Ebben az esteben SZVSZ pont túlságosan csak a formát nézted. Nem mindent lehet szépen mondani, és vannak dolgok, amik nem szépen mondva is fontosak. Ilyenkor a külalak kapcsán kötözködni egyrészt szőrszálhasogatás, másrészt felületesség. Arról nem is szólva, hogy az ilyen mellék-thread-ek elnyomhatják a fő téma fontosságát :)
Tehát véletlenül sem azok a hibásak, akiknek a jogosítványa tíz kilométeres nappali VFR-re szól kizárólag szólóban, aztán egymást hergelve éjszaka, kötelékben belerepülnek a zivatarba, mert ugyan mi baj lehet abból?
Ismerem az ilyen állatokat, akik azt hiszik, hogy az újsághírek mindig másokról szólnak, őrájuk sem a polgári, sem a fizikai törvények nem vonatkoznak. Francis Ciaran Tobin úr (hazánkban dolgozó ír bankár) például 2000-ben úgy gondolta, hogy Leányfalun a kétsávos úton lehet vasárnap délután 150-nel hajtani a hússzal araszoló csúcsforgalomban. Ő "csak" az öcsém négyéves kisfiát és másfél éves kislányát gázolta halálra, amikor a megállóba beálló buszt jobbról, a járdán előzte meg. Neki a Volvoban szerencsére nem esett baja. Tényleg jó ez az új repülős hobbi, ők legalább kirostálják magukat az emberiség génkészletéből, mindannyiunk hasznára. Előbb-utóbb csak azok maradnak, akik elfogadják, hogy a fizikát nem lehet megvenni.
má bocsánat, de én minden hozzászolásban igyekszem magát a hozzászolást (tartalmat és formát is) nézni, és a véleményem róla tök fuggetlen attol, hogy a nick mögött lévő ember egyébként kicsoda IRL. amit igen könnyen megtehetek, hiszen általában , ritka kivétellel, fogalmam sincs róla, minthogy most sincs, és a véleményalkotáshoz nem is kell.
Szerintetek mit takar az, hogy a megmaradt hat gépből ötnek nem voltak rendben a papírjai? Milyen papirok nem voltak ott? Ha ez igaz, miből állt a rep. előtti felkészülés? (Remélem ez nem katonás maradvány kategória időközben.)
Hm, szerintem itt kellene abbahagyni ez a "de csakazértis nekem van igazam" vagdalkozást, hogy mindig visszaszólsz valamivel, a lényeget nem érintve. Sokkal vérre menőbb dolgokról van itt szó, mint a helyesírás, vagy az, hogy téged zavar-e, hogy félkövér betűvel írta-e. A tartalmat tessék nézni, ne a formát! Ugyanúgy, mint a taxxx által említett briefing kapcsán.
Szórakoztató dolog a repülés, de nem szórakozás. Ugyanígy irtózatosan mérges lennék, ha az ország egyik legtapasztaltabb pilótájának a véleményében MÉG ITT IS csak az írásképet és a hangnemet néznénk. Már csak azért is, mert helyesen írni bárki megtanulhat, de jó repülőember, jó oktató, tapasztalt mesterember viszont nem mindenkiből lesz.
nem róla van szo, hanem mondjuk pár olyan dolog betartásáról, ami a regisztráciokor kiküldött emailben mindenki számára ismert kell legyen, a muszáj meg a vastagbetű meg a nagybetű pl ilyen.
De az tényleg érdekesebb, hogy miért irja az ujság az AP-re hivatkozva hogy a Helios a földön marad, mikor heliosair meg nyilván jobban tudja, ha nem ugy van.
Nincs ebben semmi komikus. Matematikailag szinte teljesen elhanyagolható azon balesetek száma, amelyek fél órát meghaladó időtartamú eseményt jelentenének. Valószínűnek tartom, hogy a visszaélések elkerülkése érdekében nem tárolják olyan mennyiségben és időtartamban a beszédet, mint a repülési adatokat. Az irányítással való kommunikáció egyébként is rögzítve van. A hirtelen eseményeknél esetleg nem is tud beszélni a pilóta. Hogy a rádióba, vagy a beszédrögzítőbe nem tud, az már ismét mindegy sajnos.... Emellett a beszéd csak egyetlen információ. A repülési adatrögzítő a kormánymozdulatoktól a csapágyrezgésig a mai modern gépeken mindent tárol. Több gépen egyébként a kamera is megjelent fizikailag, bár cockpit kameráról nem tudok még, de lehet, hogy az is van. A kamerák inkább a gép külső részeit hivatottak mutatni, és nem tudom, hogy az adatrögzítőre is dolgoznak-e már. Valószínűnek tartom, hogy ebben az irányban lesz fejlődés, amint a mozgás nélküli videórögzítés tömegesen elterjed, mint az mp3 lejátszók. Ez a legbiztonságosabb rögzítési mód és egyben könnyn törölhető is, ha már nincs rá szükség.
ez is komikus 2005-ben, hogy a hangrögzítő nem tárolja a beszélgetést egészen a felszállási engedélytől. talán hasznos volna az is, ha lenne minden repülőn néhány kamera is.
