangja, kezdem érteni miért szeretik egyesek a D10 hangot :-) . Úgy emlékszem hangoshidas, de nem volt zavaró (én nem nagyon szeretem a hangját).
Az jutott eszembe, hogy milyen jó lehetett a nyolvanas években mikor rengeteg viszonylag új buszok jártak az utatok, bár azok mondjuk 7 évesen már nem voltak ilyen állapotban, de akkor gyakrabban volt és nagyobb mennyiségű beszerzés.
1. Az általam belinkelt oldalon rámész az 1953-asra (Bildung des VEB...)
2. Itt a galériákban lépkedve (bal alsó sarokban Seite 2, majd zur Seite 3 linkekkel) eljutsz a harmadik oldalra, ahol megtalálod kilencediknek a képet .
Nekem az fáj a legjobban, hogy az a nyomorult újságíró, még csak meg sem említi, hogy mi a helyzet ezzel a kocsival. Nem várok köpködést, meg egyebeket, távol áll tőlem, csak legalább annyit írhatna, hogy
"...a Karosa standján az Ikarus EAG által készített buszt Karosa Midway név alatt forgalmazza az Irisbus..."
Ennyi. ÚGy gondolom, hogy ez egy olyan laptól, mint az ominózus újság, elvárható lenne.
én eddig még nem hallottam róla, hogy ikarus (vagy eag) tipust karosaként adjanak el (persze ez nyilván az én tájékozatlanságom, csak hitetelen mellbevágott)
"senki sem hitte azt, hogy az Ikarus gyártja őket"
Az F15-öt kizárólag az EAG gyártja, Irisbus néven forgalmazzák, kivéve Csehországban és Szlovákiában, ahol a Karosa név jobban cseng.
Ez ugyan az, mint az Agora esete, azt a cseheknél gyártják, ott Karosa Citybus néven, itthon Irisbus Agora néven árulják (sőtt, Ikarus Agora, Ikarus Ares stb..., holott senki sem hitte azt, hogy az Ikarus gyártja őket).
Karosa E94, E95 stb nem lesz, mert ezeket a típusokat az Irisbus nem preferálja, ha mégis lesz, annak csak örülhetünk, mert az azt jelenti, hogy az Irisbus más országokban is próbálja eladni.
Naplóban most a ladás riportot látta valaki? A végén szemet szúrt egy Togliattiban közlekedő 415-ös Ikarus, amit az oroszok úgy átbuheráltak, hogy kereklámpás volt!
" A helyi autóbusz-közlekedés fejlesztése érdekében a tatabányai önkormányzat hetvenmillió forintos támogatásról szóló megállapodást kötött a Vértes Volán Rt.-vel.
A városban több mint ötven autóbusz közlekedik, melyek átlagéletkora tizenhat év. A megyeszékhely autóbuszparkja elöregedett, újabb járművekre lenne szükség - hangsúlyozta D.I. a VV Rt. vezérigazgató-helyettese. Hozzátette: a központi támogatás viszont csak egy új buszvásárlásra lenne elegendő, ezért a nyert összeget a város inkább az elöregedett csuklós autóbuszok felújítására fordítja."
Azt átvenni nem kellett volna, a 443-mal egyetemben. (És a 434 az előbb jobb példa lett volna, hiszen azt tudtommal ugyanott újították fel, mint a 417-et.)
De a 434 még jóirányba lett "elb*szva" a sárga ajtókkal. 443 már egészen más eset...
Mondjuk akkor BPY-434-et az utcára sem lenne szabad kiengedni ilyen alapon!
Azt átvenni nem kellett volna, a 443-mal egyetemben. (És a 434 az előbb jobb példa lett volna, hiszen azt tudtommal ugyanott újították fel, mint a 417-et.)
De nem értem az egészet, mert pl. a debreceni felújításoknál meg kékre festik a karikát...
Ez szvsz eléggé jól illik a cég arculatába. Mondjuk szerintem a többi alkalmazott szín (sárga, arany és zöld - ez utóbbi Neon) sem néz ki rosszul.
Attis: Ha jól emlékszem arra, amit szalachee mondott, annak nem esztétikai oka volt.
VJancsi: Nem arról beszélek. És mint írtam (képet is raktam be), a szalachee által említett busz már visszakapta.
