"Nem hiszem, hogy ilyet bárki is írt volna. Esetleg onnan rémlik Neked ez, hogy júniusban 4 darab EC11-est állított forgalomba a Balaton Volán."
Ja igen, én is így emlékszem (pontosabban 4 db forgalombaállított EC11-ről és volt róla szó, hogy esetleg még jön +1 db), ezek szerint azok nem volán-tenderesek voltak?
Hát igen,a Volvo E98... az benne a páne,hogy még az oldalsó E98 felirat alá is is Volvó van írva.Az sem semmi,hogy a Volbusz Kft az E98 asa elejét átírta szó szerint:VOLVO-E98HD-re. De azon még talán valahol hátul a motorháztető nyitón még szerepel,hogy Ikarus,de lehet hogy onnan is leszedték.A Panoramas E97 eseken sincs logó.Nekem kellett felvilágosítani az utasokat,hogy miben is utaznak... Az egyik beverte a fejét a tévében,káromkodott egyet,és azt mondta,hogy jöttünk volna inkább Ikarussal:)))
Láttam ma egy szlovák 300 ast.Pont olyan volt mint egy 386 de,úgy tudom,hogy a szlovákoknak külön tipust fejlesztettek ki,a 366 ost.Szerintetek melyik a velőszinűbb?Ja ezen sem volt IKARUS felirat,nem hogy a tipusszám.Ezen semmi nem volt.Érdekességként figyeltem meg,hogy a motorházajtó szellőzése finom drótháló volt,nem pedig a megszokott hosszú szellőzőnyillások.Ez jelent valamit?(Nem Rába,hanem Liaz motor,és akkor máris 366?)Úgy tudom ilyenek leginkább az Euró3 as Buszokon fordulnak elő.
Ponstosabban B10M-61. A kocsikat 1989-ben gyártották, és szállították ki Angliába. 1994-ben kettő közülük egy Skóciai vállalathoz került. Érdekesség, hogy a kinti típusmegnevezésük egyébként Ikarus Blue Danube 336.
Ha jol látom a képet az elején középen van egy pici piros négyzet az IKARUS EAG emblémája. Feltehetően ök gyártották, mert a nagy Ikarus nem igen szerelt Volvo alvázra. Ezeket mind az egyedi csinálta. Először mint gyáregység majd mint önálló gyár.
Sziasztok! Ezt a szerintem 396-osat Skóciában Edinburghban fotóztam. Csak az a baj h nem láttam sehol rajta Ikarus márkajelzést csak a hátulján egy Volvo B10 de én úgy tudom h ez egy motor. Tud vki vmit a történetükról mert vagy 8at láttam de csak kettőröl van képem. Több és nagyobb képeket szívesen küldök e-mail-en:)
Tehát az alany:
A képet csak az én hozzájárulásommal lehet más oldalakon közzé tenni!
A hivatkozott ember ma hazaért, és rögtön lecsaptam rá.Kicsit nem értette, ki és miért akarja oda az emléktáblát, szóval személyes ráhatás kellett hozzá.
Mostmár csak várni kell, mit intéz.Megígérte, hogy ha lesz vmi, szól.
meg függöny is lesz benne mármint a vezetöfülkében ha már megcsinálom akkor legyen profi
meg a kapaszkodokat kell feltenni + kalaptarto meg ilyesmik
az IKARUS 250-re meg légkondit szereték tenni. csak nincs idöm rá
a 415-ösre meg vezetötéri légkondit teszek egyszer
ezek még csak tervek de talán még idén meg tudom csinálni a kiegészitéseket
köszönöm
csak most még a logok festésével kapaszkodok berakásával ilyesmikkel fogalkozok + fülkét is meg kell csinálnom
sok munka van ezekkel de mégéri vele foglalkozi állandoan letörölgetni viszont nem kellemes dolog azt a sok-sok busz egyenként
de megéri
Az összes Volvo alvázas a Járműtechnikás széria, talán 10-et gyártottak, ezeknek van 1-1: VolBusz, Bács, Agria, Borsod, Szabolcs, Zrinyi Egyetem, Schuszter Kft.
Mindegyik spekulációval lett legyártva, magyarán "majd csak megveszi valaki" alapon.
azt tudjátok hogy lett-e eredménye az emléktáblának amit az utolsó (véletlenül Veszpérmi :-) ,) IKARUS buszra nevezetesen egy C56-osra szerettetek volna felhelyezni?
nem tudom ki mondta hogy ö tud ebben az ügyben segiteni.
Hát van
IKARUS-unk abbol is 200-as 300-as 400-asés EAG tipuscsalád tagjai
Neoplan
MAN régi és uj tipusok
CREDO
SCANIA IRIZAR
azt hiszem több márka nem képviselteti magát itt Veszprémben
hála Istennek akkor?
alfabusz , Credo, Man, ?
