...pontosan, jól érted ... úgy ahogy én tettem ... vagy kitalálsz magadnak valami más módszert ... a lényeg hogy meg legyen a kapcsolat a kapcsoló és a mechanika között ...
Ha jol ertem,a kek mikrokapcsolonak a 2db fekete pocke kapcsol egy-egy aramkort es ha ezek megkopnak, akkor megszunik a mechanikus kapcsolat, akkor all elo a mostani helyzet.
Hogyan lehet ezt megtoldani ugy, hogy uzembiztos legyen utana?
A tobbi ajtoban is ilyesmi a megoldas, vagy ott mashogy nez ki?
...amint Kárász "cartárs" is említette nem a kapcsoló ment tönkre hanem csak a "pöcök" kopott meg és emiatt nem akad be /nem viszi magával a mechanika .... a fotón nehezen kivehető , de én egy megfelelő méretű csövecskét toltam a pöcökre /mindkettőre/ ami 2-3 mm -rel hosszabb ....ennyi ... már 4 vagy 5 éve teszi a dolgát ..
...a zár műa. háza két része össze van préselve , óvatos erőszakkal szétfeszíthető de később nem igazán ragasztható össze .
Ezért én csak egy megfelelő kötegelővel rögzítettem , gondolva arra is , hogy esetleg újra szét kell kapni...
Probaltam az elozmenyeket es "utozmanyokat" is atnezni, de reszletesebb leirast nem talaltam, de lehet, hogy nem vettem eszre.
Ilyen zarat ujonnan hol lehet legolcsobban beszerezni? Termeszetesen nem markakereskedore gondolok, anno Audi-VW alkatresz kereskedo is volt, aki ugyanazt az alkatreszt, mint a markaszerviz, toredekaron beszerezte.
Bontottat nem szeretnenk, mert az ugyanugy lutri, az ugyanugy meg lehet kopva.
Nem a kapcsolóval lesz a probléma, hanem az azt működtető pöcök kopása a hiba oka. De szerintem le van írva, olvasd el a képekhez tartozó leírást is. Vagy ha ott nincs, akkor a hsz. előtt és után lévő írásokat.
Csak egyben lehet venni. Azt hiszem nem is csavar fogja össze, hanem szegecsek.
...akkor két lehetőséged van ... vagy keresel egy komplett megfelelő bontottat és kicseréled ..vagy amint már ajánlották megkeresed a hsz-emet és megjavítod ahogy én tettem ....
Azt mondanam igen, de nem tudom/szeretnem reprodukalni a helyzetet amig lehet, lenyeg az, hogy amikor probaltuk megszuntetni a borzalmas vijjogast, akkor valamelyik gomb hatasara nyitott aztan vissza is zart, vagy forditva. Erre nem emlekszem, de hatarozottan emlekszem, hogy nem maradt az egyik allasban, hanem visszatert az eredetibe.
Az a valoszinubb, hogy bezartuk, aztan visszanyitotta.
Amikor szolt a riaszto a fenti okokbol kifolyolag probaltuk kulccsal ki-be zarni, de az sem segitett.
Azt csinalta, hogy a riaszto kikapcsolo gombjanak megnyomasara egyik allasbol atment a masik allasba, tehat bezart-kinyitott (vagy forditva, erre most nem emlekszem).
A megoldast vegul az jelentette korabban is, hogy az osszes ajtot kinyitottuk es becsuktuk tobbszor. Tehat nem csak a zarat, hanem az egesz ajtot.
Utana bekapcsoltuk a riasztot es akkor abbahagyta a szirenazast.
A zarszerkezetet meg tudom nezni kulso kibontassal? Tehat ajtokarpit leszedese es nagyobb megbontas nelkul?
Mekkora az eselye, hogy kontakthiba van, eleg lehet ezt "megreszelgetni" (kontaktspray, smirgli, drotkefe) vagy ez nem vszinu, hogy fog segiteni?
A zárszerkezetben van a kapcsoló. De a VW csoportos kocsiknál is ott van már régóta.
Lehet még vezeték szakadás is az ajtóátvezetésnél.
Amikor fenn áll a probléma, akkor próbáld ki azt hogy a kulccsal megjáratod ide-oda mindkét zárat.
Gyárilag mindegyikben van immo, de annak nincs köze a riasztóhoz. Ha jól van bekötve a riasztó, akkor az üzemanyag ellátás és esetleg a gyújtás áramkörét szakítja meg.
Most vettünk egy 2004-es 1.6 16v II-es xsaraát a fiamnak,de nem kaptunk hozzá kezelési könyvet.Ha lenne valakinek, amelyre már nincs szüksége szivesen vennénk.
Mar tobbszor megtortent, hogy a riaszto megszolalt bezaras utan kozvetlenul es nem tudtuk megszuntetni a problemat. Volt, hogy apam munkabol szirenazo riasztoval jott haza.
