Hát az se jó, mert mint az összes motor az üzem meleg állapotban érzi a legjobban magát, és a fogyasztás is akkor optimális :)
Biztonsági okokból régebben egy plusz kapcsolót kötöttem be a hűtőmotor vezérlésére, a műszerfalra, vagy felhasználtam az üres gyári kapcsolót, kapcsolóhelyet.
Persze akkor is rendszeresen figyelni kellet a hőmérsékletet, de még mindig jobb, mint megfőzni a motort.....
Egy ideje az autók már forráspontjelzővel is fel vannak szerelve, villognak, sípolnak,
ha baj van.....
Ha mégis bekövetkezik ez az állapot a fűtőrendszer full használatával valóban csökkenthető a hűtővíz túlmelegedése.
Azon még nem agyaltam, miért is kapcsol be a hűtőmotor "szakadáskor " ?
Talán biztonsági okból,mert ezt már több típusnál is így működik!
A mai komputerizált autóelektronikáknál már nem lehet semmin csodálkozni....
igen, relén keresztül kapcsolja, de azt max műterheléssel mérhetem ki, mindig átad-e?
a hőérzékelő ha jól láttam, közvetlen a termosztát előtt van.
és egyet találtam csak.
az a baj, amig ilyen hideg van, esélyem sincs álló autót bemelegíteni, A/T tehát a váltó olajat is hűti a víz, rohadt nagy a kör, be se kapcsol a venti, vízszintes alatt van a mutató.
Valahol 10 óra magassági állásnál szokott bekapcsolni. de most mintha 11 óránál járt volna, majdnem a H jelnél, és nem hallottam a ventit.
Ha levegős lenne, akkor ment volna a venti, és nem hűlt volna le ha elindulok. hiszen nem kering a víz a radiátoron rendesen. Itt viszont azonnal elkezdett javulni a hűtés, és beállt középre, feltételezem tehát, a víz jól kering, csak épp nem ment a venti.
Sajna ezen nem üvölt úgy, mint a scenicen üvöltött :) nehéz hallani
Attól még, hogy a motornak adtál direkt áramot, az elötte levő kapcsolatba még lehet hiba!
Ide tartozik a kapcsoló gomba is, és annak az áramellátása. Az is elképzelhető, hogy egy relén keresztül kapcsolja a hőfokadó a ventilátormotort, ott is lehet hiba.
Kezdődő hengerfejességtől is lehet levegős a rendszer, bár ennek kicsi a valószinűsége. Ha majd egyszer bemelegszik, akkor nézd meg, hogy mindenütt egyformán meleg-e ? A fűtőmotor kapcsolónál, és a hűtő minden részén is.
húsvét közeledtével ki sonkát főz, ki motort. Én majdnem motort.
Mindjárt állok neki keresni, de sanszos, behalt a ventillátor motor, kézzel pörgetve se nagyon szépen pörög
csak azt vettem észre, míg vártam asszonyra, egyszercsak bassus, majdnem koppon fent a mutató. Majdnem leállítottam a mocit, de kapcsoltam, akkor még rosszabb, mert megáll a hűtés teljesen, mondtam most indulunk, ha beszállsz, ha nem, és 2mp múlva gurultunk, el is kezdett kihűlni a moci. Hazafelé M0, tökély, aztán 31-es úton oszlopban megint ment fel a víz, lemaradva a szélárnyékból megint jó
Ezekeben EGY darab érzékelő van, ami a mutatót is vezérli, és a hűtőventit is ez vezérli, vagy külön egy hőfokkapcsoló és egy hőérékelő? Tehát ha a moci mégis jó, de nem indul, akkor nem az érzékelő a gáz, ha közben mutatja a hőfokot, igaz?
Ma kalandos napom volt, mert behallt az akksim. Áthúzott a nepper, még garijegyet is adott a nem is új akksihoz. Jégesőben próbáltam bikázni.. sikertelenül.. De már benne az új.
Viszont kiszereltem a gyári Clarion rádiós magnót, nagyon zsír karcmentes működő állapotban. Akinek kell írjon bátran, megválnék tőle egy jelképes 3 ropiért, illetve pendrive, vagy SD kártya csere érdekel
és imo-s autóból ki lehet iktatni az imo-t? másoltattam nem gyári kulcsot, ok, de kiderült, ebbe a sorozatú WR+-ba GM elektronika van, sehol nem tudják felprogramozni a csipet (nem suzuminnél sem sikerült) és gyári kulcs kellene, 18e-ért
" Olyan helyet keresnék, ahol az egész megúszható 2-3 ezer Ft-ból,"--ugye ezt nem gondolod komolyan??? De ha találsz ilyet, szólj nekem is, mert kellene!
Adott egy 2003-as Wagon R, de elveszett a slusszkulcs. Immobilizer nem volt rajta, teljesen fapad kivitel. Hol lehet Bp-en olcsón másoltatni autókulcsot? Olyan helyet keresnék, ahol az egész megúszható 2-3 ezer Ft-ból, mert tízezreket nem szeretnék fizetni.
Sziasztok, volt mar tema, de nem talalom. Lengescsillapito kopog, s korabban volt rola szo, hogyha valahova egy gumicso darabot teszunk, akkor megszunik (persze ha nem regi a csillapito). Nekem meg a gyari van benne, 140e km-rel (vagy tobbel, mert szerintem csavargattak az orat). Esetleg nem emlekszik erre valaki? Koszonom
szia nekem is nyikogott meg zörgött csörgött igaz mire rájöttem a kipufogótartó gumik ki voltak nyúlva nem nagyon de ép annyira hogy 2000 es fordulatnál be be koppant nyikogni pedig a katalizátornál a rugós csavar volt el repedve ezeket cseréltem kb 2000ft cakk pakk azóta jó és csendes :D
Hát sajnos a zörgés/csörgés még mindig meg van.Hővédő lemezt próba képen leszereltem nagy nehezen,irány egy teszt kör,de sajnos még mindig hallani a zörejt, 1500- és 2000 fordulat között.Az a baj hogy csak menet közben lehet hallani,igy nem tudok a garázsban kisérletezni.A kipufogó rendszer oké,bár aknáról nézve.Kezdem feladni,tudom sokan azt mondják ne törödjek vele,"nincs hangos autó,csak halk rádió a kocsiban".Azért mindenkinek köszönöm a segitséget aki eddig hozzászólt a problémámhoz, KÖSZI.
Köszi a segitséget,azt hiszem már indulok is megnézzem.Végre valaki aki megosztja tapasztalatait másokkal is.Remélem nekem is csak ez a baja,már egy kicsit idegesit.Mégegyszer Köszönöm.