Egy ponton helyreigazítok: a média nem feltétlenül fizet érte, ha mi ideírunk ilyen sületlenségeket, legfeljebb leírják, hogy "egyes vélemények szerint lehetséges", "egyes források szerint nem elképzelhetetlen" ...stb.
Ugye ismerünk ilyen orgánumokat akár még szoros AOPA kapcsolattal is.... ?
Valami hiba csúszott a mátrixba, szerintem ezt nem nekem akartad címezni, lévén hogy nem én írtam a filmes szcenáriót. De tény, hogy jó volt a forgatókönyved, szerintem jelentkezz valamelyik nagy hollywoodi filmgyártónál, tutira megveszik! :o)
Tegnap akartam írni, de gondoltam, nagyon belegázolok a repülők lelkivilágába. De ezt olvasva mégis csak leírom - hangsúlyozva, hogy a repülőket nagyon tisztelem, nem úgy a barbárokat. A horvátországi esetet hallva arra gondoltam, hogy milyen jót tenne a világnak a "repülőgépet minden újgazdagnak" program. Menjenek, vigyék a családot is. Volt egy kőgazdag főnököm, akiben azért némi emberség is megmaradt, akkoriból, mikor még csóró volt. És egyszer reggel igen levert volt, mint kiderül éjjel egy nagy cimborája elhunyt, autóbalesetben, huszonmilás autójában. Mondtam neki, hogy bizony, a fizika már csak ilyen. Ha a tapadási súrlódás 0.78, akkor az annyi a szegénynek és a gazdagnak is. Még ha kerületi főkapitányt meg is tudod venni, annyi pénzed sosem lesz, hogy a 0.78-ból 0.79-et csináljál. A kisrepülőgépek világába most ért el az a mocsok, ami a közutakon már évtizede tapasztalható. Ma már nem a nagy fekete terepjáró a trendi, hanem a repülőgép. Szerintem sokkal jobb, mert a nagy fekete terepjáróval átcsúszik a baloldalra, három ártatlan meghal, ő meg folytathatja tovább az ámokfutását - de a repülővel jobb a helyzet. A helyzet amúgy egyre jobb lesz, mint ahogy jogosítványt már meg sem kell venni, hiszen ha anélkül vezet, sem gond, pénzzel el lehet intézni, a kisrepülőgépre szóló papírt is meg lehet venni. Persze vannak százan, akik azt mondják, hogy náluk soha, náluk rendes oktatás, vizsga - de hát elég egy bélyegzős ember, aki kiállítja.
Egyem a sziveteket ! (taxx meg Kedves Zsuzsika ! (egyébként ölellek!)
Igazad van taxxx, amit leirtál a Zsuzsának válaszként!
Tulajdonképpen Te nagyon helyesen leirtad számára azt, hogy ott valóban nem "kötelékrepülés" lett végrehajtva !
(MERT AZ EGÉSZEN MÁS,ÉS HA A VÉRREL IRT SZABÁLYOK SZERINT HAJTJÁK VÉGRE, AKKOR LEHET, HOGY MÉG MOST IS ÉLNÉNEK!!!!)
Nem kivánnék a tökéletes kivizsgálás előtt bárki és bárkik előtt pálcát törni, hiszen nem tisztem, nem tisztünk !
DE !
AMI MANAPSÁG ÚGY ÁLTALÁBAN ELTERJEDT A "JAMBORI" TIPUSÚ REPÜLÉSEK SZERVEZÉSE KÖRÜL NÉHA FELHÁBORITÓ !
Természetesen demokrácia van, mindenki úgy pusztul el, ahogy szeretne, szive joga (?)
