Anno en is csinaltam 2 soros (160x200) fli-t, (azthiszem az ff16-ot is rasztereztem...), volt hozza editor is, de mivel nem volt benne semmi lemez funkcio igy nem lett kiadva...
Egy plazmat is irtam ra, meg a Corpse (WLS) is hasznalta nehany effectjehez, bar o csak kvazi zoom4 potlokent (azthiszem azok sem lettek releaselve, bar egy megis...), valamint o is csinalt egy kepkonvertert, ami talan az akkor letezo osszes kepformatumot tamogatta, tobbek kozt ezt is...
Nothing special :-). Kicsit depi vagyok ma. Na, holnap már szerencsére Péntek |-D.
Próbáltam HiRes-t. A FLI sima dolog, de az optimalizáló (a képkonverterhez) nem az ;-). K***a kevés a blokkonkénti 2 szín. Úgy látszik Bubis telibetalált valamit :-).
Jó poén 64-en hogy lehet a képre még sprite-okat pakolni, azzal meg lehet növelni a használható színek számát. A Krestology-ban van néhány ilyen trükkös FLI, HiRes-ben, rajta sprite-okkal, interlace-elve ;-). A nagy felbontás miatt az interlace is elég tűrhető, kevésbé látszik a villogás. Először csak kerestem az állam... :-). Kár, hogy Plus/4-en nincsenek sprite-ok.
Talán láttad (vagy páran láttátok), annak idején Larry konvertált egy-két képet Plus/4-re, csak 1-soros FLI módokra, lace-elten, színek nélkül. Valamelyik demóban van ilyen kép, már nem emlékszem. Egyszer beszéltem vele erről még Pécsen, azt mesélte hogy a konvertert QuickBasic-ben írta |-DDD.
Egyebkent en azt mondom, hogy ha az FLI-ben rajzolgatast komolyan gondoljatok, akkor tessek megcsinalni az Assembly-ig (asszem aug vege), es valkivel kivitetjuk a cuccot az oldscool gfx compora! Nem hiszem el, hogy nem nyomnank le a C64-et! :)
Én nem vagyok otthol gfx témában, de Bubis ha megmondod, hogy lehet rajzolni ebben, akkor Harry biztosan ráharap, meg szerintem Unreal is.
Egyszeru, maris el is lehet kezdeni rajzolni! Csak annyi kell, hogy ha a kepet 8x2-es blokkokra bontod, akkor nem szabad egy blokkon belul kettonel tobb szint hasznalni! Ha kiadom a konvertert, az igy keszult kepek megjelnithetoek lesznek a pluszin.
Bocs, de semmit. Holnapra igyekszem tobbfele verzioval eloallni amit tesztelni lehet. Mindez a nagy erdeklodesre tekintettel, kulonben biztos a kis megfontolt stilusomban haladnek. :)
Hm. Akkor szerintem a Yape-ben nem megy ez az FLI-rutinod sem rendesen. Le tudnad nekem tesztelni (esetleg megtetted mar? :-) ).
Na szoval, en most konvertert irtam a Hires FLI-hez, mert tudom, hogy azzal az fli rutinommal ami van, ez a gr. mod megy. Most az fli rutinnal nem foglalkoztam, de az biztos, hogy a multkori nem ment es most sem megy a Yape-ban.
Varj, de hisz ebben a DFLI-ben van interlacing is, nem? Vagy legalabbis $FF07 chessboard trukkozes.
Igen, az van benne, chessboard.
Este megprobalom kijavitani a maradek bad line-os meg DMA hibakat, remelem mas mar mukodo progi nem fog tole elsz@ródni (ez szokott gondot okozni).
En meg probalok valami tesztet csinalni az fli rutinomhoz kulonbozo idozitesekkel, hogy lassuk kinel mi megy, melyik muxik NTSC-n is, mert jo lenne olyan fli rutin ami mindketton muxik.
