Egy kis segítséget szeretnék kérni. Az utóbbi napokban a 307-esem hidegen zörgő hangot ad a motortér felől kis fordulaton, fémes rezonálás szerű, magasabb fordulaton már nem hallani. Nemnagyon tudom mi lehet, ha esetleg valaki tudna mondani hibalehetőségeket azt megköszönném!
Pár napja írtam, hogy gázos 307-esem van és hogy azt hiszi, hogy fogy a benzin, pedig gázzal megy. Eddig csak akkor vette észre a benzinszintet, ha legalább 5 litert tankoltam. Ma viszont egy olyan dolog történt, hogy nagyapáméknál voltam (hegyes völgyes faluban laknak) és odafelé menet még üreset jelzett a benzintank. Elég hirtelen módon álltam meg, szinte satufékkel. Majd mikor indultam haza a faluból kifelé menet (le a völgybe) arra lettem figyelmes, hogy újra a helyes szintet mutatja, vagyis hogy félig van.
Arra gondolok, hogy a hegy-völgy meg lötykölődés valamit csinálhatott, amitől észrevette, hogy mennyi a benzin. Vagy esetleg annyira lefogyott a mutató szerint, hogy indokoltnak érezte, hogy újra megmérje a benzinszintet?
Nekünk is volt, csak még a búbos varesz, abban nevelkedtem, miután le lett állítva az udvar sarkába, leváltotta egy trabi, azután lett a mi játékunk, sajna az enyészeté lett méhtelep, kár hogy túl kicsi voltam hozzá hogy megmentsem, milyen jól szuperána most egy 2.4es hathengeres dízel bömi motorral. :) jó hogy ne legyünk túl off akkor inkább egy jó 1.6HDI 110lovassal, állvahagyná a sok hajszárító motoros ipari hulladékot.
Én meg úgy jártam, hogy pénteken hazamentem melóból, leesett a hó - szombaton letakarítottam és beálltam a garázsba. Ma reggel nagyon sokadjára tudtam beíndítani és marha nagy benzinszag volt...
Gondolom az volt a baj, hogy beálltam vele hideg motorral??
Mondok jobbat. Vettem egy 1966-os Wartburgot két hete. 34 azaz harmincnégyezer km-el.
Szürke forgalmis, első tulajtól. Abból a garázsból, ahová 1966-ban először hazavitték a Merkurtól. Az ülés nincs annyira kiülve, mint a Pugban. A csomagtartó olyan, mintha sosem tettek volna bele semmit.
Persze, van vele munka. De a motorja olyan pöccre röffen, hogy az csak...
Tavaly adtam el az 1979-es Wartyogót, abban akkor volt 32 ezer km. Amikor vettem, hazafelé jövet raktam bele a 30.000-et:
Nem dísznek használták, jártak vele. Csak letették valamikor a hetvenes években. Garázsban állt, felbakolva, a küszöbök olajjal kiöntve, átforgatva időnként. Aztán 1998-ban elővették, használták egy-másfél évig kb, és megint ment vissza a garázsba....hát így sikerült a 44 év alatt annyit összehozni, amennyit én normál esetben egy év alatt letekerek... :)
Ahhoz be kell csapnod a rendszert. Belinkeltünk Norbival 1-1 oldalt, a kezelői utasítás, user manual, kézikönyv - ahogy tetszik. Abban részletesen le van írva, hogy rakd gyújtásra, mennyi ideig nyomd a km számlálót, utána hogy vedd le a gyújtást, hogy állítsd be, mekkora szerviz intervallumot akarsz... Kis visszaolvasás, és meg is van. Tudom, hogy ezalatt el is mondhattam volna, de ahhoz nekem is keresni kellene, arra meg lusti vagyok...
Megtudjátok mondani hogyan tudom majd kikapcsolni a kis villogó villáskulcsot ami a kötelező szervizre figyelmeztet? (hamarosan el kezd villogni, és még márciusig nem szeretném ha villogna :))
Vagy ezt nem tudom majd esetleg én ilyen egyszerűen kiiktatni??
Egy tanácsot szeretnék kérni. Most délután az történt a 307-el, hogy egy egész napos parkolás után beindítottam és hagytam 8-10 percig járni a motort. Szépen indult, egyenletesen járt. Ezután amikor megpróbáltam kiállni a jeges helyemről, akkor néha ki ki pörgött a kerék és ilyenkor felment a fordulatszám kb. 4-5000-ig. 5-6 ilyen művelet után a kocsi lefulladt és nem tudtam elindítani. Indítózás után beindult egy pillanatra, majd azonnal leállt. Kicsit benyomott gázpedálnál elindult és fel is ment 2000 a fordulatszám, de ahogy elengedtem a gázt azonnal leállt. Kb. a 10. próbálkozásra és egy perc pihenő után elindult, de gázzal és aztán mintha mi sem történt volna remekül hazajöttem vele. Ez valami nem normális dolog vagy én rontottam el valamit? A kocsiban 3 hete cseréltek gyújtótrafót, ez lehet hogy fontos. Köszi!
