1,6 HDI-mel ezt én is megerősíthetem. Már 3000 fölötti km óta nincs nullázva a fedcomp, és 5,1-et mutat, 50% város mellet. Nyáron ideális körülmények között 90-nel 4l alatt (3,8-3,9) mutat stabilan a műszer. Persze tudom hogy csalik. :) De tankoláskor sem éri el a 4,5-öt az átlag, és az is igaz hogy nehéz vele 90-et menni. De törexem! :D
Hidd el, ez csak az etapoktól, időjárástól és a vezetési stílustól függ. Nekem volt egy dízel Corsam (1.7tdi). Ha városban, hidegben, gáz-fék szerű módszerrel hajtottam, akkor 7-7,5l evett. Egyszer gondoltam, megdöntöm a fogyasztási rekordot :) Felmentem vele Pestre, végig 90-110 közötti tempóval, beállva a kamionok mögé, hogy még légellenállás se legyen. Ekkor 3,8-4l-es volt a fogyasztása...
Én vagyok itten az élő példa a túlsúlyos autómmal, ami városban télen 6,2-at eszik, nyáron országúton meg 4,9-et. Nyáron, mikor otthon vagyunk, és kevés Pest, sok M2, M0, M5 és főút van benne, általános dolog, hogy 1100, de néha 1150 km után tankolok (még 50 megtehető km-rel a fedkompon). Nemegyszer volt olyan, hogy pestről hazafelé, tankolás-nullázás után, nyugiban 90-nel, a hazafelé lévő 35 km-en 4,2 körülre jött az átlag a gép szerint. Akinek ugyanilyen gép 8.5-öt mér, ott csak van valami, ami nem stimmel, nem? Vagy vezetni másképp kell a járgányt, vagy vmi nem stimmel az autóval...
A megkötés csak a 136 lovas 2.0 HDI-vel szerelt autókra vonatkozik. Ezeknél a nagyobb teljesítmény és tömeg miatt nagyobbak lettek az első féktárcsák, és ezért nem fér rájuk a 15".
én 136000 kilométeren át írtam minden tankolást, és mindig üresre telit tankoltam. Ennél pontosabban aligha lehetne... Városban a nagy súly, autópályán a félszekrénnyi frontfelület a gáz.
(nem tudom ki beszélt neked 4-5 literről a kombival, de az tuti ivott már valamit aznap... szerintem utoljára a 405 1.9GRD volt képes 5l alatti fogyasztásra. :)))) (sőt elárulom, hogy a 206 1.4 HDI alattam 5,5-öt eszik, pedig nem hajtom, és kimondottan sok középtáv van benne)
Ehhez megszépülő emlékekhez annyit, hogy én vidéken nem tudom sohasem hozni azokat a fogyasztásokat az autóinkkal, amit néha egyes emberek írnak a neten. :)
Pl. előző, Astra 1.6 benzin, twinportos, tehát a kevesebbet fogyasztó. Nekünk rendre 7-7.5-8.0, netesek szerint 5.5-6.0 Ez a 307 kombi 5.5-6-6.5, más emberek szerint 4-5 körül kellene. :)
Szóval csodát nem kell várni, nem könnyű kocsik, városi használatban a dízel se megváltás, de egy teletank módszerrel kell nézni, az tuti..
Jena, ezeknek elmentek otthonról, vagy csak nem nézik az árakat??? 2004-es SW 3 misiért??? A 136 lovas motor miatt 2m lenne az értéke, de megvenni 1,8 fölött senki sem fogja... és a beírás, hogy fullextrás... se bőr, se cdtár, se ülésfűtés, se se. a 60e km meg vagy igaz, vagy nem...
és szerintem a másik is legalább 2 kilóval az ára fölött van hirdetve.