TALÁN EGY IKARUS E95 juj de jo lenne
az utolsó E95-ös a Balaton Volánhoz 2002 áprilisában érkezett IAW-048 /816
Nézd meg a közbeszerzési értesítő szept. 15-i számát, hogy a Volvos tenderben részt vesz-e a Balaton Volán. Ha igen, akkor valószínűleg Volvo lesz a nyolcadik...
igazad van azokat el is felejtettem, 2 darab csuklós érkezett, 2004 február 28-án álltak forgalomba. Sajnos 2 db. IKARUS 280-as (CLH-689 /218, CLH-685 /214) bánta a MAN-ok jöttét.
:-(
de akkor még mindig hibádzik 1-2 busz
1-2 credo
1db. MAN helyközi 2004.06 havi
2db alacsonypadlós szoló - B.Füredre
2db alacsonypadlós csuklós - Veszprémbe
1 darab hibádzik.
jaj elfelejtettem mondani a Balaton Volán idénre 8 új autóbusz vásárlását tervezte
én nem tudomhogy hogyan de jött a tenderes 1-2db. Credo, tenderes MAN. más nem akkor mi lesz a maradék 3-4 busszal?
tudtok valamit?
vagy én felejtettem ki valami uj buszt
Forrás:Veszpérmi megyei NAPLÓ
Akkor a veszprémi CLH-686 /215, CLH-690 /219 is őskövületnek számi mert a 686-os 1983-as a 690-es 1984-es de már sajnos látszik rajtuk az idö vas foga itt-ott már rozsdafoltok ferdezhetök fel rajtuk.
sajnos ők lesznek a következö selejtezési hullám "áldozatai"
Háromszor írtam e-mailt nekik, utoljára a vezérigazgatónak címezve. Felvázoltam, hogy használhat is, de semmiképpen nem árt a cégnek ha összefotózom a buszaikat egy közös albumba. Megadtam a "honlapom" címét, hogy nézzék meg, amit eddig műveltem. Megnézték, visszahívtak, azt mondták tetszik. Csütörtökön megyek be egyeztetni, remélem minden oké lesz!
én jobban szeretem nem tudom megmondani miért az 1980-1998 közötti buszok hangulatát
Ez érdekes, én nem '98-ban tapasztaltam jelentős változást, hanem pár évvel korábban (1997 előtt néhány évig volt a HV-nál a 200-as beszerzésekben volt egy "kis" visszaesés).
Ezért is kértem és úgy néz ki, hogy kapok is "hivatalos diliflepnit" a Vértes Volántól. Bármikor, bárhol fényképezhetem a buszaikat, megörökítve az utókornak.
Kiváncsian várom az eredményt. Én a múltkor Tatabányán járva nem ilyen szívélyes fogadtatást tapasztaltam. De remélem, hogy csak a kivétellel (valami középvezetőféleség volt) futottam össze véletlenül.
Már csak egy igazán jó gép kéne hozzá. Kinek van ötlete, milyet érdemes beszerezni árat és teljesítményt összevetve?
Mennyi pénzed van rá? :-)
Ha most (felső-)középkategóriás kompaktot vennék, akkor szvsz a Panasonic új gépei közt nénznék szét leginkább. De ez nem szentírás, természetesen, csak az én véleményem. Ha Neked kisebb átfogás is elegendő (esetleg a nagylátó fontosabb, mint a tele), akkor más gyártók gépeit érdemes megnézni szvsz. Olcsóbb gépeket főleg a Canon A sorozatában érdemes keresni, szintén szvsz. A kérdést esetleg tedd fel itt, de ha engem vagy a többi buszfotóst akarod kérdezni, akkor itt folytassuk a témát, mert ebben a topicban ez OFF.
Az ilyen és ehhez hasonló a látvány az évtizedek alatt beleégett sok ember szemébe és a szívébe is. Semmiféle szuperkompjúteresdizájnos tervezéssel nem lehet szebbet produkálni, mert a megélt időt, amit ezekkel a járgányokkal eltöltöttünk, nem pótolhatja semmi...
Ezért is kértem és úgy néz ki, hogy kapok is "hivatalos diliflepnit" a Vértes Volántól. Bármikor, bárhol fényképezhetem a buszaikat, megörökítve az utókornak. Már csak egy igazán jó gép kéne hozzá. Kinek van ötlete, milyet érdemes beszerezni árat és teljesítményt összevetve?
hát a Bakony Voláné szokott jönni talán naponta 2x de nem tudom elcsipni
persze hogy jo buszok a 200-ben gyártott 200-asok is
de én jobban szeretem nem tudom megmondani miért az 1980-1998 közötti buszok hangulatát nekem valhogy másnak tünik belülröl a busz meg szeretem a régi motorok v hangját a régi váltokkal stb.