Hm. Akkor szerintem a Yape-ben nem megy ez az FLI-rutinod sem rendesen. Le tudnad nekem tesztelni (esetleg megtetted mar? :-) ). Varj, de hisz ebben a DFLI-ben van interlacing is, nem? Vagy legalabbis $FF07 chessboard trukkozes. Este megprobalom kijavitani a maradek bad line-os meg DMA hibakat, remelem mas mar mukodo progi nem fog tole elsz@ródni (ez szokott gondot okozni).
Na a kovetkezo van-lesz. Megprobalom ezt az FLI cuccost minnel elobb kiadni! Ma este raerek egy kicsit, ugyhogy a rutin forrasa varhato holnap. Aztan tessek letesztelni, mert a multkorit talan csak Csaba tesztelte, es az derult ki, hogy nala megy, nalam meg nem. Ha lehet, kellene NTSC alatt is tesztelni. Aztan kiadom a vegleges megjelenito forrast es az elkeszult konvertereimet olyan allapotban ahogy vannak. Majd kesobb meg fejlesztem... A konvertereket en Java-ban csinaltam, ugyhogy ezt el kell, hogy szenvedjetek! :)
Maugli, nekem van egy ilyenem. Én is úgy használtam mint ahogy bubis mondta. A 4 színre ditherelést PhotoShoppal megcsináltam, aztán ezzel bitmapra alakítottam.
röplödnek az fli-k a spritek a tech-tech ek, micsoda retro világ lett! :DDD
És a D.Y.C.P. az ugye Different Y Char Position :D
Jah, nemrég küldtem el Csabónak a GIF Collection nevezetű GS cuccot, az két lemezoldal ilyen fli képbuhera. Ezt gondolom ismeritek. Ennél jobb lesz? Én nem vagyok otthol gfx témában, de Bubis ha megmondod, hogy lehet rajzolni ebben, akkor Harry biztosan ráharap, meg szerintem Unreal is.
Tippem az, hogy a legtobb FLI-s otlet a Nagy Testvertol (TM) johetett, es eleinte azok az FLI-rutinok/otletek voltak felhasznalva, kesobb meg.... Kesobb meg nem volt scene :-( Ugyhogy Bubis, tenyleg en is emelem kalapom, most az elobb megneztem az egyik konvertalt kepet a Paint-ben, mert egyszeruen nem hittem el :-) Hihetetlen megakiralysag :-) Alig varom, hogy lassam az oreg kavedaralon is.
Tehát van egy bitmap data (~$2000) és négy color/luminance data (4*$0800)? Vagyis a kép $4000-et foglal el? Akkor meg is lehetne interlace-lni...
Meg, jo lenne valamilyen iranyban fel pixellel zizegtetni. :)
Hires FLI. Minden 8*2-n belül két akármilyen szín. Az ég áldjon meg, hogy ez milyen egyszerű, de király. Hogy az istenbe nem jött még erre rá senki? bubis, te vagy aki nagyon tudsz. Le a kalappal :-)
TLCCNS mar csinalt ilyet, de az nem nezett ki ilyen "jol". Mert azert neha nehany helyen eleg gaz, de meg majd gyurok a konvertetemen. Engem az lep meg, hogy ebben nem rajzolt senki. Pedig nem remenytelen a dolog, lathatjatok, hogy a konvertalt cuccok is egesz jok! Kivancsi legyek, hogy mit tudok majd kihozni multikolorban. Ott tenyleg erdekes lesz az interlace!
aham, kicsit világosabb mostmár az elmélet :)
a tech-tech az attól tech-tech hogy vízszintesen hullámzik. nemtom miért így hívják, szerintem hülye név de ez van :)
A FLI collom rutinja pontosan ilyen, csak multiban (és interlace-elve) :-). 2 bitmap, lacelve, ill. bitmap-enként 4 színmem. Lehet hogy az utolsó verziókban közös színmemet használtam a két lacelt bitmap-hez, mert a külön színmem nem adott lényeges kép-javulást (csak +8k memória-igényt).
