Ha jól értem,4 órásban dolgozik a 73%-os leszázalékolt beteg,de viszont a következő felülvizsgálatnál és az orvosi leletek alapján nincs állapotjavulás-rosszabodás,akkor valszeg megvonják tőle az akkor százalékát,és kisebbe helyezik,csak azért,mert dolgozik?(ez a 73%-ot csak egy szám példának írtam)
Ilyenkor a vélelmezett orvosi leletek sem számítanak?
Elvileg alapnak az orvosi vizsgálat számít,ami meghatározza a betegséget-betegségeket,rendszerbe szedi,hogy mik az egészségügyi problémák,és az alapján határozzák meg a százalékot.
Ez után jön a szociális vizsgálat.
De viszont a szociális vizsgálat felül írhatja az orvosi vizsgálat eredményét?(csak azért,mert még képes 4 órában dolgozni,mégha nagy nehezen is)
"A 91 éves mozgássérült néni állapota végleges, de új szakvéleményt kérnek
Édesanyámat 12 éve Várpalotáról költöztettük át Fehérvárra, hogy itt legyen velem, mert gondozásra szorul - mesélte. - Még 2002-ben Várpalotán kiállították azt az I. fokú szakvéleményt, amit eddig csak be kellettmutatnom az okmányirodában, és öt évre kiállították a mozgássérült parkolójegyet. Ha az édesanyámnak bármi baja van, így könnyebben lehet szállítani, az orvosi rendelőbe vagy a kórházba is háztól házig vihetem autóval.
Az elmúlt években gond nélkül igényeltek parkolójegyet a szakvélemény bemutatásával. Ám a napokban a kormányablaknál panaszosunk azzal szembesült: a jogszabály megváltozott. Újra be kell adni a 91 éves néni minden olyan orvosi papírját, amely bizonyítja, hogy mozgásra képtelen. Panaszosunk nem érti: vajon a jogszabály alkotói miből gondolják, hogy a 2002 óta csak korosodó néni, most, 14 esztendő képes újra mozogni?
Az I. fokú szakvélemény ugyanis már 2002-ben megállapította: hogy az egyébként bottal járó idős asszony járása súlyosan nehezített, tömegközlekedési járművet képtelen használni, és ez az állapot végleges. Fekete Ferencné azért fordult hozzánk, mert úgy gondolja, a jogszabály változása mások életét is megkeseríti. Nem csak az bosszantja, hogy újra igazolásokat kell beszerezni a 91 éves asszony állapotáról, hanem az is, hogy hónapokba telik, amíg megállapítják jogosultságát a parkolójegyre. Ám az idős asszony szállítására addig is szükség lehet...
2012. március 31-e óta nincs lehetőség arra, hogy a korábbi orvosi igazolásokat elfogadják. Azóta a „közlekedőképesség súlyos akadályozottságának" minősítését kell elvégezni. A kormányhivatalnál a rehabilitációs bizottság a benyújtott orvosi dokumentáció alapján ad erről szakértői véleményt, 50 nap alatt. További 15 nap, amíg az igazolványt kiadják.
Megkérdeztük: nincs-e mód arra, hogy méltányosságból az ügyintézés idejére ideiglenes parkolójegyet adjanak annak, akinek mozgáskorlátozottságát már véglegesnek nyilvánították? Azt a választ kaptuk: erre a jogszabály nem ad lehetőséget."
Akkor a rehabilitációs javaslatba azt jelölték,hogy teljesen munkaképtelen,foglalkoztatása nem javasolt.
Ezt onnan tudom,mert 2010-ben nekem is 80százalékos öeket
adtak.
Ha most 4-órás munkakörbe felvennék,rögtön kérik a komplex szak-
véleményt,mert anélkül nem alkalmazzák.