én már csak ilyen maradok
ez nem azt jelenti hogy nem örülök ha egy 2000-es 200-as szérián vagy a 400-ason vagy EAG- buszon utazok 100000 jobban örülök mint egy Mercinek, Neoplan-nak, Man-nak.
hát ezt akartam bebizonyitani hogy az IKARUS sokkal szebb
A szépség szubjektív dolog, mindenkinek más a szép (a konkrét képről beszélve egyértelmű a véleményem, a 2-es szériás MAN ronda).
mert mostanáben egyre több embertöl halottam hogy már sajnos nem sokáig fogunk velük találkozni
Az EAG-okkal még biztosan fogunk találkozni hosszabb távon is, de a nagy-Ikarus típusai közül is szvsz lesz még 10 év múlva is a Volánoknál. Kisebb magáncégeknél meg szinte biztos.
mára az utolsó kép
ez egy orosz exportra szánt de Magyarországon maradt busz
ma Veszprém-ben közlekedik
ahhoz képest hogy 6 éves nagyon szép a beltere mi vigyázunk rá
:-)
Én is szeretem az E95-öt, de azt nehezen viselem, hogy olyan közel vannak az ülések, hogy alig férek el, és a támla sincs olyan magas, hogy aludni lehessen :-) . Épp ezekért szeretem a 250/256 belterét, tehát legyen 5 :-) . Viszont az ülések támlájáról hiányzik a "fejtámlahuzat".
azt lehet tudni hogy ezen az IKARUS 283-ason a hátsó ajtoval szembeni ablaknál miért vastagabb az oszlop.
ez miért lehetett?
talán nem ide készült a busz és vészkijárat lehetett ott?
megprobálok majd rola képet csinálni.
de hátha igy látatlanba is tudja valaki
A képet én azaz TOMvp készitettem.
felhasználhato a készitö engedélyével!!!
Ha a motort nem padló alatti beépítésre tervezték, akkor a hűtő, annak csövei, a kipufogó csonkja stb bizonyos helyet igényelnek (teljes jármű szélessége), azokat másfelé vezetni nem lehet.
Már többször akartam kérdezni, hogy most jutottam idáig :-) .
Azt mondtátok itt többen is, hogy a Vértes Volános C83-asban (és mág néhány másik buszban is pl a nevezetes 293-ban) azárt került előbbre a második ajtó, mert a MAN motornak kellett a hely. Ennyire nagy lenne az a motor és a segédberendezései, hogy kb egy méterrel több hely kell neki mint a Rába motornak? Az ott lévő hely, szerintem rengeteg, ezzel az új ajtóbeosztással szerintem olyan 3-4 méter körül lehet. Nekem furcsa, hogy ilyen nagy helyet foglal az a motor. Vagy csak szerencsétlen az elrendezése, és nem lehetett másképp beépíteni?
Ilyet szerintem nem gyártottak eredetileg, ez olyasmi házi gyártás lehet mint az orosz buszok hogy a busz elsö részén ránc (harmonika) ajtó van mig a csukló részben bolgyo ajto található.
ezért is raktam be ide érdekességképpen, és kiváncsi voltam észreveszitek-e, de amint látom nagyon profik vannak itt.
Hú, még időben vagyok :) Szóval ha jól látom, akkor hátul trilexes, de elöl nem (az nem tudom, hogy középen milyen). Ilyet ugye nem gyártottak eredetileg? (Nem sok logikát látok benne :))
Nem volt felépítménycsere, ezek a buszok eleve így készültek Tunéziában a STIA üzemben. Az Ikarus szállította a 283-as fenékvázakat, amelyeket a Stia-nál karosszáltak.
Tudnál-é nekem segíteni abban, hogy mi a különbség (mi volt a kölönbség) a MÁVAUT és a VOLÁN között.
traficc :
A MÁV 1928-ban megalapitotta a MAVART nevű társaságot ami MÁV autóbusz RészvényTársaság röviditett, köznapibb neve volt.
Az új cég feladata az úgynevezett "vonatpótló" szolgáltatások és már akkor !!! a csereszekrényes ill. konténeres árúfuvaozási módok terjesztesé volt.
1932-ben a MAVART-ot ketté választották, személy és teher üzletágra és a személyből lett a MÁVAUT....( rövid "u"-val)
Igy működött 1944-ig amikor valamennyi buszukat besorozták a seregbe.
1945-1947 között részben talpraállt pár roncs autóbusz ( szó szerint) összepofozásával.
Az 1947-es késő őszi változások gazdasági következményeként alapitottak az országban vagy tizezer "NV"-t, azaz Nemzeti Vállalatot, állami tulajdonban.
Ekkor választották le a MÁV-ról a MÁVAUT-ot és lett önáló.
