Újkorában viszont mindenhol folyt mert túl volt mindenütt öntve. Ha egy kicsit jobban meghajtottam tiszta olaj volt elől minden de kiverte magából a felesleget és elhagyta.
Az a helyzet hogy nem tudom, talán több mint tíz éve már hogy utoljára traktort szereltünk a szomszéddal úgy bérbe,de nem nagy pénz volt rajta. Akkortájt vagy 2-3traktort beválaltunk, de aztán nekem is egyre több földem lett , így már melóhely mellett+földek örülök ha saját gépeimet karban tudom tartani. Van itt egy srác aki mostanába javítgat ,de nem sokat kér az biztos ,számszerűen nem tudom.
Az elsőgumik a kopás miatt vannak megfordítva, mert ez ugyanúgy koptatta mint a szöghajtásos híd. Lamellák már voltak cserélve benne egyszer. Télen folyamatosan használva van az elsőhajtás, mert ezzel van kihordva a takarmány az etetőkbe és néha húzza az alját a sárban
erre mifelénk is lenne meló csak nem fizetik meg a fizikai munkát igy ha hazajövök munkából felülök a paripára és szántunk vetünk:)) itt ha elkérsz 7-8e/nap akkor már halálra kerested magad hameg maszeknak nyomod 6e de hadjuk a pibe ez mtz fórum nemde:)
Üdv. nekem 820.2-m van. ha mindent felkapcsolok nekem akkor se világít a lámpa csak egy kicsit esik vissza a mutató de nem a sárga mezőbe. A zöld alján marad. Lehet hogy gyenge a töltésed, mérj rá hogy gázadásra nő e a fesszültség. A lamella nekem is megszokott csúszni, sőt nekem már 2-szer tört fogakerék a hídban a behajtásnál. Sokat van használva az e.hajtás.
Én meg inkább kőműves lennék.... Van itt a faluba 2 jó kőműves...szarásig van munkájuk már évek óta.....ha valaki elhívja őket dolgozni,fél év mire oda tudnak kerülni...rendes előjegyzés van..!:-) Az egyik 16000-ret,a másik 14-et kér naponta ! ...elég jól élnek....
Na ebben a trakiban az a jó ,hogy bár ki megnyergelheti . Szakmára , nemre , fajra, felekezetre nézve. Csak maradjon meg ennél , ne nője ki .Vagyis ne nyugatit vegyen . Ezeket bár ki meg szögelheti , gyakoroljon rajta . Egyébként csak akit személyesen ismerek , semmi köze egynek sem a traktorhoz de ha mélyebben belegondolok a mezőgazdasághoz sem és még is nyomja neki. Gondolom " nem bántó szándékkal " említed de én meg kicsit kiegészítem .
sajna kőműves vok én is gépész akartam lenni mint apám de a 90-es évekbe a tsz felbomlásával az öregem nem hagyta, és igy azt szeretem ha a fülemig olajos vagyok. na meg nem lehet elfelejteni ha 250-es rábába nősz fel
...hűűűha...csak nem kőműves vagy !?:-) De nem is bántó szándékkal írtam.....csak hát.... nem jellemző hogy 1 kőműves, nyakig olajosan turkál,mondtuk 1 MTZ váltóban......ugye ezt te is belátod...?
Természetesen,mint mindég mindenben,itt is lehetnek kivételek.... A mi községünkben például,a legjobban elismert MTZ szerelő 1 vegyész technikus...:-)
Szeretnék..! A húgomék Gödöllőn laknak,ha megtudom fűzni hogy kocsival elvigyenek...( ha ráérnek)akkor ott leszek . Már tavaly is tervbe volt,csak hát.........mindég becsap a ménkű !:-(
Nincs,az a gond,hogy elhagytuk valahol az USB kabelt nem birom atvinni a gepre.Kulonben 2m-es x tarcsa,hazai LEMIND facsapagyas,az mtz utan meeg nincs tarcsam
Üdv! Igen a sima lap jobban porhanyít, meg jobban forgat is én így tudom, meg így tapasztaltam. Nekem régebben ilyen tárcsám volt, hogy elől csipkés, hátul sima lapok. De most elől hátul csipkés lapos van. Kukorica szárat jobban aprítja és jobban be is keveri. Ezért vettem ilyet.
