Keresés

Részletes keresés

Abeto Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16874

"Lehet, hogy a Helios megússza, de egy baleset ennél nagyobb cégeket is tönkretett már...."

 

Igy igaz, gondoljatok csak pl a Pan Am-re, a TWA-ra vagy a Swissair-re - még akkor is, ha ezen cégek eltűnésében a katasztrófák csak az egyik tényezőt jelentették. Szerintem egyébként az itt megszólalók többsége drukkol Heliosair topictárs személyes jövőjének kedvező alakulásáért, és nem a vészmadárság, hanem az aggodalom beszél belőlük. legalábbis remélem. Én kifejezetten szorítok neki, és együttérzek vele, voltam már hasonló helyzetben, nagyon megértem őt.

 

Ugyanakkor ez is mélységesen igaz:

 

"Továbbra is fenntartom, hogy ha ma, egy ilyen kategóriájú repülőgép katasztrófát szenved, annak nagyon mély gyökerei vannak a cégen belül......."

 

Éppen ezért fontos szakmának és közvéleménynek egyaránt, hogy mielőbb kiderüljön: mi is történt valójában. Ez vethet véget a bizonytalanságnak, a sokszor szenzáció-hajhász, esetenként kegyelet-sértő találgatásoknak, és a megfelelő tanúlságok levonásával ez segítheti elő legjobban az eset megismétlődésének elkerülését. Na és persze - ha vannak -  a felelősök megbüntetését.

Előzmény: fscent (16867)
skíz Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16873

Egyetlen egy repülőgép szerencsétlenséggel sincs több mint máskor, csak Téged is megvezet a média ( különben ez a dolga) és Te meg hagyod magad.

 

 

Ha valakinek kétségei vannak, érdemes belenézni a

 

http://aviation-safety.net

 

oldalra, itt lehet éves statisztikákat is találni - tényleg átlagosnak mondható ez az év is.

Előzmény: Törölt nick (16860)
heliosair Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16872
Robicsek angolul tudsz? www.flyhelios.com latogasd meg az oldalt es olvass az osszes jaratunk ha kis kesessel is de repulnek... en is repulok holnap Budapestre!
Előzmény: robicsek (16856)
b737 Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16871

A "milyen gáz jött a légkondiból?" tárgyú korábbi felvetésekre szeretném elmondani, hogy a repülőgép légkondijába se széndioxid, se szénmonoxid nem kerülhet.

 

A repülőgép légkondicionáló és túlnyomás rendszere a levegőt a hajtómű által beszívott és annak kompresszora által összesűrített levegőt használja, amit jóval az égőtér előtt vezetnek ki, és a kondirendszerben nyomásszabályzó szelepeken csöveken és egy hűtőturbinán megy keresztül. Más szóval fizikailag lehetetlenség, hogy a hajtómű égéstermékei repülés közben bejussanak a kabinba.

 

Ha a légkondiból normális mennyiségű és nyomású, de oxigénben egyre szegényedő levegő jönne, akkor az azt jelentené, hogy a repülőgépet körülvevő levegőben nincs oxigén, ami ugye kevéssé valószínű.

 

Az oxigénrendszerről tudni kell, hogy a pilóták rendszere egy jó nagy - a kabin alatt elhelyezett - tartályból áll, ahonnan a csővezeték az elsőtiszt háta mögött elhelyezett elzárócsapon keresztül megy a pilóták maszkjaihoz (természetesen nyomáscsökkentőn keresztül). A repülőgép előkészítése során az elsőtiszt feladata ezt a csapot kinyitni, majd a leszállás után elzárni. (gondolom a kivizsgálók ezt a csapot most nagyon keresik)

 

Az utasok oxigénrendszere a mennyezetbe üléssoronként beépített ún oxigéngenerátorokból áll, amelyek a maszk megrántása után beindulva kémiai reakcióval állítanak elő oxigént kb. 15-20percig (!) a vészsüllyedés idejére. Ugyanilyen oxigéngenerátorok vannak a mosdókban és az utaskísérők ülései fölött.

 

Ezenkívül a repülőgépen vannak maszkkal felszerelt hordozható oxigénpalackok is.

kaptejn Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16870
Előre bocsátom, hogy önállóan már 30 éve nem repülök.

