Megoldódott a rejtély... szóval 22 ájróig áfa és vám mentes, 22 és 150 között áfa köteles, 150-től áfa és vám köteles... . Ez mindenkire igaz, magánszemélyként is, vállalkozóként is.
Ami új, hogy május 1-től (talán) megszűnik a 22 ájrós határ, azaz mindenre egyből ugrik az áfa.... :(
Bevallod a valós fizetett erteket, es kesz. Az afat ugyis levonasba helyezed, az neked nem szamit (hacsak nem afamentes vagy). A vam nem szokott eszelis összeg lenni, de engedelmeddel nem tarifalom be :)
Majd a fedex megcsinálja. A fuvardijat meg majd beírja a fedex.
A "stb"-t volt hiba belekeverni, uis nem ugyanaz vonatkozik az áfára és a vámra: vám valóban csak 150 EUR-tól lép be, a húzós áfa viszont már 22 EUR-tól.
De ha úgyis vállalkozásnak kell egy termék előállításához, akkor az gondolom a bevétel áfájából levonható, vagy mi.
Amit én írtam, az magánemberre vonatkozik, bocs ha félreértettük egymást. Cégesen nem tudom a szabályokat. De cégesen meg nem tudod elszámolni ha nem a valós árat írod be. Mert a könyvelésbe mindenképp kell a vámkezelési papír. Elég gáz lenne abban 36 ojrót írni, oszt elszámolni a teljest. Oda ugyanis biztosan be kell tenni az átutalási bizonylatokat.
A kutyafáját... akarom mondani, b@ssza meg... . Hogy értsétek, személyesen voltam benn a Vámhivatalban, megbeszéltünk mindent (vállalkozóként vennék nagyobb tételben elektronikai eszközöket, amelyek be lesznek építve), másnap még fel is hívtam ismét az illetőt, hogy biztosan jól értettem, 150 ájró? Igen, volt a válasz... . Holnap akkor ismét telefon...
Úgy tudom, hogy 150 euróig nincs áfa, vám, stb. Ha így van (vámhivatalban mondták ezt), csak az e feletti összeget terheli az áfa, vám, vagy a teljes összeget?
Ha már finánc elé kerül, a valósat írd be. Bekérik úgyis a payPal utalást. Az aukciós oldalt is be fogják kérni a legkisebb kétség esetén. Innen már csak előre van.
(Ha nagy nyilvánosság elé hoztad, gondolod, hogy itt valaki mást mondhat?)
Egy kis tanácsot kérnék. Most először kerül vámeljárás alá a kínából rendelt cuccom, 4db ipari optikai szenzor. A számlán a feladó 4x9 USD-t írt, valójában szállítással együtt összesen 168 USD volt az egész. A Fedex küldte a kitöltendő papírokat, melyen kérik megadni az eszközök és a szállítás díját.
Megadjam a valós adatokat, vagy tegyek úgy, mintha az lenne az igaz, ami a kiállított számlán szerepel? Gondolom, akár bekérhetik a Paypal számlán ide vonatkozó átutalás adatait is, vagy teljesen önbevallás alapján megy?
Nem akarom, hogy akár büntetőeljárás is legyen belőle. Szóval mi a járható út?
Minden viszonyítás kérdése, a régi tricikliken még ennyi védelem se volt. Szerintem annyira nem rossz meló fagyit árulni, vannak akik több éve nálunk dolgoznak, ha nagyon nem tetszene nekik, biztos keresnének más munkát.
Abban igazad lehet, hogy aki nagy spíler az ebay-en, az nem fog másnak dolgozni, de sose lehet tudni, talán akad valaki, aki lát fantáziát egy jogosítvány nélkül vezethető elektromos járgányban...
Esetleg arra nem panaszkodtak az alkalmazottak, hogy nincs egy árnyékot adó rêsz sem a pápamobilon? :)
Ebay munkát ajánlasz az jó dolog, néha befut egy-egy hasonló mentalitású vállalkozó ide, aki "csak néhány órás munka az ebayen" elgondolással jeletkezőt keres és diktálná a feltételeit :) ..és talán még ideig-óráig jeletkezőt is talál rá, de ami a lényeg: látni kell a termêkben a fantáziát az ebayosnak is! Emellett még ott van az a tény, hogy aki jól csinálja és sikeres, annak nincs ideje vagy nem éri meg neki munkaadó vállalkozókkal foglalkozni, aki pedig ráér, azzal pedig te nem leszel előrébb! És még nem beszéltünk arról, hogy az ilyen közös munka operatív része milyen sok buktatókkal jár!