Tehát saját maga kéri a felülvizsgálatát,és nem állapotrosszabodás
miatt.A mostani rendszerben elég 1százalékkal kevesebb öek,rögtön kategória váltás,pld.D kat70százalék tól,C2kat 69százaléktól.D-ben nem küldik tovább,lentebb igen.
ráadásul a végleges státuszának is integethet.A másik fórumon
irták,hogy 2015 ben 72százalék öeket véleményeztek,véglegesre,
ezt keveselték,fellebeztek,kapott másodfokon 81százalék öeket,
Felülvizsgálatokon eddig is látták, tehát csak az történt, hogy az átlag számára is nyilvánvalóvá vált.
Régebben már volt erről szó, de voltak értetlenkedők, pedig nem nehéz dolog, hiszen amit mi láthatunk az ügyfélkapun keresztül azt nyilván a felülvizsgáló orvos is, és minden bizonnyal az orvosi leleteket is teljes részletességgel, mindent ami a TB-n keresztül történik.
Nyitott könyv vagyunk, leszünk. Annyira kevesen vagyunk, széttagoltan, korlátozott kiút lehetőségekkel. Próbálunk megkapaszkodni a lejtőn, de egyre nehezebb...
Az e-recept erősíti a betegbiztonságot, mert az "elektronikus felhőben" tárolt vényeket nem lehet elveszíteni és nem is rongálódhatnak meg - mondta az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára ...
...lehetőség lesz arra, hogy a hozzátartozók váltsák ki a beteg gyógyszerét, ehhez az orvostól kapott "felírási igazolást" kell majd bemutatni a patikában.
...az elektronikus egészségügyi szolgáltatási tér,amely ötös biztonsági szintű lesz, ez a banki informatikánál egy szinttel magasabb.
az e-receptekkel a hibázás lehetősége majdnem a nullára csökken,mert a gyógyszerészek a betegnek felírt összes vényt látják a rendszerben, így arra is figyelmeztetni tudják a pácienst, ha két orvos egymásnak ellentmondó receptet írt fel.
augusztusig tart a tesztüzem, szeptembertől önkéntesen,novembertől pedig már kötelezően be kell kapcsolódniuk a patikáknak a rendszerbe,"
"A fiamnak 2015-ben 1 körben 72%-os össz-szervezeti egészségkárosodást állapítottak meg. A határozatban ez szerepelt: "jelen állapota alapján felülvizsgálata nem szükséges" (Az ezt megelőző különböző szakértői vélemények alapján állapota végleges)
Fellebbeztünk, a 2. körben 81%-os egészségkárosodást állapítottak meg, és 2017. áprilisi felülvizsgálatot írtak elő..
Kérdésem: ezt a felülvizsgálatot nekem kell(ett volna) kezdeményeznem, vagy valamikor értesíteni fognak a felülvizsgálat időpontjáról?"
"Elvették a rokkant nyugdíjam, milyen igényem lehet nyugdíjra?
1954.januárban születtem, 2004.decembertől váltam rokkantnyugdíjassá, amit 2012.áprilistól elvettek. Addig 128.000 Ft-ot kaptam amit 2012.04.01- től 40.000 Ft-ra csökkentettek. 2017. júliustól elérem a nyugdíjkorhatárt és most milyen igényem lehet a Nyugdíjfolyósítónál?
Egy hónappal a nyugdíjkorhatára betöltése elôtt adja be az öregségi nyugdíj iránti igényét."
A beteg ember életminőségének javítása érdekében az egyén sajátos helyzetének figyelembe vételével, a közös társadalmi kockázatviselés és a méltányosság elve alapján – az Egészségbiztosítási Alap nyújtotta keretek közt – a NEAK egyedi támogatást nyújthat a társadalombiztosítási (tb) támogatással nem rendelhető gyógyszer, tápszer és gyógyászati segédeszköz árához, méltányosságból már támogatott gyógyászati segédeszköz javítási díjához (egyedi méretvétellel gyártott eszköz alkatrész cseréjéhez), illetve a gyógyászati segédeszközök árához eltérő gyakorisággal vagy eltérő feltételekkel is nyújtható támogatás.
