Jelen pillanatban hasonló problémával állok szemben. Télen, tavasszal sok rövid útra használtam a kocsit. Egyszer fura motorjárást tapasztaltam, mintha kihagyna a gyújtás v egy henger nem menne. Leállít, később indít, minden oké. Másnap szervizlámpa, kb fél percre, minden más rendben. Aztán később megint bevillant. Most a szervizlámpa már nem játszik, viszont a lambda szonda lámpája folyamatosan világít, jellemzően hidegen alacsony fordulaton kicsit rángat, főleg stabil, de folyamatosan kicsi gázon tartás mellett. Meleg motornál ill. magasabb, 2500 feletti fordulatnál nem jellemző a gond.
Négyen mondtak kb 16 félét, ennek végösszege elég durva lenne :)
Most arra jutottam, hogy megpróbálo sorban kizárni a "filléres" dolgokat. Kezdem egy gyertya cserével, mert benéztem egy x-et a szervizkönyvben, így már 100 000 benne van ezekben :S Ez az én fasságom.... Ha ez sem megoldás, akkor én a levegő bevezetés mentén indulok el, légtömegmérő átnézése, fojtószelep tisztítás, csövek, érintkezők..... Ha ez sem oké, akkor megpróbálok szerezni egy másik gyújtáshidat kipróbálni, vagy egy lambda szondát.
Üzemanyag ellátást egyenlőre hagyom, telenyomtam OMW benzinnel meg injektortisztítóval, de semmi haszna, mármint ami a problémát illeti....
Egyébként Astra G, 2006-os, 1.4 Twinport, 280 000 km.....
Üdvözlök mindenkit. Olyan problémába kérnék segítséget a frissen hozzájutott Opel Astra G 1.6 kombi-val kapcsolatba, hogy ötödik sebességnél menet közben 100km/h elhagyása után kidobja a sebességet és utána egyiket se hajlandó bevenni.Megálltam vele az út szélén próbáltam a hátramenetet de azt se volt hajlandó engedni.Úgy tudtam tovább haladni,hogy leállítottam az autót és 1perc várakozás után elindítottam, akkor vette újra a sebességeket de csak 100 alatt. Ebbe kérnék tanácsot,segítséget, hogy mi lehet a hiba oka, mit tudok vele tenni.Köszönöm.
Sziasztok. A problémám az, hogy van egy 93-as c14nz motorkódú astrám.
Hengerfej tömítés lett cserélve, és összerakás után az autó, nem indult. A gyújtáselosztóhoz megy egy csatlakozó amiben van 3 vezeték. Az egyik "zöldfekete" kábel a vezérlő egységből ( az agyára gondolok) jön ki, és abból is a nagyobbik csatlakozóból az 5-ös számtól. Ez adná neki az áramot hogy szikra legyen. De semmi. Vezérlő egység cserélve, változás nincs. Most úgy oldottuk meg ideiglenesen hogy ami az agyából jön ki zöldfekete szál azt elvágtuk és kötöttünk rá egy pozitívat. Első tekerésre indult is az autó, csak az alapjárat ingadozik. A kérdésem az hogy lehet-e valami probléma így, és mi lehet a megoldás a hibára? Ahogy kivettük az aksit letilthatott valamit? Aki tud kérem segítsen mert az autó mindennapos használatban van. Köszönöm szépen
2003-2004-től már a Z14XE (Z16XE) motorban gyárilag nincs EGR. Le van falazva egy gyári zárólemezzel. :)
Tehát ha kiiktatod, akkor is le kell falazni... Vagy egy olyan szelepet kell odatenni, ami zárt, és a vezérlést le kell húzni a szelepről. Meg persze az ECU-ra új szoftvert kell rakni, ami nem akarja az EGR-t babrálni... Elvileg ezt Opel márkaszervizben is megcsinálják X összegért. tehát nem feltétlenül hekkelés kategória.