Lehet, hogy ezert gondolsz meg mindig igy a repulo emberekre. Mostanaban nem szokatlan ha a pilota "keresgeli a papucsat";)
Ettol meg eletben maradhatnak. Egyszeruen kezd lehullani a katonas formavilag a repulo emberekrol. Ha esszel csinalod akkor ez nem is nagy baj.
Ha ebben az esetben a kotelek/csorda tagjai egyenkent nem keszultek fel az utvonalra es ezert nem mertek onalloan menekulni akkor tenyleg fegyelmezetlensegre vezetheto vissza.
Az is nagy problema, hogy legtobben foleg alfoldi viszonyok kozott repulgetunk es szinte semmit nem tudunk a hegyek kozotti repulesrol. Ez nekem akkor jott ki mikor eloszor kerultem meg a Kekest.

/kaptejn
Előzmény: Törölt nick (16854)
ZöPö Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16869
Azt kifelejtetted, hogy a végén, amikor a boldog utasok szállnak ki a gépből, mindnek tökéletes a sminkje és a frizurája (inkluzíve a stuvik), mind boldogan mosolyog és ölelkez, a békamber-stuvi páros pedig kéz-a-kézben baßni indul a közeli szállodába. Vége főcím, stáblista scroll.
Előzmény: Törölt nick (16862)
fscent Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16868

Sőt, ha az utasoktól is megkövetelnék az ATPL-t akkor maguk vezethetnék a repülőt, dekompressziós esetben még válthatnák is egymást :-)

 

Az viszont érdekes, ha a gépben valóban volt pár élő ember a becsapódáskor, miuátn 3 órat töltöttek oxigén nélkül, a marhára nagy mínuszban......

Előzmény: hókuszpók (16865)
fscent Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16867

Lehet, hogy a Helios megússza, de egy baleset ennél nagyobb cégeket is tönkretett már....

 

Szerintem ez attól függ, hogy az utazóközönsége, meg a hatóságai menynire veszik "komolyan" ezt a helyzetet...

 

Továbbra is fenntartom, hogy ha ma, egy ilyen kategóriájú repülőgép katasztrófát szenved, annak nagyon mély gyökerei vannak a cégen belül.......

wilard Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16866
Ha a stuvik közül rendelkezne vki ATPL-el, akkor azt a stuvit nem stuvinak neveznék, hanem pilótának.
Ugye ezt Te sem gondoltad komolyan?
Előzmény: hókuszpók (16865)
hókuszpók Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16865

Uraim, ha a ILS cat III tipusú gépek a kilebegtetés utáni pályakorrekcióra alkalmasak, miért nem lehet(ne) megoldani ilyen esetekre a gép távvezérléssel történő leszállítását (technikaiklag nem lehetelen ugye?) ? Vagy megoldás az hogy ATPL-lel rendelkezzen valaki a stuvik közül, hozza le Ő a gépet, ha a pilcsik nem tudják (rosszullét, dekompressziós sokk miatt).

 

üdv.

Előzmény: fscent (16741)
fscent Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16864

"2./ Egy sárkányrepülő Kalocsátol repült a Mohács alatti Udvar nevű faluba, és mivel nemtetszet neki a helyi leszállóhely tovább repült még két kilómétert és csórikámnak sikerült Horvátországban, egy szerbek által telepített akna mezőre leszállni."

 

Nem siklóernyő volt?! - nem lényeges, de ma már ez sem mindegy...

Előzmény: Törölt nick (16860)
Mbazsika Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16863

2./ Egy sárkányrepülő Kalocsátol repült a Mohács alatti Udvar nevű faluba, és mivel nemtetszet neki a helyi leszállóhely tovább repült még két kilómétert és csórikámnak sikerült Horvátországban, egy szerbek által telepített akna mezőre leszállni.

 

Sikloernyo. A hatart 50 meterrel repulte at, gondolom nem igazan tudta, hogy merre van. Azert nem szeretnek egy aknamezon landolni.

Előzmény: Törölt nick (16860)
fscent Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16861
Szerintem Zsuzsa arra gondolt, hogy ha a repülési terven úgy szerepletek, mint kötelék (egy terven a 8 gép) akkor jog szerint ez kötelék, és a vezérnek felelőssége van akár tud erről, akár nem......
Előzmény: Törölt nick (16853)
rali Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16857
Nagyon szomorú helyzetkép ez.
Előzmény: Törölt nick (16853)
robicsek Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16856
1. no, a sajtoérdeklődés meg fog nőni még jobban, minthogy az irja az ujság, Fa Nándor vezette az egyik gépet Horvátországban. (ugy tűnik azt aminek rendben voltak a papirjai)

2. ugyancsak azt irja a másik ujság az mti/AP-re hivatkozva, hogy a helios airways gépei a földön maradnak egyelőre, ugy döntött a cég.
elemes Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16851
Nem volt mindenki halott, mai hír, hogy az eddig megvizsgált holttestek közül legalább hatan életben voltak a becsapódáskor (százalék nem volt).
Előzmény: Törölt nick (16838)
elemes Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16850
A hangrögzítő aligha, mert csak az utolsó félórát tárolja (folyamatosan felülírja a legrégebbi részeket)...

