Csak nyugodtan, ügyesen. Nem árt ilyenkor egy új tömítés garnitúra. Érdemes az alsó főtengely szimeringet is kicserélni. Jobb tömítésgarnitúrában benne van. Ha nem akarsz szenvedni a csavarokkal, akkor kell a colos kulcsnyílású készlet.
Lényeg hogy ha a késtartót levetted, a főtengelyt teljes tisztítsd le csiszolópapírral egészen a szimering vonaláig, azért könnyen átférjen a siklócsapágy furatán. A vezérmű tengelyen elhelyezett nagy fogaskeréken van az indításkönnyítő azt már látni fogod. Összerakásnál a vezérműtengely fogaskerekén és a főtengely fogaskerekén is van egy jelölés annak szembe kell állnia.
A lendkeréknél lévő lapos műanyag, a motor fordulatszám tartására szolgál. A nagyobb (újabb) motorokon a forgattyúsházban röpsúllyal van megoldva a fordulatszám tartás. Ezeknél a lenkeréken lévő ventilátor lapátok elé helyezett lapocska érzékeli a légáram erősségét és annak megfelelően rá illetve leszabályoz. Vagyis nagyobb terhelés esetén csökken a fordulatszám, kevesebb a légáram, a lapátot a rugó vissza húzza a lendkerék felé (gázt ad). Illetve a nagy terhelés megszűnésével felszalad a fordulatszám, a nagyobb légáram a lapátot eltolja(vissza vesz a gázból). A rugónál az ütközőcsavar a finom hangolásra szolgál. Az én 3.75-ös motoromon is ilyen van. Az kapamotor, nehéz lenkerekes. Ez a széllapátos megoldás létezik kapa és fűnyíró motorokon egyaránt.
Ha le szeded a berántó részt akkor azt nézd meg hogy maga a kötéltárcsa ha meg húzod könnyen megy-e?
Ja és :-)) most hogy ide tetted a képet be ugrott az is hogy ez a berántó szerkezet ami golyós azért van a tetején a lyuk mert ott olajat kell bele nyomni persze nem őrült módjára de kell bele hogy ne ragadjon meg mert ha meg szorul el töri a kötél tárcsát is!
Én a kötél tárcsa alá is szoktam pár pötty olajat pöttyenteni! és nem szokott szorulni (bár én ha egy mód van rá ha le szedem a berántót ki szoktam mosni mert el rakódik föld szerű porral a tárcsa és rugó és tető közt de szét ne szedd a füleket ne hajtsd ki mert szét ugrik én magasnyomásúval közé szoktam mosni! és utána pár pötty olaj.)
Annyit írj le légyszíves, hogy mennyire füstöl és még azt is, hogy az általad leírt jelenséget hidegen-melegen csinálja, vagy csak melegen.
Azért kérdezem, mert láttam már ilyet és annak az volt a baja, hogy a motorja kopott volt.
Igazából könnyen indult, de melegen ugyanazt csinálta, amit leírtál. Mert melegen nehezebben is indult be, mint hideg állapotban, mivel olaj jutott fel, de ráadásul alig tudod olyankor átfordítani.
Jelenleg is van két ilyen négyütemű nálam. Az egyik asszony Hondája, a másik pedig egy kapagép.
Ha bemelegszik, nem kell rágyújtani, mert a füstélmény is megvan mindkettőnél. :-)
Cseréltem már 11LE Briggs traktorba szelepszárat, mert elhajlott. Szintén hasonlót tud produkálni, de az viszont nem indult könnyen. Az önindító műanyag fogaskerekét is lerágta.
Persze a Kollégák előttem írták már a reteszt (éket) Azt sem árt megnézni.
Ezek mind kapa motorok és mindnek könnyű lendkereke van, attól még nem kell neki visszarántani.
Ha még megnézed a képet, észre veszed, hogy nincs rajta kuplung bovden, tehát röpsúlyos a kuplungja. És attól hogy könnyű a lendkereke mégis van alapjárata.
A multkor VÉNYOLC nak táv gyógyítással oldottuk meg az ilyen jellegű problémáját,
ott ki volt akadva az indítás könnyítőnek a rúgója.
Oké rendben persze lehet úgy is hézagot állítani bár ha az általad írt szelep fészek hiba van akkor ott más is hallatszik látszik és nem a szelep hézag "köszörüléssel " való javítás a megoldás!!
"Igenis ha a szelepfészek kiverődik, annyira csökkenhet a szelephézag hogy meleg motornál már kitámaszt és durrog illetve nehezen indul"
(Hát a kollégánál pont nem ez a jelenség azért nem értettem miért ezt írod hogy köszörülje reszelje a szelepet!)
És én is le írtam neki talán elsők közt hogy a lendkerék éken szokott kis mértékben el fordulni a lendkerék (itt még indul a motor de nehezen és vissza rántja a berántót)