Mi kapásból 308CC-vel kezdtük az ismerkedést. :) Mentünk egyetemi évfolyamtársam esküvőjére, odaérünk, aztán ott nagyban telefonál, meg mondja, hogy mindjárt hozzák a kocsit. Mi nézünk nagyokat, hogy milyen kocsit? Hisz a sajátja az udvaron állt. Meséli, hogy regisztrált valahova, aztán nyert egy hétvégére egy 308CC-t, az lesz az esküvői kocsi. Elöször azt hittük, hogy viccel. :) De egy jó fél óra múlva telefon, hogy itt vannak. Robogunk le az udvarra, ott áll, sötétszürke, ugye full bőr, xenon, beépített navigáció, minden cucc, ami létezik, 1.6THP-150le. Nagyon jól nézett ki. Később próbakör, miután visszaért valahonnan.. Hát, első benyomás, hogy belül is állat jól néz ki. Második, hogy eléggé szűkös a hely.. De nagyon finom kis járgány.. Csendes, szépen gurul, kényelmes.. Valamint én is megértettem, hogy miért jó a kabriózás.. Második autónak nem lenne rossz. :) Viszont mivel nehéz, az a 150le eléggé elveszik benne. Megy persze, de egy sima 308ban biztos jobb.. De a hangja nagyon szép! :)
Kiskölyköt is beültettük hátra, elnézelődött, aztán elaludt... Tehát jó kocsi.
Annyi problémád azért lesz, hogy - nem lesz a kijelződön rádió infó (nem akkora gond) - a beállításokat nem tudod változtatni (a rádió gombokkal lehet elérni a menüt) - a kormányoszlopon lévő rádióvezérlő kar nem fog működni - a computerrel nem tudom mi van, illetve a kijelző további soraival (bár azok gondolom megmaradnak)
Én is gondolkozok egy cserén, de zavar, hogy pár kényelmi funkciót elveszítek...
Azt nem tudom, hogy az idegen fejegységet automatikusan felismeri-e, van aki cserélt, majd hozzászól. Nekem cseréltek gyári fejegységet, egymással nem kompatibilis olyan értelemben, hogy nincs automatikus működés. A gyári újat is kódolni kellett. Amikor visszatették a régit, azt nem. Másik autóból is került át MP3-at kezelő fejegység, először azt is fel kellett kódolni, utána cserélgethettem a fejegységeket, már nem volt gond. Te mire gondolsz?
Úgy néz ki a történet, hogy a cd pároztatva van az autóval, tehát ki be rakhatod a sajátodban, de ha másikba akarod szerelni a te gyári cd-d vagy a tiédbe akarsz másik gyári cd-t, akkor márkaszervizben kell a pároztatást végrehajtani. Ha másfajta fejegységet akarsz beszerelni (nem gyárit) akkor csak berakod simán, aztán használod, a bsi bedob egy hibát a tárolóba amit te nem látsz, és kész.
Nem a kocsi kódját modtam, hogy elfelejti hanem a cd lejátszónak valamiféle kódját,be akarok rakni egy másik fejegységet, elvileg szabványos a csatlakozása ezeknek miért vinném szervízbe??
Csak nem írnak, akkor laikusul: a gyertyák felett van egy fém rúd, ami tulajdonképpen összeköti őket, ez lehet a gyújtás elosztó. Ezt kell levenni a gyertyákról és utána férsz hozzájuk. Ha levetted a takaró műanyagot, meg fogod látni, hol fut a kábel és nyomon lehet követni. Nézd el nekem, hogy van segítő szándék, de nincs tudás, csak emlékezet, 2006 régen volt...
A látható 4 lyukba tolj be 1-1 kb. 50-70 es szöget. Vedd ki alóla a lom tartót. Ha ott benyúlsz, akkor hátulról finoman megtolva kicsúszik a rádió. Szerintem a saját rádió nem fogja elfelejteni a kocsi kódját - már vettem ki és nem volt gond -, de ha át akarod rakni más kocsiba, vagy abból csere a Tiédbe, akkor csak a szakszerviz - az általad is ismert okból...
Először is le kell venni a műanyag burkolatot, ami a motor fölött van. Gyertya kábelt ne keress. Szakszerűen nem tudom leírni, arra várj tovább, de meglepő módon lehet a gyertyához jutni - nem hagyományos Lada-Dacia módi. Nem is tudom, jó-e a sima gyertya kulcs a cseréhez...
A gyári Cd lejátszót, hogyan tudom kivenni? Meg olyat hallottam, hogy ha gyári a lejátszó és lehuzom a tápkábelt kitörlődik a memória és utána kér valami kódot, hogy újra használni lehessen? Van e valakinek ilyen tapasztalata esetleg?
"Ki tudja hogy mikor és hol lesz a következő tali?"
Ez csak a 307 tulajok és szívesen látott, más verdával érkező érdeklődőkön múlik. Kérünk több ilyen ígéretet, mert akkor biztosan nagyobb lesz a létszám;-) Már én is nagyon várom, de ez leginkább Ádi nyári érkezésén is múlik, mert őket biztos bevárjuk. Mivel én sem szeretnék lemaradni, már most kérem, hogy június 17 és július 8-án kívül essen az időpont, mert feltétlen el szeretnék menni, de erre a 3 hétre már le van kötve a nyaralásom. Most kivételesen nem autóval és életem eddigi legnagyobb kalandja lesz, de ez már igazán nem rajtam múlik és remélem nem is jön közbe semmi.
