Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.04.14 0 0 27503

Hát az se jó, mert mint az összes motor az üzem meleg állapotban érzi a legjobban magát, és a fogyasztás is akkor optimális :)

Biztonsági okokból régebben egy plusz kapcsolót kötöttem be a hűtőmotor vezérlésére, a műszerfalra, vagy felhasználtam az üres gyári kapcsolót, kapcsolóhelyet.

Persze akkor is rendszeresen figyelni kellet a hőmérsékletet, de még mindig jobb, mint megfőzni a motort.....

Egy ideje az autók már forráspontjelzővel is fel vannak szerelve, villognak, sípolnak,

ha baj van.....

Ha mégis bekövetkezik ez az állapot a fűtőrendszer full használatával valóban csökkenthető a hűtővíz túlmelegedése.

Azon még nem agyaltam, miért is kapcsol be a hűtőmotor "szakadáskor " ?

Talán biztonsági okból,mert ezt már több típusnál is így működik!

A mai komputerizált autóelektronikáknál már nem lehet semmin csodálkozni....

Előzmény: atompyka (27501)
GeriSoft07 Creative Commons License 2014.04.13 0 0 27502

ahhh, köszi, nem tudtam, hogy szakadásra mivel reagál :)

ezek szerint PTC van benne, mert max ellenállás lesz a szakadás miatt, ha erre indul, akkor ptc érzékelő volt :)

holnap tesztelem

Előzmény: Törölt nick (27500)
atompyka Creative Commons License 2014.04.13 0 0 27501

Átlagoljunk, nekem még mindig az a baj, hogy állandóan megy a venti...

:-)

Előzmény: GeriSoft07 (27499)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.13 0 0 27500

1. Tedd rá a gyújtást teljesen.

2. A jeladóról húzd le a csatlakozót (rajtalevő fület nyomd be, hogy a biztosítás           kiakadjon).

3. Ha lehúztad, a relének kattania kell, és a hűtőventillátor elindul !

4. Amennyiben ez megtörténik, és egyenletes a rendszer átmelegedése,

akkor a jeladó a hibás !.

5. Amennyiben nem kattan a relé, vagy ha kattan ugyan, de nem indul a motor,

akkor lehet folytatni a hibakeresést :) !

Előzmény: GeriSoft07 (27499)
GeriSoft07 Creative Commons License 2014.04.13 0 0 27499

igen, relén keresztül kapcsolja, de azt max műterheléssel mérhetem ki, mindig átad-e?

a hőérzékelő ha jól láttam, közvetlen a termosztát előtt van.

és egyet találtam csak.

 

az a baj, amig ilyen hideg van, esélyem sincs álló autót bemelegíteni, A/T tehát a váltó olajat is hűti a víz, rohadt nagy a kör, be se kapcsol a venti, vízszintes alatt van a mutató.

Valahol 10 óra magassági állásnál szokott bekapcsolni. de most mintha 11 óránál járt volna, majdnem a H jelnél, és nem hallottam a ventit.

 

Ha levegős lenne, akkor ment volna a venti, és nem hűlt volna le ha elindulok. hiszen nem kering a víz a radiátoron rendesen. Itt viszont azonnal elkezdett javulni a hűtés, és beállt középre, feltételezem tehát, a víz jól kering, csak épp nem ment a venti.

 

Sajna ezen nem üvölt úgy, mint a scenicen üvöltött :) nehéz hallani

Előzmény: Törölt nick (27497)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.13 0 0 27498

Utolsó mondatom helyesen: hűtőmotor kapcsolónál, vagyis a jeladónál

Előzmény: Törölt nick (27497)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.13 0 0 27497

Attól még, hogy a motornak adtál direkt áramot, az elötte levő kapcsolatba még lehet hiba!

Ide tartozik a kapcsoló gomba is, és annak az áramellátása. Az is elképzelhető, hogy egy relén keresztül kapcsolja a hőfokadó a ventilátormotort, ott is lehet hiba.

Kezdődő hengerfejességtől is lehet levegős a rendszer, bár ennek kicsi a valószinűsége. Ha majd egyszer bemelegszik, akkor nézd meg, hogy mindenütt egyformán meleg-e ? A fűtőmotor kapcsolónál, és a hűtő minden részén is.

