Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2016.05.12 0 0 27239

:-)))

 

Én azt hittem csak egyedül vagyok ilyen hülye gép őrült :-))

 

De látom van még rajtam kívül pár emberke aki ugyanúgy gondolkodik mint én :-)))))

 

Jó lehet az meg hátha kell !!!! Meg vesszük :-))) aztán csak nől a géppark.

Előzmény: Dutrás-pisti (27238)
Dutrás-pisti Creative Commons License 2016.05.12 0 0 27238

Szia daciakombi!

Ne izgulj,mindenki így kezdi.Vagy felfelé bővít,vagy nagyobb gépeket vásárol.

De nem baj,mert ezzel meg könnyíted a munkád és te sem leszel fiatalabb velem együtt!

Előzmény: daciakombi (27237)
daciakombi Creative Commons License 2016.05.11 0 0 27237

Nem baj Szilárd sejtettem mire gondolsz :)

 

A fotós módszer bizony hálás tud lenni összerakásnál.

 

Mai szerzeményem egy újabb R56-os a 3.5 le változat.Itt helbyen jó áron adták rengeteg kapatartozékkal.Kár lett volna kihagyni.

Teljesen rá vagyok kattanva nem tudok leállni... :)

Előzmény: Szilárd 76 (27235)
Dutrás-pisti Creative Commons License 2016.05.11 0 0 27236

Szia daciakombi!

Csak egy ötlet a szétszedéshez,ha van digitális fényképeződ vagy kamerás mobilod,akkor minden bontás előtt fényképezd le!

Nincs az a lehetőség,hogy rosszul rakod össze!

Előzmény: daciakombi (27233)
Szilárd 76 Creative Commons License 2016.05.11 0 0 27235

Kissé elírtam,túl korán volt még. Éjszakás műszak után alvás előtt...

Tehát nem a késtartót hanem a kuplungot veszed le a főtengelyről hiszen kapálógépről van szó! :-)

Előzmény: Szilárd 76 (27232)
ali kis Creative Commons License 2016.05.11 0 0 27234

Csak nyugodtan, ügyesen. Nem árt ilyenkor egy új tömítés garnitúra. Érdemes az alsó főtengely szimeringet is kicserélni. Jobb tömítésgarnitúrában benne van. Ha nem akarsz szenvedni a csavarokkal, akkor kell a colos kulcsnyílású készlet.

Előzmény: daciakombi (27233)
daciakombi Creative Commons License 2016.05.11 0 0 27233

Köszönöm hétvégén nekilátok...

 

 

Előzmény: Szilárd 76 (27232)
Szilárd 76 Creative Commons License 2016.05.11 0 0 27232

Egyszerűbb mint a Simson!

Lényeg hogy ha a késtartót levetted, a főtengelyt teljes tisztítsd le csiszolópapírral egészen a szimering vonaláig, azért könnyen átférjen a siklócsapágy furatán. A vezérmű tengelyen elhelyezett nagy fogaskeréken van az indításkönnyítő azt már látni  fogod. Összerakásnál a vezérműtengely fogaskerekén és a főtengely fogaskerekén is van egy jelölés annak szembe kell állnia.

 

Előzmény: daciakombi (27231)
daciakombi Creative Commons License 2016.05.10 0 0 27231

Köszönöm megint tanultam valami újat.

 

Azt hiszem már szinte biztos,hogy az indítást segítő rúgónál lesz a gond,úgyhogy szedhetem szét a motort.

 

Simsonon kívül még nem szedetem szét motort főleg nem négyüteműt.

 

Mennyire nagy meló a motorbontás,hogy a rúgóhoz hozzáférjek?

 

 

Előzmény: ali kis (27229)
jofi47 Creative Commons License 2016.05.10 0 0 27230

VÉNYOLC fórumtársunknak az indítás könnyítőnek a rúgója volt ki akadva, akkor csinált ilyet.

 

2.

