Azt kifelejtetted, hogy a végén, amikor a boldog utasok szállnak ki a gépből, mindnek tökéletes a sminkje és a frizurája (inkluzíve a stuvik), mind boldogan mosolyog és ölelkez, a békamber-stuvi páros pedig kéz-a-kézben baßni indul a közeli szállodába. Vége főcím, stáblista scroll.
Uraim, ha a ILS cat III tipusú gépek a kilebegtetés utáni pályakorrekcióra alkalmasak, miért nem lehet(ne) megoldani ilyen esetekre a gép távvezérléssel történő leszállítását (technikaiklag nem lehetelen ugye?) ? Vagy megoldás az hogy ATPL-lel rendelkezzen valaki a stuvik közül, hozza le Ő a gépet, ha a pilcsik nem tudják (rosszullét, dekompressziós sokk miatt).
"2./ Egy sárkányrepülő Kalocsátol repült a Mohács alatti Udvar nevű faluba, és mivel nemtetszet neki a helyi leszállóhely tovább repült még két kilómétert és csórikámnak sikerült Horvátországban, egy szerbek által telepített akna mezőre leszállni."
Nem siklóernyő volt?! - nem lényeges, de ma már ez sem mindegy...
2./ Egy sárkányrepülő Kalocsátol repült a Mohács alatti Udvar nevű faluba, és mivel nemtetszet neki a helyi leszállóhely tovább repült még két kilómétert és csórikámnak sikerült Horvátországban, egy szerbek által telepített akna mezőre leszállni.
Sikloernyo. A hatart 50 meterrel repulte at, gondolom nem igazan tudta, hogy merre van. Azert nem szeretnek egy aknamezon landolni.
Szerintem Zsuzsa arra gondolt, hogy ha a repülési terven úgy szerepletek, mint kötelék (egy terven a 8 gép) akkor jog szerint ez kötelék, és a vezérnek felelőssége van akár tud erről, akár nem......
1. no, a sajtoérdeklődés meg fog nőni még jobban, minthogy az irja az ujság, Fa Nándor vezette az egyik gépet Horvátországban. (ugy tűnik azt aminek rendben voltak a papirjai)
2. ugyancsak azt irja a másik ujság az mti/AP-re hivatkozva, hogy a helios airways gépei a földön maradnak egyelőre, ugy döntött a cég.
A hangrögzítő aligha, mert csak az utolsó félórát tárolja (folyamatosan felülírja a legrégebbi részeket)...
Ha (kezdetben) nyomásesés nem történt, "csak" az oxigénellátás szűnt meg, akkor viszont érthető az eszméletvesztés: az a fura helyzet, hogy ha befogod az orrodat, rövid időn belül erős légszomjat érzel, de ha szabadon lélegezhetsz a csökkenő oxigéntartalmú -- és növekvő CO2 tartalmú -- levegőből, nincs légszomj, csak fokozódó fárdatság, álmosságérzés.
Egyebkent mond nektek valamit az a nev hogy Excel Airways??? szoval a mostani tulajok alapitottak azt a ceget! Szoval azert van penz mogottunk es raadasul a legnagyobb ciprusi beutaztato! es a mai meetingunkon megmondtak hogy a gepek meg par utassal is repulni fognak!
Ha jol tudom szombatonkent akkoriban a 300as jart szombat delelott de lehet hogy extra jarat volt! mert suli zaraskor es kezdeskor van heti 1-2 extra jarat!
Nem lehet, hogy mondjuk kidurrant az egyik szélvédő? Ha az FO-t elkapja egy 800km/h-val száguldó -50 fokos levegő, mindez úgy, hogy egy robbanásszerű dehermetizáció váltja ki, az bizony nem kezd ugrálni az oxigénmaszkért. De ez csak 1 5let.
Az ehhez hasonló balesetek, valamint terrorakciók, stb. megelôzésére a kereskedelmi repülés szakembereinek el kellene gondolkozniuk azon, hogy a gépekbe egyfajta távirányító rendszert építsenek be, ami a biztonságos földetérést tenné lehetôvé akkor, ha a hajózó személyzet valamilyen okból válságos helyzetben van... Ez a szisztéma a fedélzeten elhelyezett telemetrikus adó-vevôbôl és beavatkozó rendszerbôl állna; a földön, esetleg egy másik speciálisan átalakított gépen telepített szimulátort az illetô géptipusban jól felkészített pilóta team kezelné. A rendszer enkriptált jeleket sugározna és venne, hogy ne lehessen visszaélni azzal...
pl a 737-300asnak volt heti egy alkalom amikor 12orat allt Larnacaban! es naponkent volt hetfo/kedd ejszaka 7ora, kedd/szerda ejszaka 6ora , szerda/csutortok 4ora, csutortok/pentek 12ora, pentek/szombat 4 es fel ora, szombat/vasarnap 4 ora, vasarnap/hetfo 6 es fel ora!!! es ez a nyari kemeny menetrend!
Hat nem felunk egyebkent en a cabin crew dep. be tartozom tehat nem elol vagyok de nincs zabszem...jobban felek egy autoban elozeskor mint egy repulogep fedelzeten meg a tortentek utan is! Szoval mindannyian inkabb gyaszoljuk a kollegainkat mint felunk repulni! Es inkabb az hogy hogyan tudunk mosolyogni az utasokra! ez ami nehez nem hogy felnenk a repulestol! Olvastad barmikor is a www.polebisz.hu oldalat? Hany magyar akar malev akar mas legitarsasag gepe szenved kisebb nagyobb problemakat! ok szernecsesebbek voltak eddig...most tul sok minden jott egyszerre ossze es nem voltunk szerencsesek(vagyis voltak)...
Ez is elárul vmit: German radio news said that Helios flight personnel refused to work on the Helios fleet. Several flight's are delayed caused by that.
A menetrend is elég érdekes. A flottához képest nagyon kiterjedt a vonalhálózat, ráadásul a repülések nagy része angliába történik. Ilyen feszes menetrend mellett ekkora flottát hogy lehet karbantartani? A 5BDBY pl hány órát töltöt levegőben az elmult 3-4 hónapban vajon? A kisebb hibákat mikor van idő kijavítani? Azt hpogy a levegőben mi történt azt majd megálapítják az illetékesek, de láttunk mi már meggyfán pókot (ld Flash B733).
Az utasoknak a Lotus Air gépe láttán nem fog felrémleni a hétvégi TV Híradó. Valószinűleg a Lotus Air-ről sem hallotak még és azt se tudják hogy az ő múltjuk sem éppen tiszta.