Csak az a baj, hogy szalachee nem tudja hogy miről beszéltek... :-) (Egy rendszám felfrissítené a fáradt memóriáját...)
A dísztárcsa/festett karika levétele is a főnökök földhözragadottsága miatt van. Volt olyan hogy 149-et nem akarták kiengedni a műhelyből, mondván hogy cirkuszos autó ne legyen. (Mondjuk akkor BPY-434-et az utcára sem lenne szabad kiengedni ilyen alapon!) De nem értem az egészet, mert pl. a debreceni felújításoknál meg kékre festik a karikát... Pedig az belső dolog.
Azokért, amiket VJancsi is említett (pl: csavarvédők és egyéb elemek átfestése, dísztárcsák, 1-2 matrica, ikerfényszórók :)) szerintem még nem szóltak senkinek, csak a durvább dolgokat szokták levetetni.
Dísztárcsa levetetéséről már hallottam, helyijáraton meg (elvben) nem lehetne ikerfényszóró (kiváncsi vagyok, maradni fog-e).
a busz rendszáma a vezetőfülke ablakán sárga alapon kék betűkkel - mellesleg ezt egy régebben ide is irogató topictárs találta ki
Tatabányán a GEW-056-on az " Interceptor " matricán kívül még cápafogak is voltak dekorálva meg egy " Fegyencjárat " felirat. Állítólag. Én nem láttam.
> Ezek szerint teljesen egyedi elbírálás alá esik: ma tecc, holnap nem.
Azért nem teljesen. Azokért, amiket VJancsi is említett (pl: csavarvédők és egyéb elemek átfestése, dísztárcsák, 1-2 matrica, ikerfényszórók :)) szerintem még nem szóltak senkinek, csak a durvább dolgokat szokták levetetni. Pl ezt a sárga matricát a 149-ről (szvsz jól tették, de emiatt szalchee lehet, hogy megharagudik rám :)), vagy volt olyan sofőr, aki egy hatalmas Hajdú Volán logót tett a busza hátuljára, meg ilyesmi... De volt már arra is példa, hogy egy design-elemet a HV koppintott le, majd azt szériában alkalmazta (a busz rendszáma a vezetőfülke ablakán sárga alapon kék betűkkel - mellesleg ezt egy régebben ide is irogató topictárs találta ki).
Szóval, ha jól értem, amennyiben én buszvezető vagyok,és szívemen viselem a busz kinézetét, akár egy zománcbilivel is kidekorálhatom?
Igen, kirakhatod rá. Csak nem biztos, hogy sokáig kint maradna. :-)
Mi az a bizonyos mérték
Egyedi dísztárcsák, csavarvédők, kisebb matricák. Ami durvább, azt általában nagyon hamar eltüntetik (bár a 490 B tengelyét nézve az sem lesz túl hosszú életű, bár ki tudja).
és ki dönti el?
A cég magasabb beosztású emberei, leginkább pillanatnyi hangulatuk szerint szvsz.
Tehát nincs egységesen meghatározott szabályrendszer, hivatalosan asszem semmit sem szabadna. De sokminden meg van tűrve. Ez egyes esetekben jó (pl. a 996 van/volt ilyen vagy most a JCX-262), de mondjuk a 490-nel már szvsz is túllőttek a célon.
Szvsz beleülnék és kihajtanék a kertből alkalomadtán.Sokkal rosszabb állapotban van az a 250-es, amelyiket ócska nyugati cuccok gyűjtésére használnak Mezőszilason a kukabúvárok.Még egyenes műszerfalas, budiajtós...Ezt kellene megszerezni, innen szép a győzelem...
Ha a buszpályaudvar felöl jösz valamelyik helyi járattal (7,4,3,) A haszkovó megállo elött van egy körforgalom megy a haszkovó felé egyenesen jobbra a Március 15.utca felé Balra a Stromfeld ut felé.
Itt kell ballra menni a Stromfeld felé egyenesen az uton, ott már észreveszed.
Fogalmam sincs, Totalcar-os kollega lotte es kuldte korbe. Megkerdezem tole.
Mas.
Ma delutan kezembe kerult egy fenymasolt dokumentacio Ikarus Alba : Ikarus-Nissan együttműködés keretében kidolgozott autóbusz típusok bemutatása 1998-1999. A Tupolev-féle oldalon látható a busz, fénymásolatban kaptam róla pár gyári képet, plusz egy leírást és iszonyú részletes műszaki dokumentációt, végén méretrajzokkal és rajzokkal más elképzelt Ikarus-Nissan buszokkal.