Helo,en forditvatudom,csipkes lapnak jobb a kevero munkajja,szaar apritas,a sima lapok meg jobban porhanyitanak(az valo magagyelokesziteshez).Itt felenk igy van,de gondolopm feletek is igy viselkednek a tarcsak
Értem. Csak nézegettem újabb mtz traktor kapcsolási rajzokat abban már sok relé van. A világításon gondolkodom, meg van egy Ikarus irányjelző kapcsolóm ami a kormányra szerelhető és azt akarom valahogy rárakni, de szépen is nézzen ki.
Üdv Szaby.Nekem volt 1 sivatagi mtz m.Tönkre ment a hengerfeje.A szerelőm egy öreg szaki volt.Át alakítgatta a motorját.Kapott 80-as hengerfejet,80-as dugókat.De a főtengely ugyanaz maradt.A blokkot meg fúrattatta velem 12 es fúróval.Mivel a blokkon nem volt víz furat annyi mint a 80-as hengerfejen.Rá tette a tömítést és mutatta,hogy nézem meg hova fúrjam.Nagyon jó gép lett belőle.Még most is üzemel annál aki meg vette.Csengerbe.
Ez a sámsonházi traktor, 2007. 05.-havi, ez könnyen indul hidegben is.
Ez a lucfalvai traktor, 2007.06., ez meg hasonlóan indult -15°-ban, mint a kamrás 50-es motorok. Az önindító gyorsan hajtja, csak kissé kapkodva indul be és ingadozik a fordulat
Nekem nagyon tetszik, jó munkát végez kötöttebb talajon is. Annyit változtatnék rajta, hogy a hátsó sort sima lapokra cserélném. Meg rögtörő nélkül már könnyű.
Még nem teljesen magasnyomású a rendszer, de a deutz motoroson már lehet az. Az mtz adagolón is elkezdett fejleszteni az orosz rendesen. Sokkal jobbak lettek már az új adagolók pl a 920.3-ason is már van új fejlesztésű orosz adagoló.
Igen kb, bár én nem vagyok oda a zetorokért, de azok is traktorok, főleg a nagyobbak. De én hanyagolnám az újakat, inkább egy 10 éves... Főleg az áruk miatt, nyugati színvonal!
Így van az nagyon kevés. (Bár már olyat is olvastam, hogy egy 6045-ös megveri az MTZ-t) Én is próbáltam egy-két zetort, nem volt kellemetlen élmény, de sokan túlsztárolják. Én zetorban max Forterrát vennék, vagy kristályt, de a 100 ló alattiak csak kényelemben jobbak az MTZ-től.
Azokat tudom. Nyelestengely csere stb. A váltón lévő fogaskerekek hogy mennek rá? Minden kivülről megy rá? A váltófedelet se kell levenni? Lehet széthúzzuk a gépet, mert rohadt kemény a kuplungja egésznap kinyírja a térdem. Rugókat akarunk cserélni benne. Meg ha összejönne akkor a 892-es felezőt pakolnánk bele. Szállításnál gyorsabb legyen a gép. Már az is elég ha csak üresen gyors. :) Nem lett zajosabb a felezőtől?
Így van más mint az mtz. Viszont önsúlyban nem túl jó az arányuk(legalább is a 80-asnak) Össz vissz 36mázsa . Az nemvalami sok. Fogyasztásban én úgy tudom nagyon jók. A tulaj azt mondta hogy az mtz simán megveri de viszont nem mindegy hogy melyikben húz le egy műszakot.
Ez barátibb ár. Régen sokat vásároltam tőle míg a piacon árult mátészalkán, meg egy párszor voltam a lakásán is. Jó volt mikor vasárnap délután kellett cucc felhívtam és mentem Bátorligetre.