Megindult a háború előtti "békebeli" korszaghoz képest a fejlesztés, a különbség tizszeresz, húszszoros volt, de még mindig csak vasútkiegészitő feladatal.
Létrehoztak szana meg szét sok sok Főnökséget, telephelyet, kirendeltséget, de ezek nem követtek semmilyen közigazgatási beosztást.
pl.: A Keszthelyi MÁVAUT-hoz tartozott egy időben, a győri, szombathelyi,zalaegerszegi, meg még vagy 10 kissebb.
Állandóan átszerveztek, átcsoportositottak.
1962.01.01-én létrehozták az Autóközlekedési Vezérigazgatóságokat, és az egy megye egy vállalat elvén megszerveztek 18 megyei vegyes profilú AKÖV-öt.
Budapesten és Pest megyében két különböző de tiszta profilú AKÖV-öt szerveztek, 1-es teher, 20-as busz.
Létrehoztak még 21,22,23,24-es számozás alatt 4 speci
ális céget is.
Igy működött 1970.-01-01.-ig.
Akkor felvették a VOLÁN gyűjtőnevet, melyet nyilvános pályázaton választottak ki.
megj.: Ezt most fejből és reggel irom, de zanzásitottanak igy is jó remélem.
A dátumok csak kb. pontosak, majd este megnézem az igazit.
"Az utolsónak kiszállitott 2 db Ik-280-as már előbb elkészült, ez ment a Tádzsik piacra." Tadzsikisztánba 3 db Ikarus 280.33-as ment 2003. szeptemberében, egészen véletlenül ott lehettem az átadásukkor. Akkor még a gyárban volt néhány eladásra váró kocsi (pl. C 83-asok, Iveco Cursor motoros C56), amiket később értékesítettek.
mondjuk a busz elején a homlokfal közepén jol nézne ki
de tudod meddig amig valamelyik le nem feszegetné a pályaudvaron.
és szétbaszná a buszt miatta
ez elöfordulhat bárhol
esetleg ha valaki megfizeti mert ingyen nem hiszem
egy olyan matricát lehetne rá csinálni mint a SCANIA inter-city buszokon van az még jol is nézne ki
Az utolsó legyártott IKARUS busz Magyarországon
Euro 3-as motor a környezetért IKARUS busz a kényelmes utazásért
:-)
vagy valami hasolnló lehetne a hátulján
hát szerintem nem sok esély van rá
én már elég sok levelet irtam a volánnak még 1-re sem válaszoltak
probálkozni lehet én meg fotozom öket amig lehet :-)
csak nehogy megint valami neoplan vagy man buszokat vegyenek mert kezdik selejtezni a bolygó ajtos helyközis 260-as okat.
A BKV Rt. értékesíteni kívánja lejárt műszaki vizsgájú, IK-280.15-ös autóbuszait!
A BKV Rt. 2004. évben augusztustól-decemberig összesen 17 db IK-280.15 típusú autóbuszt fog a járművekre vonatkozó műszaki vizsga érvényességének megszüntetése napján leállítani, - és a leállított autóbuszokat érvénytelen műszaki vizsgával, vagy a vevő igényének megfelelően "forgalomból hatóságilag véglegesen vagy ideiglenesen kivont" akkori állapotában, a garanciális jog kizárásával - soron kívül értékesíteni. Ennek megfelelően az autóbuszok a kivonást követő munkanapon már megvásárolhatók, majd a szerződéskötést, számla pénzügyi teljesítését követő 5 munkanapon belül kell az autóbuszokat a tárolási telephelyről a vevőnek elszállítani.
Motor típus: RÁBA D 2156 HM6U
Az "Összes km", és a Felújítás óta megtett km" adatok értelemszerűen a folyamatos üzemeltetés miatt a leállításkor magasabbak lesznek. Vásárlás esetén az eredetiség vizsgálatot, a megvásárolt autóbuszok elszállítását vevő hajtja végre saját költségén.
Telephelyi megbízott: Varga István Telefon: 461-6500/28752 mellék.
Tárolási telephely: Pesti Autóbusz Üzemigazgatóság 1165 Bp. Bökényföldi út 122.
A járművek leállítását követően műszaki felvilágosítást a telephelyi megbízott ad. Az autóbuszok csak a járművek leállítását követően tekinthetők meg a telephelyi megbízottal történő előzetes telefoni egyeztetés alapján.
A járművek ellenértékének készpénzzel történő kiegyenlítése esetén a buszok a szerződéskötést követően 5 munkanapon belül elszállíthatók. Átutalással történő számlakiegyenlítéskor a járművek csak a számlaérték BKV Rt. bankszámláján történő beérkezés után vehetők át.