Érdekel ez valakit v tök közismert?
Az Ikarus autóbuszok egyik új, különleges tagja a konferencia-autóbusz. A
Nizzai Nemzetközi Autóbuszhéten ezüstserleget nyert Ikarus 250-es szuperluxus légkondicionált változatából alakították ki. A Német Demokratikus Köztársaság megalakulásának 20 éves évfordulója alkalmából rendezett ünnepségekre az NDK Minisztertanácsa részére készült.
Ez az autóbusz 12 méter hosszú. Légrugózású, és 192LE-s, 6 hengeres, RÁBA-MAN motor hajtja. Légkondicionáló berendezése állandóan 18-20 C-fokos hőmérsékletet biztosít az utastérben. A levegő a mennyezeten elhelyezett perforált lemezeken keresztül egyenletesen elosztva jut a kocsiba. A tárgyalótermi részben 10 db, 180 fokban elforgatható klubfotel szolgálja a tárgyaló felek kényelmét. A kartámlából szükség esetén kis asztalka húzható ki, amely a jegyzetelés megkönnyatésére szolgál. A tolmácsoknak és a titkároknak 8, dönthető támlás repülőülés áll rendelkezésükre. A terem végében a gépírók részére elektromos írógép és diktafon van elhelyezve.
A mennyezeten hat Tv-készülék olyan szögben függ, hogy minden ülésről kényelmesen nézhető.A fotelülések fejtámlájába egy-egy hangszóró van beépítve a rádióműsor hallgatására. A mennyezeten további öt hanygszórót helyeztek el.
Híradó technikus kezeli a rádiófülkében levő rádió adó-vevőkészüléket, valamint a tv-vevőberendezést. Ugyancsak ő ellenőrzi a tárgyaló teremben elhelyezett hangszórók működését is.
Az utasok kényelmére műanyagból készült, vegyszeres W.C.-t és rozsdamentes acélból készült mosdót zsreeltek az autóbuszba. A konyhafülkében az edéynek szekrénybe vannak berakva, a hűsítő italok és a szendvicsek tárolására 4 db, 50 literes félvezetős hűtőszekrény szolgál. 8 literes forróvíztároló és 10 személyes presszógép egészíti ki a konyha felszerelését. A konyha és a mosdó tiszta vízzel való ellátása egy 120 literes tartályból történik, a szennyvíz pedig egy másik, 150 literes tartályban gyűlik össze. A víz áramoltatása elektromos-automatikus úton történik. A buszban ezenkívül egy 20 szeméyles ruhatár is van.
A gépkocsivezető és az utazó-technikus tartózkodási helyét üvegfal választja el a tárgyalóteremtől.
A kocsit belülről fénycsövek világítjak meg. A belső kérpitozás sky típusú műbőrből, az üléshuzatok és a szőnyegek mosható műszála textilanyagból készültek.
Szerintem mielőtt elküldöd a hozzászólást, kattints a "Megnéz" gombra; ha a felúgró ablakban nem az van, amit látni szeretnél, próbálkozz tovább (esetleg próbáld meg "Kód" módban, stb...)
Tupi már ismeri Fuji 5000 vagy 7000 sose tudom ... Mikor mibe .. Záridőt próbálgattam rajta állítani az nem baj, de az automata élességállítást nem lehet kiirtani belőle ... És a kijelző is késik 1-2 sec-t és ha a kijelzőn jó a kép a jpg-n sokkal nagyobb a háttér :) Röviden ennyi .. :) De megy ma este fel a frissítés .. :)
Ma kölcsönkaptam a digitgépet Bnőmtől de szar. Mozgóban a fele életlen lett. Meg eleve BKV-t indutam fotózni, és egy dugó közepén láttam De láttam Amerikai lakóbuszt is :) (azt se fotóztam, csak bkv ma)
Láttam ma a Országos vérellátó véradásra kiépített E98-át. Esetleg véletlenül netalántán Tupolevnek nincsen róla képe? :) Tetszett a kis utánfutójával ...
Szvsz általában MAN motorokról van szó akik a rossz karbantartás esetén menet közben kigyulladnak,hogy az Ikarus-ban vagy MAN-an vannak beépítve az mindegy.