Előzmény: GeriSoft07 (27496)
GeriSoft07 Creative Commons License 2014.04.13 0 0 27496

széthúztam a venti csatlakozót, és adtam neki 12V-ot

Egy 3 eres hőérzékelőt látok a termosztát házon.

 

Levegős lenne? Mitől? és hogy lehet légteleníteni? a tartályba vissza kéne küldje a buborékot, de bontva nem lett 1,5 éve

Előzmény: Törölt nick (27495)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.13 0 0 27495

A hőfokkapcsoló patronnál zártad rövidre?  Onnan elindul ?

Akkor vagy a patron fáradt el, vagy levegős a rendszer.

GeriSoft07 Creative Commons License 2014.04.12 0 0 27494

A venti jo, kiprobaltam direktben, bizti jo, de tul hideg van, nem melegszik be elegge most :(

GeriSoft07 Creative Commons License 2014.04.12 0 0 27493

húsvét közeledtével ki sonkát főz, ki motort. Én majdnem motort.

Mindjárt állok neki keresni, de sanszos, behalt a ventillátor motor, kézzel pörgetve se nagyon szépen pörög

csak azt vettem észre, míg vártam asszonyra, egyszercsak bassus, majdnem koppon fent a mutató. Majdnem leállítottam a mocit, de kapcsoltam, akkor még rosszabb, mert megáll a hűtés teljesen, mondtam most indulunk, ha beszállsz, ha nem, és 2mp múlva gurultunk, el is kezdett kihűlni a moci. Hazafelé M0, tökély, aztán 31-es úton oszlopban megint ment fel a víz, lemaradva a szélárnyékból megint jó

 

Ezekeben EGY darab érzékelő van, ami a mutatót is vezérli, és a hűtőventit is ez vezérli, vagy külön egy hőfokkapcsoló és egy hőérékelő? Tehát ha a moci mégis jó, de nem indul, akkor nem az érzékelő a gáz, ha közben mutatja a hőfokot, igaz?

Vilmos a gázos Creative Commons License 2014.04.10 0 0 27492

Ma kalandos napom volt, mert behallt az akksim. Áthúzott a nepper, még garijegyet is adott a nem is új akksihoz. Jégesőben próbáltam bikázni.. sikertelenül..  De már benne az új.

 

Viszont kiszereltem a gyári Clarion rádiós magnót, nagyon zsír karcmentes működő állapotban. Akinek kell írjon bátran, megválnék tőle egy jelképes 3 ropiért, illetve pendrive, vagy SD kártya csere érdekel

mosogep-szerelo Creative Commons License 2014.04.10 0 0 27491

Nekem féktárcsa kéne, nem baj, ha olcsó! :)))  Bp.-Szentendre tengelyben.

Előzmény: carter0912 (27490)
carter0912 Creative Commons License 2014.04.10 0 0 27490

Sziasztok!

 

Tanácsot szeretnék kérni tőletek

 

Pár dolgot cserélni kell majd az autón: -első fékbetét és féktárcsa csere

                                                             -hátsó lengéscsillapítók csere

                                                             -lengőkarok csere

                                                             -axiálcsukló csere

                                                             -lambda szonda csere

 

milyen márkákat ajánlatok elfogadható árakon, esetleg árakat is írnátok?

 

Köszi!

 

Gyuri

Applefan Creative Commons License 2014.04.08 0 0 27489

De igen, komolyan gondoltam. Még kutatok...

Előzmény: mosogep-szerelo (27484)
GeriSoft07 Creative Commons License 2014.04.08 0 0 27488

és imo-s autóból ki lehet iktatni az imo-t? másoltattam nem gyári kulcsot, ok, de kiderült, ebbe a sorozatú WR+-ba GM elektronika van, sehol nem tudják felprogramozni a csipet (nem suzuminnél sem sikerült) és gyári kulcs kellene, 18e-ért

 

1413 Creative Commons License 2014.04.07 0 0 27487

Helló!

 

165/70 beleér az első sárvédőbe?Próbálta már valaki?

james01 Creative Commons License 2014.04.07 0 0 27486

Hol?

