Megoldódott a problémám,és pozitív tapasztalattal lettem gazdagabb az Elműt illetően!
Vasárnap bejelentettem a panaszt és rá két órára meg-is jelentek..
Két bojlerben nem volt meleg víz, mert a hangfrekvenciás vevő meghibásodott,,mint kiderült..- ami indította volna a vezérelt áramot.
Sajnos nem tudtam lefényképezni,megégett alul ahol a vezetékeket kell bekötni, szagból persze gondoltam...(kérdeztem a szerelő urat mi lehetett az oka)
nem volt kellőképpen meghúzva a csavar...jó kis alu vezeték hajlamos "megtréfálni" az embert..
és kicserélték egy kisebb,újabb vevőre,teljesen ingyen!
Ezek után konstatáltam hogy megváltozott a vezérelt áram vételezésének ideje..
vagyis az eddig megszokott idő helyett máskor add (kap) indító jelet..
Egy régi épületben annak melléképületi részében vált szükségessé a hálózat megújítása (ezméletlen barkácsolt olvadóbiztosíték felfedezése stb.) után. Az egész ház rendszerben nincs Fi-relé (későbbi komplexebb felújítás része lesz, most kivitelezhetetlen), ellenben tekintettel arra, hogy a melléképületből megy fűnyírás stb., ha már ezt hozta a helyzet, szeretnék betenni erre a körre. A melléképületi rész egy külön kismegszakítót is kap persze, hogy ne az egész házban menjen el az áram, ha valami azon az alkörön van.
Kérdés:
A Fi-relét ennek a melléképületi körnél a kör kismegszakítója elé vagy mögé érdemes tenni?
Vásároltunk egy lakást, s közben kiderült, hogy csak a vizesblokkokban van földelve. A szakember (akit egyébként a kazánbekötéshez hívtunk) aki ezt észrevette, azt javasolta, hogy ahol nincs föld bekötve, ügyeljünk főleg zivatarkor és vizes kézzel ne kapcsoljunk villanyt...Hát ez mennyire veszélyes vagy veszélytelen?
150ezer vagy a csalad,lakotarsak,lakas es a Te biztonsagod?
Ne viccelj igy kora reggel.
Szerintem tobbet ker majd el az ugyved.
Es nem olyan biztos, hogy majd villszerelod is nem ul ott majd melletted.
Csak annyit,hogy ahol ketsarku dugaljzat van, es azt lecsereled modern erintkezosre,akkor a vedovezetonek is bekell kotve lennie,es igy tovabb es igy tovabb.
Én arra keresek választ, hogy megéri-e egy panellakást átvezetékezni, már ahol lehet, és nem kell vésni, mert ez + 150 ezer Huf, a szerelvények, megszakítótábla cseréje pedig meglenne 100 ezerből. Ez az árajánlat.
Alu vezeték helyett rezet tetessek-e be?
Egy másfél szobás 70-es évekbeli lakásról van szó, porcelánbiztosíték, földelés csak a vizesblokkokban, ezzel kéne valamit kezdenem.
Az biztos, hogy az átalakító volt rossz. Csak rohadtul megijedtem, mert nem számítottam rá, hogy lekapcsolt állapotban van benne áram. Ha a 2 biztosítékot lekapcsolom, amiket levert, 100% hogy nincs benne áram?
Ma éppen izzót cseréltem a mennyezeti lámpámban, amihez e14-e27 átalakítót használok, amikor is valamiért nehézkesen ment az átalakítóba az izzó, egyszer csak sercegett és leverte mind a benti, mind a kinti biztosítékot. Az átalakító megégett, ott volt valami gebasz. Természetesen le volt kapcsolva, úgy csináltam. Hogy volt benne áram?
Én vagyok a tudatlan, vagy valami baj van a lámpával?
biztos nincs sorba kötve, akárki is talált ki ezt a feltételezést, mivel ha egyik hideg, másik meleg, akkor a hideget a büdös életben nem fűti az, amelyik miatt épp kikapcsolna a hőfokkapcsoló.
A 120 literes bojlerek1800 W-os fűtőszállal készülnek gyárilag(de találkoztam már 2 kW-ossal is) Így azt hiszem van ott valami túrpisság a játékban mivel kétlem hogy évekig kibírta volna ezt a terhelés. Sorba kötjük a fűtőszálakat akkor kapunk két 110V-on működő bojlert aminek következtében nem képes a bojler teljesen fűteni ami egyszerűen ökörség hisz nem az a cél hogy a pénztárcát fogyasszuk hanem hogy több meleg vize legyen ami ugye vagy csak hosszabb távon fűtve lesz vagy sose.