Kérjük, hogy vásárlási szándék bejelentésüket a BKV Rt. Vagyongazdálkodási Főosztály részére a 461-6500/11006 mellék fax számra szíveskedjenek megküldeni. Előnyben részesítjük, ha vásárlási szándékbejelentésük, vagy konkrét vételi árajánlatuk az összes járműre vonatkozik.
Tájékoztatjuk egyúttal Önöket, hogy a BKV Gépjárműjavító és Szolgáltató KFT külön szerződésben rögzített feltételeknek megfelelően vállalja a járművek igény szerinti felújítását.
Járt közforgalmú rendszám nélkül a MALÉV-nál és a Százhalombattán is. + még 2db a 10sz Volánnál Szegeden (ez a 2db 180.22 volt, 2 ajtós helyközi változat)
+ még 4db Győrben a RÁBA gyár saját munkásszállításán...
Télleg Laci, most mi az igazság ezzel a 180-assal? Ez a kocsi pesti volt?
Hallottam már olyat is, hogy az összes pestit szétvágták, és ez a kocsi eredetileg miskolci volt.
Tegyél rendet lécci!
traficc :
Fejből ?.......rendet ?
Persze, okos (is) vagyok, meg szép (is) vagyok.........de ennyire nem.
Nem vagyok én L.Gyuri, hogy 40 000 busz rendszámát és alvázszámát tudjam fejből............
Tehát :
a GA 96-00 rendszám egy bp-i Ik-180-as rendszáma volt, mely az Óbuda üe.-hez tartozott és a 86-os járat kocsija volt.
A képen látható autóbusz leánykori nevét csak akkor lehet megmondani, ha az alvázszámot is tudod.
mivel a hazai közlekedési eszköz gyűjtés ( muzeálás) 99%-ban vasúti ill. 80% vasúti+19% vilamos párti volt, igy az elmúlt 30 év fő közforgalmú közlekedési teherhotdozóiból (autóbuszok) nem, vagy alig maradt eredeti db.
Elképzelhetőnek tartom, hogy a képen látható Ik-180 miskolci volt leánykorában és a szentendrei múzeumisták szereztek rá ex.180-as BKV rendszámot.
Ik-180 közlekedett :
- BKV,
- MKV,
- 3-as Volán, Kbarcikán és Ózdon,
- 12-es Volán, Pécsen,
- 14-es Volán. Szkfváron és Dvárosban.
Volt 1 db maszek a 43-as ÁÉV-nak is,
valamint 10 db a MN-nek.
Járt közforgalmú rendszám nélkül a MALÉV-nál és a Százhalombattán is.
Ismét kigyulladt egy utasokat szállító autóbusz Budapesten. A tűz műszaki okok miatt keletkezett, senki nem sérült meg.
Műszaki okok miatt keletkezett tűz a BKV egyik autóbuszán vasárnap reggel. A Fővinform jelentése szerint az eset a Krisztina körúton, a Csaba utca után, a Déli pályaudvar felé vezető oldalon történt. A sofőrnek mindenkit sikerült időben leszállítania a járműről, senki nem sérült meg. A lángokat már a tűzoltók érkezése előtt megfékezték, a jármű nem égett ki teljesen.
Ha jól tudom, akkor a Trainz Railroad Simulator nevű játékhoz láttam hasonlókat. Ez egy vasút szimulátor program, a Gamer magazinhoz adták mellékletnek valamikor. Van elég komoly magyar vonatkozású anyag is hozzá a neten. A "Trainz"-ra keress rá!
Ennek örülök
végülis "nagy " baja nem lett csak az egész elejét kellett kicserélni.
Mondjuk nálunk is levitte egy kamion az egyik E94-es elejét 2-3-4 éve azt visszavitték az IKARUS-ba és megcsinálták.
1 éves busz volt
a buszban "csak" könnyü sérülést szenvedtek az utasok.
A Credo menyit birna ki ,mi maradna belöle? ez most nem leszolás csak kiváncsiság
Törésteszt volt a CREDO-nál?
Három új E94-t láttam a Fehér úton próbajáraton 14 óra körül JDY-891, 892, 893. Nem tudjátok véletlenül, hogy kinek készültek? .......................................................................................................................................................................................
A helyes rendszámok : JDY- 991, 992, 993, valamint továbbihárom társuk, 994, 995, 996, a Kunság Volán új E94-es autóbuszai. Mindegyikük elővárosi kialakítású, ennek ellenére a 991, 992, Kecskemét városi közlekedését szolgálja.
