Nem volt (magam sem értem, hogy nem, lehet, hogy a teleszkóp és az SPD segített ki), a gördeszka a villamossínek közé repült, további sorsáról nincs információm.
Tinilányok a Bem rakparton a kerékpárút közepén beszélgettek, az előttem menő balról kerülte őket, én jobbról (ugye középen voltak). Kiderült, hogy gördeszka is volt náluk a bokrok árnyékában, keresztbe az úton...
A "hét végéhez" közeledve szerintem mindig megbolondul a város, talán mert igyekeznek a Lidl-be, nem tudom. Kíváncsi vagyok a ma délutánra (nem).
Tegnap én is megkergettem valakit kisfalumban, aki olyan emberesen leszorított, megnéztem magamnak (semmire sem jó), aztán elgondolkodtam, hogy most már fel kéne keresnem az ügyvédemet egy átgondolt végrendelet tervezetével (életkori hülyeség, elmúlik).
á nem, ma (is) bolondokháza volt. de nem csak autósok, hanem bringások is. az egyik az utca bal oldalán tempózott serényen, lehet angol volt. a másik a szigeten tekert elengedett kormánnyal a szélben és szépen ment át a felezővonalon, miközben előztem...mondjuk szerintem szívrohamot kaphatott, mert 45 környékén téptem el mellette. :D a következő delikvens épp egy kivetkőzött futólányt nézett kigúvadt szemekkel a Margit híd "kerékpárúton" és eközben szorított oda a korláthoz. neki sem sikerült letarolnia szerencsére. :)
Vagy hülye nap volt ma, vagy csak kifogtam egy tíz perces ablakot, melyben négy Nemtörődömkével sikerült találkoznom. Nagyon örültem, hogy az új féktárcsa volt fent - sokat segített.
A legdurvább egy 60+ - os nénike volt, aki szépen megállt egy kereszteződésben és állt, állt..., majd, mikor már elég közel voltam, szépen kikanyarodott elém. Szép lassan, hogy csak satuval tudjam elkerülni a nem kívánt találkát.
A következő pirosnál mellé álltam és megkérdeztem, hogy mégis, hogyan képzelte a manővert. Megtudtam, hogy, mivel a mögöttem jövő autó bekanyarodott, ő kijöhetett. Van ilyen szabály? Vagy csak egy hülye bringás volt útban, az meg nem számít?
Sok-sok éve járom a fővárost bringával. Az, hogy sokféle helyzetet láttam, sokféle helyzetet túléltem, nem jelent semmit. Mindig érhetnek meglepetések. Ennyi idő elteltével is. Nincs igazi védettség, csak a szerencse, a jó műszaki állapot és az óvatosság. A felkészültség nem, mert az csak hosszú túlélés, rengeteg tapasztalat után jön, ha a már említett szerencse is jelen van.
Angliában az elhagyott bringát elviszik a hivatalos szervek, na, ilyenkor kéri el tőlük a cimbim. Ők meg örülnek hogy nem nekik kell vele foglalkozni. Na jó egy-két darabról van szó egyszerre.
Elmondom neked, persze csak részben, hogy mi itt az ábra.
Németországban, Svájcban, a pályaudvarok, repülőterek környékén a bringa-parkolókban, nagyon sok biciklit hagynak ott.
Ezeket egy idő után kiveszik a sorból és értékesítik.
Ilyen helyekről szerzik be pl. a devecseri cigányok a legtöbb montit.
Ezek azonban ritkán képviselnek nagyobb értéket.
Devecserben jártam többször, sokan járnak oda bringáért nem egy 5-6 bringát is elhoz egyszerre.
Mondta a cigánygyerek, hogy papírt is ad, ha kell valakinek.
Könnyen megteheti nincs a bringáknak azonosítója, helyesebben csak a csúcskategóriának van.
Devecserben is kaphatsz drága bringát, csak az Internet a cigányt is kiművelte, nagyon tudják mennyit ér, és bagóért nem adják oda.
Gyapi, ha tudod kiről beszélek, hetente hoz bringákat, sok acélvázas országútit és vígan árulja, keres rajtuk, de nem durva árakat kreál.
Amennyiben szereted a bringákat, és rutinod is van a szerelésben, kereshetsz rajtuk, ugyanakkor ott látom ennek a tevékenységnek a gyenge pontját, hogy hol tudod eladni a bringákat.
Igen, erre gondoltam... Csak azt nem értem, hogy akkor a használt kerékpár kereskedők ezt hogy oldják meg? Vagy úgy vannak vele, hogy vagy bejön vagy nem?
Egy ideje már megfordult a fejemben, hogy szabadidőmben keresetkiegészítésként vennék használt bringákat, kicsit kipofoznám, felújítanám, és eladnám. Jófogáson és más bringás oldalakon látni néha 1-1 elég jó ajánlatot, viszont megfordult a fejemben, hogy mi van, ha ezek lopott bicajokat adnak el? Hogy tudnám ezt kideríteni? Mert elég nagy szívás lenne, ha megveszem, eladom, aztán kiderül, hogy lopott volt. Lehet ezt előre ellenőrizni valahogy? Vagy ha írok egy adásvételit azzal is, akitől vettem, és azzal is, akinek eladtam, akkor az védelmet nyújt ilyen ügyben?
Elég sokan foglalkoznak használt kerékpárokkal, gondolom csak van erre valami megoldás.
Ja :-) Az kimaradt viszont, hogy a Pilis még ilyen állapotában is király hely, lenyűgöző volt a sáros folyammá duzzadt patak, a hegy oldalában helyenként spontán kialakult minivízesések, és amikor érzed, hogy az árnyas patakvölgyből süvít fel a hideg légáramlat, akkor tudod, milyen kis izé vagy ebben az egész közegben. Legalábbis én :-) Most úgy tűnt, emelkedőre nekem ez a legideálisabb klíma, a km-órám szerint 11 fok volt, amikor épp megnéztem, de a feltörő hűvös levegő kifejezetten jól esett (vékony hosszúgatyára húzott rövid bringásnadrág, hosszúujjú aláöltöző, rajta technikai póló, ennyi). Lefelé a plusz egy vékony pulcsi és az átizzadt kesztyű már nem volt bölcs döntés.
A Dömörkaputól felfelé induló aszfaltos bringaút is meglehetősen hasonlít egy jól fejlett vizes élőhelyre, legalábbis szombaton ez volt a helyzet. (Nem kanyarodtam a Kisrigó irányába, hanem egyenesen mentem felfelé.) Vízátfolyások, hófoltok tarkították, Sikáros után pedig nem sokkal megjelent a nagyobb kiterjedésű hó is az úton. Szerencsére félig munkanap volt, ezért turisták csak kevesen voltak, viszont egy hatalmas erdészeti teherautó is meglepett, ezért inkább Sikáros után kb. két km-rel visszafordultam, meg hát a hóhoz sem volt kedvem. Lefelé megállapítottam, hogy felfelé mindenki tud menni, az ereszkedéshez pedig egy kis ész is kéne, meg még egy kesztyű és plusz egy réteg felülre. Tudom, hóban sapka-sál-nagykabát, de hát lent olyan csábítóan tavaszi volt az idő. Kockára fagyva értem a Lajos-forrás elágazásáig, és nyugtáztam, hogy az útviszonyok is évről-évre romlanak, mondjuk az jó volt, hogy kevés autós járt arra, így nyugodtan lehetett kerülgetni a lyukakat. Gondolom jó idő beköszöntésével az autósok is többen járnak majd erre.