aham, kicsit világosabb mostmár az elmélet :)
a tech-tech az attól tech-tech hogy vízszintesen hullámzik. nemtom miért így hívják, szerintem hülye név de ez van :)
A FLI collom rutinja pontosan ilyen, csak multiban (és interlace-elve) :-). 2 bitmap, lacelve, ill. bitmap-enként 4 színmem. Lehet hogy az utolsó verziókban közös színmemet használtam a két lacelt bitmap-hez, mert a külön színmem nem adott lényeges kép-javulást (csak +8k memória-igényt).
Vegulis nem teljesen tisztazott az FLI definicioja sem. Mindent FLI-nek szokas nevezni, ahol mestersegesn noveled meg a szinfelbontast extra bad line-ok eloidezesevel. Na most erre csak egy modszer az, amikor minden sor szinmemoria-fetches bad line, az az minden rasztersorban ujrakezded az egesz bad line torturat. Asszem a plus/4 korokben ez a fajta terjedt el. De mivel nekunk rogton ket bad line-unk van (nem ugy mint a C64-en) ezert ha ket rasztersoronkent csinalsz csak uj bad line condition-t, akkor is minden sor bad line lesz, csak az a 2x40 byte-os DMA buffer funckioja nem cserelodik fel, azaz marad minden a helyen (szin+fenyero). Es akkor meg szo sem volt interlacing-rol ez csak ezutan jon :-) Van meg az IFLI meg AFLI meg mittomen, ezeket mar nem is tudom pontosan hogy vannak :-) Tenyleg a tech-tech FLI az mitol az, ami?
Lando már csinálta ezt :-) Topic Mondta, hogy lassú, de király. Bár ez 2000-ben volt, lehet a mai gépekkel már jobban menne... Emulátor az emulátorban :-)
Szerintem mennie kene Yape alatt, bar lehet, hogy megsem megy, mert a badline condition-om messze nem tokeletes (asszem a masodik sor a Yape-ben mar csak akkor lesz bad line, ha egyben 0. rasztersor is -> ez nem igy van az igazai gepen, DMA fetch mindenkepp van, csak a bitmap pointerek nem ugranak, majd szet kell szednem a kettot) :-) Hm. Kerhetnem az FLI-rutint is az emailre? ;-)
Tehát van egy bitmap data (~$2000) és négy color/luminance data (4*$0800)? Vagyis a kép $4000-et foglal el? Akkor meg is lehetne interlace-lni...
Hires FLI. Minden 8*2-n belül két akármilyen szín. Az ég áldjon meg, hogy ez milyen egyszerű, de király. Hogy az istenbe nem jött még erre rá senki? bubis, te vagy aki nagyon tudsz. Le a kalappal :-)
huh, lehet hogy kijöttem a gyakorlatból 10 év alatt? :)
én aszittem az a badline amikor elcsúszás van a valós és a megjelenített adatok között... homályosan arra emléxek, hogy mintha a felette levő sorból vette volna a szín vagy a fényerő adatokat a gép az FLIk esetén... na most akkor totál nem értem az egészet :))))
hát ez súlyos... és 2 soronkénti felbontásban nincs badline? Yape elbírja?
Ezt nem ertem. Az fli rutin olyan, hogy minden sorban badline van, de hagyom, hogy vegig menjen, azaz csak minden masodik sorban inditok mesterseges badline-t, nem ugy mint a regi fli-k. Bizonyara tudod, hogy Plus/4-en egy karaktersoron belul ket badline van. Grafikus modban az egyik a fenyero, a masik a szin adatokat tolti ujra es egymas utan kovetkeznek. En hagyom ezt, a regebbi fli-k minden sorban csak a fenyero valtoztato badline-t "eroltettek".
állítólag amiga alatt tök jó plusiemulátorok vannak. no akkor fel kéne tenni egy amigaemulátort és alá a +4 emulátort és akkor minden szép és jó lenne, nem? :)))
csak úgy filózgattam :)
Ninja, az nem "okitás" volt! Nem akartalak megsérteni. Szidtam magam, hogy nem írtam hozzá rendes (pontosabban semmilyen) dokumentációt. Most, hogy a CMAX regisztrálva van, milyen hibaüzenetet ad?
