Vettem biztosítékokat, 10, 05, és 20Aost. Kicseréltem, mert az első ki volt olvadva és meg lett a szivargyújtó is, meg a vészjelző is. Még jó hogy megcsináltam, mert tegnap a szomszéd utcából hoztam egy számítógépet, hogy rendbe teszem egy kicsit és mire jöttem haza, addigra besötétedett. Lámpát nem tudtam kapcsolni, mert kiment a világítás biztosítéka. Így vészjelzőt kapcsoltam és úgy jöttem haza.
Elmentem megnézni a nyáron,írtan is róla. Elkeserítő állapotban van,volt. Meg akartam venni az én benzinesem mellé,de a látottak után már a benzint is sajnáltam a mit elautóztunk miatta. Kirándulásnak nem, volt roszz,Esztergom szép város. De Esztergom -Kertváros ahová
mentünk,tiszta nyócker. Papírjai vannak,szgk-nak volt vizsgáztatva a szélvédőn még ott volt a hologrammos matrica.
Az imán kívül max. annyit tehetsz, hogy nem tankolsz olcsó gázolajat. Azt olvastam, a magyar szabvány nem szabályozza a gázolaj kenőképességét, ezért gyorsabban kopnak a nagynyomású szivattyúk, mint Európa szerencsésebb felén, a leváló fémszemcsék meg tönkre teszik az injektorokat is. Van aki 1-2 dl 2T olajat önt a tankba, van aki az osztrák gázolajra esküszik, abból állítólag még kevesebbet is fogyaszt a kocsi, főleg télen.
Meg vannak még akik az adalékokban hisznek, mint pl. a Xado.
A bajlódás oka az, hogy olyan kiskocsikat forgalmaznak, amiknek a javításáról fogalmuk sincs. Pl A ligier 3 kivezetésére nem lehet OBD-t tenni. Bár a villamosmérnök elmondta, ő összehozta volna a
csatlakozást. Későn találtam rá. A másik javítása + Hollandiából egy belső csukló, amit raktáron készleten jeleztek, kiderült nincs, így felbakolt állapotban várt 2 hónapot. Anyukáám elvesztette a türelmét, el kellett adni. Ez van.
Szerintem nem ez az, de nem kizárt. Emlékezetem szerint a gázpedáltól bowden megy a motortérbe, egy ott elhelyezett korong alakú fekete műanyagba. Ott lehet egy A/D átalakító, szerintem ott lehet valami érintkezési bibi. Ez a mellékelt képen talán egy továbbfejlesztett, teljesen elektromos pedálhoz tartozhat, valami legújabb tipusnál. De lehet, hogy tévedek. Megnézem a hollandusoknál, mennyi ez, amit feltettél.
A motor mögött a szigetelés alatt keresd nagyjából középen.Oda vezet a motortól két fűtés cső.Lehet, hogy kiakadt a működtető drót, ezért kézzel kell nyitni, egy laposvas szerüséget keress.
de mi a baj? van 2 hibakód, ami akár semmit nem jelent. valaki tapasztalata szerint, legyen a dobozka. de a rámenő kábel, a csatlakozója, vagy belül. Ilyen kerámia lapos ellenállásoknál van, hogy a kivezetés belső vége mint egy kis rugós érintkező feszül neki a kerámia lapkának. a dízel rezgése kikezdi. ugye ez nem a pedálnál van, hanem bent a motortérben.
aztán kéne tudni az értékét, mekkora szögelfordulásra mekkora jelváltozást okoz. lehet bár mi jó bele. lehet semmi.
nincs aki értene hozzá. nincs se használt próba alkatrész, se új. lehet érden foglalkoznak vele? milyen távolságról kell oda hordani? idővel majd havi szinten?
Azon kívül hogy indítgassa újra jobbat nem kapott.
Itthon elvben 2 helyre vihetné: 120-130 km Érd vagy 180-200 km Lajosmizse.
Régebbi beszámolóidból arra emlékszem hogy "itthon akiknek kéne, azok se tudtak vele mit kezdeni" ...
Felmerült bennem a kinti javítás is. 110-120 km-re van egy szerviz ahol 1998 óta Microcar javítással és eladással foglalkoznak. Annak idején ott műszaki vizsgáztattam a sajátomat, nekem akkor jó tapasztalatom volt velük.
Az osztrák helynek az az előnye megvan ha típushibáról van szó akkor ők rutinból javítják.
Azt is érdemes lenne körbejárni, milyen más autóban van esetleg ilyen. Marelli, Bosch vagy más alkatrész beszállító terméke lehet. Citroenben lévő Bosch potit szedtem már szét. Az egy elronthatatlan, nagyon profi darab. Sok érintkezős leszedő, üvegszerűen kemény és fényes szén (fém?) ellenállás pályák. Kitöltve egy szilikonzsírhoz hasonló kenőanyaggal. Tökéletes vízszigetelések. Öröknek tűnő darab.
De 5-600 000 ezret futott HDi motoroknál sem volt gond velük.
Nem tudom, hogy mért mondod azt, hogy jól bevásároltam? Én meg vagyok elégedve az autómmal és ha többet kellett izzítani, és nehezebben is indultis, de a -18, -20 fokban is beindult. Az ára pedig nagyon is kedvező volt az én autómnak. Főleg ahhoz képest, hogy egyesek egy-egy lomhalmazért sokkal többet kérnek, mint amennyiért én vettem.
Most vissza nézve a hozzászólásokat, látom, hogy ezt linkelted be te is. Van mikor nem nézem a fórumot, vagy csak futólag és valószínű valami ilyen ok végett nem láttam, hogy te már belinkelted.