Hogy öszinte legyek több választás van. Amit én személy szerint javaslok az a csere. Lehet kicsit drága de ha nem akarsz kétszer dolgozni vagy akár néhány órát eltölteni azzal hogy megpróbáld megjáratni aminek nem is biztos hogy lesz eredménye. Pl: egyszer volt egy olyan baj, hogy nehezen vette a 9-et kiszettem a kulisszát nem láttam rajta semmi rendelleneséget és vagy 2 órát járattam kitakaritotta ma goloyt kicseréltem a rugót benne. Ment könnyen visszaraktam lehetett is vele könnyen váltani de két nap után megszorult megint és az emberkének a kezébe maradt a váltókar ahogy próbálta berakni. Szóval van választás mit lehet vele tenni, de én csak tippet adok nem muszáj követni. De azért ha leszeded a váltó fedelet érdemes megnézni a fogaskereket és a tengely is nem e ott szórul de arra nem sok az esély. Az hogy a kézifékbe belelóg a 1-es nem nagy baj. Az új traktorokon is hozzá ér valamelyest szóval az nem olyan nagy baj. Lehet már kicsit kopott a fedélbe a karok azért is hozzá érhet de szerintem az nem vészes.
Próbálj meg komplett centrifugál szűrőt cserélni előbb. Az is elképzelhető ugyanis,hogy ott megy el az olajnyomásod,mert kopott. Sok mtz-st megszivatott már ez. Főtengelycsere,na akkor hüvelyezés is már egyuttal,minden összerak,beröffent és olajnyomás ugyanannyi mint régen....hajtépés fel és lemenők szidása,aztán az olajszürő komplett cseréjével megoldódott minden.
80 és 82 közt szerintem különbség csak az első hajtásba mutatkozik meg. Azt hogy azt beépítsd kell egy új komplett első híd szerintem szöghajtásos ajánlott régi 80-okra meg a 82 is azok és plussz még kardánokra, közbenső támaszra, osztóműre. És hogy öszinte legyek nem tudom mennyi idős a 80-od de ott még lehet a váltóba is be kell rakni a meghajtó fogaskereket, mely leadja a hajtást a traktor elejébe. Nos ez nagyon sok pénz és időbe se kevés mire megcsinálod vagy megcsinálják. Nem nekem nincs traktorom.
Szerintem egyedül álló lennél ha úgy sikerülne kicserélni a főtengely csapágyakat. A hajtókar csapágyat azt kilehet, de a főtengely végén ott a lendítőkerék mely csak úgy jön ki ha a motor nincs a helyén és a másik oldalt bizony a vezérlést is szét kell szedni, hogy a főtengelyt ki tudd szedni. De általába okozhatja ezt a prolémát a szivattyú is meg az is hogy milyen olajat használsz. Bár nem tudom neked még a hagyományos óra van mely az olajnyomást mutatja? Úgy értem hogy a szűrőtől egy cső megy az órához vagy mér az újabb típusú jeladó van rajta mely elektromos, mert az is okozhatja a jelenséget. A legjobb megoldás hogy tényszerűen meggyőződj róla a centrifugál szűrőnél egy órával mérd meg a nyomást, az biztos a jót fogja mutatni.
Szerintem egyedül álló lennél ha úgy sikerülne kicserélni a főtengely csapágyakat. A hajtókar csapágyat azt kilehet, de a főtengely végén ott a lendítőkerék mely csak úgy jön ki ha a motor nincs a helyén és a másik oldalt bizony a vezérlést is szét kell szedni, hogy a főtengelyt ki tudd szedni.
üdv! a 80-asba ki lehet cserélni a főtengely csapágysort az olajteknő levételével? melegen alapjáraton egy alá is megy a nyomás hidegen meg majd három vagy más is okozhatja a jelenséget? de azt mondta a haver ha dolgozik 1800-2000 ford van 1.8 körül hangja szép egyenletes olaj fogyasztás minimális. igy arra gondoltunk hogy egy csapágyazás vagy olajszivattyú cserével megoldódna. szerintetek??
Üdv! Pont ezért kérdeztem. A régebbi turbósnak sokkal másab volt a kipufogója is. Erősebb és nagyobb bordázott dobja volt, meg a cső átmérője is nagyobb volt.
Olajszint megvan mindenhol rendesen? Ha igen,akkor valószinű egy csapágy ment ki és ott nagy a hőtermelés,vagy a foghézag is kisebb lett és ott is hő termelődik.
Mennyire melegszik egyébként? Ha langyos,az még egészséges melegedés.
Tipikus mtz kipufogódob létezik turbóshoz és szívóhoz. Külsőre teljesen ugyanolyan a kettő,de belsőleg nem. Ahogy Te mondod,a turbóshoz valón át lehet látni,a szívóhoz valón meg nem.
Tudtommal nem. A gyári kipufogóban sincs fojtás csak hangtompítás és a kettő nem ugyanaz. A gyári kipufogóban ha alulról belenézel akkor látni a végét?
Nem muszáj kuplungolni, de ha azt akarod, hogy hosszú életű legyen akkor 2x is kuplungolsz. :) 1x kiveszed üresbe majd még 1x kuplungolsz és akkor rakod be a felezőt.
