reggel autó nem indul, bikázás nem sikerül, akksit keres, azt mondják csak 240mm-es jó, de legalább 600A indító áram kell (2.0HDI 110LE) sehol nincs ilyen a környéken. Akksi kiszed helyet méreget, bele kell férni a 280mm-esnek is............... vettem egy 70Ah680A-es bosch akkut és belement, fedelet még nem raktam vissza, bár lehet hogy rá se fér, és a lényeg nem kellett semmit tanítani, nyit-zár, indul, becsípődésgátlót még nem néztem.......... azt hogy kellene tanítani ha nem menne?
>Én az átfolyás mérőt tartom logikusnak. Könnyű megvalósítani (kis pörgettyű egy kis >mágnessel meg reed relével) és pontos. Egy "pontos" átfolyásmérő irtó drága. Pl. a MÁV mozdonyain akarták úgy mérni a fogyasztást, de letettek róla, mert 3 hetente kalibrálni kellett, ugyanis addigra nagyságrendekkel eltért a befecskendező computer által számolttól (és a valóságtól). Azonkívül dízelnél ott van a résolaj, ami meg visszafelé áramlik egy másik csőben. (De tudtommal a K(E)-Jet-es benzineseknél is van visszafolyó benzinág, és talán a modernebbekben is...) Szóval az átfolyásmérő helyett a befecskendezés adatait használják. Ott mikroszekundumra és pikoliterre tudni lehet, hogy mi történik.
Tehát ha jól értem, akkor pótoltak az autódon 3 műanyag elemet, majd rohangáltál az autóval 1 évig, és akkor hirtelen megint leszakadt az a műanyag elem. De elötte 1 évig semmi baja nem volt, tehát valszeg jól rögzítették a szerelők. De te azért őket hibáztatod. Értem......
Azt tudni kell, hogy csutka lemerült állapotban a sav és víz szétválik és szét tud fagyni az akku, feltöltve nem mert úgy fagyálló az elegy. Könnyen lehet hogy tényleg csere lesz, leginkább a lemerült tárolástól és a szétforralástól döglik meg, és ez hidegben fokozottabb.
Ebben az időben másfél hét állás még egy 100%-os akksit is erősen megvisel, egy több éve használt akksi pont bevágja a durcást és nem hajlandó dolgozni. Ha bebikáztad, vagy belökted (ha a műszerfalon világítanak a visszajelzők, csak indításnál alszanak ki, akkor be is lökheted, semmilyen károsodást nem fog szenvedni), akkor egy negyed órás autózással a generátor feltölti amennyire lehetséges, de ilyenkor ahogy lehet rá kell tenni egy töltőre, mert lehet hogy csak egy éjszakára rakod le az autót és megint nem fog indítani.
megint voltam kint a cicusnal, megnézzem hogy van :). Kicsit begyujtottam...megint olyan nehezkesen indult. 2x kapta csak el, hosszu indotozas utan....van mikor elkapja..start, es lefullad. Ahogy vettem észre, hogy ebben nem tudtam rástartolni a járo motorra, tehát, ha tovabb is hajtottam, begyulladt kozben, nem akadtak ossze a fogak... ebben már van ilyen is? :)
Apámat felhívtam, hogy tud-e valami trükköt, de csak egy kósza gondolatként annyit említett, hogy öntsek rá melegvizet. Na most ez elég kockázatos lett volna, hisz ha nem indít így sem, akkor belefagyott volna a víz a motortérbe. Marad a bikázás, és az általad említett preventív módszerek kipróbálása. Köszi a tippeket!
Apám akksicserét javasol, de azt azért még túlzásnak tartom :)
gondoltam rá, hogy kiszedem az akksit, és beviszem szobahőmérsékletű helyre, de csak 2-3 órát tudnám így "olvasztgatni". Az nem sokat segíthet... ma lett volna jó elhelyezni az egyik irodában, de ez nem így alakult. 24 órás szóbahő jót tett volna, gondolom.
Akkutöltő: a minap sajna be kellett bikázni a munka eszközöm (MAN 14.192 24V-os), és egy ilyen készülékkel csináltuk, nagyon szeretem a jó szerszámokat eszközöket, el is kezdtem utána nézni és találtam is egy helyen Magyarországon 55ezerért, amit túlzásnak tartok a lengyel árhoz képest, namost van ennek kistestvére is csak 12V-osban , tud lassan-gyorsan tölteni +bikázni is íme, itthon 30ezer ft, azon gondolkodtam, egy db.-ot nem lenne érdemes befutároztatni lengyelből, és nem e érdekelné a többi kollégát is és lehetne több db.-ot rendelni, netán ha Ambree kolléga előkerülne, talán őt is érdekelné és még perfect is lengyelben.
Igaz, hogy nekem csak 1,2-es motornál merült le az aksim, de ott egy 10km-es autózás elég volt a következő indításhoz. A dízelek elég kemény indítási áramot vesznek fel, így nem tudom, hogy ott mennyi a töltés. Ha sikerül elérni az üzem-meleg motort, az több szempontból is jó! - eleget töltődött az aksi - a motor is könnyebben bepöccen - a meleg aksi könnyebben leadja a teljesítményt
Egy fél órának kb elégnek kellene lenni, 3évesen pont itt az ideje hogy megnézd kell e vizet után tölteni az akkuba ha nem gondozásmentes, és tél elején, vagy ilyen esetben jót szokott tenni egy kis amperes 24órás töltés. Esetleg akkuboltban van ilyen regeneráló készülék, kicsi pénzért felteszik rá, egy pici időt biztosan lehet vele nyerni.