Előzmény: daciakombi (27228)
ali kis Creative Commons License 2016.05.10 0 0 27229

A lendkeréknél lévő lapos műanyag, a motor fordulatszám tartására szolgál. A nagyobb (újabb) motorokon a forgattyúsházban röpsúllyal van megoldva a fordulatszám tartás. Ezeknél a lenkeréken lévő ventilátor lapátok elé helyezett lapocska érzékeli a légáram erősségét és annak megfelelően rá illetve leszabályoz. Vagyis nagyobb terhelés esetén csökken a fordulatszám, kevesebb a légáram, a lapátot a rugó vissza húzza a lendkerék felé (gázt ad). Illetve a nagy terhelés megszűnésével felszalad a fordulatszám, a nagyobb légáram a lapátot eltolja(vissza vesz a gázból). A rugónál az ütközőcsavar a finom hangolásra szolgál. Az én 3.75-ös motoromon is ilyen van. Az kapamotor, nehéz lenkerekes. Ez a széllapátos megoldás létezik kapa és fűnyíró motorokon egyaránt.

Előzmény: daciakombi (27228)
daciakombi Creative Commons License 2016.05.10 0 0 27228

A berántó tökéletes nem szorul és az ékpálya sincs elnyíródva.

 

A lendkerék melletti fekete műanyag az mi akar lenni?

 

A másik fotón látni egy rúgó van a légszűrő alatt és egy ütközőcsavar.

 

Ez gyárilag van ezzel a motorral szerelve vagy ez fűnyíró motor?

 

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.05.10 0 0 27227

Ha le szeded a berántó részt akkor azt nézd meg hogy maga a kötéltárcsa ha meg húzod könnyen megy-e?

 

Ja és :-)) most hogy ide tetted a képet be ugrott az is hogy ez a berántó szerkezet ami golyós azért van a tetején a lyuk mert ott olajat kell bele nyomni persze nem őrült módjára de kell bele hogy ne ragadjon meg mert ha meg szorul el töri a kötél tárcsát is!

 

Én a kötél tárcsa alá is szoktam pár pötty olajat pöttyenteni! és nem szokott szorulni (bár én ha egy mód van rá ha le szedem a berántót ki szoktam mosni mert el rakódik föld szerű porral a tárcsa és rugó és tető közt de szét ne szedd a füleket ne hajtsd ki mert szét ugrik én magasnyomásúval közé szoktam mosni! és utána pár pötty olaj.)

 

Lehet csak ezért indul nehezen :-))

Előzmény: daciakombi (27226)
daciakombi Creative Commons License 2016.05.09 0 0 27226

Bocs,hogy egyben válaszolok Mindenkinek!

 

Szóval hidegen meleg is nehezen tudom berántani.Talán melegen egy kicsit könnyebb bár szerintem addigra csak könnyebnek tűnik.

Nem füstöl és a motornak nagyobb ereje van,mint a másik zsír újonnan vásárolt gépnek.

Könnyen is indul,már ha sikerül úgy megrántani,hogy forduljon akkor azonnal indul (Nem akarom szétrángatni  a berántó szerkezetet...vigyázok rá).

Ez a fajta golyós racsnis indító van rajta.

Valóban az egyik kapa fordítva van köszi.Úgy is leszerelem aztán ha sikerül szerezni kereket akkor azokat rakom fel.

A kék géphez nem rakok futót az megmarad kapagépnek  a Robi pedig kistraktor lesz.

Megvan a futó is....

Holnap szétszedem a lendkereket aztán küldöm a fotókat...

 

jofi47 Creative Commons License 2016.05.09 0 0 27225

A kékcsodának van már pótja?

 

Előzmény: daciakombi (27218)
GYURMA 944 Creative Commons License 2016.05.09 0 0 27224

Üdv!

 

Annyit írj le légyszíves, hogy mennyire füstöl és még azt is, hogy az általad leírt jelenséget hidegen-melegen csinálja, vagy csak melegen.

Azért kérdezem, mert láttam már ilyet és annak az volt a baja, hogy a motorja kopott volt.

Igazából könnyen indult, de melegen ugyanazt csinálta, amit leírtál. Mert melegen nehezebben is indult be, mint hideg állapotban, mivel olaj jutott fel, de ráadásul alig tudod olyankor átfordítani.

Jelenleg is van két ilyen négyütemű nálam. Az egyik asszony Hondája, a másik pedig egy kapagép.

Ha bemelegszik, nem kell rágyújtani, mert a füstélmény is megvan mindkettőnél. :-)

Cseréltem már 11LE Briggs traktorba szelepszárat, mert elhajlott. Szintén hasonlót tud produkálni, de az viszont nem indult könnyen. Az önindító műanyag fogaskerekét is lerágta.

Persze a Kollégák előttem írták már a reteszt (éket) Azt sem árt megnézni.

