Veszprémben minden kocsiállás fölött van egy lámpa, ami figyelmeztetni/utasítani hivatott a kocsiállásokon álló buszok mögött elhaladó sofőröket, hogy ha világít, álljanak meg, mert a kocsiállásról busz fog kitolatni. Ebből a gyakorlatban az maradt, hogy menetrend alapján kapcsol a lámpa és ha picit késik a busz, már nem világít, de a sofőrök segíteni szokták egymást kitolatásnál (megáll és villant a másiknak, hogy tolathat). Nem éppen szabályos, de amíg nincs belőle nagy probléma, addig a forgalmista nem foglalkozik vele. (Rendőr sem, mert nincs ott keresnivalója (ugyanis magánterület a pályaudvar).)
Nem nagy képűsködtem csak az jött gondolatomba,hogy ezt irom(összegyüjtöttem)valóban nem az én érdemem,viszont érdekelt mikor az oldalra rá akadtam.Ezért közzé akartam tenni és senki munkáját nem ellopni.
Ha kedves kolléga még az igen ritka KAROSSA SM11 -eket is kigyűjtené megköszönném
A topiktársnak pedig javaslok egy kis szerénységet, ugyanis a kutatás szó azért erős arra, hogy fogta a fotobusra BPO-105 topiktárs által feltöltött, kitudja hány ember kutatómunkáját tartalmazó adatsort és áteresztette a google fordítón.
Somogyban egyszerűbb azt összeszámolni, ahol nem Y-ban kell megfordulni a busszal. És az a röhely, hogy buszforduló általában az olyan helyeken van, ahová alig megy busz. Pl. Bótapuszta (Zala, Tabi kistérség), Balatonvilágos, Volán üdülő (Siófoki kistérség, a főszezonban munkanapokon napi két járat használja), Nemeskisfalud (Marcali kistérség, ide csak alig 2-3-4-5 éve jár újra busz, évtizedekig a falu bekötőútjánál tolatgattak a 68-as úton a buszok - most ezek közül talán kettő bemegy a faluba megfordulni), Csisztapuszta (Buzsák, Lengyeltóti kistérség, 1996-2011. között nem volt buszközlekedés, de most is csak nyári szezonban van), Tátompuszta (Magyaratád, Kapolsvári kistérség, 2010. szept. 1-jei az utolsó menetrend az ottani táblán, a következő menetrendi kötetben már nem szerepelt).
Azért kistérségeket írok, mert az megy fejből, a járások létrehozásával lettek változások.
VOLÁNBUSZ:régió:MagyarországPark:Volánbusz Zrt.rendszám:GA 79-65modell:Ikarus 180épült:1963Jelenlegi állapot: leszerelt 1967 - át egy másik szervezet vagy az üzem régió:MagyarországPark:Pannon Volán Zrt.rendszám:GA 79-65lépett:08,1965 ALBA VOLÁNInformáció járműrégió:MagyarországPark:Alba Volán Zrt.rendszám:GA 16-11modell:Ikarus 180,32épült:1974lépett:1974Jelenlegi állapot: leszerelt
ÉS végül amirül az IKARUS 180 at koppintottuk.égió:MagyarországPark:Volánbusz Zrt.rendszám:GA 63-52modell:Henschel HS 160 USL-Gépült:1960lépett:1962Jelenlegi állapot: leszerelt
Vannak házi szabyályok amelyek ált.szigorúbbak. Nálunk elvileg csak segítővel lehet tolatni. Gyakorlatilag meg a buszállomásról minden kocsiállásról tolatni kell, tárolóról tolatni kell.... stb. Régen a mondjuk 9x előtt, a pályaudvaron volt erre a mindenes/udvaros stb. Ma már nincs.
Nagyjából mindenki sz@rik bele és tolat ahogy akar.
Veszélyesnek veszélyes, ezt nem tagadja senki, de szabályos.
a szabály így szól :....."......Ha a személy- és vagyonbiztonság megkívánja, a hátramenethez a járművezetőnek gondoskodnia kell arra alkalmas irányító személy közreműködéséről. Az irányító személynek úgy kell elhelyezkednie, hogy folyamatosan lássa a jármű mögötti területet és a jármű vezetőjével is kapcsolata legyen.............."
Ha a személy és vagyon biztonság megkívánja......................stb.
Ennek eldöntését viszont (sajnos) a járművezetőre, esetünkben a buszvezetőre bízza.
Tehát a buszvezetőnek kell eldöntenie, hogy egy Zeg, Kaposvár,Szolnok, Szekszárd, stb. autóbusz állomáson, indulásnál, az indító kocsi álláskor való kitolatáskor a személy és vagyon biztonság megköveteli e vagy sem a tolatás biztosító (jelzőőr) alkalmazását?
Szerintem igen.
Mások szerint nem.
Az is igaz, hogy évente nincs 1 fő halott se átlagban ilyen balesetekből.
Inkább úgy 2-3 évente van belőle egy halálos gázolás.
Buszállomásból is van rengeteg, ahol csak tolatással lehet kiállni a kocsiállásról (pl: Veszprém). Sose láttam tolatószemélyzetet, nem is értem ez így hogy szabályos (gondolom sehogy).
Oké, ez eddig tiszta sor, ezt a B-s tanfolyamból már ismerem.
De mondjuk busznál egy tolatóradar vagy tolatókamera mentesít ez alól? Egyáltalán bármilyen kereszteződésben lehet tolatni busszal? Esetleg egy belső szabályozás kitér erre az esetre?
(3) Ha a személy- és vagyonbiztonság megkívánja, a hátramenethez a járművezetőnek gondoskodnia kell arra alkalmas irányító személy közreműködéséről. Az irányító személynek úgy kell elhelyezkednie, hogy folyamatosan lássa a jármű mögötti területet és a jármű vezetőjével is kapcsolata legyen.
A busszal tolatva fordulásra milyen szabályok vonatkoznak? Mind KRESZ, mind a cégek hozzáállása érdekelne.
Ugye elég sok helyen van még ilyen az országban, ahol ez napi dolog. Nemrég viszont sikerült belefutnom egy olyan helyen ebből fakadó vitás esetbe, ahol szinte időtlen idők óta ez a rutin része és elgondolkodtam, hogy ez a dolog vajon mennyire szabályos.