Maugli, van itt egy másik XP-s gép amire még nem feltéve. Eloszor is az MSVBVM60.DLL az része az XP installnak, ott kellett volna legyen. Ha csak futtattam az EXE-t akkor nekem is 7/Out of memory-t adott. Hülye hibaüzenet. Bemásoltam a CMAX20.OCX-et a SYSTEM32-ba, aztán REGSVR32 CMAX20.OCX (kiírja, hogy succeeded), utána fut az IDE rendesen.
Ninja ül a vonaton (megy Paulhoz copyzni), és SMS-t írt nekem, hogy 10 év óta először megy partyzni... Rulez feeling lehet. Csak össze kell majd hozni egy nagy (és sok kicsi) partyt
Ok, köszi, szerintem ez lesz az. Meglepő, hogy a teljes program nem ingyenes, csak az a konvertálási irány (pc->8bit), amire nekünk épp szükségünk van. (XP-n ez se megy, majd otthon tesztelem ezt is..)
En durvan csinalom! :) Veszem az osszes szinpart, es az azok kozotti 7 lepeses atmenetet (mix 1:7, 2:6 ... 7:1 aranyban) es ezekkel probalom kozeliteni a 8x2 pixelt. Amelyik a lekisebb hibaval kozelit, azt hasznalom a Floyd-Steinberg ditheringhez.
De azt hiszem meg durvabb leszek, meg fogom csinalni az FS dithert a szinparokra es ugy fogom nezni, hogy melyik a legjobb. Kicsit lassu lesz! :)
Valaha csináltam egy ilyet (vagy hasonlót, lásd fli coll ;-)), de a prog csak darabokban van meg valahol.
Volt benne dithering (Floyd-Steinberg algoritmus) + octree szín-optimalizáló.
Furcsamód, nekem nem sikerült ilyen "jól" eltüntetnem a négyzetes patternt, főleg hires módban. (Vagy lehet, hogy csak rossz teszt image-eket választottam).
De akkor jol ertem ugye, ez mar a plussy-s paletta 8x2-es blokkokra lebontva, tehat gyakorlatban valahogy igy is fog kinezni, sot a PAL blur-je miatt meg simabban.... :-) Nagyon klassz.
Egyebkent a konverterem egyenlore eleg bruteforce. Minden 8x2 blokkra kiprobalom az osszes szinpart, hogy kideritsem melyikkel kozelitheto a legjobban. :)
Mintha remlene valami DOS-os cucc, ami C64-re konvertalt volna BMP-ket... Egyszer hasznaltam is, amikor egy fenykepemet megcsinaltam hires bitmaprre vele. A nevere sajna mar nem emlekszem. A palettat meg PC-n at lehetne tenni 4-szinure, de azert szerintem jobb meghagyni minel tobb szint (~valami atlagfelet szamolni).
Pont nemreg gondolkodtam, hogy kene egy ilyen progit irni... Hasznos lenne.
Csak érdeklődök, hogy készített-e már vki olyan konvertert, ami egy 160x200-as képet, (mondjuk bmp-t, de ez a legkevébé fontos..) átkonvertál 4 színű "plus4-es bitmapra"? Csak mielőtt nekikezdenék, mint lusta programozó érdeklődök.. :-)
Ma jön hozzám este Beast és Unreal valószínűleg. (Ha Unryt meg nem húzzák vizsgán, mert akkor elkettyen és befordul... )
Ha eljönnek, ma eldől, hogy holnap robban-e a NAGY HÍR!!! Emberek, nem bírom kivárni, komolyan, az előbb beszéltem Unreallal telefonon, és nagyon-nagyon bizakodó lettem. ;) Hátha, hátha ... de nem is merek rá gondolni. imádkozzatok! :)