Egyáltalán nem csak, bár az tény, hogy sokszor igen.
Szvsz általában MAN motorokról van szó akik a rossz karbantartás esetén menet közben kigyulladnak,hogy az Ikarus-ban vagy MAN-an vannak beépítve az mindegy.
Itt a németeknél közismert,de még mindig slamposkodnak. KB kéthete egy emeletes MAN gyulladt ki és a tűzet hamarosan elotották.
De mégis ha ismert a probléma,miért nem tesz ellene senki?
Tudtommal érdekes módon se a lengyeleknél se más magyar vásárlónál nem gyulladt ki IKARUS 412-es, arrol tudok hogy a németeknél egy IKARUS 435-ös égett ki.
Ha egy Volán szemével gondolkodunk, ennyi pénzért már majdnem új buszt tudnak venni, tehát nem hiszem hogy egyhamar elkel majd. Kár, szívesem látnám nálunk a helyijáraton, az SL222-es helyett. :-)
Tetszik a hátfalon a rendszám elhelyezése. Elég szokatlan megoldás. Elég megkíméltnek tünik, de hát 9300 km alatt nem is lehet lestrapálni. Ki veszi meg vajon?
Ez durva még nincs is "bejáratva". Minek tartották meg eddig? Volt egyáltalán állandó rendszáma? Ha műszakilag nem "poshadt" szét akkor jó vételnek tűnik.
A ma megjelent Képes Haszonjármű c. újságban hirdetik eladásra a facelift-es 415-öst. Egyéb különlegességeket is árulnak benne: egy 212-est, 2db E97-est, E13-ast, stb. Van benne egy 211-es, amiről azt írják hogy DAF motoros. Ilyen létezik egyáltalán? Utólagos átépítés lehet szerintem.
Bács Volán Autóbusz-közlekedési Rt. ajánlati felhívása nyílt eljárás megindítására (5515/2004)
AZ AJÁNLATKÉRŐ HIVATALOS MEGNEVEZÉSE ÉS CÍME Bács Volán Autóbusz-közlekedési Rt.
Jászkun Volán Közlekedési Rt.
Mátra Volán Autóbuszközlekedési Rt. Nógrád Volán Autóbusz-közlekedési Rt. Vasi Volán Közlekedési Rt.
A beszerzés az alábbi járműkategóriákra terjed ki: I. helyi szóló, II. helyi csuklós, III. elővárosi szóló és IV. elővárosi csuklós, az ajánlatban szereplő valamennyi egységet és főegységet is tartalmazó - a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 22. § (1) bekezdése szerinti - érvényes típusbizonyítvánnyal (beleértve a típusbizonyítvány kiterjesztését is) rendelkező, kereskedelmi forgalomban lévő, sorozatgyártású új autóbuszok egyes kivitelei.
II.1.9) Részekre történő ajánlattétel (a részekre vonatkozó részletes információk megadásához a B. mellékletből szükség szerint több példány használható) NEM: X
Teljes mennyiség (valamennyi részt és opciót beleértve, adott esetben) Az I. kategóriában 1 jármű, a II. kategóriában 1 jármű, a III. kategóriában 18 jármű + 17%-os eltéréssel, a IV. kategóriában 1 jármű + 100%-os eltéréssel.
Ugyanilyen műbőr szarral pótolták. Meg egy kis igényességre utal, hogy a felső sarokban az a "lecsapás" idom is az eredetihez hasonló műanyag idom. (jót röhögtem volna, ha meghagyják a léghenger fedelét meg a leszállásjelzőt :-)
Be akartam telefonálni Gyarmatra, hogy lesz-e DZC, meg hogy ti ott vagytok, és szeretnétek, meg minden, de a szomszédasszony áthívott:)
Az a korlát a második ajtóval szemben elég balesetveszélyesnek látszik.
Az oldalfalak burkolat úgy látom az eredeti. A hátsó ajtónál ugyanilyen van, vagy valami másfajtával pótolták, mondjuk szürkével?
Egyébként mikor megérkeztünk Gyarmatra DZC nem volt sehol, fél órán keresztül nem jelent meg, már mondtam is, hogy akkor 8:0 a DZC javára, meg hogy ujfigura majd fetrengeni fog a röhögéstől este, már épp indulni akartunk el a buszállomásról, amikor 16:33-kor hirtelen megjelent. Es pont a Bp-i járat elébe tudtunk kerülni vele Rétságon.