Kiderult -akkor meg markaszervizben-, hogy valamelyik ajtonyitas erzekelo adott fals jelet es ertelemszeruen nyitottnak latta az ajtot a riaszto es emiatt szolt.
Megcsinaltak.
Most harmadszor jott elo a jelenseg. Termeszetesen meg fogjuk csinaltatni leven, hogy vszinuleg ugyanaz a problema, mint ami volt.
A kerdesem, hol talalhato ez az ajtonyitas-erzekelo?
Ez apam kocsija, nekem Audijaim voltak, azokon egy gumi porvedovel ellatott egyszeru nyomokapcsolo volt az ajto toveben, konnyen le lehetett ellenorizni, hogy kapcsol vagy sem. Olcson cserelheto volt.
Ezen a kocsin nem latok ilyet.
Esetleg magneses elven mukodik valahol???
Multimeterem, szerszamaim vannak, regebben a sajatomon szinte mindent en javitottam, de ehhez a gyari hasznalati utasitason kivul se dokumentacionk, se konyvunk, se kapcsolasi rajzaink nincsenek.
Meg felek, hogy az 1980-1990-es Audikhoz kepest itt mar esetleg bele van valahogy gyogyitva valami kozponti komputerbe vagy riasztoba, mint "periferia" vagy nemtommi.
A riasztonak nincs sajat akkumulatora, az inditoakkumulatorrol megy minden. Immobilizer sincs -gondolom-, mivel ha ment a riaszto, a kocsival akkor is haza tudott apam jonni.
...a szervó folyása a szimmering kopása miatt van ,mint ahogy már írták és csak egyre rosszabb lesz ... sajnos csere egy bontottra vagy felújítás , de kivétel nélkül nem úszod meg ....én minimum 3 éve itt újíttattam fel és azóta is por száraz ..
Köszi Fez, ebből szerviz lesz, csak nem szeretnék tök hülyén odamenni. Ez tönkremehet egyik pillanatról a másikra? :/ Pont műszaki előtt, remélem nem túl húzós tétel.
Az első képen egy kopogás szenzor van. Az a hőhatástól gyakran megreped. Amíg jól működik (nincs hibakód vagy hibás motorműködés), nem feltétlenül kell vele foglalkozni. (szerintem)
Elszivárog a szervó olajam. Nincs még más jele csak a folt az aszfalton, meg sok km után kell csak tölteni bele, de meg akarom csináltatni. Csatolok képet, hogy hol folyik el. Valakinek volt már hasonló problémája? Az egész kormánymű kiszerelése nélkül javítható ez, mert ha nem gondolom akkor elég húzós összeg lesz.
A másik képen meg az önindító "mellett" láttam egy alkatrészt megrepedve az mi lehet és "baj", hogy repedt?
Meg még egy kérdés, hogy a klímám olyat szokott csinálni, általában akkor amikor 31-32 fokot ír ki a a kijelző, hogy nem indul el a klíma kompresszor. A visszajelző világít, hogy működik de nem fúj hideget. Ilyenkor kikapcsolom, hogy ne világítson a visszajelzője, leállítom a motort, várok fél percet elindítom a kocsit, bekapcsolom a klímát és működik jég hideget fúj egyenletesen, ez mitől lehet.
Bal első ablakemelő, komfort elektronikás érdekelne ha van valakinek.
2001-es Xsara 2-nél index problémám van! Ez még a régi kapcsolós, NEM a Com2000. A hibajelenség annyi lenne, hogy sok éves gondtalan használat után ma egy indexelés alkalmával úgy maradt az index. De furán viselkedik.
- Leállított állapotában az index kar üres állásban, gyújtás ráad, és elkezd jobbra indexelni magától. ilyenkor megpróbálom balra kapcsolni az indexet, és az index visszajelzés megszűnik a műszerfalon, de az index mégis tovább működik.
- Próbálom jobbra és balra az indexet, egyszer csak megszűnik, a kar a középső állásban, nem villog semmi, majd az autóhoz érés nélkül pár másodperc múlve mégis indexel jobbra (visszajelzés nincs, csak a lámpán látszik).
- Majd magától megint megáll, és pár másodperc múlva újrakezdi.
- Gyújtást lekapcsolom, majd vissza, az autó megint jobbra villog.
Melyik részben kell a hibát keresni? Indexrelé? bajuszkapcsoló? Talán BSI?
Bármilyen tesztelési ötletet is szívesen veszek, hogy az autószerelőhöz pontosabb diagnózissal menjek.
Az autó olyat produkál, hogy a kormányt ba mozgatom, szakaszosan mozog, nehezen tekerhető úgy 60fokot,majd 60-at könnyen és ismét. Semmi külső behatás nem érte gyakorlatilag simán állt 2-3 órát, majd elindulásnál így viselkedett. Szervó olaj rendben. Merre keressem a hibát, ismerős a probléma valakinek?