Nekem a vezérműszíj és bordásszíj cseréhez az alkatrészek 26 ezerbe kerültek, munkadíjra egy szerelő 10-12 ezret mondott márciusban, de végül nem ő csinálta, hanem én otthon a garázsban.
Sziasztok! Alternátor, csapágy, feszítő görgő vezérműszíj, ékszíj csere mennyibe fog fájni szerintetek? A szerelő hallgat, nem mond semmit még kb. összeget sem. Rámegy a gatyám is vagy nem? Segítsetek légyszi
15 ezres fordulatnál nem csoda, hogy nyiszog.:-)) Volt egy opel corsám és azon cseréltem vezérműszíjat vízpumpával együtt. A vízpumpa utángyártott volt és a bordás tárcsa fogazása nem illeszkedett pontosan a vezérszijba. Működött vele rendesen a motor de itt is volt nyiszogás a szíjnál. Egy idő után lecsendesedett és amikor levettem a szíj fedelét akkor elég sok gumipor volt felrakódva rá. A szíj hozzárágódott a vízpumpa fogazásához. Ezután vettem rá gyári vízpumpát és új szíjat, ezekkel csendes volt elsőre is.
A jelölés a főtengely és a vezértengely keréken látszik, de a motorblokkon nem.
A feszítés valóban nem gyári sablonnal történt. A könyv szerinti szükségmegoldás alapján 0,5 - 1 cm -t lehet benyomni a vezértengely és a vízpumpa között középen. Mennyire lehet ez "veszélyes"?
Alapjárat+pár km autózás után a nyikorgás csillapodott, csak 15000 körüli fordulatnál erősödik, majd ismét visszagyengül.
Ma megvolt a vezérműszíjcsere otthon a garázsban. A jelöléseket mintha lespórolták volna,mert csak a forgó alkatrészeken találtuk meg. A régi vezérműszíj ellentétben a bordásszíjjal elég jó állapotban van, valószínűleg nem sokkal az eladás előtt az előző tulaj cserélte a vízpumpával együtt. A motor jár, bár próbaút még nem volt. A szíjak felől viszont ütemesen nyiszogásszerű hang hallatszik, ez vajon mitől lehet?
Óra szerint valóban 100ezer alatt van, de nem tudom, mennyire volt igaz a 42000, amivel vettem. Ezeknek a Puntoknak van olyan típushibája, ami általában 100ezer alatt jelentkezik, ezek nálam nem voltak. Elképzelhető, hogy már túlvan rajtuk, de az is, hogy még nem vagy már a gyártáskor javították az ezeket okozó hibákat.
Mindettől függetlenül azt gondolom, hogy egy több éve gyártott típus sorozatgyártásának utolsó darabjainál már kijavították a korábban jelentkező hibák nagy részét. Ez szerintem a Suzukira is igaz. Autóvásárláskor erre is szoktam figyelni, hogy lehetőleg egy típus gyártási időszakának vége felé készült darab legyen, vagy ha mégse, akkor az ismert típushibák nagy része lehetőleg még az előző tulajnál kijavításra kerüljön.
Nem...létezik még jó állapotú kocsi eladóként. Csak végig kéne nézni a hírdetett 2 ezer darabot. Ha csak az én Swiftemet nézem, 2005-ös full karcmentes, soha nem ért hozzá semmihez sem, a belsőtér olyan mint újkorában. A kasznin nincs egy árva rozsdafolt sem. Még a hátsó híd is fekete színű, bár itt már látni néhol apró rozsdafoltokat. A kipufogó végig csillog, ez örökös mert rozsdamentes anyagból van. A motoron egy csepp olajfolyás nincs, ez japán. 140 ezer van benne. Most hogyan hírdessem ezt a kocsit?
Ha meg akarok venni egy Puntót ami hasonló évjáratú akkor az már le van harcolva. Miért? Nem lehet megóvni őket használat közben. Én is sokat megyek vele. Egy hasonló évjáratú más típussal se mennek sokkal többet, akkor minek kell visszatekergetni az órákat?
Elég csak belenézni a motortérbe a kipufogó csavarokra. Le van égve róluk a menet és 50 ezer km-rel hírdetik a kocsit.
Kint Ausztriában ha 300 ezer van a kocsiban akkor így is hírdetik. A magyar kereskedő kimegy megveszi potom pénzért, hazahozza, kicsit felpolírozza, visszatekeri az órát és több mint a duplájáért kirakja miután jó sűrű Botond olajjal feltöltötte.
Az a baj, hogy túl sok idő és pénz mire megtalálja valóban becsületes eladót az ember. Már én is töb mint 5 tankot kihajtottam a kocsiból emiatt, a motoromból meg még többet a sok keresgélés végett.
Olyan ami neked kell, a gyárban létezik, lezsírozva, és nem eladó, piaci áron egy rohadós aljú, felújítás közelében lévőt vehetsz, és kb ennyi. Minden autó eladó, de aki tudja mit ér, az meg is kéri az árát, mert most ezeket a kocsikat viszik.. Nekem mindegy mit veszel, de amit megkíméltként hirdetnek, arról felejtsd el, hogy megkímélt. Ilyen igényekkel tényleg kár a használtakat nézegetned...
