Hat nem felunk egyebkent en a cabin crew dep. be tartozom tehat nem elol vagyok de nincs zabszem...jobban felek egy autoban elozeskor mint egy repulogep fedelzeten meg a tortentek utan is! Szoval mindannyian inkabb gyaszoljuk a kollegainkat mint felunk repulni! Es inkabb az hogy hogyan tudunk mosolyogni az utasokra! ez ami nehez nem hogy felnenk a repulestol! Olvastad barmikor is a www.polebisz.hu oldalat? Hany magyar akar malev akar mas legitarsasag gepe szenved kisebb nagyobb problemakat! ok szernecsesebbek voltak eddig...most tul sok minden jott egyszerre ossze es nem voltunk szerencsesek(vagyis voltak)...
Ez is elárul vmit: German radio news said that Helios flight personnel refused to work on the Helios fleet. Several flight's are delayed caused by that.
A menetrend is elég érdekes. A flottához képest nagyon kiterjedt a vonalhálózat, ráadásul a repülések nagy része angliába történik. Ilyen feszes menetrend mellett ekkora flottát hogy lehet karbantartani? A 5BDBY pl hány órát töltöt levegőben az elmult 3-4 hónapban vajon? A kisebb hibákat mikor van idő kijavítani? Azt hpogy a levegőben mi történt azt majd megálapítják az illetékesek, de láttunk mi már meggyfán pókot (ld Flash B733).
Az utasoknak a Lotus Air gépe láttán nem fog felrémleni a hétvégi TV Híradó. Valószinűleg a Lotus Air-ről sem hallotak még és azt se tudják hogy az ő múltjuk sem éppen tiszta.
Én nem akarlak megbántani téged, nagyon sajnálom, ami történt, de igazat adok annak, aki azt mondja, hogy itt valami nagyon sántít és a Helios ezzel elindult a lejtőn!
Hát, őszintén szólva nem tudom, mi járhat ilyenkor az utasok fejében. Nem akarok morbid lenni, de lelki szemeim előtt lepereg a dialógus, amint 2 rég nem látott barát találkozik Londonban: - Hello John, micsoda meglepetés, ezer éve nem láttalak! Hogy ityeg? - Köszönöm. Képzeld, öregem, épp most indulok Ciprusra nyaralni. - Repülővel vagy hajóval? - Repülővel, a Helios-szal. Tudod, amelyiknek tegnap leesett az egyik gépe. - Ááá, már emlékszem. Ez az, ahol az utasok és a személyzet vagy megfagyott, vagy megfulladt, mielőtt lezuhant volna? Benne volt az összes híradóban és újságban. - Igen, ez az. De ne haragudj, nekem most már mennem is kell, nehogy lekéssem a gépem, nagyon örültem a találkozásnak! Remélem, még találkozunk!
Hm. Nekem ez nem nagyon valószínű. Én racionális embernek tartom magam, aki tudja, hogy ugyanabba a harctéri bombatölcsérbe a legritkább esetben esik bomba kétszer egymás után, meg hogy a repülés statisztikailag milyen biztonságos stb., de azért az hiszem, visszaváltanám a helios-os jegyemet. Annyi más légitársaság van, amelyiknek tegnap nem zuhant le repülőgépe! Meg hát nem is igazán tudni, mitől is zuhant le konkrétan. Addig meg hogy lenne kizárható, hogy ugyanazon légitársaság egy másik gépén nem állhat elő ugyanaz a probléma - mondjuk egy helytelen, de széles körben alkalmazott karbantartási gyakorlat miatt? Vessetek meg, köpjetek le, cimkézzetek babonás-paranoidnak, de nem tudom elképzelni azt a helyzetet, hogy odaállok egy olyan cég check-in pultjához, amelyik tegnap volt szalagcím a világ minden médiájában.
Amúgy heliosair, tényleg komolyan kérdem, nektek nincs ott a zabszem felszálláskor? (Úgy értem, a történtek miatt most egy kicsit jobban.) Végtére is, ha jól tudom, ti sem tudjátok, mi okozta a gebaszt, nem igaz? És nyilván azon kollégáitok (R.I.P.) is teljes bizalommal indultak neki az aznapi rutinfordának, akikről nyilván tudjátok, hogy hozzátok hasonló volt a képzettségük, rutinjuk, tudásuk, azaz nagyon valószínű, hogy akár Veled is megeshetett volna ugyanez, ha történetesen Te ülsz aznap a bal egyben (jobb egyben). Nem futkos a hideg a hátadon ettől a gondolattól, mikor indítod az egyes hajtóművet? Szóval hogy tudjátok ezt feldolgozni lelkileg? Hogy tudjátok azt mondani magatoknak, hogy igaz ugyan, hogy a cimboráim tegnap odavesztek, senki nem tudja, mi okozta a tragédiát, de mi azért megyünk tovább, csináljuk, mert velünk ez nyilván nem fog megtörténni? Nem okoz ez kognitív disszonanciát?
• All Helios Airways flights are operating as scheduled. • A further press release relating to the crash is expected at 17:00 Cyprus time. • Nicosia, Sunday, 14th August 2005, 21:00 • Nicosia, Sunday, 14th August 2005, 15:30
PRESS STATEMENT HELIOS AIRWAYS
A Terrible Tragedy
Helios Airways Chairman, Mr Andreas Drakou said today that the accident to flight ZU522 was a terrible tragedy and that the company is providing immediate financial and other assistance to the families of all those affected by the appalling event.