Gondolkozok rajta. Tudom a múltkor feltettél egyet el is mentettem a képet. Csak megkérdeztem, hogy ez milyen lehet. Márföldi mennyiért adja most azt? Garit vállal rá?
Az enyémet eléggé összetákoltam már, de ezt a részét is fel akarom újítani. Majdnem működik rajta minden, de hogy??? A biztosítékok felét kihagytam már és mégis müködik. Nem szeretném a szakmám gyakorolni a traktoromon. :)
Nézd meg több alkatrészesnél is mert van erősített kuplung is. bele lehet tenni a 800-ba azt is. Semjénbe a fő úton van egy jó alkatrészes. A pincében van a bolt náluk asszem van is árat nem tudok.Itt a számuk0620 973 91 86
Nem azokat nem néztem de ahogy elmondod jó. A tőrrőéne tényleg szar az anyaga amiket én láttam pár éves tárcsa volt és kiszoposodott vono lyuk meg hegesztett váz csapágycsere stb. Én csak néhányat néztem meg a vétel előtt de egy rokonnak a szomszéd faluban van omikronos. megnéztem a munkáját és azért vettem azt.
A soltvadkerti termékeket nézted már? Kállósemjénbe az mtz alkarész bolt forgalmazza a termékeit. Nekem is onnan van a tárcsám. Törőtől akartam venni, de nem tetszett a munkája és gyenge anyagból dolgozik. Érdekességképpen Törő tárcsa 250cm-es 56-os lapokkal kb 420-440kg. A vadkerti tárcsa ugyanazzal a paraméterekkel 620-650kg. Árban kb 10-20ezerrel több csak. Törő 30-as tengellyel csinálja a tárcsákat a vadkerti 36-os tengellyel. Nem mindegy. A vadkerti tárcsán öntvény távtartók vannak.
Igen de ez gyári hibás volt a motorja.A szervizesek itt is hagyták.Ja amikor nem ő hajtja.80 lovas volt.De az ahogy indult.Minden részi nagyon jó volt.Tetszett.Jelenkez előtte telón,amikor hozni akarod a trakit.T-mobile/374-11-04
Ja igazad van csak sok pénze van. A pengét máshogy értettem. Nemtom így nem ismerlek. Találkoznunk kéne! Nekünk egy 820.2-es van ez dolgozik mindent de főleg talajmunka.
Szeretnék szólni.Ha valaki külön áramot visz a magnónak,jól szigetelje ki a vasváztól a magnót.Mert ha ki nyomja az áramtalanítót attól még a vázon marad test a magnón keresztül.
A Tőrő féle gépekre gondolsz? Amúgy az OMIKRON márkát nyugodt szívvel merem ajánlani. Habár egy kicsit lehet hogy drága de jó minőségű eszközök. Nekem van tőlük egy középnehéz 2.8-as v tárcsám elmunkáló hengerrel. 2 éve van meg a zsírzáson kívül semmi baja nem volt. Kombinátor nekem is kéne én az omokron- ba gondolkodok.
Helló! Ez egy VOLKSWAGEN ALFA tip rádió ez elég régi. A pultban fent kell lennie az áramnak pl a ventillátornál. Onnan nem tudsz kivenni? vagy az a gond ha leveszed az áramot akkor elfelejt mindent?
Van egy MTZ-80-as, aminek az eredeti motorja kikönyökölt. Az előző gazdája belerakott egy D-50-es motort, de a kompresszor miatt a vezérműfedél és az adagolómeghajtó fogaskerék a D-240-é lett rátéve. Az előbefecskendezést ehhez állították. A mostani gazda már így vette, és így használta 6 éve. A nyár elején fel kellett újítani a motort, kapott új 50-es hüvelygarnitúrát és 80-as adagolót. Aztán egy hét alatt 3-szor égett át a hengerfejtömítés, valahol hibás volt a hengerfej. Volt 80-as motor bontva, aminek a főtengelye volt rossz, már köszörülni sem lehetett a kopás miatt. Tehát maradt a D-50 blokk a saját főtengelyével, ebbe ment bele a 80-as dugattyú és a 80-as hengerfej, szelepfedél, szívótorok. És ezért kellett a vezérlést állítani, az előbefecskendezés miatt.