Egyébként ez a DZC nem nagy szám belülről, nem tudom, miért voltál úgy oda érte :-))))))))
A hátsó üléssor lejt előre, nincs elötte lábrató, nem ért le a földre a lábunk.
A padló fel volt kenve gázolajjal, majdnem hanyadtvágódtam egy jót.
A 3 ajtót nem sikerült tejles mértékben eltüntetni, a mennyezeten pl ott a vészcsengő felírat, holott vészcsengő égen földön nincs:-)
Az ablakon meg ott a "Felszállás az első ajtón" matrica :-)))))))))))))))
A babakocsitárolóba besomtak 4 ülést, de a körülkerítést nem szedték ki, sőtt még a babakocsi piktogramm is ott van :.-)
Viszont pozitívum, hogy jól húzott a D10-es moci, a nagyrábahíd meg úgy fütyült, hogy egy szakadtabb 256-os is megirinyelné. Tisztára 256-os fílinje van az egész busznak.
A sofőr meg úgy nézett ránk, mint borjú az újkapura, szerintem az elmúlt 5 évben nem volt ember, aki ezzel a járattal Gyarmatról Rétságra utazott (Nagyoroszin keresztül) :-))
Igen, pont ezt néztük Tectorral Egomban. Találtunk egy olyan 260.43-ast is, amelyikben egy olyan matrica volt, hogy az álló utasok kapaszkodjanak. Az egyik szegedi GVMben meg szintén egy endélkás matrica volt "1100 Jahre akármi"
Debrecenben dolgozom. Igen a Borsodnál az utóbbi időben sok furcsa 200-ast csinálnak vázcserés felújítás keretében. (pl:260-as 2-2-0, 260 2-0-2, 280-as 2-2-2-0 v. 2-0-2-0 v. 2-2-0-2 ajtóelrendezéssel) Az ajtóbeépítést a vastagabb ablakoszlopokról lehet felismerni.
Bocsi, a második kép valóban nem saját termés! Néhány napos csak a fényképezőgépem, így a mésztelepi buszfordulónál még nem jártam. A kertvárosi véget viszont a hétvégén útba ejtettem, mert a gyerekem odavan a buszokért teljesen. Még néhány kép, ha érdekel ez valakit.
A kertvárosi buszvég ( első kép )Tatabánya egyik, Tata felé eső végén található. A "cigánytelep" hivatalos neve Mésztelep ( második kép ) és a város másik oldalán van. A kettő közötti kapcsolat a 18-as járat majd' egy órás menetidővel.
Ahogy bejöttünk Pécsre (Dél felől, tehát nem Pest felöl) ez volt az első nagyobb buszvá. Telistele volt Mercivel, meg szarull álló 260/280/415/435-tel... :o(
Nekem az ajtós. Elsősorban ezért történhetett meg hogy abbol csináltam nagyobb képet. (aztan hogy miert nem csináltam a másikrol is, azt már nem tudom -- pillanatnyi elmezavar lehetett :D)
Tudom, a te képeid jellemzően a buszok jobb oldalárol (szembol nézve) vannak, csak én általában az ajtót is megpróbálom hozzácsatolni, az meg az esetek többségében a baloldalon van.
Jelen esetben egyebkent nekem legalábbis mindkét oldalrol tetszik, csak valahogy akkor egy nagyot és több kisebbet csináltam.
Tatabányán nincs olyan modellbolt, ahol beszerezhetőek vagy megrendelhetőek lennének ezek a darabok. Pesten a Modell Kit 1001 Kft. egyik üzletében érdeklődtem és ott sem jártam sikerrel. Van konkrét tipped, hol érdemes kilincselni?
Az van, hogy nem nyílt meg innen az Istennek sem az, amit belinkeltél. Átmásoltam a címet a böngésző címsorában. Ám valahogy buheráltam fent a számokat, így nem a te képtárad nyílt meg, hanem Tomié a szőke albuma. Én nem vettem észre, mondom lehetsz te Tomi (annak ellenére, hogy tudom a neved:-)), nem foglalkoztam vele. Aztán kattintottam a tár egyéb fülére, ahol Tomi albuma volt. Akkor már észrevettem, hogy valszeg nem nálad vagyok. De találtam egy jó kis csajszit egy másik albumban. Megnéztem azt is. És akkor már nem tudtam hol járok:-))
Na most akkor Te mit is néztél meg? A link jó nem? Olyan az egész mint a kep.tar. Sokmindenkinek vannak albumai. Ezek közül egy az általad említett. Meg egy az enyém is. A többihez közöm sincs. Érthető?