Előzmény: daciakombi (27200)
jofi47 Creative Commons License 2016.05.09 0 0 27223

Ezek mind kapa motorok és mindnek könnyű lendkereke van, attól még nem kell neki visszarántani.

Ha még megnézed a képet, észre veszed, hogy nincs rajta kuplung bovden, tehát röpsúlyos a kuplungja. És attól hogy könnyű a lendkereke mégis van alapjárata.

A multkor VÉNYOLC nak táv gyógyítással oldottuk meg az ilyen jellegű problémáját,

ott ki volt akadva az indítás könnyítőnek a rúgója.

Előzmény: Törölt nick (27220)
ali kis Creative Commons License 2016.05.09 0 0 27222

Valóban ez így igaz. De mielőtt még szanaszét köszörülnénk a szelepszár végeket, nem árt egy alapos tisztítás és ha kell a szelepek össze csiszolása.

https://www.youtube.com/watch?v=unrds-2Pcog

Előzmény: Furak (27221)
Furak Creative Commons License 2016.05.09 0 0 27221

Így igaz, sok hasonló motornál így állítunk szelephézagot.

Előzmény: Szilárd 76 (27205)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.09 0 0 27220

Hello

 

:-))

Van egy dolog ami szembe ötlött a képeken bár nem a motorral van összefüggésbe ;-))

 

Az egyik oldalon a kapák fordítva vannak

 Amúgy egy 3.75 lovas akár fűnyíró motor is lehet a lendkerék el árulja majd !

 

 

Előzmény: daciakombi (27218)
Szilárd 76 Creative Commons License 2016.05.09 0 0 27219

Szerintem ellenőrizd le a lendkerék ék épségét,  akkor már látni milyen lendkerék van rajta. 

Előzmény: daciakombi (27218)
daciakombi Creative Commons License 2016.05.08 0 0 27218

Nos nekem ez a fajta motor van rajta.

 

Lehet,hogy nincs is semmi baja csak fűnyíró motoros és így visszaránt?

 

Gyárilag van így szerelve ezzel a motorral vagy ez már "maszek"?

 

 

Előzmény: Szilárd 76 (27208)
Luximen Creative Commons License 2016.05.08 0 0 27217

Köszi. Unoka bátyámat illeti a dicséret.

Előzmény: Törölt nick (27211)
kobold62 Creative Commons License 2016.05.08 0 1 27216
Előzmény: kssthomas (27213)
kobold62 Creative Commons License 2016.05.08 0 0 27215

Webshop :-)

Előzmény: kobold62 (27214)
kobold62 Creative Commons License 2016.05.08 0 1 27214

Agrooroszi vebshop. Vagy attól függ,hogy hol laksz. Valamelyik kisgépes boltban.

Előzmény: kssthomas (27213)
kssthomas Creative Commons License 2016.05.08 0 0 27213

Helló!

 

Segítség kellen.

Hol tudok vásárolni a hajtáshoz kuplung kiemelő villát ? És mennyibe kerülhet?

Sajnos szerelés közben eltörtem az egyik felét.

Működik így is, de van neki egy kattogó hangja, úgyhogy inkább nem használom.

 

Ilyen típusú kellene, de nem tudom, hogy van-e több féle méretben.

 

 

Segítségetek előre is köszönöm.

Szilárd 76 Creative Commons License 2016.05.08 0 0 27212

Elkerülte a figyelmem, hogy te is leírtad az elnyírt ék teóriát.

Azért kíváncsi leszek mi lesz a hiba!

Előzmény: Törölt nick (27210)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.08 0 0 27211

:-))

 

Szépre sikerült Gratula! :-))

Előzmény: Luximen (27209)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.08 0 0 27210

Oké rendben persze lehet úgy is hézagot állítani bár ha az általad írt szelep fészek hiba van akkor ott más is hallatszik látszik és nem a szelep hézag "köszörüléssel " való javítás a megoldás!!

 

"Igenis ha a szelepfészek kiverődik, annyira csökkenhet a szelephézag hogy meleg motornál már kitámaszt és durrog illetve nehezen indul"

 

(Hát a kollégánál pont nem ez a jelenség azért nem értettem miért ezt írod hogy köszörülje reszelje a szelepet!)

 

És én is le írtam neki talán elsők közt hogy a lendkerék éken szokott kis mértékben el fordulni a lendkerék (itt még indul a motor de nehezen és vissza rántja a berántót)

Előzmény: Szilárd 76 (27208)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!