Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nemethgab_01 Creative Commons License 2014.06.24 0 0 1070

Jelen pillanatban hasonló problémával állok szemben. Télen, tavasszal sok rövid útra használtam a kocsit. Egyszer fura motorjárást tapasztaltam, mintha kihagyna a gyújtás v egy henger nem menne. Leállít, később indít, minden oké. Másnap szervizlámpa, kb fél percre, minden más rendben. Aztán később megint bevillant. Most a szervizlámpa már nem játszik, viszont a lambda szonda lámpája folyamatosan világít, jellemzően hidegen alacsony fordulaton kicsit rángat, főleg stabil, de folyamatosan kicsi gázon tartás mellett. Meleg motornál ill. magasabb, 2500 feletti fordulatnál nem jellemző a gond.

Négyen mondtak kb 16 félét, ennek végösszege elég durva lenne :)

Most arra jutottam, hogy megpróbálo sorban kizárni a "filléres" dolgokat. Kezdem egy gyertya cserével, mert benéztem egy x-et a szervizkönyvben, így már 100 000 benne van ezekben :S Ez az én fasságom....
Ha ez sem megoldás, akkor én a levegő bevezetés mentén indulok el, légtömegmérő átnézése, fojtószelep tisztítás, csövek, érintkezők..... Ha ez sem oké, akkor megpróbálok szerezni egy másik gyújtáshidat kipróbálni, vagy egy lambda szondát.

Üzemanyag ellátást egyenlőre hagyom, telenyomtam OMW benzinnel meg injektortisztítóval, de semmi haszna, mármint ami a problémát illeti....

Egyébként Astra G, 2006-os, 1.4 Twinport, 280 000 km.....

kollzole Creative Commons License 2014.06.20 0 0 1069

Üdvözlök mindenkit. Olyan problémába kérnék segítséget a frissen hozzájutott Opel Astra G 1.6 kombi-val kapcsolatba, hogy ötödik sebességnél menet közben 100km/h elhagyása után kidobja a sebességet és utána egyiket se hajlandó bevenni.Megálltam vele az út szélén próbáltam a hátramenetet de azt se volt hajlandó engedni.Úgy tudtam tovább haladni,hogy leállítottam az autót és 1perc várakozás után elindítottam, akkor vette újra a sebességeket de csak 100 alatt. Ebbe kérnék tanácsot,segítséget, hogy mi lehet a hiba oka, mit tudok vele tenni.Köszönöm.

Qkorica Creative Commons License 2014.06.05 0 0 1068

"Én viszont még "kicsi" vagyok :)"

 

 

Kicsi vagyok, székre állok, onnan egy nagyot kiáltok, hogy mindnyájan meghalljátok!

Előzmény: András82 (1066)
ferenc678 Creative Commons License 2014.06.03 0 0 1067

HELP!!!!!!!!!!!

Sziasztok. A problémám az,  hogy van egy 93-as c14nz motorkódú astrám.

Hengerfej tömítés lett cserélve, és összerakás után az autó, nem indult. A gyújtáselosztóhoz megy egy csatlakozó amiben van 3 vezeték. Az egyik "zöldfekete" kábel a vezérlő egységből ( az agyára gondolok)  jön ki, és abból is a nagyobbik csatlakozóból az 5-ös számtól. Ez adná neki az áramot hogy szikra legyen. De semmi. Vezérlő egység cserélve, változás nincs. Most úgy oldottuk meg ideiglenesen hogy ami az agyából jön ki zöldfekete szál azt elvágtuk és kötöttünk rá egy pozitívat. Első tekerésre indult is az autó, csak az alapjárat ingadozik. A kérdésem az hogy lehet-e valami probléma így, és mi lehet a megoldás a hibára? Ahogy kivettük az aksit letilthatott valamit? Aki tud kérem segítsen mert az autó mindennapos használatban van. Köszönöm szépen 

 

András82 Creative Commons License 2014.06.02 0 0 1066

2003-2004-től már a Z14XE (Z16XE) motorban gyárilag nincs EGR. Le van falazva egy gyári zárólemezzel. :)

Tehát ha kiiktatod, akkor is le kell falazni... Vagy egy olyan szelepet kell odatenni, ami zárt, és a vezérlést le kell húzni a szelepről. Meg persze az ECU-ra új szoftvert kell rakni, ami nem akarja az EGR-t babrálni... Elvileg ezt Opel márkaszervizben is megcsinálják X összegért. tehát nem feltétlenül hekkelés kategória.

 

Másik eshetőség, hogy lefalazod, és félrefordítod, hogy a szelep tudjon "dolgozni", de a pukigáz ne menjen vissza a motorba. ehhez nem kell ECU programozás, csak egy lemez, és egy működőképes EGR. A szelepen a vezérlés rajtamarad, és csinálja a dolgát a motortól függetlenül...