Kössz.:-)) Gázos semmiképp nem kell, meg motorfelújított sem. Kevés km-es kell teljesen bontatlan, gyári fényezés, rozsdamentes, de sajna ilyen nincs. Már letettem a Puntóról, legalábbis a kettesről. Egyes Puntó még játszik az utolsó sértetlen darabok közül vagy ezres Swiftből nagyon megkímélt példány.
megette a sok oxigén és szénhidrogén a kipufogódobomnál a cső csatlakozásánál a fémet, és most kellemesen sportos a punettám hangja. :( mivel most nincs pénzem új dobra, tud valaki egy megbízható és nem drága helyet, ahol átmeneti megoldásként be tudják foltozni a repedéseket, lyukakat? budapest vagy környéke játszana. köszi!
Tényleg, akor mit csináljak, ha ajobb hátsó sárvédőívre rácsukódott az előző gazda kapuja, még a festék is csak horzsolódott, de az anyag picit meg van nyomva? Mit tudnak ezzel kezdeni? Az egész hátsó traktust nem festetném le emiatt, meg van a sofőrajtó, amit megpróbáltak klcs nélkül nyitni, és megnyomrgatták a zár körül a lemezt... Ha fújtom szép lesz, de mennyi pénzér csinálják?
Lesz nemsokára egy frissvizsgás, gázos Punto eladó, 8 szelep, 3000 km-rel ezelőtt felújított motor, új hátsó teló, komplett új hátsó fék (dob, pofa, munkahenger, szóval minden) korrekt futómű, kiváló klíma, 50km-t futott első betét, bár kívülről van pár apróság, amit ha megcsináltatok, sose magyarázom ki, hogy csak a sárvédőív volt meghúzva, ráfogják, hogy tetőre tettem... 700-ért a nevedre is írom. :-))
Nem is lehet vele gond hisz még 100 ezret nem mentél vele. 100 ezerig minden új kocsi elfut problémamentesen, amelyik nem azt cserélni kell más típusra. Volt nekem már Csehszlovák, Német, Orosz, Olasz kocsim is de életem legjobb döntése ez az új Swift volt. Eredetileg nem ezt akartam venni a kis Puntó helyett hanem a Puntó Grandét. Tetszik formára az a kocsi, jó a belseje is csak egyszerűen nem akart megérkezni 2005 karácsonya előtt. Két hónappal előtte rendeltem meg és csak hitegettek, hogy nemsokára megjön, pedig két hónappal előtte azt mondták, hogy két héten belül kezemben lehet a kulcs. Aztán berágtam december közepén és visszamondtam a rendelést mert akkor már január végére ígérték. Mosonmagyaróváron egymás mellett van a Leier meg a Suzuki szalon, átmentem és vettem egy metálkék Swiftet mérgenben. Ez egy hét alatt még karácsony előtt a kezemben volt. Már lasan 8 éves lesz 140 ezer km-rel de még eddig összesen 4 db gyertyát cseréltem 100 ezer km-nél meg olajakat. Ezenkívül még minden eredeti rajta, még a légszűrő betét is. Ezt egyszerűen kimosom vízzel és megy vissza, pedig papírból van. Ennek ellenére jól bírja pedig már közel 10 x átmostam. :-))
Decemberben megy műszakira, akkorra kicserélem az első fékszettet és ennyi. Egy koplett fékszett 9 ezer forint, ez két tárcsa meg 4 betét. Nevetséges ár pedig jó minőségű.
Nekem pont ilyen évjáratú van, még a keskenylámpás kivitel. Abban az évben volt a váltás a nagylámpásra. Műszakilag eddig nem volt vele probléma, sem a kormányszervóval, sem a kuplunngal, sem mással. 42 ezret mutatott az óra, mikor vettem, most 97 ezret mutat. Most fogok vezérműszíjat, vízpumpát cserélni, ezenkívül csak a kopó fékalkatrészeket kellett cserélni miatt. A fogyasztás 6,4-6,7 l/100 km körüli napi 2x15 km, ennek fele városi használattal. A kasztni egyes részeit újrafényezték, sajnos valami ócska anyaggal, mert kb. 5 év után a felső lakkréteg itt-ott elkezdett leválni. (egy karosszériás-festős szerint ez természetes az ilyen korú autóknál...)
Nem mértem réteget, látni rajta, hogy nem vot sérült. Motorokat szereltem és festettem még pár éve így meglátom a korral járó mattulást a kasznin. A gyors átfestések azonnal felismerhetők főleg ha a festék teljesen beszárad. Egyik sufni festő sem csiszolja körbe a kocsit ezres vagy ennél kissebb szemcsenagyságú vízpapírral. Túl sok munkával járna így egy gyors gittelés, becsiszolás, festés és megy ki a kereskedésbe. Az első madár meg elvakul a csillogástól és már viszi is. Otthon egy hónap múlva ránéz lenyugvó napnál az oldalára és mindjárt szemébe tűnik a csiszolási nyom. Aztán már vakarhatja a fejét.
Nézegettem Ausztriában a használt kereskedéseket. Ott egész más a helyzet mert valós állapotban rakják ki a kocsikat és eszerint is vannak beárazva. Puntót szinte egyálltalán nem látni a kinti kereskedésekben, viszont nagyon sok Hyundai Getz van remek állapotban, meg VW Pólók a kissebb kategóriákban. Regisztrációval meg az összes egyéb papírmunkával olcsóbra jön ki mint nálunk azonos évjáratok meg használtsági fok mellett. Nálunk nagyon elszabadultak a ganéságok a kereskedők részéről.
Nem ártana egy kis állapotfelmérési és közlési szabályozás....ezt üzenem az illetékes hivatalnak.