De engedtessék meg!!!!! Talán többen lennénk azok, akiket MÉG MEGTANITOTTAK ANNÓ REPÜLNI (IS!) ÉS TALÁN KONYITUNK MÉG EGY KISSÉ AHHOZ A FOGALMAKHOZ AMIKET ÚGY HIVNAK A MI SZAKMÁNKBAN, HOGY BÖLCSESSÉG, ALÁZAT,FEGYELEM ÉS MÉG NÉHA AZT IS KI TUDJUK MONDANI, HOGY LÁTJÁTOK SRÁCOK!
EZ AZ A NAP, AMIKOR NEM SZABAD (ÉS NEM MUSZÁLY!!) REPÜLNI !
Nyilván, most kialakulhatott egy kép Európában a MAGYAR KISGÉPES PILÓTÁKRÓL az utóbbi események kapcsán.
ITTEN PRÓBÁLNÁM KÖZÖLNI NEKIK!
MI NEM ILYENEK VAGYUNK !
A NAGY "KOTYVASZOKAT" NEM MI MŰVELJÜK, AZOK SAJNOS VALAHOGY "MÁSOK"
KI TEHET ERRŐL? (Csendesen megjegyezném, sajnos MI is !)
Sorry a populista szövegemért (mert lesz aki annak fogja minősiteni)
Mindenkinek szive joga, meg Nekem is az, hogy mit és milyen stilusban irom!
DE MÉG ÉN ÉLEK, ÉS ÚGY TŰNIK, HOGY TALÁN ÉLVE IS FOGOK MARADNI,
MERT ÁGYBAN, PÁRNÁK KÖZT FOGOK MEGDÖGLENI, VAGY KIMÚLNI HIRTELEN
EGY CSODÁLATOS NŐN, EGY HATALMAS SZERETKEZÉS KÖZBEN!
Szinte biztos voltam, hogy elindul az összeesküvés elméletek gyártása. A lelövés több szempontból nem jó megoldás. Egyrészt messziről látni, esetleg levideózható, másrészt a roncsokból kiderül, méghozzá sokkal könnyebben, mint egy mélytengerbe lőtt gépnél. Harmadszor rádiózási problémákat is felvet. Negyedszer a gyár szakértői az elsők közt fognak rájönni, bár ezt újabb összeesküvéselmélettel ki lehet nullázni, főként azzal a hozzáállással, ahogyan a volt cégedről beszélsz (ez mondjuk a Te dolgod, én nem tenném...).
Hat majd meglatjuk! Mert most a talalgatasok miatt a legitarsasagra masztak ra! Hany Malev gep indul el es fordul vissza problema miatt! www.polebisz.hu tanulmanyozzatok! Raadasul azert az a furcsa hogyha tenyleg az volt amit mondtak a ket ember a cockpitban miert birta joval tovabb?
Ez nem teljesen van így: a CO2 szintre izgulnak bizonyos receptorok, tehát a dolog csak úgy működik, hogy az oxigénszint csökken ugyan, de a CO2 szintje nem nő. Van efféle kísérlet, hogy lufiba-ból lélegzik az ember: normál esetben egy idő után letépi a szájáról; azonban ha a CO2-t elnyeli valami, simán ájulásig csinálja.
"Lehet, hogy a Helios megússza, de egy baleset ennél nagyobb cégeket is tönkretett már...."
Igy igaz, gondoljatok csak pl a Pan Am-re, a TWA-ra vagy a Swissair-re - még akkor is, ha ezen cégek eltűnésében a katasztrófák csak az egyik tényezőt jelentették. Szerintem egyébként az itt megszólalók többsége drukkol Heliosair topictárs személyes jövőjének kedvező alakulásáért, és nem a vészmadárság, hanem az aggodalom beszél belőlük. legalábbis remélem. Én kifejezetten szorítok neki, és együttérzek vele, voltam már hasonló helyzetben, nagyon megértem őt.
Ugyanakkor ez is mélységesen igaz:
"Továbbra is fenntartom, hogy ha ma, egy ilyen kategóriájú repülőgép katasztrófát szenved, annak nagyon mély gyökerei vannak a cégen belül......."
Éppen ezért fontos szakmának és közvéleménynek egyaránt, hogy mielőbb kiderüljön: mi is történt valójában. Ez vethet véget a bizonytalanságnak, a sokszor szenzáció-hajhász, esetenként kegyelet-sértő találgatásoknak, és a megfelelő tanúlságok levonásával ez segítheti elő legjobban az eset megismétlődésének elkerülését. Na és persze - ha vannak - a felelősök megbüntetését.
Robicsek angolul tudsz? www.flyhelios.com latogasd meg az oldalt es olvass az osszes jaratunk ha kis kesessel is de repulnek... en is repulok holnap Budapestre!