Szeretnék gyújtógyertyákat cserélni 2.0 16V benzines motorban! Már sok autónál kicseréltem itthon házilag, de egyszerően ennél nem találom őket. Tudna nekem valaki segíteni, hogy merre vannak? Mit kell levegyek hogy lássam őket?
Nekem is 17" gyári alufelni van fönt nyáron és úgy fogja az utat mintha odaragasztották volna, egyáltalán nem rázza szét a futóművet, szarabb utakon nem kell gyorsan menni, aztán szevasz! :)
Életemben először ültem egy 307 cc-ben.
De ennek története van...
Boltunkkal szemben a parkolóba beállt a cc, és kiszállt belőle egy kellemes külsejű 35-ös szőke szépség. Meg is néztem mindkettőt, végül bejött hozzánk. Vásárolt pár apróságot és közben kiderült hogy laza, közvetlen személyiség, így beszélgetni kezdtünk. Megdicsértem a kocsiját, aminek Ő nagyon örült, de máris panaszkodni kezdett hogy pár hete nem működik az ablakmosója és emiatt tök ciki neki az út szélén ablakot mosni egy vizes palackból. Nekem több se kellett már mondtam is a megoldást, mivel pont 1 hónapja szívtam vele én is, tudtam mi lehet a gond. Tutyi nem bízott bennem mert mondta, hogy majd tavasszal a nyári kerekek cseréjekor megnézeti egy szervizben. Tavaszig várni? Meg ciki is!? Na parkolj ide a bolt elé majd én megcsinálom. J Úgy is tett, én közben végiggondoltam, vagy nagy király leszek vagy beégek mint a reistag. de már késő ezen morfondírozni, már a motorházat kinyitotta. Motortéri biztosítékból kivettem az ablakmosóét és látszott hogy az bizony el van szakadva. Akkor már kicsi reményt láttam az arcán, kezdett bízni bennem. Azután beültem, talán el tudjátok képzelni mennyire volt parfüm illat abban a kocsiban!? Gondoltam ha sokat tökölök akkor otthon magyarázkodnom kell majd, honnan van a női illat, ezért inkább sietősre vettem a figurát. Belső biztosítékokat rejtő fedélben van tartalék bizti. Abból kivettem egy 10A-ost és minden visszaállítottam a helyére. Én az ülésben ülök a csajszi mellém áll és nyújtja a kulcsot próbáljam ki. Naná! Gyujtás, kar meghúz, és minden működik ahogy kell. Az én mellem (is) dagad, Ő meg sikongat, ugrál, önfeledten örül. Hát ekkora sztár vagyok!? J Legalább is én ezt gondoltam aztán látom a sminkjén hogy baj van. Kicsit eltalálta az ablakmosó folyadék. :DDDD Hát mégse nekem örült annyira. :/ Gondolom később volt még egy sikítós jelenet amikor tükörbe nézett de ez már csak találgatás. J
Végül átadtam a helyet Ő megköszönte és elkérte a számom hátha megint így jár. Inkább hozzám jönne mert én bizti megcsinálom. :P
Hát így ültem én először cc-be. J
"Én láttam 17"-ost, na az tutira szétba***a a futóművet..."
Na erre azért ne vegyél mérget...:-) Én nem csak láttam, hanem használom is és tutira nem baaaaa szét, jól is néznénk ki... Még csak különbséget sem érzek a 16-os, télen használt és előző autómról visszamaradt k.fém felni és a 17-es között, bár igyekszem is a szar utakat kikerülni. Ha meg nagynéha belehuppanok egy gödörbe, akkor azt bármelyik más futómű is megérzi, hála a magyar utaknak, bár a futóműnél sokkal nagyobbat káromkodok olyankor. Mellesleg én még a vasúti sínek előtti, betonba ültetett lassító szarokat is kikerülöm, áthúzódva a túloldalra a gumi és futómű óvása érdekében...
Azon filóztam csinálok egy kalaptartót mert egy helyen találtam 65 000ft ért,hát az kicsit sokkalom.Plexit vagy rétegelt lemezt burkolok posztóval,zongorazsanérral meg meg tudom oldani hogy harmonika szerűen felhajtogatható legyen.
Kösz az infót mert így legalább másokat is felhívtál rá hogy ne vegyenek. Én is veszek egy ilyen kormányzárat,meg váltózárat,meg ha marad még lové akkor gravíroztatok.A kocsit úgy is el viszem teljes átnézésre hogy nyugodtan és biztonságosan tudjak kocsikázni.Remélhetőleg ott kiderül úgyis minden amit rá kell költene.Az infókat természetesen ami az állapotáról mondanak leírom részletesen.
Nekem 16"-os a nyári, de egyáltalán nem érzem, hogy jobban ráz. Elvileg tényleg jobban kell ráznia, mivel kevésbé ballonos, de ne jelentős. Én láttam 17"-ost, na az tutira szétba***a a futóművet...