Az 5. számmal megjelöltet a nyáron látni..., mit látni! Tapasztalni is fogom:-))) 3 hét, június 17-től LA, egy családi Lincoln MarkVIII kölcsön autó gyanánt alánk, a lányom 21. szülinapja Vegasban, a Grand Canyon, San Diego, Santa Monica-nyaraló néhány napra és még ami belefér egy jó fényképezőgép mellé, mert azt ott veszek végre:-) (bocs, de kivel osszam meg, ha nem most ennek az apropóján és nem Veletek;-) Majd a verdák közti különbségről, utakról beszámolok. GPS élesítve, müxik is, a többi már csak a rokonok nagyvonalúságán múlik:-DD)
Jajj ne is fájdítsd a szíívem, már egy nagypolák látványa is izgalomba hoz. Ha belegondolok hogy némelyek disznek tartanak ilyen gépeket (sógornömék júniusban vettek 320d tour mpak 150lo strep)gépet és már 5ször kint volt a garázsból, abból 1szer müszakira vittem össz. kb 700km. A szívem szakad meg.
bocs, Jena, tudtam, hogy fájni fog neked (akartam is írni, hogy "bocs Jena" :-)), de ahogy Smíró is írta, nem belvárosban, közúton kellene gyakorolgatni, hanem ott kint az erdőben, mint pl. ahol Atesz lőtte a fényképet. Szóval ha Te is kint szoktál a pusztában gyakorolni vagy az erdőben, ahol "csak" a fákban teszel kárt, akkor nem kell, hogy magadra vegyed.
Sajnálom, mióta gyerekeim vannak, fokozottabban vannak ilyen begyepesedett kispolgáti nézeteim - szeretném _én_ felnevelni őket, egészségben...
Egyébként Sas igen, túlreagálom a dolgot: ha lett volna nálam kamera felveszem és akkor láthattad volna, hgy miről beszélek.
Kipufogó leömlőre lenne szükségem,tudna valaki segíteni,hogy hol lehet kapni jó árban mert bontókat már néztem de sehol nincs csak 2.0-hez, nekem pedig 1.6 benzines van.Már abban is benne lennék, ha találnék egy újat jó áron:)
Vagy esetleg rozsdamentes-t milyen árban lehet kapni?
Hát, itt olyan 35-40 centi. Hólánc ajánlott. A fő utakat eltakarították, a mellékutak havasak, a többi simán necces. És, megint nem tud bejutni a garázsba a macska. Felszórtam a felhajtót, úgy már ment neki. Ha ki lehetne kapcsolni a kipörgésgátlót a beállás idejére...semmi bajon nem lenne vele.
Én nem ítélem el őket annyira mert: mikor megvolt a bömös, leesett az első hó, már mentem is ki éjszaka a megfelelő helyekre a faluban és csapattam keresztbe hosszába, ugyanezt megteszem minden télen ha van hó a puggal is, mert nekem erre van lehetőségem nem a drága vezetéstechnikai tréningre, és érzem az autót, tudom hogyan reagál, esp-vel, esp-nélkül, és akik csapatnak a forgalomban azok is érzik, jó jó attól még nem kéne ok. de azért parázni sem kell, mert lehet azt az autót uralni 100%-ig akkor is ha keresztbe megy a segge. Lehet nekem esni de a véreimet meg kell védenem :)
Nem a feeling-gel van a baj, hanem a "hol"-lal. Ne velünk szemben, mellettünk, vagy előttünk. Mondjuk a Hringen, vagy ahol mást nem veszélyeztetnek. Egyetértek GF-val:-))
Ez fájt :( "ebből az állatfajból" de legesleginkább ez "hátsókerékhajtású szarjaival riszáltatta a kocsijának a fenekét" vérzik a szívem e sorokat olvasva, nincs olyan nap hogy nem agyalnék hogyan tudnék visszaülni egy ilyen hátsókerékhajtású szarba, és válhatnék ismét egy külön állatfajjá, de ezt csak az értheti aki már megízlelte a hátulhajtós fílinget.
pirellivel én is szívtam az off autón. amint lehet lecserélem..
közben szétszedtem a középső konzol alját, felemeltem a váltószoknyát. A gömbcsukló szerű részt bekente valaki, biztos kotyogott, ezért mozgott nagyon nehezen a váltó kar. A bowdenek viszont mozognak rendesen, szóval nem itt keresendő a hiba forrása. a motortérben nem nagyon tudtam nézelődni, mert az akkut ki kellett volna szerelni és kellett volna valaki aki kapcsolgatja a fokozatokat. és a hó is szakadt...
A sok tapló BMW-Merci-Audi... téli gumit vesz és azt gondolja hogy akkor lehet nyomni mint nyáron. Cikázik, előzget, meg rááll a kocsira. Megfogadtam ha egy ilyen f@sz megint összetöri a kocsit rendört hívok!!!!!