A franc az indexbe ... Szóval azt irtam az előbb, hogy az Ikarus az Ikarus Az Ikarus EAG meg EAG hiába az EAG szülőanyja az Ikarus attól még az nem Ikarus hanem EAG ......
Nem mindenki tudja, hogy mennek ezek a tendereztetések.
Sokan (még a Volán dolgozók is) azt hiszik, hogy a Volán választja tetszése szerint milyen típusokat vesz. És a tenderekkel kapcsolatban sokan gí fogalmaznak: most kaptunk egy új buszt.....
Sokan azt hiszik, bezárt az IKARUS, ezután már nem is gyártanak IKARUS márkájú buszokat, pedig ott az EAG....
ÚGy jutottak hozzájuk, ahogy írtad. Van ex NDK-s kocsi már 1977-es gyártás is, általában 1988-as a legtöbb. 91-95 között érkeztek, de a leggyakoribb az 1993-as beszerzés.
Igen, Vácon van néhány ex-NDK-s kocsi. Egyébként érdekelne, hogy a magyar volánok hogyan jutottak hozzá ezekhez a kocsikhoz. A rendszerváltás körül selejtezték őket Németországban és itthon olcsón megvették? Tényleg egyáltalán mikor jöttek vissza ezek a kocsik? Azt lehet tudni, hogy hogyan jöttek, saját "lábukon"?
OFF: Debreceni vagy, vagy csak gyakran jársz errefelé? ON
Nem tudom, hogy mennyire köztudott, de igen érdekes ajtóelrendezésű 280-asok (is) rohangálnak a Borsod Volánnál. Ezek gyárilag ilyenek, vagy házilag alakították át őket ilyenné?
Egyébként vannak még 2-2-2-0 ajtóelrendezésűek is, de szerintem ezek 4 ajtósokból lettek átalakítva.
Lehet, hogy már volt róla szó (most nincs kedvem az elmúlt fél év termését visszaolvasni), de tegnap a belvárosban láttam egy új City Tour-os citromsárgát. Első ránézésre azt mondanám, hogy E94F Kabrio. Classic homlok- és hátfallal.
Van róla valakinek képe? Vagy látta már valaki rajtam kívül?
Ma láttam egy elég elléggé fiatal, de régi típusú Ikarus 256-ot, szerintetek mikori lehet? Egyébként ukrán rendszámú volt a busz, de a hátulján volt egy felirat + 1 logó; Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériuma, ha jól emlékszem.
1. Kisalföld Volán Közlekedési Rt. tájékoztatója az eljárás eredményéről (5641/2004)
A beszerzés tárgya és mennyisége: 9 db elővárosi szóló, új magyar típusbizonyítvánnyal is rendelkező autóbusz beszerzése.
A nyertes ajánlattevő neve és címe: KRAVTEX Kereskedelmi Kft., 9022 Győr, Liszt F. u. 7. A nyertes ajánlatot követő legkedvezőbb ajánlatot tevő neve és címe: NABI Autóbuszipari Rt., 1165 Budapest, Újszász u. 45. A beérkezett ajánlatok száma: kettő. Az ellenszolgáltatás összege: 28 911 000 Ft + áfa/db.
2. Vértes Volán Autóbusz-közlekedési Rt. tájékoztatója az eljárás eredményéről (5421/2004)
A beszerzés tárgya és mennyisége: 2 db új városi 10,5- 11,5 méter hosszúságú autóbusz bérbevétele. A nyertes ajánlattevő neve és címe: CIB RENT Rt., 1052 Budapest, Váci u. 19-21. A beérkezett ajánlatok száma: egy. Az ellenszolgáltatás összege: 10 éves futamidőre 120 ? 295 000 Ft + áfa/autóbusz. A beszerzés tárgyának az a része és értéke, amire nézve az ajánlattevő harmadik személlyel kíván szerződést kötni (ha ez az ajánlatban szerepelt): adásvételi szerződéskötése a KRAVTEX Kereskedelmi Kft.-vel, 9002 Győr, Liszt Ferenc u. 7.