Nekem is ott a rádió, de nincs külön szál húzva viszont az áramtalanítót nem szoktam kinyomni, mert a kulcs a generátort áramtalanítja de a fönti áramkört nem, és így nem megy el a memória.
Én ennek a fordított változatát csináltam meg. A D-50-es blokkba tettem 80-as dugattyút, rá a 80-as hengerfejet, és aztán jött a vezérlés beállítása. Kicsit "csühögősen" megy
Helló! Nekem van benne. Nekem úgy van hogy ha az áramtalanítóval elveszed az áramot akkor nem megy. Nekem nem a kárpitban van. De sztem ha lenyitod a felső pulto(2 csavar fogja) akkor pontosan meg tudod mérni.
Nem elkepzeles,hanem:Egy ismerosom rakott ossze nehany eve eggy trakit.52es volt blokk hibaval,majd szerzett valahonnan egy hasznalt blokkot,vettek ra egy uj 50-es fejet es ugy raktak ossze.Az iden 3-szor kifujta a tomitest es nekem az jutott eszembe,hogy az a hasznalt blokk valoszinu hogy d240-es motorbol valo es nem tudtam hogy a ket blokk es fej osszeparosithato-e?Magyaran,arra gondoltam hogy lehetseges h.azert fujta ki a hengerfejtomitest....de ha mar mas is csinalt ilyet,akkor csak nem azert. Ez nyomta a lelkemet:-)
Katalog, Szaby elképzelése nem jó? Hogy 50-es dugattyú, hengerfej, porlasztó, a többi 80-as, erősebb motorok is voltak kamrásak pl. CSEPEL elvileg működnie kellene.
Tudtommal passzol rá. Már korábban azon agyaltam, hogy 80-as motorra vagyis minden 80-as a blokk, főtengely, lendkerék, csak a dugattyú 50-es és a hengerfej, meg a porlasztók akkor az a motor hány lovas lenne? Az adagoló 80-as értékeken maradna. Az izzógyertya miatt könnyeben indulna szerintem.
Egesz pontossan az erdekelt,hogy a nyolcsvanas blokkra passz-e az 50-es fej.Meg hogy nem fujkajja e ki a fepakolast?De ha a blokk ugyanaz,akkor csak nem fujja ki
Azt tudom mert már mondtad :) , nekem új főtengely , hengerfej, és hüvely dugó gyűrű (80-as) Nekem a kolegám borult fel traktorral az ősz elején. mtz borulás
szabi amit a múltkor belinkeltél a fütyülős traktort azon szerinted sima saválló cső van vagy van benne síp?mert orosz turbót még nem hallottam igy fütyölni
Én nagy valószínűséggel megyek. Tavaly voltam először, akkor nagyon megtetszett. Nem vagyok nagy mezőgazdász, de a gépek érdekelnek, ezek pedig nagyon szép gépek! Még nézelődni is megéri elmenni! Mindenkinek csak ajánlani tudom!
1 hektár szántani való maradt. Majd tavasszal megcsinálom. Fasor kivágás van még hátra 2x 50m és 10m széles, megvárom, hogy felfaggyon a föld, mert elég sáros helyen van. Februárban meg indul az almafa metszés. Igen megyek az expóra.
Értem. A 820.2-en nekünk is piszkálni kellet az adagolón. Nem lehetett vele dolgozni csak állandóan nagy fordulaton. Az lett a vége hogy kapott egy oroszt és ezzel már penge. Hanyas ekével szántotok? Nálatok is sár van?