Üdvözletem! Én problémám összetett,adott egy kertes ház,két 120 literes villanybojlerrel el látva. évek óta működnek hibátlanul párhuzamosan, vezérelt áramról.. Csak hát most pár napja az egyik bojlernek ki lett cserélve a teljes belseje! És ezután jöttek a gondok,még 1-2 napig semmi baj nem volt,aztán fürdésnél konstatáltam hogy nincs meleg víz!(se az újnál se réginél.) Természetesen néztem hogy hátha a biztosíték ment le..Nem erről volt szó,amúgy egy 10 amperes biztosíték van külön a vezérelt órának.ami csak a bojlereket látja el.. Arra lettem figyelmes a villanyóra szekrény kinyitásakor hogy valami bűzlik,égett szag... És nem a szomszéd vegyes-tüzelésű kazánjából jön.. azt tudom hogy napközben mikor add az Elmű vezérelt áramot.és mivel újfajta villany óránk van digitális, láttam hogy nem kap áramot.(erre gondoltam biztos hangfrekvenciás kütyü lehet csak az oka.) a biztosíték többszöri fel és le kapcsolása után láss csodát elkezdett villogni a piros led az éjszakai órán..és számláló is megindult... ÉS A kérdés az hogy mi okozhatta ezt a jelenséget, a bojler csere???. és ha még nagyobb teljesítményű fűtőszálat is raktam volna bele,, akkor is a biztosítékot le kellet volna vernie,ha jól sejtem?most csak a szag aggaszt!mit tegyek mit nézzek?? Előre is köszönöm a válaszokat!
tehát egy kazán-megrakás által legyártható hőmennyiség is véges.
A víz viszont hatalmas hőmennyiséget képes felvenni, tehát megfelelő méretű (és nem túl forró) puffertartály mellett egyszerűen nem lehetséges úgy begyújtani a kazánba, hogy a puffertartály elérje a forrási hőmérsékletet.
Egy példa:
- a kazán hatásfoka legyen olyan, hogy 1 kg tűzifából kb 2,5 kWh hőt képes produkálni (legtöbb esetben nagyjából ez a hihető arány, egyes gyártók/kereskedők parasztvakításaival ellentétben - tisztelet a csekély kivételnek)
- a kazánba mondjuk 20 kg fa fér bele, tehát egy megrakásból maximum 50 kWh hőenergiát kaphatunk
- ha a puffertartályunk 1000 literes, akkor a fenti 50 kWh hő a tartály hőmérsékletét kb 43 fokkal tudja megemelni
- tehát ha mindig 57 fokos tartályhőmérséklet alatt gyújtunk be, akkor ezzel a kazánnal ennyi vizet soha nem tudunk felforralni
Persze ha a puffer éppen 90 fokos, de az okos gazdi ennek ellenére mégis begyújt a kazánba, akkor így is felforrhat a víz - de hát hülyeség ellen nincs orvosság :-)
Egy rákötő cső a felszálló ágban és egy túlfolyó. Az alant említett kazánom kicseréltem (tettem). Az meg nagyon érzékeny volt. A megoldást már nem mondom, mert semmi köze a fórumhoz.
Olyan nincs ezeknél a rendszereknél , hogy zárt(minden egyes fűtésfajtánál van biztonsági rendszer) ha normálisan meg van szerkesztve akkor teljesen mindegy ha túl fűt akkor a nyitott rendszernél egyszerűen kiömlik a víz míg tágul a zárt rendszerűnél pedig egy puffer van biztonsági szeleppel aminek ugyan az a szerepe mint a nyitottnál , túlfűt lefúj ennyi, valójában a kombinált rendszereknél van baj magyarán gáz és szilárd tüzelés mivel nagy többségében van egy vagy több golyós csap aminél vagy ki van nyitva vagy sem , ha mondjuk valaki gázzal fűt akkor ugye keringető van és az viszi a vizet ha gravitációs a rendszer akkor is , elzárod a gázt kinyitod a golyós csapot és fűtesz kazánnal gravitációsan vagy keringetős módszerrel általában a bibi akkor van ha mondjuk lezárt állapotban fűtünk rá a rendszerre mert ugyebár a biztonsági tartályok is a csap után vannak, na akkor megy a kazán a szomszédba. A többi csak felesleges agyalás, régen is használtak az emberek központi fűtést (keringetővel is), régen is volt áramszünet, mégis a legtöbb baleset a túlkomplikált rendszerekkel vagy az emberi hülyeség következtében történik. Akinek van pénze az tehet akár milyen frankó védelmet bele de elektromos hiba vagy áramszünet bármikor előfordulhat. A fűtést mechanikusan kell biztonságossá tenni nem elektromosan. Bár ez csak az én véleményem .
"rá kell kötni egy akkora puffertartályt, amely akár 20-30 kiló tűzifa hőjét is kacagva képes befogadni és attól kezdve többé nem kell félni az áramszünettől."