A tv-ben láttam a napokban, hogy pár évvel ezelőtt fehér-kák színű szólo ikasrus buszok, pontosabban ráncajtós Ik260-as buszok közlekedtek Görögország több városában. Tud-e valaki infóval szolgálni, hány db busz került ki görögo-ba, illetve mikor, és mikor lettek selejtezve. esetleg fénykép van-e róluk?
jó napot engemis nagyon érdekelnének a TORDAI ex bkv -s buszokról képek / bu-90-17, 90-06 stb valaki nem tudna segíteni esetleg tordán merre találhatók? köszi
Tupolev, talán emlékszel, a múltkor beszélgettünk itt arról a gödi 260-asról, amiből fotóstúdiót csináltak. Ez az a piros, aminek hátfalán volt egy ráncajtó. Láttam tegnap ezt a buszt (szintén buszból, pedig egyszer szeretném lefotózni), és már befalazták a hátsó ajtót.
Azért arra kiváncsi lennék, hogy az a busz milyen célra készült, és mire kellett az a hátsó ajtó.
Igaz is, meg nem is. A RÁBA nem szűnik meg. A belvárosi központot lebontották, és a területet eladták egy befektető csoportnak, akik üzletközpontot építenek a helyén. A központ meg kiköltözött a reptér nevű városrészre, ahol a gyártócsarnokok vannak.
Ha tetszik, akkor nem mondom, hogy addíg jó Neked, amíg nem találsz egy ilyen "akármit". Ennek a járműnek egyszerűen nincsenek arányai! Lehet, hogy praktikus, gazdaságos meg miegyéb, de egyszerűen "nemszép". Ez szubjektív vélemény, meg lehet kontrázni.
Valószínüleg nem nagyon fogja látni a 480-ast. Valahol Ferihegy 1 körül bújkál, sohasem láttam a 2-es terminálok környékén. Két éve a reptér kerítése mellől, kívülről próbáltam fotózni teleobjektívvel. Annyira messze volt, hogy csak egy pici pontként látszik a képen.
A fenti autóbuszon kívül még egy Magyarországon közlekedő Ikarus 480-asról van tudomásom. Budapesten, a Ferihegyi reülőtéren közlekedik egy darab, belső rendszámmal, vagyis a reptér területén kívül nem közlekedhet.
Ha már tennének egy olyan szívességet, hogy beengednek, akkor szerintem joggal várnák el azt is, hogy utána nem mutasd meg ország-világnak a fotókat...
A koncepcióm az volt, hogy a kis buszos cégeknek (Gyurok Bt, Székely Trans) nem csinálok külön oldalt, hanem mennek a magánba. Így lett a Malév is magán. Bár szeretnék bejutni Malévhoz buszt fotózni, és akkor már lenne egy külön albumravaló adag :-)
Nemértem. A kisképek 30-40 kilósak, mint másnál, és direkt szétszedtem 20-as darabokra. Bár az megnyugtat, hogy rally oldalán is tapasztaltam már ilyet. :-)
És ugyanez a kérésem lenne a FIS-799-es kocsi két fényképére.
Mit mondjak, nem egy modembarát a honlapod. Egyetlen nagy képet sem sikerült leszednem, mindre piros x a válasz, és a kisképeknek is kb. 40%-a látható.
Beköltöztem a vajdailaci.freeweb.hu oldalra ma este. Vértes Volán buszokat találtok nálam, ha benéztek. Az esetleges hibákért bocsi! Minőséget, mennyiséget ne várjatok és akkor nem fogtok csalódni. Amúgy nem rossz az oldal, szerintem...
Juteszembe, a múltkor volt téma Kapuvár közelekedése. Nos megkérdeztem a legilletékesebbet, gmarcot, mi a helyzet.
Ő azt mondta, hogy van egy budapesti cég, a Kapuvári Közlekedési Kft, ők csinálják a járatokat, van egy 211-esük, egy valószínűleg BKV-s 260-as, meg egy Iveco kisbusz.
Hasonlóan a sok más közlekedéses topikhoz, haldoklik.
Ez lenne az a Praga valto ?
Igen, rögtön 2 db belőle.
Szentendrén vannak kiállítva.
Hogy egy kicsit BKVzzunk is, biztos emlékeztek rá, hogy Grimbinek voltak képei a Tordai BKV buszokról. Ma NZA ezt a képet tette be a véevk-be (az még megy):
Elég sokatt ott szokott állni, ha a jövőhéten is ott látom akkor lefényképezem. (látszik a lakásunk ablakából, tehát ha ott van, akkor lemegyek és lefényképezem).
traficc>:"Stokholmban évekig járt IK-250-es helyiben"
Ez biztos? Nem lehetséges, hogy a svéd és az eredeti tipusszámozás keveredik? A 250-es "kód" vagy jelölés svédeknél az IK661-esek és IK662-esek egyes altipusait jelentette. Ik661-ese pedig a SJ-nek (Svéd vasutak) és az SL-nek (Storstockholms Lokaltrafik) volt Stockholmban, sőt ez utobbinak Ik660-asa is volt (10 db).