125üóra van benne hála istennek nincs vele baj.csak az adagolót kellesz megpiszkálni mert nem sok anyagot kap.mi még ma fejeztük be a szántást a többi már lehet marad tavaszra.
Azt aláírom, hogy felénk könnyű művelésű földek vannak. Itt a Rába a Tsz-ben 7 és 9 fejjel szántott. Igaz a turbós mtz-ék a 4-es ekét lazán viszik, de le vannak súlyozva a gyáritól jobban. Plusz kerék és orrsúlyok vannak feltéve.
Üdv. mindenkinek. Jól néz ki ez a 80-as ,...vajon milyen lehet műszakilag ? Az ára ,..az talán "reálisnak" mondható , má' ha lehet ilyet mondani erre az elszabadult traktorárakra.... :)
Helló 892! Az az igazság hogy az őszi munkák egészen idáig nagyon lekötöttek.Olvasgattam néha a fórumot de nem volt túl sok időm Tegnap fejeztem be a szántást. Amúgy kössz megvok. Viszonylag jó évet zárok. Veled mizu? milyen a 892-es? mennyi üó-t hajtottatok már bele?
Sziasztok! Nem akarok irritáló lenni de ez elég sok gépet árul..lehet h nemvéletlenül, nemtudom, de agroinformon is elég jártas.. Gyanus h nem jószántábol árul ennyi gépet. Amugy nagyon jol néz ki nem is látni olyat legalább is én még nemláttam olyat aminek a fülkéjén v levegőszűró sapkaB.U.É.K :)
Ez már volt téma de szerintem összességében sok összetevője van . Jó egy mély szántó ágyekével nem de ha megfelelő az eke és a talaj ,el dolgozik vele. Az / optimális / szó ez átfogó de ezt kell eltalálni.
Mondjuk felétek amit a képeiden láttam jó művelésű talajok vannak, de ha azt nézem hogy a rábák 5,max6 fejes IH-t húznak, akkor az sok az mtz-nek. Én nem tudom elképzelni hogy a 4fejes IH-t kötötteb talajon normálisan vigye, egyszerűen könyű hozzá a gép, és ahoz már erő is kell hogy menetseb. is legyen.
Hát az függ a fogástól is igaz. Nekem a 3 fej majdnem fog akkorát! :-D Viszont én turbós MTZ-t nemigazán láttam még 4 fejjel szántani, egy 82-est láttam, de kb az-az eke úgy fogott akkorát mint nekem a 3 fej.
Nem fogja bírni. Nemtudom milyen földek vannak arrafelé, de normális mélységben még homokban sem húzná a 4 fejet. Meghát nem nagy erősítések vannak a lehajtásban így ott is sűrűsödnének a bajok.
azt mondta apám hogy már nem vesz több traktort már bőven elég a 4,hiszen tavaly még csak 2 volt de az meg kevés volt ezért tavasszal hoztunk 1 820.2est és a 892.2 meg szinte csak a géptámogatás miatt jött.
Szomszed faluban vett egy ismerosom a tavasszal 952/2-est,eddig harom fejes ekevel szantott,most meg mar azon tori az eszet hogy negyfejessel szantana. Azt tudom hogy megnol a teljesitmeny,de a fogyasztas is teljesitmennyel aranyossan nott,vagy "odaadtatok neki"had huzza a csikot?
- Egy pillanatra megpihen az órarugó, míg a himnusz szól, vigyázzban áll a két mutató. Majd a nagyobbik egy picit előre dőlve, átlép az új esztendőbe. Onnan visszaszól a kicsinek: Boldog Új Évet Mindenkinek!!!
Egyszer elkértem egy ismerőstől és pár oldalt beszkenneltem.Nem tartottam érdemesnek,hogy mindet lefénymásoljam.Azóta meg már el is adta az ürge mert gyenge volt neki.Ő is a kuplunggal kínlódott.Azt mondta akkora kuplungja van mint egy zsigulinak.Én nem ismertem ,de nem is fájlalom!!