Az ilyen arcok sosem gondolkodnak el azon, hogy mi van akkor, ha mondjuk egy ház ablakából fotózod le, teleobjektívvel. Azt hogy veszi észre? Ugye, hogy sehogy :)
Erről az jut eszembe, mikor fotóztam a nagyoroszi laktanya HG-22-37 rendszámú buszát a sofőr elkezdett velem ordítani, hogy mit képzelek, ez a honvédség járműve, ezt nem lehet fényképezni...
Azt hiszem, hogy most jött el a pillanat, amikor tupi és én is valamilyen fegyvernek látszó tárgyhoz nyúlunk. Csak egy kicsit, egy icurka-picurkát kéne figyelmesebben OLVASNI bazmeg, és máris rájönnél, hogy Ikarus 223.
Hát nézd, én sem szeretem őket, de Nógrád-beli falvakban nem nagyon lehet kikerülni ezt a típust. Ma különösen összejött, de ha én a városba akarok menni bármiért, az már napi 2 266-os utazás.
Annyira azért nem kell sietni, csak szeptember körül megy felújításra. Miután visszajön, utánna ugyanúgy vissza fogják állítani "mostani" állapotába. Amúgy az utóbbi időben igen "haldoklik", motorikusan, váltóügyileg, és legutóbb a nemzetközi vizsgát sem kapta meg... :(
Most az EGG-751 és az EOC-595 van felújításon, ha ők hazajönnek, mehet a következő turnus....
1987-es volt... De bezzeg a huszonéves csotrogány Mercedesek közül még megvan egy pár darab...
Amúgy ma jártam Németfaluban, örömmel tapasztaltam, hogy egyesek mire hasznosítják a selejtezett Mercedes O305-ösöket. Fészert csinált belőlük egy helybeli gazda, a Zala Volán felirat meg ott virít a hátfalon :-)
Jó látni, hogy még Erdélyben is van Ikarus 526-os.
És még mi minden! Sok városi használatos 266-ost láttam, nem is tom melyik német város festése volt a fehér kocsitest, navancssárga ajtók, homlok- és hátfal, na olyan 280-ast. Volt még egy 280-as, 1-0-2-0 ajtókialakítással, az elsőajtó 1szárnyú,levegős lent kis hosszú ablakkal, a csukló utáni ajtó pedig ráncajtó volt. Az egész kocsi rikítósárga volt, elég érdekesen mutatott. Ja és volt még egy 260-as, olyan festéssel mint a Zalás helyiek. Nem tudod vittek ki tőletek kocsikat Romániába? A Hajdútól tudom hogy vittek.
Van ott esztergomi karosszálású(Ikarus terv) tűzoltó is...Szegedről ment nem tudom hova.Mórahalmi volt 1ébként, és látható volt a néhai képtáramban is.
Jó látni, hogy még Erdélyben is van Ikarus 526-os. Szerencsére még néhány kisebb települési önkéntes tűzoltóság használja a típust. Egy pedig úgy néz ki, hogy meg is lesz őrizve az utókornak, a nagykanizsai Veterán Tűzoltóautókért Egyesület jóvoltából.
OK, akkor csak nem fognak innen kiátkozni! :-) Erdélyben találtam rá, aszittem kezem-lábam eldobálom mikor megláttam. Azt mondták nagyon jól működik, nem sok gond van vele, még jó pár évig bejár az ottaniaknak.
Megy felújításra. Amúgy nagyon király gép, sajnos úgy elbeszélgettem az időt a vezérrel, hogy belső fotók nem készültek, pedig pl. szép faragott Ikarus feliratú polcok vannak benne. Szóval látni kell. Dombóvári kocsi, de általában délelőtt Szekszárdon döglik vagy a Szekszárd - Kaposvár járatot csinálja.
Gemenc Volán Rt. A beszerzés tárgya és mennyisége: 1 db + 400% db nyújtott új távolsági intercity autóbuszok szállítása forgalomba helyezéssel 2004-2006. években. A nyertes ajánlattevő neve és címe: SCANIA Hungaria Kft., 2051 Biatorbágy, Rozália park 1.