Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
Amikor nem sípoltam be is szétszedtek a secusok. Amúgy nem nagy reptér secutol 2perc alatt a kapuknál lehet lenni. Ha(!!) minden ok, akkor nem lesz gond.
Egyelőre sok tapasztalatom nincs, bár végignyomkodtam egy évet. Inkább időszakok vannak, de nem olyan látványos, mint más légitársaságnál, aztán ami gét végén 50 Euró, az néha szerdán 30 Euró és elég konstans az árfekvés, BP-Párizs közt mint ha lenne 3 sáv, oda beszórják a jegyeket, aztán heló. Én is éppen ezzel próbálnék barátkozni, mert még nem utaztam :-)
Ha jól értem akkor lényegében 40£ vonat vs. 12£ busz három főre. Hát ja, mondjuk a különbözetből hármasban ehetnétek fish & chipset valahol az este:-) Ezzel együtt azt hiszem gyerekkel én is a vonatra szavaznék.
Vagy Stanstedről 6 fontért (retúr 11 font) bevisz a terravision Stratfordig, onnan pedig metró. Azért is jó, mert nem kell a belvárosban araszolgatni busszal Victoria-ig, így ha jó a forgalom az M11-en, 35-40 perc alatt ott van. Illetve le lehet szállni Redbridge-nél is, akkor még kevesebbet kell buszozni (viszont 4-es zóna).
Ha a vonat mellett döntesz, nézd meg a pontos dátumot, elég sok kavarás lesz a következő hónapokban.
Estefelé érünk oda, így némi plusz Fontot megér. Most 3 főre 86 Font lenne, ha jól előre megveszem, akkor 40 Font odavissza. Nem occsó, de ez van, vonatot gyerek is jobban bírja. Bár különbözeten nem kevés sört lehetne venni, még alszom rá egyet, buszokat olcsóbban láttam, abból 12 volt egy tucat találta, mikor a vonatot kerestem akkor is. Reptér mellett látszott a megálló, így most konkretizáltátok.
Na nekem meg ez a Terravison/757/Greenline elég kínai:-) Vagy inkább úgy mondanám nem fordítottam soha figyelmet rájuk, bár láttam mindig a buszaikat, csak egyszer azt hiszem régebben megnéztem és úgy találtam Easybusnál ( vagy most már National Expressnél ) drágábbak.
Lehet amúgy nem azok általánosságban, csak pont akkor voltak drágábbak.
A Terravision az egyenlő a Greenline 757-es buszával,ami nekem új információ volt,lehet hogy ez így van már egy ideje,de ezt nem tudtam. Az viszont örömteli hogy a 757-est visszaengedték a repülőtérre,(1,5 éve még kitették őket) legalább van árverseny.
Viszont két héttel az út előtt az Easy 6-7 Font körül adta,arra a buszra a jegyet amire a National akkor még 5 Fontért kínálta,nyilván ha hamarabb nézem akkor olcsóbb az Easynél venni, de így már jobban megérte a National oldalán vásárolni.
Mármint úgy érted a Terravison is National Express most már? Mert az Easybus az biztos hogy az, nekem is saját bő egy héttel ezelőtti tapasztalat, de Easybus oldalán is lehozták korábban, hogy közös buszuk van mostantól amit a National Express üzemeltet. Nem rossz mert azért ez a National Express csak egy nagy busz kényelmes bőrülésekkel. A kis narancssárga Easybus úgy néz ki a múltté.
Egyébként 2£-os jegyek is vannak rá bőven, sőt, akadt 1£-os is egyes időpontokra ami gyakorlatilag jelképes ár brit szinten, kb. mintha ingyen vinnének el.
Az útépítés megvolt már egy hete is, de nem sok időt veszítettünk ott, talán 2-3 percet. Viszont tapasztaltam egy dolgot amit eddig nem bár páran írták korábban hogy sajnos előfordul néha. Szóval dugó az A1-es autópályán ami bevisz Lutonról. Hála az égnek nem befelé hanem kifelé, de csak arra lettem figyelmes, hogy egy rendőrautó áll , aztán még egy, aztán sok ( de baleset nyomait pedig nem véltem felfedezni, valószínű csak elkerülte a figyelmemet ), aztán kocsisor, nem is rövid, vagy 6-7 km-es álló sor kifelé LTN-re. Nagy mázlim volt, hogy nem befelé volt ugyanez mert eléggé ki volt számolva kivételesen az időm, egy meccsre mentem és sok késés nem fért volna bele.
Mentem már Easy buszal, a 757-el most először Natinal express volt.
Az ára nagyon jó időben foglalva (még két héttel az út előtt is) 5 Font volt irányonként a Victoriáig. Felszállásnál Lutonba előre vették azt akinek erre vagy korábbira szólt a jegye (volt kb. 15 ilyen utas),de aztán fel lehetett szállni annak is aki későbbire foglalt. 15-20 percenként megy reggel. A 757 -es 15 Font volt ekkor oda-vissza Terravision néven is szerepelnek most,de a maradtak a zöld buszok 757-es számozással,ritkult egy kicsit a menetrend ahogy néztem most csak fél óránként mennek sokszor de tele voltak.
Két érdekesség : 1. A Wizz is a Nationalra adja a traszfert,csak 10 Font helyett 5800 Ft-ért.
2. Luton előtt útépítés ez reggel oda 15,este vissza 10 perccel dobta meg a hivatalos menetrendet.
Germanwingsnél ingyen lehet a repülőtéren is becheckolni. A németországi reptereken általában vannak check-in-automaták is, szóval még csak a pultnál sorbaállni sem kell.
És igen, majd akkor fogja a weben a check-int felajánlani, ha belül leszel a 72 órán.
Picit én is aggódom- de csak picikét- Germanwings, online csekkolás 72 órával előbb. Megpróbáltam rákeresni, nem találja a foglalásom- bár a 72 óra még nem ketyeg, lehet, hogy csak akkor talál meg ? De ugye megtalál ? És értelmezési problémám van- ha azt mondja, hogy elfogad online chekin-t akkor az ugye hogy ugye azt jelenti, hogy nem kötelező és ha nem teszem meg attól még nem kell külön fizetnem a reptéri becsekkolásért ? Mivel a visszaút természetesen kívül esik a 72 órán, annál viszont hamarabb jön el, hogy nagyon lenne időnk ott keresni rá megoldást. Kicsit butácska tudok lenni ilyenkor amikor már közelg az indulás..... bocsánat ! :D
Muhaha, az, koccanas. Belenyirt szepen a winglet a vezersikba, komplett csere lesz. Egyiken winglet, masikon vizszintes vezersik. Arrol nem beszelve, hogy meg kell nezni, hogy a szarnyban nem tortent-e barmi szerkezeti elvaltozas.