Ha az akksiddal nincs gond vagyis gyakran nem merül le akkor ne foglalkozz vele. Ha növeled a fordulatot akkor kileng a mutató? 0-ra beszokott állni? Egy fotón meglesnénk a trakit? :)
Sziasztok üdv mindenkinek. Volna hozzátok egy kérdésem. Van nekem egy 80 as-om és amikor a fordulata olyan 800-850 a töltésmutatóm minuszban van mi lehet az oka? Segitenétek nekem?
Van itt egy jó ismerősömnek de nyomja neki emberesen . Járat lassítót szeretne , hogy ültetéskor még lassabban menjen . Ez kis fülkés de nem rossz , egy kuplung tárcsát cseréltem neki miota megvan .
Ezt úgy mondom ,hogy más irányból kell megközelíteni ezt témát de nem fontos ,hisz van ami látható és van ami nem . Ezért nem kell vele foglalkozni.Láttam már két azonos tip más jelzéssel.
Azt gondoltam, hogy más beállítási értékkel. Itt a faluban van egy kék LTZ az nagyon bevált. Ütik vágják erdőn-mezőn stb. És az Istennek se akar szét hullani, pedig üzemóra is van jócskán benne közelebb van a 10ezerhez mint az 5ezerhez. A többi LTZ-ét eladták már lecserélték mtz-re, mert mindnek váltó vagy lehajtás gondja volt. Én úgy tudom az LTZ-éket komunális célra és könnyű mezei munkára tervezték, kiszolgáló traktornak.
Én kiállításon láttam tavaly az agro-nash expon, hogy a nyugati alól törölték az olajat felfelé. :) Én azt szoktam mondani ha folyik az olaj valahol, legalább van benne. :)
Tudom én csak vicceltem,amit irsz teljesen egyet értek. Nyáron a szántóversenyen találkoztam egy régi haverral(rég nem láttam), aszongya nézd micsoda fasza gépek ezek már nem MTZ-k, nem szóltam rá semmit csak mondom vannak itt azért azok is , és lám a nagy szántókirály johnijából folyt az olaj az mtz-k ből meg nem.
Nem vagyok én nyugati ellenes, csak azt nem bírom amikor egy 80lovas XY márkájú nyugati traktoros azt mondja, hogy egy 82-est simán kidolgozik meg stb. stb. stb. Meg ezzel a videóval arra akarok kilyukadni, hogyha egy nyugatit ilyen körülmények között hajtanának akkor az se lenne jobb mint az mtz. Csak egy 10millás géppel nem mászik ilyen helyre be, mert azt sajnálja. Az mtz "mert az csak egy mtz" bemegy és megállja a helyét. Szívesen látnék az udvaron én John deeret vagy Fendet, de csak a korábbi változatokat, amiben még mechanikus minden. :) A köradagolóra visszatérve, az LTZ 4 hengeres köradagoló volt az mtz-éken.
Üdv. Ne legyél már olyan nyugati ellenes, van biztos azok között is jó. A köradagolóval elvileg egyenletesebben jár az mtz, mert mint ahogy Dutrancs mester is írta egy elem van benne, és a beálítása is könnyeb volna ,csak az mtz-ken ez nem valami jól sikerült, itt felénk se sokáig bírták, de szerintem azt nem is Minszk-be gyártották.
6 éve dolgozok egy kék 82 es mtz-n amin kör adgoló van de csak a baj van vele! Ahogy hallottam és tapasztaltam erősebb vele és többet is kajázik! de az összel lecseréltük soros adagolóra! mert már rengeteg baj volt vele!
Boldog Új Évet Kívánok Mindenkinek!
Januárban teszek fel képet egy másik munka eszközömről, egy 80 as mtz ről ami gyári állapotában van! nagyon szép és jó állapotban! Azt a traktort csak kaszálásra és rendsodrózásra használjuk csak! Egy RK2 es kaszát és egy lengyel sodrót huzunk vele! Taval szántottam vele 5 hektárt de nagyon jól szuperált! A képeket pedig majd később!