Sziasztok csak egy gyors kérdés 307sw 2002 2.0 hdi segitene valaki milyen szervó olaj kell bele ?? Leengedtük vegyes piros/zöld lötyi jött le . Nem találom sehol milyen a gyári adat köszi előre is
Nem is a legolcsóbbak közé tartozik, ezért mertem ilyet rendelni, csak azt nem tudtam, hogy 2 átmérő létezik. A légszűrőnél tudom, hogy más kell az automatásba, de hogy az üzemanyagszűrőt miért variálták meg!?
Köszönöm. Amúgy ez is prémium! Ez a márkája, hogy JC Premium. :) De amúgy a Kovácsék listája szerint ez is négycsillagos minőségű, mint a nevesebbek. Ami ötcsillagos, az jóval drágább (BOSCH, MANN). Purflux is volt benne, ha jól tévedek, de most nézem, hogy kétféle átmérővel vannak ugyanehhez a típushoz. Van 15, és 17mm belső átmérővel RHR motorhoz, de van amihez nincs is odaírva ez a méret. Akkor tényleg jobb lesz, ha rendelek másikat. Legközelebb már tudni fogom.
Ilyen gázolajszűrőt vettem Kovácséknál (már megbántam). Az normális, hogy nem szorul bele a ház tetejébe? Majdnem egy mm. átmérő különbség van. Adták hozzá azt a pár műanyag izét, ami a képen van, azt a kupakoz húztam rá, és vágtam méretre, így már beleszorult a lyukba, de nem vagyok benne biztos, hogy arra való. Látott már valaki ilyet?
Pedig sajnos az aljzatot nem tartja semmilyen csavar, csak a box peremébe 'kapaszkodik', így két lehetőséged marad. Vagy kitéped a helyéről, vagy kiszeded a boxot és hátulról kiakasztod. Én sokszor szedtem már ki az egész középső részt vezetékelés miatt, így nekem csak 5 perc. Elsőre biztos kicsit több lesz, de nem nagy dolog. Kipattintod a rádió alatti dobozkát (ha CD tár van, akkor bocs). Elől a hamutartó széle alatt van két csavar, ha azokat kicsavartad, akkor lejön a klímavezérlő körüli keret. Az alatt van kettő, hátul a 'kacat tartó' gumi alja alatt pedig egy csavar. Még lehet küzdeni esetleg úgy, hogy a pohártartó részt kapod csak ki, és akkor onnan alá tudsz nyúlni az aljzatnak, de a pöckökhöz szerintem onnan nem férsz hozzá rendesen, csak kifeszíteni tudod onnan is.
Lámpa után indulásnál kanyarban előszeretettel csinálta. A baja az volt amint te is írtad, hogy magas fordulatról visszaengedted a gáznál nem lassított 1200 körül a fordulatszám és átlendült ami után a motor leállt.
Próbálj egy gyertyasor cserét hátha segít, de nálam a gyújtótrafó csere oldotta meg a problémát.
Sokat böngésztem a fórmot de nem találtam meg a választ a kérdésemre ezért írok.
Peugeot 307 1,6 Presence 2002-es Benzines
Jópáran foglalkoztatot az alacsony üzemanyagszintnél és motorfékezésnél az utastérbe beömlő üzemanyagszagal, de egyik komment végén sem találtam a megoldást.
Írtátok a kaniszter szelepet de nem volt egy kijelentés, hogy az volt a baj. (hol találom amúgy ezt a szelepet és mi lehet a baja)
Emlékszik valaki erre a témára? Megoldódott valakinek? És ha igen mit csinált a kocsival.
Az 1.4-es autóm már egy jó ideje hideg indításnál kb. 20 másodperc után elkezd rángatni, szó szerint "ugrál" a motor, a fordulatszám visszaesik és fulladozni kezd. Ha ilyenkor gázadással a fordalatszámot 2000-3000 között tartom akkor azért elviselhető, ha nem adok gázt néha le is fullad. Ez az egész jelenség csak hideg indításnál jelentkezik és csak az első 1 perc a kritikus. Utána már szépen megy az autó, nincs rángatás. Van valakinek ilyen irányú tapasztalata? Olvasgattam, hogy esetleg szoftver frissítés megoldhatja. Tud ebben valaki segíteni? Ha tudtok Peugeothoz értő szervízt ajánlani Budapest 3. kerületében vagy Dunakeszi környékén azt is megköszönöm, mert sajnos ahol szervízeltetem, ott a rádugott masinán nem jelez semmi hibát sem, de sajnos nincs nagy tapasztaltuk Pugokkal, az enyém az egyetlen amit szervízelnek. Márkaszervízbe meg nem szívesen viszem emiatt... Előre is köszönöm a segítő válaszokat.
Hogy tudom kiszedni a szivargyújtó csatlakozót? (Elsőt)
Azt hittem a kis torx csavar tartja az alján, azt kicsavartam, persze nem jött ki (és vissza se sikerült csavarnom).
Ki kéne így már pattannia, vagy taartja még valami? (Remélem nem kell az egész boxot kiszedni.... Ha mégis, azt hol tatrják csavarok/patentok/egyebek?)
...hogy egy fizikus mit kap a hsz-emtől lehet nem igazán tudom befolyásolni ... :-)) ..mint egyszeri de nagyon lelkes hobby szerelő próbáltam röviden , de érhetően ábrázolni a tényeket ... :-))
"a motor vákum segítségével leszívja a a tankban keletkező bezin gőzt"
Annyit pontosítsunk, mielőtt egy fizikus infarktust kap olvasás közben :-) , hogy olyan, hogy "leszív" nem létezik az általunk ma ismert fizikában.
Olyan van, hogy a nagyobb nyomás hat, a kisebb nyomás felé. Tehát a légköri, magasabb nyomás "nyom", a motor által létrehozott alacsonyabb nyomás felé. (nyomáskiegyenlítés felé törekedve)
Nem kötözködésből írom, hanem hátha nem tudja mindenki helyesen, annak ellenére, hogy a hétköznapokban hogyan használják az emberek.
Köszönöm. Egyébként tankolásnál nincs semmi gond, csak akkor csinálja, ha órákat áll, főleg ha napon, és minnél jobban tele van a tank annál erősebben.
...egyszerűen ... levegőt enged a fogyatkozó üzemanyag után a tankba és itt távozik a levegő tankolás közben a tankból ..feltéve ha nincs elzáródva ....
...a kaniszter szelep -----a motor vákum segítségével leszívja a a tankban keletkező bezin gőzt és ezt a folyamatot szabályozza a kaniszter szelep....