Szerintem vegyél egy Rico fejet, mondjuk B3-ast. 4700, tartaléknak is jó, ha nem jön be, nevetséges áron van, nem vesztettél semmit. Kipróbálni nem kell, mert nem az a lényeg, hogy tetszik-e a hangja, hanem az, hogy hosszú távon mi történik. Ha elmúlik a probléma, akkor vagy tetszik a hang és megtartod, vegy keresel egy ugyanolyan nyitású fejet.
Fogorvos látta már? Mert szerintem az alsó fogsor a természetes kopás következtében tompul, nem élesedik.
De ha mégis: szerintem ilyen nincs. Nem szétrágni kell a nádat, hanem szorítani, de nem úgy, hogy átharapod a szádat. Veszel egy kényelmesebb lehúzású fejet, és mindjárt nem kell annyira harapni, és akkor lehet akármilyen éles a fogad.
No erre csak azt tudom mondani, hogy nekem a napi rendszerességű gyakorlások között időnként be kell iktatni egy kis szünetet, mert természetes kopás folytán a fogaim felső éle szó szerint éles, és rendre kikezdi az alsó ajkamat.
De már körvonalazódik a megoldás ;)
Nem az, amit a tecsőn láttam, hogy egy ürge nem használja az alsó fogsorát, simán ajakkal támaszt alulról. Próbálkoztam is vele - szerintem bejött -, de tanaram eltiltott tőle :(
Igen, számos esetben jártam már én is így. Mivel kvára útálom a fölösleges időtöltést, most már azt csinálom, hogy elküldés előtt kikopizom a teljes szöveget, és ha b..tt végrehajtani, csak visszamásolom és ismét elküldöm. Így tuti.
Egyébként ez nem bug, hanem fícsör :) (hogy csak annyit írjál, amennyit feltétlenül muszáj).
Majdnem minden kereskedő a saját cuccát akarja eladni, ezért hazudnak, csalnak, akármi. Leszólnak bevált, jó hangszereket, nevüket adják olyan véleményhez, ami nevetséges (pl. a kínai/tajvani/koreai hangszerek esetében az utolsó öt évben), csak azért, hogy a saját dolgaikat nyomják. Leszólnak egy kínai hangszert (amilyet ők nem árulnak), majd eladnak neked egy másik kínait, ami kétszer annyiba kerül, de az tuti ám.
Nem ismert márka: Tony Lakatos P. Mauriat szaxit reklámoz. A hangszer tajvani, nem olyan régen vannak a piacon. Tony nem adja a nevét vacakhoz. Úgyhogy ennyit erről.
Schagerl jó hangszereket gyárt(at Kínában). A Yamaha meg a trágya és a mesterhangszer között mindent, de egységesen jó drágán (bármilyen hangszerből amúgy).
Olvastam a fórunon a schagerl tenor szaxiról. Felkelltette az érdeklődésem. Utánnanáztem a neten. Nagyon kevés infó van rólla olyanoktól akiknek már volt a kezükben és nem a gyártó szponzorállja őket. A honlap szerint A&A az egyik magyarországi forgalmazó. Elmentem , hogy megnézzek egyet. Nekik nem volt. Azt mondták vegyek inkább olyan márkát aminek multja is van, ne pedig egy Tayvanit. Nekik véletlenül épp van egy eladó felújított yamaha szaxi eladó! :)
Az egyik drágább, mint a másik. A 82 Custom Z más anyagból van, modernebb technológia, könnyebb súly, álomszerű tónus és intonáció. A hagyományos 62-es hangzás a csúcstechnológia és a csodálatos mérnöki precizitás segítségével a határtalan lehetőségek tárházát kínálja a muzsikus számára. Meg ilyesmi van még a reklámszövegekben.
Sziasztok, most hogy agyon gyakoroltam magam, jon a kovetkezo kerdes....mi a kulnobseg a YAS 62 es a 82 costum Z kozott, az arakat tudom, lehet meg jobb a 62 -es nel?????
Kezdetnek rendben van, hamis nem lesz valószínűleg, meg kényelmes is.
Nem tudom, mennyi volt, általában erősen túl van árazva. Nekem nem kéne, de mindenkinek az jó, amit szeret, meg amit ki bír fizetni.
Ha már jön ki rendes hang, ha műanyag a fej, amit adtak hozzá (tehát ha nem ebonit. Megdörzsölöd az ingeden, és ha jellegzetes szaga lesz, ebonit, ha nem lesz szaga, műanyag.), azt esetlég érdemes lecserélni valamire, ami jobb, de még ez sem biztos, mert ha beválik, nem rossz az.
Úgyhogy egészségedre, gyakorolj sokat, az még senkinek sem ártott (bár vannak húrosok, kik ínhüvelygyulladást kapnak). :)
Udvozlet minden kedves Forumozonak. Uj vagyok itt, ez az elso hozzaszolasom. Oszinte velemenyeket kerek szepen YAS 275-rol, valoban elorelepes a YAS 23-as tol vagy nem???,
Nagyon ne szidjatok, most vettem egyet es nagyon szeretem....es fajna nekem... regebben tenoron jatszottam /na csak nagyon alap szinten, igazi lelkes amator kezdo/, az egy Amati B@S fem fuvokaval, ennek mar idestova 15-20 eve kozepiskolas koromban, most igy vensegemre elo jott a feeling, es gondoltam elkezdek vensegemre fujkalni megint, ezert vettem egy jo minosegu tanulo hangszert/ en legalabbis igy gondolom/ aztan olvasok itt a forumon ezt, azt amazt.... Szoval kivancsi lennek a velemenyetekre es biztatasotokra. Addig is fujom a kis YAS 275-ost, es ha majd olyan hangokat tudok belole kipreselni, mint a nagyok akkor veszek egy Profi hangszert.. / Jaj de mi lesz ha ez holnap megtortenik??? na csak viccelek...Varom a velemenyeket , Udv mindenkinek!
ja a barinál tényleg össze vissza van. :) Nekem a wtII-es fémfuvim 9-ces számozásu volt, és ott 10*-ig ment a számozás. Amugy a mostani 116-os (8*) guardalám, nagyobb nyitású mint a bari volt :)
A Bari az egyetlen szerintem, ahol cégen belül is összevissza vannak számozva a fúvókák. Nekem volt 7-es Bari ebonit szopránom, erős volt. Namost, ha a8-as 075, az az általam használt 055-höz képest brutális. De egy próbát megér, tekintve a rendszeren belüli összevisszaságot, még az is lehet, hogy nem erős a fej. Csak az időt nem tudom kitalálni.
Az én Barim 105-ös ebonit, a fémgyűrűs. Ez az okos táblázatom szerint egy 7*-os Otto Linknek felel meg, ez pl. tenorban nekem kényelmes volt.
Ezen a linken a felső fém fejre hasonlét kicsit jobban. Itt a 8-ast 0.75-ösnek írja. Érdekes, hogy az eggyel alatta lévőnél a 8-as 0.95-ös Az Otto Link 7-es tenor fejem lehúzásáhzoz képest nagyon kicsi, de persze ez nem összehasonlítható, merthogy a szoprán nagyon más tészta.
Lehet, hogy egy nem fém tenor fej érdekelne. Akár csere is szóba jöhet.