Ha (kezdetben) nyomásesés nem történt, "csak" az oxigénellátás szűnt meg, akkor viszont érthető az eszméletvesztés: az a fura helyzet, hogy ha befogod az orrodat, rövid időn belül erős légszomjat érzel, de ha szabadon lélegezhetsz a csökkenő oxigéntartalmú -- és növekvő CO2 tartalmú -- levegőből, nincs légszomj, csak fokozódó fárdatság, álmosságérzés.
Előzmény: bankii (16772)
Jazzman Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16849
Ezt alighanem látták volna a felküldött felderítők.
Előzmény: hal9000 (16840)
heliosair Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16848
Egyebkent mond nektek valamit az a nev hogy Excel Airways??? szoval a mostani tulajok alapitottak azt a ceget! Szoval azert van penz mogottunk es raadasul a legnagyobb ciprusi beutaztato! es a mai meetingunkon megmondtak hogy a gepek meg par utassal is repulni fognak!

Na jo ejt!Tovabbi jo talagatast!
IL-96 Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16847
Pedig elég valószinű hogy holdingolt a gép, máskülönben mi csinálhatott volna annyi ideig? Az üzemanyag meg szépen elfogyott.
Előzmény: Törölt nick (16846)
IL-96 Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16845
Jó akkor május 14
Előzmény: heliosair (16843)
IL-96 Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16844
Mert egy holdingolt vhol. FMC be volt programozva azért. Vagy missed app után állt holdingba vagy még előtte.
Előzmény: Törölt nick (16838)
heliosair Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16843
Ha jol tudom szombatonkent akkoriban a 300as jart szombat delelott de lehet hogy extra jarat volt! mert suli zaraskor es kezdeskor van heti 1-2 extra jarat!
Előzmény: IL-96 (16842)
IL-96 Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16842
pl jun 11-én is.
Előzmény: heliosair (16841)
heliosair Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16841
Mikor is?
Előzmény: IL-96 (16837)
hal9000 Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16840
Nem lehet, hogy mondjuk kidurrant az egyik szélvédő? Ha az FO-t elkapja egy 800km/h-val száguldó -50 fokos levegő, mindez úgy, hogy egy robbanásszerű dehermetizáció váltja ki, az bizony nem kezd ugrálni az oxigénmaszkért. De ez csak 1 5let.
IL-96 Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16837
oké, ez rendben is van, ha nincs késés illetve nem borul az egész, mert 5B-DBY épp LTN-ba egy 738 at pótol.
Előzmény: heliosair (16835)
Sp1 Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16836
Az ehhez hasonló balesetek, valamint terrorakciók, stb. megelôzésére a kereskedelmi repülés szakembereinek el kellene gondolkozniuk azon, hogy a gépekbe egyfajta távirányító rendszert építsenek be, ami a biztonságos földetérést tenné lehetôvé akkor, ha a hajózó személyzet valamilyen okból válságos helyzetben van... Ez a szisztéma a fedélzeten elhelyezett telemetrikus adó-vevôbôl és beavatkozó rendszerbôl állna; a földön, esetleg egy másik speciálisan átalakított gépen telepített szimulátort az illetô géptipusban jól felkészített pilóta team kezelné. A rendszer enkriptált jeleket sugározna és venne, hogy ne lehessen visszaélni azzal...
heliosair Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16835
Maris mondom!

pl a 737-300asnak volt heti egy alkalom amikor 12orat allt Larnacaban! es naponkent volt hetfo/kedd ejszaka 7ora, kedd/szerda ejszaka 6ora , szerda/csutortok 4ora, csutortok/pentek 12ora, pentek/szombat 4 es fel ora, szombat/vasarnap 4 ora, vasarnap/hetfo 6 es fel ora!!! es ez a nyari kemeny menetrend!
Előzmény: IL-96 (16830)
heliosair Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16834
hat elarult csak nem az igazsagot! Ti mindent elhisztek a medianak? kerdem en!??
Előzmény: IL-96 (16831)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!