Vegulis nem teljesen tisztazott az FLI definicioja sem. Mindent FLI-nek szokas nevezni, ahol mestersegesn noveled meg a szinfelbontast extra bad line-ok eloidezesevel. Na most erre csak egy modszer az, amikor minden sor szinmemoria-fetches bad line, az az minden rasztersorban ujrakezded az egesz bad line torturat. Asszem a plus/4 korokben ez a fajta terjedt el. De mivel nekunk rogton ket bad line-unk van (nem ugy mint a C64-en) ezert ha ket rasztersoronkent csinalsz csak uj bad line condition-t, akkor is minden sor bad line lesz, csak az a 2x40 byte-os DMA buffer funckioja nem cserelodik fel, azaz marad minden a helyen (szin+fenyero). Es akkor meg szo sem volt interlacing-rol ez csak ezutan jon :-) Van meg az IFLI meg AFLI meg mittomen, ezeket mar nem is tudom pontosan hogy vannak :-) Tenyleg a tech-tech FLI az mitol az, ami?
Lando már csinálta ezt :-) Topic Mondta, hogy lassú, de király. Bár ez 2000-ben volt, lehet a mai gépekkel már jobban menne... Emulátor az emulátorban :-)
Szerintem mennie kene Yape alatt, bar lehet, hogy megsem megy, mert a badline condition-om messze nem tokeletes (asszem a masodik sor a Yape-ben mar csak akkor lesz bad line, ha egyben 0. rasztersor is -> ez nem igy van az igazai gepen, DMA fetch mindenkepp van, csak a bitmap pointerek nem ugranak, majd szet kell szednem a kettot) :-) Hm. Kerhetnem az FLI-rutint is az emailre? ;-)
Tehát van egy bitmap data (~$2000) és négy color/luminance data (4*$0800)? Vagyis a kép $4000-et foglal el? Akkor meg is lehetne interlace-lni...
Hires FLI. Minden 8*2-n belül két akármilyen szín. Az ég áldjon meg, hogy ez milyen egyszerű, de király. Hogy az istenbe nem jött még erre rá senki? bubis, te vagy aki nagyon tudsz. Le a kalappal :-)
huh, lehet hogy kijöttem a gyakorlatból 10 év alatt? :)
én aszittem az a badline amikor elcsúszás van a valós és a megjelenített adatok között... homályosan arra emléxek, hogy mintha a felette levő sorból vette volna a szín vagy a fényerő adatokat a gép az FLIk esetén... na most akkor totál nem értem az egészet :))))
hát ez súlyos... és 2 soronkénti felbontásban nincs badline? Yape elbírja?
Ezt nem ertem. Az fli rutin olyan, hogy minden sorban badline van, de hagyom, hogy vegig menjen, azaz csak minden masodik sorban inditok mesterseges badline-t, nem ugy mint a regi fli-k. Bizonyara tudod, hogy Plus/4-en egy karaktersoron belul ket badline van. Grafikus modban az egyik a fenyero, a masik a szin adatokat tolti ujra es egymas utan kovetkeznek. En hagyom ezt, a regebbi fli-k minden sorban csak a fenyero valtoztato badline-t "eroltettek".
állítólag amiga alatt tök jó plusiemulátorok vannak. no akkor fel kéne tenni egy amigaemulátort és alá a +4 emulátort és akkor minden szép és jó lenne, nem? :)))
csak úgy filózgattam :)
Ninja, az nem "okitás" volt! Nem akartalak megsérteni. Szidtam magam, hogy nem írtam hozzá rendes (pontosabban semmilyen) dokumentációt. Most, hogy a CMAX regisztrálva van, milyen hibaüzenetet ad?
Maugli, van itt egy másik XP-s gép amire még nem feltéve. Eloszor is az MSVBVM60.DLL az része az XP installnak, ott kellett volna legyen. Ha csak futtattam az EXE-t akkor nekem is 7/Out of memory-t adott. Hülye hibaüzenet. Bemásoltam a CMAX20.OCX-et a SYSTEM32-ba, aztán REGSVR32 CMAX20.OCX (kiírja, hogy succeeded), utána fut az IDE rendesen.