Másik eshetőség, hogy lefalazod, és félrefordítod, hogy a szelep tudjon "dolgozni", de a pukigáz ne menjen vissza a motorba. ehhez nem kell ECU programozás, csak egy lemez, és egy működőképes EGR. A szelepen a vezérlés rajtamarad, és csinálja a dolgát a motortól függetlenül...
Egyébként a leállást már nem csinálja, azóta kb 220 km-t mentem vele országúton és egyszer sem csinálta.
A kihúzatás jót tett neki, meg az is hogy le lett kötve az akksi egy időre (alapjárati motor alapbeállítás gyanánt).
Remélem ez nem csak időleges...
Viszont még mindig ki***ott erőtlen a gép :(
Nem érzem benne a 90 pacit. Nem nagyon tudok "kilőni" egy keresztezésből....
Kíváncsi vagyok mi lesz EGR lefalazás után, az okozhat-e ekkora teljesítményvesztést...
Fizetéskor azért rá lesz nézve a benzinszűrőre (csere) illetve a benzinszivattyúra is, az is gyanús...
Városon kívül padlózva is alig akar menni 90-el, a gyorsulása is nullához közeli...
Helló.Olyan gondom lenne,astra g 1.4 twinport motor benzin+gáz üzemű ,mindkét üzemanyagnál csinálja a hibát, ami a következő: motor beindítva 30 másodpercig szépen jár utánna elkezd dadogni gyujtáskimaradást ír 1-es 2-es -4-es hengernél (0301,0302,0304 hibakód),újraindítás után megint szépen jár 30 mp-ig,ha 2000 felett tartom a fordulatoott nem jelenkezik a hibavagy ha le van húzva ez egr szeleprő lvagy a légtömegmérőről a csatlakozo semmi baja.aksilevétel után akár 100 km-ig tünetmentes.amin eddig túl vagyok: gyertyacsere,trafosorcsere.légtömegmérő csere,egr szelep csere, két szerlő,két opel szervíz.Valami okosság????
Sziasztok!Van egy g astrám.Eszi az olajat,egyszer füstöl,egyszer nem,egyszer megy mint állat máskor szaggat és lassú,olaj drasztikusan fogy,víz néha...kuka?
Nálam is volt ilyen alapjárat elengedés, de nem foglalkoztatott, mivel újraindult.
Utánna nem tudom mennyi időre jöttek az újabb problémák. Nagyobb rángatás, vészhelyzeti üzem mód ( nem pörgött fel 3500 fölé), gázpedál elvétel, stb.
A vége az lett hogy már be sem indult.
A hiba kód állandóan a vezérműtengely jeladót hozta.
Egy test lekötés megoldotta a problémát, de csak időlegesen. Rá egy évre piszkosul elkezdett rángatni, nem volt alapjárat. Hiba: szívócsonk vagy valami hasonló.
Hála Istennek egy arany ember a szerelőm, és átnézte, tudott szerezni egy hasonló motorvezérlő elektonikát imobilizerrel, csippel.
Berakta és lás csodát ment minden rendben. No de ez csak egy kölcsön vezélő volt.
Irány Miskolc. Ott addtak egy felújított vezérlőt. Lemásolták az eredetit, feltanították a felújítottat és ennek 2 hete és megyek a géppel mint az álom. Ja és nem 230000 ft (ezérlő+immo+chip) hanem 55000ft
Nemrég vettem egy 2000-es gyártású Opel Astra G 1.4 16V ferdehátú kocsit. (Z14XE)
A kocsi jó állapotú, szerelővel megnézetve vásárlás előtt, magánszemélytől, valós ca. 140E km-el.
A kocsi belső tér, motortér, váltó stb is erről tanúskodik. A kocsi az elmúlt években többnyire városi használatban volt.
Vezetett szervízkönyvvel rendelkezik, számlákkal követhetők a javítások.