Most olvasom a fogyasztás mérésről a kommenteket. A mai autók a tápnyomás és az injektorok nyitva tartási idejéből számítják ki az elhasznált üzemanyag mennyiséget.
A benzinesek azért pontosabbak mert van lambdaszonda bennük és van vissza- csatolás a befecskendezett üzemanyag mennyiségéről. (lambda Benzin levegő arány vagy A//F)
Mennék 200 km-t autópályán, de előbb még be kéne ugranom pár helyre, és ez járó motorral képtelenség. Tehát leállítás előtt kéne egy fél órát duruzsoltatni, vagy még többet...
Múlt hétfőn szabad ég alatt leállítottam az autót. Az akku mondjuk 3 éves, eddig semmi gyengülés nem volt tapasztalható. Ma meg sem nyekkent az önindító, úgy ledermedt a másfél hét alatt. Lépni már nem tudtam az ügyben, holnap talán sikerül bebikázni.
Mennyi ideig járassam vajon a motort, hogy ne legyen gond aztán az indítással?
Rég voltam itt, lévén 308-asom van (Brake 1.6d 110 Le) 68 E km 13 hónap alatt. 2 hibája volt eddig egyszer a jobb első ajtót nem érzékelte csukottnak ezért nem lehetett bezárni külföldön történt pont egy éve. Mire visszaértem Magyarországra elmult a hiba. A másik csomagtartó gázrugó eltörött + 2 fényszóró izzó más nem volt vele. Most ahol lakom -11 -15 Fok van reggel jobban indul mint a benzines indult.
Céges autó nem kimélem
Bp és autópálya 7.1 L a valós fogyasztás. 15%-t csal a fedkomp lefele . A gumik már egy picit ráznak nem lehet kiegyensúlyozni. Szerintem ha nem lehet kiegyensúlyozni a gumikat akkor a felnik már eldeformálódtak ami nem csoda BP-en. A könnyűfém felniket is kell görgőzni néha. A váltója az zseniális .
A gagyi Xenonra akartam reflektálni tulajdonképpen a hülye gyerek bárcsak beakapcsolta volna a xenonját ma a 6 os úton. (aki nem szokott arra járni, majdnem olyan "jó" mint a 4-es.) Reggel fél nyolc ködös párás szürke idő, kinézek látom jön egy autó messziről 5-600m, projektoros xenonnak néz ki . Kimegyek előzni félúton látszik hogy egy "tuningolt" szárnyak különböző "lebenyek" a kocsin és a fényszóróban 2 kék led világít mint helyzetjelző. Kénytelen volt lassítani mert már visszamenni nem tudtam. Idióta barom ledes helyzetjelzővel közlekedni. Ködös szürke időben fehér autóval.
Remélem eljön az az idő is amikor a "tuning" kipufógósokat is ellenőrizni fogják mint a nyugati országokban. Sok kissebbrendüséggel küszködő pöcs felrakja 1.2 L-es kocsijára és felveri a lakóövezetben lakók nyugalmát. A másik kocsimmal olyan jókat szoktam szívatni a siltes sapkás Schumachereket.
A GF azt üzeni, hogy Aflenz nincs is olyan messze és mindjárt megnézi, hogy milyen sifíutópályák vannak ott a környéken. :-) Sas, meddig maradtok? :-O
Smíró, Te pedig ne irigykedj, hanem ülj be a kocsiba és menj el Arienesi-be (kb. 2,5óra), na ott aztán van sípálya meg méteres hó is! Csak úgy sétálni is kiváló az a hely fent Pádison! :-))) Mi egy napra is simán átugrottunk oda, de van fent pár száloda, lehet hosszúhétvégézni is! Itt vannak a régi képek: http://keptar.organic.hu/padis3/
Nekem bosch van és nem vagyok elégedett, valami rafinált dolog ez az ablaktörlő lapát kérdés, haverommal együtt vettünk valeo-t, ő a calibrájára (zsír új szélvédővel) én pug boxerra, nekem veri az előző bosch lapátot nagyon zsír, neki ellenben egy rakás sz_r, egyszerűen nullát töröl. Nekem a gyári jobb volt SWT azt hiszem, de legközelebb nem adok 8-9ezret boschért, hanem megpróbálom a valeot.
Jól mutat a verdán a báránybőr takaró:-) Kezdesz belejönni a fotóba Tesó.-)) Akksi hogy bírja? GF szerintem azt üzeni, nincs ideje menni, de ti igyekezzetek haza, mert ha társaságra vágysz, feltalicskázhatod az építőanyagot, utána megbeszélhetitek:-DD (ezek után meg engem kinyír...)
Ezt csak azért írtam, mert megkértél rá. Nem tudom, hogy hogy van, de az biztos, hogy az tank szint mérő nem szól bele az átlagfogyasztásba. Ott 1-2 mm pontatlanság már akár 1 litert is jelenthet. Márpedig ott akár cm pontatlanság is van (ferde út, gyorsítás-lassítás stb.). Én az átfolyás mérőt tartom logikusnak. Könnyű megvalósítani (kis pörgettyű egy kis mágnessel meg reed relével) és pontos.
Szia GF:-)) Nem kevertem össze, Neked jött ide a fórumra egy üzi, hogy kész a sífelvonó:-DDD Én csak froclizni akartam Lacinkat, hogy kár volt messze menni, Tőletek is bérelhetne lesikláshoz... Azt meg majd kitaláljátok, hogy jut fel a cuccos és ha kész lesztek, akkor joggal mondhatjátok, hogy "dombon a tanya";-)