Fogyasztáshoz: az enyém ugyan 110LE volt, 2003-as gyártású, de jópárszor megírtam itt a fogyiját, vissza lehet keresni, mert már "csak a szépre emlékezem" :) De az tuti, hogy amikor pesten, 3-4km-es etapokból állt a használat java, akkor legóvatosabb módban is megette a 8,2-t, és ha nem figyeltem oda, akkor 8,7 is lehetett. Emiatt az első pár évben a nagy átlagfogyi is 8,2 körül volt. Aztán amikor kezdett túlsúlyba kerülni a vidék, akkor kezdett csökkenni az átlag. De nekem sosem volt 7,3 alatti fogyim, (illetve csak egyszer, németektől hazafelé, szar időben gyökölve az autópályán 5,5 az übertuti rekord, de soha többet nem volt olyan). MOndjuk nálam a szar gyári dunlopok miatt is lehetett ez. Amikor a Pirelli-k felkerültek, csökkent a fogyi, de csak 1-2 decivel, ami akár mérési hiba is lehet :) (A Pirelli vételekor gondolkodtam a Michelin takarékosán is, de hál istennek nem az lett, utána olvastam tesztet, amiben ugyan tényleg kevesebbet eszik, akár 3-4 decivel is, mint a legrosszab gumival, de sok méterrel szarabb a fékútja...)
Na így már elindulhat valami, biztos van ott kolléga akinek szintén 2,0HDI 90lovasa van, vagy még esetleg nézd meg ezek közül valamelyiket, vidd el próbakörre pl ezt, és többet tudsz majd, megtudod nézni a fed komput is a fogyi miatt, csak ne a sajátoddal menj.
:-((// ez pironkodós szmájli akar lenni - elnézést...:-(( Soxor az egyszerű dolog sem az a mai világban:-( Hidd el, jó kis autód van. Most, hidegben nem mérvadó fogyasztást számolni sem, és motor karakterisztikára sem figyelni rövid távú autózáskor.
A motor nagyon nehezen melegszik, más a hangja, többet eszik, hideg moci nem gyorsul, nem is szabad nyúzni. Persze, a nagy átlagba a hideg időszak fogyasztása is beleszámít, csak nem mérvadó. Akinek gondja van az autójával, ne szégyellje megadni a lakhelyét, tuti lesz régi motoros jelentkező, aki ránéz a verdára, ki lehet próbálni a másikét, ezt én is felajánlom itt dél-keleten. Az viszont tény, hogy az év 3-4 hónapjában kicsit több minden autónak a rezsije:-(
hát tányleg, nem lenne egyszerűbb a kérdést elnapolni mondjuk 1 hónappal? Addig meg teletank-nulláz-teletank-nulláz-stb. és semmi pánik. Majd ha 3-4 ilyen teletank után is 8,5 a végeredmény, akkor ráérsz idegeskedni. :-) Addig másról is tudunk itt a fórumon beszélgetni. :-)
Persze-persze, így szoktam. De ez egy idegen cucc. Ma beült az asszony, még nem vezette, és azt mondta hogy hidegen annyira nem ment, hogy azt gondolta visszafordul mert valami baj van vele. Ezért vagyok bizonytalan, hogy lehet e 8 körüli fogyasztás, lehet e hogy hidegen ennyire nem megy vagy ez egy hibára utalhat?. A szervizes szerint tökéletes az autó. Ennyire hideg van, ennyire bénák vagyunk, vagy tényleg valami gáz van a kocsival? Ezért kérdezek hülyeségeket. Tankolni meg nem tudok, mert 15e ft van hónap végéig :) Szomorú valóság....
Ha azt mutatja félig van akkor félig van. De logikusan a fél az lehet 27l is meg 33l is. Nem mindegy melyikkel számolsz. Ill ha telecsöpögteted akkor a csőben is van több liter. szal mindig egyformán tankolj, és azt oszd ha mérni akarsz. A mutató tájékoztató jellegű! Ha mérni akarsz akkor a legjobb ha teletöltöd, km nullázva és 2-3 tankot is kihajtasz belőle, persze felírva pontosan hogy mennyit tankoltál. Majd a végén megint teletank és a km-t arányba állítod az össz üzemanyaggal. Így kapod a legpontosabbat. De figyelj mert a napi számláló 2000-nék nulláz! Ha jól tudom. :)
Ne haragudj, de saccra mérsz....! Ergo: finn gombod sincs, hogy mennyit fogyaszt... (Tán ismered: svéd gomb van? - svéd gomb nincs. - Finn gomb van? - Finngom(b) sincs.)
Már 1000x elmondtuk, hogy a kezedben legyen a pisztoly, próbáld meg ugyanúgy teletankolni és tankolástól-tankolásig megtett Km/betankolt üza-ra számolj. Ez sem pontos, decire, de amit most írtál, az köszönő viszonyban sincs a valósággal. Sok esetben láthatod, hogy lig fogy a nafta a mutató szerint, aztán amikor alig mész, meglódul. Inkább higgy a fogyasztás mérőnek...