 

Előzmény: Törölt nick (27485)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.07 0 0 27485

Sima kulcs kb 1500 ft másolás bárhol.

mosogep-szerelo Creative Commons License 2014.04.07 0 0 27484

" Olyan helyet keresnék, ahol az egész megúszható 2-3 ezer Ft-ból,"--ugye ezt nem gondolod komolyan???  De ha találsz ilyet, szólj nekem is, mert kellene!

Előzmény: Applefan (27483)
Applefan Creative Commons License 2014.04.07 0 0 27483

Sziasztok!

 

Sürgős segítségre lenne szükségem!!!

 

Adott egy 2003-as Wagon R, de elveszett a slusszkulcs. Immobilizer nem volt rajta, teljesen fapad kivitel. Hol lehet Bp-en olcsón másoltatni autókulcsot? Olyan helyet keresnék, ahol az egész megúszható 2-3 ezer Ft-ból, mert tízezreket nem szeretnék fizetni.

 

Köszönöm előre is!!!

mosogep-szerelo Creative Commons License 2014.04.07 0 0 27482

Szia!

A gumicső nem oldja meg a lengéscsillapító kopogását!

A gumicsövet a hátsó spirálrugóra szokták húzni, hogy el ne csöpögjön...  ne kopogjon! :)))

sanyooo

Előzmény: emts (27481)
emts Creative Commons License 2014.04.07 0 0 27481

Sziasztok, volt mar tema, de nem talalom. Lengescsillapito kopog, s korabban volt rola szo, hogyha valahova egy gumicso darabot teszunk, akkor megszunik (persze ha nem regi a csillapito). Nekem meg a gyari van benne, 140e km-rel (vagy tobbel, mert szerintem csavargattak az orat). Esetleg nem emlekszik erre valaki? Koszonom

ugyörgy Creative Commons License 2014.04.06 0 0 27480

A Wagonnál van tetősines verzió, az erre szerelt tető/csomagtartó szerintem stabilabb.

Előzmény: marslako1 (27469)
paksi1 Creative Commons License 2014.04.05 0 0 27479

Üdv! Nekem a letört katalizátor kerámia darab  zörgött,csilingelt   kipiszkáltam csönd lett.

tomi2107 Creative Commons License 2014.04.05 0 0 27478

szia nekem is nyikogott meg zörgött csörgött igaz mire rájöttem a kipufogótartó gumik ki voltak nyúlva nem nagyon de ép annyira hogy 2000 es fordulatnál be be koppant nyikogni pedig a katalizátornál a rugós csavar volt el repedve ezeket cseréltem kb 2000ft cakk pakk azóta jó és csendes :D

Előzmény: kis.laca1 (27477)
kis.laca1 Creative Commons License 2014.04.05 0 0 27477

Hát sajnos a zörgés/csörgés még mindig meg van.Hővédő lemezt próba képen leszereltem nagy nehezen,irány egy teszt kör,de sajnos még mindig hallani a zörejt, 1500- és 2000 fordulat között.Az a baj hogy csak menet közben lehet hallani,igy nem tudok a garázsban kisérletezni.A kipufogó rendszer oké,bár aknáról nézve.Kezdem feladni,tudom sokan azt mondják ne törödjek vele,"nincs hangos autó,csak halk rádió a kocsiban".Azért mindenkinek köszönöm a segitséget aki eddig hozzászólt a problémámhoz, KÖSZI.

Előzmény: kis.laca1 (27475)
Vilmos a gázos Creative Commons License 2014.04.05 0 0 27476

Nekem alul középtájon a kipufogó tartó cső anyag is elengedett. Tömör anyagra cserélték. Az is kopoghat.

Előzmény: kis.laca1 (27475)
kis.laca1 Creative Commons License 2014.04.05 0 0 27475

Köszi a segitséget,azt hiszem már indulok is megnézzem.Végre valaki aki megosztja tapasztalatait másokkal is.Remélem nekem is csak ez a baja,már egy kicsit idegesit.Mégegyszer Köszönöm.

Előzmény: saxi02 (27471)
atompyka Creative Commons License 2014.04.04 0 0 27474

Suzukist vegyél!

Előzmény: marslako1 (27469)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!