Olyan probléma jött elő, hogy országúton 70-80 km/h fölött, ha kinyomom a kuplungot, hajlamos elengedni az alapjáratot, és leáll a motor.
Városi használat mellett semmi ilyen probléma nincs, nagyjából pöccre indul, tarjta az alapjáratot stb.
Kicsit talán mintha lomhább lenne a kelleténél.
Mivel a kipufogó már elég sz*r volt, ezért azt cseréltük először (hátsó dob+ első flexi cső).
A lambda szondák megnézve azok jók.
Nem hozott eredményt. Mivel korábban már kétszer volt EGR szelep cserélve (számlák szerint), ezért az következett.
Ki lett takarítva a fojtószelep, és az EGR is. Előbbi volt a koszosabb. Az EGR elvileg meg is lett járatva, nem szorul vagy ilyesmi.
De EGR-nek egyébként több hibakódja is van...
Látszólag megoldódott a probléma, javítás után kipróbálva többször rápróbálva erre a jelenséggre nem jelentkezett a hiba.
Következő nap már újból előjött.
Mentem vele huzamosabb ideig országúton, kb 100-120km-t, többször előjött ez a probléma, függetlenül attól, hogy hideg-meleg-e a motor.
Állandósult 90-es tempónál, mintha finom rángatás is jelentkezett volna időnként.
Gyertyákban elvileg 15E km van, olajcsere következik, a km még nincs benne az olajban (GM-es 10W40), de lassan 1 éves lesz. (nem hiszem hogy ez számítana)
Hibakódot nem ad, műszerfalon semmi ellenörző lámpa nem villant fel a hibára.
Mint mondtam, városban meg tök jól elmegy, probléma nélkül.
A jelenség csak 70-80 km/h fölött jön elő.
Nem gondolnám hogy fordulatszámfüggő, 100 km/h körül kb 3000-et forog.
Városban is 2000-3000 körül motoszkál.
Valakinek van valami ötlete? Esetleg találkozott már valaki hasonlóval?
További ötlettelen tervek:
Olajcsere (szűrők stb.),
Benzinszűrő csere,
Tápszivattyú ellenőrzés
Gondoltam még injektor tisztító adalék használatára is :P
Szeretnék segítséget kérni, hogy tudom ki pattintani a műanyagot ami a váltó, és a kézifék között van, roncsolódás nélkül, mert ugye ez az első feltétele, hogy eltávolítsuk?
Elore szolok, nem sokat értek az autókhoz, így érthető is talán, hogy alkut cserélni is elvittem a mesteremberhez, ő jobban tudja. Viszont mikor jöttem haza ( na, 2008as G Astra, 42000 km-el, szóval meg fürge-amennyire elvárható ) kicsit erőtlennek tűnt. Mikor bemelegedett a motor akkor pedig 2esben érezhetően rangat. Nem úgy mintha épp le akarna fulladni, inkabb olyan mintha rossz macskakoves úton mennek, de van, hogy erezhetoen meghúz. Megy rendesen, de vibrál a többi sebességBen is. Le nem fullad, de nem gyorsul úgy. Szerencsétlen véletlen, vagy lehet az akku cseréje miatt? A mester szerint ez utóbbi kizárt, de nem győzött meg :(
Opel Astra G kombim van, 1,4-es benzines. 2008-as 23e km futással. Nagyon megkímélt.
Első induláskor kicsit döcög/rángat a motor olyan mintha akadozna, vagy ki akarbna ugrani a helyéről vagy nem kapna benzint rendesen..., ez a probléma legjobban akkor jelentkezik ha a mélygarázsból állok ki. Hibakód nincs. Bemelegedést követően viszont teljesen megszűnik, mintha nem is lenne semmi gond.
Ha valakit érdekel az előző autómról megmaradt a gyári Opel ( Astra F és G-hez is jó, zárható) tetőcsomagtartó , olcsón eladnám mert már nincs szükségem rá .