Hááát, azért ez csak fél igazság. Azon a fl-en, ahol ez a gép kihermetizált, a legkisebb gond volt a fül nyomáskiegyenlíytése. Itt a fő szerepet az oxigénhiány jelentette. Figyelmefdbe ajánlom a BA kokpit ablak kihermetizálódási esetét, bár ott a coopilot vészsüllyedt. Ők megmenekültek.
Hát már kicsit OFF Kizárt dolognak tartom hogy kontrollt vesztett gépen valaki is eljusson a cockpitig. (Hollywood nem számít) Aki próbált már csak olyan gépen is közlekedni amin működött a pilóta de nem repült "szépen" az tudja. Egy pilóta nélküli masinán meg olyan erők dolgozhatnak ahol lehet hogy a karod nem bírod felemelni nem pedig mozogni, vagy felállni az ülésből. A rambózás nem a mai repülés asztala. Szerintem. ON
Hirtelen nyomásváltozásnál a középfület az orrüreggel összekötő fülkürtön keresztül kiegyenlítődik a nyomás a dobhártya két oldalán, tehát nem lesz nagy gond belőle. Ráadásul a dobhártya nagyon rugalmas is. érdemes persze egy nagy ásítással segíteni. Ha ez nem sikerül - pl. tele van az orrod, mert meg vagy fázva, vagy allergiás vagy - akkor átszakad. Ez nagyon fáj, de az esetek többségében komoly következménnyel nem jár. Mi itthon azon gondolkodtunk, hogy egy valamirevaló amerikai filmben a vadászpilóta már régen átmászott volna és lehozza azt a gépet. (Bár az utasok szempontjából érdektelen, a pontos okok kiderítése miatt jó lett volna egy ilyen hős.) Tudom, hogy ez nem reális. Mint ahogyan az sem, hogy valamiféle távvezérlési lehetőség legyen a robotpilótában, hogy kívülről lehessen esetleg lerakni a gépet. Persze, ha ilyen lenne, minden marha ezt csinálná. (Távirányítana) Megy eddig egyszer lett volna rá szükség. Mégis, az ember agyában ott cikázik egy csomó gondolat, megoldás a már megoldhatatlanra.
Szóval ha a repülő az ILS-en a final-on van és kint van a fékszárnya és kint van a kereke és lelassították és a fékautomatát bekapcsolták és a spoilert bearmolták és az autoland funkciót életre lehelték és ezek a rendszerek működnek és az oldalszél a megengedett határon belül van és ekkor ájul el mindkét pilóta, nos akkor a repülő tényleg leszáll magától és alapjáraton működő hajtóművekkel megáll. Az viszont majdnem biztos, hogy oldalra lemegy a pályáról, mivel a 737-es robotja hajlandó ugyan kilebegtetni, de a kigurulás szakaszát már nem tudja kormányolni, erre csak a CATIII-ra minősített gépek képesek mint pl. a 767-es, vagy az A330-as.
Azért a helyzet nem olyan durva, mint ahogy azt elsőre gondolná az ember ebből a kimutatásból, ugyanis nincs szétbontva a kisgép/utasszállító és a végzetes/apróság szintű esemény. Ha megnézed, a végzetes balesetek mind kisgépesek.
Érdemesebb ezt használni: http://www.ntsb.gov/ntsb/query.asp#query_start Például a 737-sel (összes típus) a 2000/1/1-től máig terjedő időszakban összesen 8 "fatal" eseményt jegyeztek fel. (Így azért már nem olyan durva)
Nagyon feldühít az egész. Már évek óta tehetetlenül követem az emberi mulasztásokkal tarkított hasonló repbaleseteket. Ilyenkor csak a hőskorra emlékszem, amikor a repülés mögött nem pénzzel jövő hatalom állt, hanem egy baromi nagy tisztelet övezett repülésszeretet. Mi pontosan tudtuk a szabályokat, és istenként tiszteltük a repülés minden szabályát. Sajnos egyre többet hallani a pénzes öntörvényű pilótákról, akik azt hiszik, semmilyen törvény nem áll felettük, hiszen a mai világban pénzen minden megvehető. (?) Az én oktatóm arra tanított, hogy alázattal tisztelj minden repszabályt és főleg a földetérést. Hát sajna ezt ma már kevesen értik.
de ha a pilóta beállit mindent, és utána lesz rosszul, akkor igen, nem? bár ezen dolgok beállitásához egyrészt gondolom már finalon kéne lenni, meg nem pár mp. (bocs ha hujeséget beszélek, a C150 velem is nehezen száll le, nemhogy magátol..:)
Hadd hűtsem le a kedélyeket! Mind az Airbus, mind a Boeing képes automatikusan leszállni _ha a leszállás előtt ezt az üzemmódot beállítják_
Vagyis a robot képes követni a leszállás útvonalát és képes automatikusan leszállni DE emberi beavatkozás nélkül nem hagyja el az utazómagasságot, nem csökkenti a sebességet, nem engedi ki a fékszárnyakat és a futóművet, nem állítja be az automatikus fékezést és nem helyezi a spoilereket előkészített (armed) helyzetbe hogy azok a földetérés után automatikusan kinyíljanak és nem működteti a sugárféket stb.