Azokkal a triciklikkel, amiknél elöl van a hűtő, kész életveszély közlekedni. Ha pedálozol, még hagyján, mert csak lépésben bírsz haladni, de ha esetleg egy lejtőn begyorsul, becsuklik az első kátyúnál, és borul az egész. Először mi is hagyományos tricikliket vettünk, tudom, milyen kínlódás azokkal dolgozni. Hogy miért gyártanak még ilyeneket, azt nem tudom, talán a hagyományos formára sokan gerjednek. De ha mindig ragaszkodnánk a hagyományokhoz, akkor nem lenne fejlődés...
A Piaggio Ape-ból, vagy egy golfkocsiból épített fagyis járgánynál értelem szerűen csak hátul lehet a hűtő. De ezeknél mindig az a gond, hogy meg kell állni, kiszállsz, hátra sétálsz, kiszolgálsz, visszaülsz, ez sok idő. Ráadásul a plató miatt, túl magasan van a hűtő, kényelmetlen a kiszolgálás, a vendég nem is látja a fagyit, stb. Ráadásul jogsi is kell a Piaggio Ape-hez, a lányoknak az többnyire nincs, a fiúk meg kevesebbet árulnak. Ennél a "csúnya" elektromos quadriciklinél a tervezési szempontok a jogosítvány nélküli vezethetőség, az ergonómia és a profi hűtés voltak. Elvileg készül már valami retrósabb, tutk-tuk stílusú design is, de abból majd csak később lesz termék.
Saját tapasztalat, hogy min. 2x annyit árulnak a lányok amióta lecseréltük a pedálos tricikliket ezekre az elektromos kocsikra. Alkalmazottat is könnyebb találni, ha nem kell a dögmelegben pedálozniuk. Egy pedálos triciklivel egy kis emelkedőn sem bírnak feltekerni a lányok, az elektromos kocsi meg simán felmegy egy felüljáróra is. Este sem kell várni a személyzetnek, amíg összeszedi a tréler a tricikliket, az elektromos kocsik simán hazajönnek a saját "lábukon".
Szóval a termék profi, az ár versenyképes, a forma ízlés kérdése, de azért közel sem annyira megosztó, mint ahogyan te gondolod. Nem tudom mennyi meló lehet egy fagyis kocsi "menedzselése" az ebay-en, de gondolom napi néhány óránál nem igényel többet. Én munkát ajánlottam, nem segítségért kuncsorgok, ha valakit érdekel, keressen meg privátban, publikus a címem...
Ja a tricikli az más, ég és föld a kettő, a tricikli javára. Nem tudom, felmerült-e neked, hogy ezeknek miért elől van a hűtőjűk és miért nem hátul? Na mindegy, lehet hogy műszakilag tökéletes, viszonti szvsz stílustalan gagyi kinézete van, ellentétben az ebayen linkeltek nagy részével. Persze, tedd csak fel eladásra, talán tolonganak majd érte...ha mégsem, akkor talán érdemes újragondolni a tervezést :)
Kicsit el vagy tévedve, egy kaposvári cég 65 db fagyis triciklit adott el pár éve, de azokban még 2 ütemű motor volt. Ma már nem nagyon tolerálják a hatóságok a büdös benzinmotoros járgányokat az élelmiszer árusító kocsiknál, a jövő az elektromos hajtásé.
Aki ezt a kocsit tervezte, pontosan tudja mire van szükség a fagyi árusításhoz, mert 25 éve gyárt fagylaltot, és még manapság is előfordul, hogy fagyit kanalaz. Igaz nem pénzért, hanem pl. egy gyereknapon grátisz...
Egy kézzel tologatható, glikollal hűtött fagyis kocsit (max. 5 óra hűtés) adnak 7e euróért. Amit már pedállal lehet hajtani, az min. 10e euro. Ami pedig magától megy, és fel bír menni egy emelkedőn is, az 20e eurónál kezdődik. És egyik sem tud 20 órán keresztül hűteni 40 kg fagylaltot, mint ez a "hűtőtáskás quadricikli". Aki egy kicsit is konyít a hűtéstechnikához, az tudja, hogy ez mekkora feladat akkumulátorról megoldani.
Én már elég sok fagyis kocsit láttam, a legtöbbet ki is próbáltam, de a Gelatomobile műszakilag magasan veri mindet. Az ára pedig és csak fele/harmada. ISO9001, CE minősítés is van, szóval nem egy sufniban tákolják. A forma persze ízlés kérdése...