‘Yesterday was a tragic day for all of us’ he said, ‘In an effort to alleviate, as much as possible, the pain and anguish of the families, Helios Airways, in co-operation with the Government, activated its emergency procedure and immediately arranged to set up a meeting centre for the families of the passengers at a Larnaca Hotel.’
He said that the Cyprus Government, in order to assist the whole process, relocated to the airport for this task. Managers and staff of Helios Airways were despatched to the airport to assist and give support to the families of the passengers and crew.
The company extended its apologies and deepest regrets to the families of the passengers and crew for the delay in announcing the names on the passenger list. The company had followed the International procedure and regulations established by the Cyprus Department of Civil Aviation.
Services Should Not Be Affected
Helios Airways confirmed today that its Scheduled services will continue to fly as programmed, despite the terrible tragedy that occurred yesterday.
Helios Airways is owned by the Cyprus based travel company Libra Holidays Group (LHG). LHG also owns the leading hotel chain DH Cyprotels, and the UK based tour operator Libra Holidays.
A spokesman for the group’s UK tour operation, Libra Holidays, which has about 3% of its flying with Helios, said today that it also did not expect any significant changes to customers holiday plans.
Approved Maintenance Programme
Mr Drakou said that the aircraft in question was a Boeing 737-300 manufactured in 1999 and entered the Helios fleet in April 2004. Prior to its departure the aircraft was duly inspected in line with standard procedures.
Helios Airways is co-operating fully with the technical investigation and has provided a technical team to assist the Greek Authorities. The investigating body will release any information regarding the cause of the accident.
NOTES TO EDITORS
1. The airline will provide immediate financial assistance to families affected by the tragedy in line with the Montreal Convention and EC Regulations, Helios Airways will provide and initial payment of approximately 19,000 euros per passenger to help families with their immediate needs pending future compensation.
2. The company had followed the International procedure and regulations established by the Cyprus Department of Civil Aviation on passenger information. The personal data of passengers and crew was handed over to the authorities in due time. The lists contain the same exact data which is held by the airlines all over the world as per International regulations.
3. The aircraft was a Boeing 737-300 manufactured in 1999, was previously operated by Deutsche BA and entered the Helios fleet in April 2004. The aircraft followed the approved maintenance programme laid out by the Manufacturer and the Civil Aviation Department which is in line with JAR-OPS (European Joint Airworthiness Regulations) standards.
Ha azt ott 34000 lábon megküldik valami erősen detonáló harceszközzel, akkor nem egy (1) falu határba zuhant volna, hanem a fél félsziget a roncsokkal lenne tele.
>>>Van meg sok kerdes,de szerintem a Helios Airnek kaput. <<<
Ezt mibol gondolod? Mai jarataink majdnem telthazzal repultek... csak ugy mint tegnap este akkor volt jarat amin egyetlen ures hely sem volt! Se oda se vissza! Akkor miert kaput?
"arra meg végképp nem akarok gondolni,hogy tanulóvezetővel manővereztünk lefele" FYI: minden pilóta tanulóvezető. Élete (de legalábbis pályafutása) végéig. Semmi garancia nincs rá, hogy a repült órák magas száma megakadályozza a szerencsétlenséget. Csak 1 példa: a világtörténelem eddigi legnagyobb légiszerencsétlenségét (ami ráadásul a földön történt!) javarészt a KLM oktatókapitánya okozta. Amúgy kezdj barátkozni a gondolattal, hogy az esetek nagy részében a "tanulóvezető" (FO) visz le. Már csak azért is, mert csak így tanulja meg. Igaz, mire idáig eljut, azért ő sem teljesen kezdő, van a háta mögött jópárszáz repült óra + szimulátor.
Tévedés, a pilóta nélküli felderítő és/vagy csapásmérő gépek nem autómatikusan szállna le, fel. Távirányítással működnek. Két pacák ül egy konténerben, az egyik a gépet vezeti, a másik a felderítőrendszert és az esetleges fegyvereket kezeli. Annyit tud elméletben a technika, ha megszakad a kapcsolat a vezérlőegység és a gép között, hogy magától hazajön a legrövidebb úton és leszáll. Na ez éles helyzetben eddig egyszer sem jött össze, csak teszteken.
Ne már, nincs a fedélzeten szén-monoxid indikátor? Hiszen majd' mindegyik kisgépen van (igaz, ott a kipufogógázok miatt, ami a nagygépen nem annyira jellemző...)
Alapvetően érdekelt benne... :o) Egyébként nagyon durva biztonsági szabályokat alkalmaznak. Légmentesen szeparálható laborokon belül hermetikus munkaállomások, légmentesen szeparálható épületrészek, semlegesítőanyagok minden méteren, speciálisan kiképzett tűzoltók stb. No meg azért akárki nem is dolgozhat ezekkel a vackokkal. (Remélem...)
En arra gyanakszom hogy elobb eszmeletet vesztette mint fel tudta vanni! Hanyszor hallottunk mar szenmonoxid mergezesrol ugy hogy eszre sem vesszuk! Csunya egy anyag! Es eltavozhat ez a legkondibol ha joltudom!
vagy azé vette le, mert rájött, hogy nem jön belőle semmi.
a másik kérdésed érdekes, ujabban csomó security check nem enged fel nyitott palackot se. Pedig semennyi ideig se tart egy ásványvizes palackot ugy visszazárni, hogy gyárinak tűnjön, de benne nem víz van...
Mert mondjuk ha Athenon vagy valami nagy repteren mentel keresztul akkor nyilatkozz! Koszi nincs nagyobb kaosz mint Budapesten!Vagy barhol mashol! Valtoznak itt is az idok!