 

Egyébként a leállást már nem csinálja, azóta kb 220 km-t mentem vele országúton és egyszer sem csinálta.

A kihúzatás jót tett neki, meg az is hogy le lett kötve az akksi egy időre (alapjárati motor alapbeállítás gyanánt).

Remélem ez nem csak időleges...

Viszont még mindig ki***ott erőtlen a gép :(

Nem érzem benne a 90 pacit. Nem nagyon tudok "kilőni" egy keresztezésből....

Kíváncsi vagyok mi lesz EGR lefalazás után, az okozhat-e ekkora teljesítményvesztést...

 

Fizetéskor azért rá lesz nézve a benzinszűrőre (csere) illetve a benzinszivattyúra is, az is gyanús...

Városon kívül padlózva is alig akar menni 90-el, a gyorsulása is nullához közeli...

 

Qkorica!

 

Én viszont még "kicsi" vagyok :)

 

 

Előzmény: 19799 (1064)
Qkorica Creative Commons License 2014.05.31 0 0 1065

Szervusz druszám!

 

A nagyok ezt úgy csinálják, hogy a sarkukkal fékeznek, miközben a lábfejükkel már nyomják a gázt....

Előzmény: András82 (1063)
19799 Creative Commons License 2014.05.31 0 0 1064

Egr-t már nem kell lefalazni. Szoftveresen lehet tiltani. Viszont lehet hogy ez már a heckelés kategória.

Előzmény: András82 (1063)
András82 Creative Commons License 2014.05.30 0 0 1063

Engem foglalkoztat, mert ciki, ha menet közben leáll az autó országúton, miközben fékeznem kell valaki mögött.

Három lában meg nincsen, hogy kuplungozzak, fékezzem, meg még segítsek is rá a gázpedállal :)

 

Nekem egyébként semmi hibakódot nem dob fel...

 

Azt tanácsolták hajtsam meg az autót nagy fordulaton (kormoljam ki).

Tettem bele injektor tisztítót, tankoltam bele rendes benzint, nem a legolcsóbbat.

Azóta még nem jött elő a hiba, igaz annyira még nem tudtam kipróbálni városon kívül.

A motor viszont érezhetően jobban, egyenletesebben jár mint a meghajtás előtt.

Az autó azonban még mindig erőtlennek tűnik, nem húz, főleg alacsonyabb tartományban erőtlen...

 

Továbbra is az EGR szelepre gyanakszom.

Nem nagyon ad hibakódot akkor se, ha le van húzva a vezetéke.

Akkor is csak annyit, hogy "kicsi a feszültség".

Pedig az EGR-nek több hibakódja is kéne hogy legyen.

Következő lépésként lefalazom az EGR-t azzal ki tudom zárni a hibáját.(Inkább hogy 50E Ft-ért vegyek egy újat, és mégse az legyen a hibás.)

Szerviztörténet alapján már 2szer volt EGR cserélve, tehát reális lehetőség.

 

Remélem nem az ECU a ludas.

Nem tudod az nem lehet kimérni valahogy?

Esetleg a sima szoftverfrissítés márkaszervizben javasolt?

 

Egyébként tényleg nem egy széthajtott autó, szóval azért sem értem mi a túró van...

 

Előzmény: 19799 (1060)
vizpart Creative Commons License 2014.05.29 0 0 1062

Helló.Olyan gondom lenne,astra g 1.4 twinport motor benzin+gáz üzemű ,mindkét üzemanyagnál csinálja a hibát, ami a következő: motor beindítva 30 másodpercig szépen jár utánna elkezd dadogni gyujtáskimaradást ír 1-es 2-es -4-es hengernél (0301,0302,0304 hibakód),újraindítás után megint szépen jár 30 mp-ig,ha 2000 felett tartom a fordulatoott nem jelenkezik a hibavagy ha le van húzva ez egr szeleprő lvagy a légtömegmérőről a csatlakozo semmi baja.aksilevétel után akár 100 km-ig tünetmentes.amin eddig túl vagyok: gyertyacsere,trafosorcsere.légtömegmérő csere,egr szelep csere, két szerlő,két opel szervíz.Valami okosság????

pinterati66 Creative Commons License 2014.05.28 0 0 1061

Sziasztok!Van egy g astrám.Eszi az olajat,egyszer füstöl,egyszer nem,egyszer megy mint állat máskor szaggat és lassú,olaj drasztikusan fogy,víz néha...kuka?

19799 Creative Commons License 2014.05.27 0 0 1060

Szia!

 

Nálam is volt ilyen alapjárat elengedés, de nem foglalkoztatott, mivel újraindult.