Egyik támogatással SEM JUTTATNAK KÖZVETLENÜL A BETEGNEK KÉSZPÉNZT. Amint azt az elnevezés is mutatja, a támogatás a gyógyszer és a gyógyászati segédeszköz ellátások árához jár, oly módon, hogy a MEGÁLLAPÍTOTT TÁMOGATÁS ÖSSZEGÉVEL KEVESEBB TÉRÍTÉSI DÍJAT KELL A BETEGNEK FIZETNI, és utólag a támogatás összegét a forgalmazó/gyógyszertár és a NEAK elszámolja.
1. A kormányablak illetékessége és szakmai irányítása
1. § (1) A fővárosi és megyei kormányhivatal (a továbbiakban: kormányhivatal) a járási (fővárosi kerületi) hivatalokban (a továbbiakban: járási hivatal) integrált ügyfélszolgálatot (a továbbiakban: kormányablak) működtet.
(2) A kormányablak a 3-8. § szerinti eljárások során - jogszabály eltérő rendelkezése hiányában - országos illetékességgel jár el.
(4)2 Hivatalból indult eljárásra az a kormányablak az illetékes, amelyet működtető járási hivatal illetékességi területén az ügyfél lakóhelye, ennek hiányában tartózkodási helye (székhelye, telephelye) van. Amennyiben a járási hivatal illetékességi területén több kormányablak is működik, az eljárásra a járási hivatal által a járási hivatal ügyrendjében meghatározott kormányablak az illetékes.
2. Ügykörszintek és a kormányablak eljárásának szabályai
3. § (1) A kormányablak az 1. mellékletben meghatározott ügyekben kizárólagos hatáskörben vagy az ügyre vonatkozó jogszabályban meghatározott, az eljárásra hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatóság helyett jár el. Az 1. mellékletben meghatározott ügyekben azonnali ügyintézésre van lehetőség.
(2) Az 1. mellékletben meghatározott ügy akkor tekinthető azonnal intézhetőnek, amikor az ügyfél az azonnali elintézéshez szükséges valamennyi jogszabályi feltételt a kérelem benyújtásakor biztosítja.
4. § A kormányablak a 2. mellékletben meghatározott ügyekben kizárólagos hatáskörben vagy az ügyre vonatkozó jogszabályban meghatározott, az eljárásra hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatóság helyett jár el, az eljárásra meghatározott ügyintézési határidőn belül.
5. § (1) A kormányablakban előterjeszthetőek a 3. mellékletben meghatározott beadványok, amelyeket a kormányablak haladéktalanul, de legkésőbb a benyújtást követő munkanapon további ügyintézés végett az eljárásra hatáskörrel rendelkező illetékes hatósághoz továbbít.
(2) Amennyiben a beadvány hiányos, a kormányablak tájékoztatja az ügyfelet a hiányosságokról, és amennyiben a hiányok jellege lehetővé teszi, biztosítja az azonnali javítás vagy pótlás lehetőségét. Az ügyfél kérésére a kormányablak a beadványt a hiányoktól függetlenül továbbítja az eljárásra hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatósághoz.
(3) Az ügyfél a hiányosságok pótlását - ideértve a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatóság által kiadott hiánypótlási felhívás teljesítését is - a hatáskörrel rendelkező illetékes hatóságnál és a kormányablaknál is teljesítheti. A hiányosságok pótlása során az ügyfél köteles feltüntetni az ügyben eljáró hatóság megnevezését, valamint az ügyszámot. Amennyiben az ügyfél a hiányosságok pótlását a kormányablaknál teljesíti, a kormányablak azt a teljesítést követően haladéktalanul, de legkésőbb egy munkanapon belül továbbítja az eljárásra hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatóságnak.
1. melléklet az 515/2013. (XII. 30.) Korm. rendelethez38A kormányablakban azonnal intézhető ügyek(a felsorolás nem teljes!)
1. Új személyi azonosítóról és lakcímről szóló hatósági igazolvány kiállítása iránti kérelem
2. Személyazonosító igazolvány eltulajdonításának, megsemmisülésének, elvesztésének, megrongálódásának, illetve megtalálásának bejelentése
3. Lakóhely címének, megváltoztatásának bejelentése és nyilvántartásba vétele, valamint a személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvány kiadása (lakcímbejelentés)
.....