A svéd prospektusokban lehetett Ikarus 450-essel, 258, 259 és 459-cel is találkozni. (Az Ik661 elővárosi kivitelét 350-esnek hivták)
Ezeken nyilván magyar rendszám volt (a 3 betű + 3 szám általában az szokott lenni, na meg a finn kocsik is Z kezdetű magyar rendszámmal szokták elhagyni az országot).
Sziasztok!
A BéKáVé tizenvalahány IK280ast von ki a forgalomból és ad el.
Ezt olvastam a tegnapi METRO újságban, ha érdekel valakit az egész akkor majd pontosabban idézek!
üdV
Nem, mert egész tűrhetőek a negás képek, a mostani sofőrökkel meg nincs kedvem leállni beszélgetni (egyik sem túl szimpatikus, függetlenül attól, hogy köszönnek mindenkinek, meg mint azt Te is tapasztaltad, megvárják az embert, ha fut a buszhoz).
Az idei felolvasóesten jó lenne, ha kicsit több könyv lenne és többen lennénk. Helyszínnek fel tudok ajánlani egy vadászházat valamint sok jó könyvet meg kaját :-)
Az jó cucc, azt biztos megér :-) Én inkább két okból örülök. Egyrészt annak, hogy nem kell ilyen buszon többet "ugrándoznunk", másrészt azért, mert lesz még itt nálunk a közelben (lehet, hogy máshol is) egy darab amivel néha nosztalgiázhatunk. :-)
Most az jutott az eszembe, hogy tavaly amikor Kecskeméten helyijáratban járt 266-os, néztem az ülő embereket és röhögtem, mert rohadt mókásan ugrándoztak az emberek az űléseken.
Múlt héten amikor átmentem Kecskeméten láttam egy frissen felújított 266-ost. Ott még biztos lesz vagy 5-6 évig ez a típus.
Egyébként egyáltalán nem kizárt, hogy a kettő közül valamelyik (állapot alapján a 149) meg lesz őrizve a cég által. Minden roszzat megbocsátok a HV-nak, ha ez bekövetkezik! Még a Neo-kat is magasztalni fogom! :-)
Komolyra fordítva a szót nagyon helyes is hogy megőrzik, ha már úgyis annyi kuriózum odaveszett...
Mármint a HV-nak? Miből gonolod, hogy hajlanának az üzletre? :)
Igen a Hv-nak. Arra már biztos hajlanának, hogy megveszem tőlük a buszt, felújíttatom és ingyen használhatná a cég. Csak az üzemanyagot és a karbantartást kéne állniuk, de én mondhatnám meg, hogy hova rakják be. :-)
1991 és 1996 között azt játszotta a bével kezdődő hárombetűs cég, hogy a selejtezett buszairól nyert rendszámokat szerelte fel az új beszerzésű kocsijaira.
Természetesen a kisalföldi 51-65-ös nem vitte magával a régi rendszámát, azt egy -akkor még- új 405-ös kapta.
1995.09.14-én állította forgalomba vázcserés felúítás után a Kisalföld Volán. Tehát addig, míg a BKV nem vonta ki a forgalomból nyugodtan lehetett BX 51-65 a rendszáma, hiszen a busz 1985-ös gyártású. 2001.11.20-án került ki a KV állományából, így lett utána Vértes Volános.
Egy tatabányai sárga. Régen minden busz ilyen fényezéssel futott a városban. Szerintem szebb, mint a mostani zöld-fehér, piros-fehér Vértes Volán színezés.
Ha sok pénzem lenne akkor megvenném a HV egyik 284-esét azt teljes mértékben felújítanám változtatnék a festésen is és bérbe adnám a cégnek. Így nem selejteznék le tuti. Persze szerencsére selejtezésről még szó sincs (egyelőre).
Köszönöm a szakmai gratulációt! Jól esik. A sok türelem itt nem rózsát, hanem egy autóbuszmodellt terem.
Az alkatrészeket mind magam csinálom, 2 kivételével: egyik a kormánykerék (amit egy kiberhelt kisautóból szedtem ki és alumíniumból van kiöntetve), a másik pedig a kerekek (egy faesztergályos barátom készíti őket). A szélvédőket 3mm-es plexiből, melegen hajlítom meg, és úgy ragasztom be. Az oldalablakok ugyanebből a plexiből vannak kivágva, de ragasztás nélkül, "passzosan" állnak a helyükön. A farosok ülései rézdrótból vannak hajlítva, festve és bőr a bevonat; az új csuklósnál egy fekete műanyag lapból hajtottam az alapot és a kecskeméti csuklósnak megfelelő színű plüssel vontam be. A mennyezeti kapaszkodók és a korlátok szintén vörösrézdrótból készülnek. A lámpaburák selejt, törött autólámpamaradványokból lettek kivágva.
A vitrin oldalán van egy kapcsolótábla, így külön-külön is felkapcsolható buszonként a világítás.