Utánna nem tudom mennyi időre jöttek az újabb problémák. Nagyobb rángatás, vészhelyzeti üzem mód ( nem pörgött fel 3500 fölé), gázpedál elvétel, stb.

A vége az lett hogy már be sem indult.

A hiba kód állandóan a vezérműtengely jeladót hozta.

Egy test lekötés megoldotta a problémát, de csak időlegesen. Rá egy évre piszkosul elkezdett rángatni, nem volt alapjárat. Hiba: szívócsonk vagy valami hasonló.

 

Hála Istennek egy arany ember a szerelőm, és átnézte, tudott szerezni egy hasonló motorvezérlő elektonikát imobilizerrel, csippel.

Berakta és lás csodát ment minden rendben. No de ez csak egy kölcsön vezélő volt.

 

Irány Miskolc. Ott addtak egy felújított vezérlőt. Lemásolták az eredetit, feltanították a felújítottat és ennek 2 hete és megyek a géppel mint az álom. Ja és nem 230000 ft (ezérlő+immo+chip) hanem 55000ft

 

Előzmény: András82 (1059)
András82 Creative Commons License 2014.05.14 0 0 1059

Sziasztok!

 

Nemrég vettem egy 2000-es gyártású Opel Astra G 1.4 16V ferdehátú kocsit. (Z14XE)

A kocsi jó állapotú, szerelővel megnézetve vásárlás előtt, magánszemélytől, valós ca. 140E km-el.

A kocsi belső tér, motortér, váltó stb is erről tanúskodik. A kocsi az elmúlt években többnyire városi használatban volt.

Vezetett szervízkönyvvel rendelkezik, számlákkal követhetők a javítások.

 

Olyan probléma jött elő, hogy országúton 70-80 km/h fölött, ha kinyomom a kuplungot, hajlamos elengedni az alapjáratot, és leáll a motor.

Városi használat mellett semmi ilyen probléma nincs, nagyjából pöccre indul, tarjta az alapjáratot stb.

Kicsit talán mintha lomhább lenne a kelleténél.

 

Mivel a kipufogó már elég sz*r volt, ezért azt cseréltük először (hátsó dob+ első flexi cső).

A lambda szondák megnézve azok jók.

 

Nem hozott eredményt. Mivel korábban már kétszer volt EGR szelep cserélve (számlák szerint), ezért az következett.

Ki lett takarítva a fojtószelep, és az EGR is. Előbbi volt a koszosabb. Az EGR elvileg meg is lett járatva, nem szorul vagy ilyesmi.

De EGR-nek egyébként több hibakódja is van...

 

Látszólag megoldódott a probléma, javítás után kipróbálva többször rápróbálva erre a jelenséggre nem jelentkezett a hiba.

 

Következő nap már újból előjött.

Mentem vele huzamosabb ideig országúton, kb 100-120km-t, többször előjött ez a probléma, függetlenül attól, hogy hideg-meleg-e a motor.

Állandósult 90-es tempónál, mintha finom rángatás is jelentkezett volna időnként.

Gyertyákban elvileg 15E km van, olajcsere következik, a km még nincs benne az olajban (GM-es 10W40), de lassan 1 éves lesz. (nem hiszem hogy ez számítana)

Hibakódot nem ad, műszerfalon semmi ellenörző lámpa nem villant fel a hibára.

 

Mint mondtam, városban meg tök jól elmegy, probléma nélkül.

A jelenség csak 70-80 km/h fölött jön elő.

Nem gondolnám hogy fordulatszámfüggő, 100 km/h körül kb 3000-et forog.

Városban is 2000-3000 körül motoszkál.

 

Valakinek van valami ötlete? Esetleg találkozott már valaki hasonlóval?

 

További ötlettelen tervek:

 

Olajcsere (szűrők stb.),

Benzinszűrő csere,

Tápszivattyú ellenőrzés

Gondoltam még injektor tisztító adalék használatára is :P

 

Ha esetleg nincs jobb javaslat... :)

Mal924 Creative Commons License 2014.05.11 0 0 1058

Khm, köszi, gyanítottam én, hogy az a 8000 erősen lehúzós ár... :)

Akkor már képben vagyok a reális árakkal, köszi! :)

B.GY Creative Commons License 2014.05.11 0 0 1057
Előzmény: B.GY (1056)
B.GY Creative Commons License 2014.05.11 0 0 1056

Akkor az nem a te helyed :) Itt 5000 Ft az új.Szerintem nem lehúzós bontóban 3000 Ft darabja a használtnak.

http://www.lucid.hu/index.php?categoryID=2938&offset=16

Előzmény: Mal924 (1053)
domi1957 Creative Commons License 2014.05.10 0 0 1055

Opel Astra G váltószoknya csere!