2. melléklet az 515/2013. (XII. 30.) Korm. rendelethezA kormányablak saját hatáskörében intézhető ügyek(a felsorolás nem teljes!)
1. Egyéni vállalkozói igazolvány kiállítása iránti kérelem
2. Egyéni vállalkozói igazolvány cseréje iránti kérelem
3. Egyéni vállalkozói igazolvány pótlása iránti kérelem
......
3. melléklet az 515/2013. (XII. 30.) Korm. rendelethezA kormányablakban továbbítás céljából előterjeszthető beadványok(a felsorolás nem teljes!)
......
48. Megváltozott munkaképességű személyek ellátása iránti kérelem
49. Megváltozott munkaképességű személyek ellátása folyósításához kapcsolódó bejelentés
52. Fogyatékossági támogatásra való jogosultság megállapítása iránti kérelem
"Az ápolási díj folyósításának időtartama szolgálati időre jogosít, ezért ebből is levonásra kerül a nyugdíjjárulék, vagyis a nyugdíj megállapításához szükséges időbe beleszámít. (mellékesen megjegyezzük, hogy hiába minősül szolgálati időnek, sok nő rosszul járt tavaly a 40 éves szolgálati idejű nyugdíjazással, mivel az ápolási díj utáni szolgálati idő nem számított bele az elismert ledolgozott évekbe, hiába ápolta otthon évekig valaki beteg szüleit vagy nagyszüleit.)
Az ápolási díj viszont továbbra is jár annak, aki időközben nyugdíjra válik jogosulttá, vagy akinek már több mint 10 éve folyósítják. Ugyanez a helyzet annál, aki rokkantsági ellátásra lesz jogosult. "
A szomszéd asszony 5 évig volt ápolásin az anyjával anno 2012 ben kérte a nők 40 éves korkedvezményes nyugdíját de akkor el lett utasítva hogy az ápolási nemszámít bele.
Most szeptemberben viszont már a rendes örehgségi nyugdíj jár neki.
Ezt akartuk intézni a mult héten a kormányablakba és ott monddta az ügyintéző hogy iden jananuvár 1.től beszámít a 40 évesbe az ápolási is és igényeljük azt előbb!
Kéthóppal visszamenőleg lehetett igényelni és nyíván majd szeptemberben ha eléri a az öregségit akkor azt fogja kapni.
Azért írom le az esetem, hátha segít valakinek. Két évig tartott a harcom az orvosszakértőkkel, akik egymás szakvéleményét másolták. A bírósági tárgyaláson háromszor kiabálta le a fejemet a bíró, miközben a szakértő ott helyben közölte, hogy "túl sok az a százalék, ami magának járna", majd megfenyegetett, hogy leveszi a százalékom 39 %-ra. Nem hagytam magam!
Nagyon felkészültem, a NEMFI rendelet egy részét fejből felmondtam, orvosi dolgoknak utána néztem és támadtam! (Ezért volt dühös rám a szakértő és a bíró is). Sikerült bebizonyítanom, hogy a szakértő saját magának is ellentmond, és meggyőztem a bírót, hogy rendeljen el új szakértői vizsgálatot.
Az új szakértő kihagyott két betegséget, számítási hibákat vétett (15+9+10=30 és 14+5=9), és nem a rendelet megfelelő pontja szerint számolt, de így is 53 %-ot kaptam.
Lényeg, hogy nagyon oda kell minden részletre figyelni, mert simán hülyének néznek bennünket. Én többször elolvastam a szakvéleményeket, utána néztem orvosi dolgoknak, összeegyeztettem a rendelettel, és megfogadtam, hogy nem fogok megijedni sem a bírótól, sem a szakértőtől (2014-ben ezért vesztettem). Az ügyvédem csak hápogott, és csillapítani próbált. Végül is azt mondom megérte, két évre visszamenőlegesen jár a B2-C2 közötti különbözet.