Úgyhogy mindazon elképzelés, hogy bármilyen típus leszálljon magától miután a pilóták cselekvésképtelenné váltak, hogy úgy mondjam légből kapott.
Az előbb végigolvastam az Index híreket a katasztrófával kapcsolatban. Engem tudjátok mi "zsibbasztott" le? Az, hogy azokat a szerelőket, akik nem voltak hajlandóak aláírni a repülésbiztonságát szavatoló szerelési lapokat, azokat fogták és kirúgták!! (Ráadásul mindig találtakolyan szerelőt, aki a nevét adta a szerelőlapon, hogy a gép felszálljon és nehogy veszteséges legyen a légitársaság.)És én ebben biztos vagyok, hogy valóban így működik a dolog.
Valóban statisztikailag a repülés a legbiztonságosabb közlekedési jármű. De ha egyszer ott történik valami.... Na, ez az, amire nem szabad goondolni, hiszen amikor kilépünk otthonról, akkor sem foglalkozunk ilyen gondolatokkal és nem is kell. Én Bízom a MALÉV-ben.
A helyzet valójában sokkal durvább, mint a híradókban. Itt az FAA baleseti statisztikája az USA elmúlt 10 napjáról. Ez két átlagos nyári hét! http://www.faa.gov/data_statistics/accident_incident/preliminary_data/
"A ZDF hétfő este bemutatta egy olyan utas sms-üzenetét, aki valószínűleg bejutott az pilótafülkébe. Az üzenetben az állt, hogy "a pilóta arca már teljesen elkékült...Mindannyian megfagyunk...Isten veled...""
"A görögországi Szalonikiben eközben őrizetbe vették azt a férfit, aki vasárnap azt állította: a szerencsétlenül járt gépen utazó rokonától olyan sms-üzenetet kapott, hogy a gépen rettenetes hideg van, az utasok megfagynak. ""Isten veled, unokatestvérem, mi itt megfagytunk" - szólt az állítólagos sms, amelyet Kosztasz Petridisz küldött a fedélzetről.
A görög hatóságok állítólag megállapították, hogy a férfi, a 32 éves Szotirisz Vutasz hazudott. Az is kiderült, hogy a lezuhant repülőgép utaslistáján nem szerepelt Petridisz nevű személy."
nyugi. 300 éve egy darab repülőbaleset se volt. 30 éve is kevesebbről hallottál - egyrészt nem volt enny repcsi, másrészt nem volt cnn meg internet se. Egyébként okosok megmondják de szvsz egy 737 is le tud szállni automatice, sőt.
"Rendőrségi házkutatás volt a ciprusi légitársaság irodáiban
Az akció célja annak megakadályozása, hogy a társaság alkalmazottai eltüntessék a Helios repülőgépeinek karbantartására vonatkozó adatokat. A házkutatásra az ügyészség adott utasítást.
Azért az olyan szintű automatizálás, hogy gombnyomásra a gép végigrepüli az útvonalat, az egyelőre túlzás. Abban a szituációban egy Airbus sem csinált volna mást, mint egy adott magasságon körözni kezd.
Te jó Isten mi van mostanában? Minden napra jut egy szerencsétlenség, nem telik el nap, hogy ne hallana repülőszerencsétlenségről hirt az ember. Ez valami rossz időszak kezdete, vagy mi? Én komolyan ha repülőt látok mostanában mindig rossz érzés önt el. Borzalmas, hogy a mai világban ilyen fejlett tecnikájú gépeknél még történhetnek balesetek! Ez annyira szomoru!:(
Egy naiv kérdésem lenne. Azt hallottam az Airbusról, hogy az teljesen automatikusan vezeti a gépet a felszállástól a leszállásig, tehát a pilóta csak felügyelőnek van ott, ha valami lenne a géppel be tudjon avatkozni, míg a Boeingnél csak a repülési folyamat egy bizonyos része automatizált. Ez azt jelentené, hogy mondjuk ha a Heliosnak Airbusa lett volna a Boeing helyett, akkor a gép automatikusan leszállt volna és ez a baleset be sem következik? Elnézést ha butaságot beszélek, de nem értek a repüláshez, csak érdeklődöm.
Nem tudom, nekem lassú a netem, nem tudom megnézni. Azt mtv.hu-n egyébként van egy letölthető anyag a témában, de szerintem az még nem ez. Később gondolom felteszik ezt is.
Statisztikának nem rossz, de ez ugye semmit nem mond arról, hogy kik, hol és hogyan üzemeltették a repülőgépeket....
Például ha huszadszorra sem sikerül kijavítani egy hibát a repülőgépen akkor az azért gyanús, függetlenül attól, hogy a típus maga biztonságos-e vagy sem.....