Ez nagyon komoly és ötletes megoldás, így legalább nem kell állandóan a buszt matatni, ha ki akarod világítani és ezzel nem kopik az alkotás, gondolom ilye megfontolásból csináltad.
A 150 munkaórához nagyon nagy adag türelem és sok ötlet szükséges - a végeredmény pedig egy egyedi modell.
Na ez az amihez sosem lenne türelmem. Én már szeretem néhány órán belül látni a végeredményt. :-) Irigyellek a türelmed és ügyességed miatt.
Minden egyes apró alkatrészt Te magad csinálsz meg? Hogyan formálod meg pl. a szélvédőket? Ragasztod őket, vagy Te is gumiágyba teszed, persze csak az adott típusoknál?
Láttam a tűzoltót az udvaron, de mivel már lassan másfél hete elfoglalt vagyok, így nem tudtam közelebbről megnézni. Nem ígérem, de a jővő héten remélem eljutok oda is és körülnézek...
A Csepel D707 mikor készülhetett? Ez az a tűzoltóautó, amivel már több veterán tűzoltóautós túrán voltak vagy új beszerzés a korábbi Csepel mellé? Annak a típusát fejből nem tudom, fotó meg nem tudom, hogy hol van róla.
Egy 435-ös csuklóst mintegy 150 munkaóra alatt készítek el. A belső világítás 12V 2W-os izzókkal van megoldva, ún. "régi műszerizzós foglalattal". A külső világítás szintén; csak ott az alvázban van elrejtve a foglalat. Együtt lehet felkapcsolni az egészet; a busz aljából megy ki egy kábel a vitrin furatain keresztül és 12V-os trafóval működik.
A vitrin oldalán van egy kapcsolótábla, így külön-külön is felkapcsolható buszonként a világítás.
A 150 munkaórához nagyon nagy adag türelem és sok ötlet szükséges - a végeredmény pedig egy egyedi modell.
396.27 (1991): BVX-480 <- ez bisztos
256.50 (1986): AFF-522 vagy (1989): BAN-264 ez utóbbi kevésbé valószínű, mert jó állapotban láttam, de már elég régen nem láttam
Mennyi ráfordított óra alatt tudsz elkészíteni egy eredetivel azonos makettet? A belső világítást elemekkel oldod meg? Lehet külön szabályozni a külső és a belső világítást. Egyáltalán hol lehet azokat fekapcsolni. Láttam hírdetésedet is és majdnem fel is hívtalak, de akkor most már nem. Sajna elriasztott a 100 000 forint körüli ár. :-(
Évek óta készítek Ikarus modelleket, 1:32-es méretben. Van bennük belső világítás, a belső kidolgozásuk is részletes.
Elkészült immár a harmadik fajta, magyar gyártmányú farmotoros modell. Fogadjátok szeretettel. Ha tetszik, vagy szeretnétek több fotót látni a buszokról, írjatok!
Sőt régebben olyan kocsit is küldtek mentesítőnek, hogy a sofőr az utasok segítségével navigált. A 756-os sofőrjének tényleg vannak furcsa beszólásai, de alapvetően semmi gondom nem volt vele(igaz én csak 2 hetente találkozok vele).
Ózdra elküldenek egy váci kocsit? Ezt nem gondoltam volna.
Én nem annyira birom a sofőrjét, régebben sokat utaztam vele (még középiskolásként) és mindig beszólt a diákoknak.
Ma reggelt a DUD-756 Volánbuszos 256-ossal (1997-es évjárat!) mentem be Pestre (2/a-n), és azt kell hogy mondjam, nagyon király :-) . A busz abszolút ki van kímélve, csak különjáratra használjak, esetleg néha beugrik pótolni, de nagyon ritkán. Ezért is rohantam, mert én a tíz perccel későbbi buszhoz igyekeztem, de megláttam ezt, és még épp fel tudtam szállni :-) . Állandóan egy sofőr van vele, gondolom vigyáz rá.
Nagyon jó hangja, kezdem érteni miért szeretik egyesek a D10 hangot :-) . Úgy emlékszem hangoshidas, de nem volt zavaró (én nem nagyon szeretem a hangját).
Az jutott eszembe, hogy milyen jó lehetett a nyolvanas években mikor rengeteg viszonylag új buszok jártak az utatok, bár azok mondjuk 7 évesen már nem voltak ilyen állapotban, de akkor gyakrabban volt és nagyobb mennyiségű beszerzés.
1. Az általam belinkelt oldalon rámész az 1953-asra (Bildung des VEB...)
2. Itt a galériákban lépkedve (bal alsó sarokban Seite 2, majd zur Seite 3 linkekkel) eljutsz a harmadik oldalra, ahol megtalálod kilencediknek a képet .