Szeretnék segítséget kérni, hogy tudom ki pattintani a műanyagot ami a váltó, és a kézifék között van, roncsolódás nélkül, mert ugye ez az első feltétele, hogy eltávolítsuk?

Esetleg rövid leírást a csere folyamatáról.

Köszönöm előre is a segítséget.

BHB Creative Commons License 2014.05.10 0 0 1054

Köszönöm, akkor várok :)

Előzmény: Mal924 (1052)
Mal924 Creative Commons License 2014.05.09 0 0 1053

Nem vagyok Opeles, segítsetek...

Az első bontó, mi mellettünk van azt mondta, 9000/db az utángyártott, 8000 a bontott...

Nekem kicsit soknak tűnik, nopláne úgy, hogy a saját 924-esemhez 2000ért vettem...

Előzmény: B.GY (1051)
Mal924 Creative Commons License 2014.05.09 0 0 1052

Nem akku.

De ha meg akarod magad nyugtatni, akkor mozgasd meg a sarukat az akkun, ha fixen rajta vannak, akkor oké.

 

Más nyűg lesz itt, várjunk specialistára. :)

 

Előzmény: BHB (1050)
B.GY Creative Commons License 2014.05.09 0 0 1051

Az F-hez legalább olcsóbban megúszod.

Előzmény: Mal924 (1049)
BHB Creative Commons License 2014.05.09 0 0 1050

Sziasztok! 

 

Elore szolok, nem sokat értek az autókhoz, így érthető is talán, hogy alkut cserélni is elvittem a mesteremberhez, ő jobban tudja. Viszont mikor jöttem haza ( na, 2008as G Astra, 42000 km-el, szóval meg fürge-amennyire elvárható ) kicsit erőtlennek tűnt. Mikor bemelegedett a motor akkor pedig 2esben érezhetően rangat. Nem úgy mintha épp le akarna fulladni, inkabb olyan mintha rossz macskakoves úton mennek, de van, hogy erezhetoen meghúz. Megy rendesen, de vibrál a többi sebességBen is. Le nem fullad, de nem gyorsul úgy. Szerencsétlen véletlen, vagy lehet az akku cseréje miatt? A mester szerint ez utóbbi kizárt, de nem győzött meg :(

Mal924 Creative Commons License 2014.05.09 0 0 1049

F... :(

 

De köszi. :)

Előzmény: B.GY (1048)
B.GY Creative Commons License 2014.05.09 0 0 1048
Előzmény: Mal924 (1047)
Mal924 Creative Commons License 2014.05.09 0 0 1047
Jo kerdes, szerintem F :-)
Előzmény: B.GY (1046)
B.GY Creative Commons License 2014.05.08 0 0 1046

F astra vagy G ?

Előzmény: Mal924 (1045)
Mal924 Creative Commons License 2014.05.08 0 0 1045

Sziasztok!

 

Ez bár nem furcsa hiba, de szükségem lenne két hátsó lámpára, 2002-es kombi Astrához.

 

Nagyon lelakott munkásautó, bármilyen állapotú érdekel, amivel műszakiztatható.

 

Esetleg cserébe van egy szép állapotú kikódolt Car300-as gyári rádióm. :)

 

Köszi mindenkinek!

zourban Creative Commons License 2014.05.06 0 0 1044

Sziasztok!

 

Segítséget szeretnék kérni.

Opel Astra G kombim van, 1,4-es benzines. 2008-as 23e km futással. Nagyon megkímélt.

Első induláskor kicsit döcög/rángat a motor olyan mintha akadozna, vagy ki akarbna ugrani a helyéről vagy nem kapna benzint rendesen..., ez a probléma legjobban akkor jelentkezik ha a mélygarázsból állok ki. Hibakód nincs. Bemelegedést követően viszont teljesen megszűnik, mintha nem is lenne semmi gond.

Van ötletetek, tippetek hogy mi lehet a probléma?

 

Előre is köszönöm!

 

Székely Gábor Brien Creative Commons License 2014.05.04 0 0 1043

Hali Kösz igazad volt téleg  Gyujtás trafovolt  bünös kösz a segit séget!! :)

Előzmény: matuka10 (1040)
FrankK Creative Commons License 2014.05.02 0 0 1042

Sziasztok !

 

Ha valakit érdekel az előző autómról megmaradt a gyári Opel ( Astra F és G-hez is jó, zárható) tetőcsomagtartó , olcsón eladnám mert már nincs szükségem rá .

 

Üdv

hegyilama Creative Commons License 2014.05.01 0 0 1041

Elképzelhető a légtömegmérő elkoszolódása. Egy tisztítás nem kerül semmibe.

Előzmény: Székely Gábor Brien (1034)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!