Hellosztok! raktunk a 920.3ra kipufogot azt a sima csövet amit már pár napja belinkeltetek. iszonyatos lett hangja, és váltásnál nagyon lehet hallani ahogy leadja a turbo a nyomást. nem lesz ebből baja a motornak, vagy a turbonak?
Ez a traktor a váltóról majd csinálok képet most nincs jelenleg nekem:D Bár az elött se küldte el a képet amit akartam pedig feltöltöttem vagy mit kell csinálni nem tudom
Nem ezen a váltókaron a terep és országútat tudod kapcsolni azokkal a gombokkal, már amelyik ilyennel van szerelvem, de a másik is hasonló csak normálisabb formájú nem olyan nagy:D
Igen olyan mint a felező csak három fokozat van benne a nyúl és béka közt van egy köztes állás is ami nagyon jó mert nincs olyan nagy diferencia és szép egyeneletesen lehet vele váltani.
A lombardini motorról csak jókat hallottam, de rohadt drága a 622-es ugyanannyi mint egy 920.3-as. A nyomógombos váltó az nagyon jó. A nyomógombos váltáshoz már nem kell kuplungot használni. Ez olyasmi lehet mint a felező?
Én is néztem és elég tetszetős kis gép. kint szlovákba menyibe kerül egy olyan? Esetleg még pár infót tudnál róla mondani vagy valami részletes leirást küldeni mailba kiraly890628@freemail.hu Én szeretem rendbe tudni a gépet.
Én is néztem és elég tetszetős kis gép. kint szlovákba menyibe kerül egy olyan? Esetleg még pár infót tudnál róla mondani vagy valami részletes leirást küldeni mailba kiraly890628@freemail.hu
az 925 :D szerintem nagyon jó kis traktort sikeredett csinálniuk. Kényelmes panoráma fülkét tettek rá, komfortos klimával, bár ezeknél a traktoroknál hogy ne legyen baj vele oda is kell figyelni kezelésénél és karbantartásánál:D itt egy kép róla:D
Euro III eddig csak kis traktorokba jött sk-ba. Azokba olasz lombardini motor van, elég megbizható és strapa bíró motrok, adagoló nincs rajtuk, de hátrány 0 fok alatt ha nem izzitasz nincs az az isten hogy elinduljon:D Még nem volt eddig velük baj igy nem sok tapasztalatom van a motorral kapcsolatba, megbizható erős motrok a tulajok véleménye szerint. A félautomata váltó pedig eddig 1022-sbe van mely maga a 1025. 5 sebességet váltasz kézzel ezt természetesen kuplung használatával és 3 tudsz gombbal. Na az a váltó orosz gyártmány bár tele van szűrővel és mágnessel mert mégnes szelepek vezérlik és nem tesz neki jót egy kis fém reszelék. Ezek a váltók motorolajjal müködnek tökéletesen:D
Azt tudom mondani jó traktorok, a tsz-be 2 db újat hoztak régen 180-90-est. de nagyon kifutott modellek. Ezekbe Iveco motor volt. Az elsőhajtás bolygóművével volt gond egyszer, kétszer. Az egyik traktoros mindig azt mondta hogy a fiattal gyilkos szántást lehet csinálni. Fogyasztása a műszak (8-10 óra) vége felé, szántásba 40 litert bele kellett tölteni. Én úgy tapasztaltam hogy a súlyelosztása nagyon jó.
tapasztalataim:D 1025- megbizhatobb és strapa bíróbb első hajtás, erősebb kuplung sokkal tovább birja mint a hagyományos , erősebb öntvény házak vannak, jobb a váltó kevésbé hibásodik meg bár potkocsizáshoz kissé rossz az elosztás, de 130 le ugyanez a váltó van ott de ott nagyobb nyomaték van nem okoz próblémát nála:D amugy irhatnék regényeket is:D van konkrét olyan dolog mi érdekel?
Katalog, én úgy csináltam hogy a jobb felső sarokban ott az e-mail címe, profil, ? , és kilépés vagy belépés attol függ hogy áll jelenleg. Amikor belép az e-mail cím és jelszó sor alatt van egy kis négyzet evvel a felirattal "jegyezz meg" ezt jelölje be én így csináltam. Így nem kell folyton belépni.
Én Sárbogárdi vagy Fejér megye de Szlovákiába dolgozok:D Szerintem a 1025.3 jobb bár inkább de az euro 1 változatt jobban bevált szerintem. Erősebb kuplung két tárcsa, fék 3 tárcsás bár a hamarább berakodik sárral sűrűbben kell tísztitani:D de nekem mind 2 tetszik.
A gép erőforrása egy 6 hengeres, vízhűtéses, turbó feltöltővel ellátott motor. A tengelykapcsolója kéttárcsás, száraz, 16 előre és 16 hátrameneti fokozattal, szinkronizált, irányváltós. A mellső tengely koaxális királytengely, hidraulikus differenciálzárral. A hidraulika helyzet, -erő és vegyes szabályozású 3-pont függesztőberendezés. A kihelyezett munkahengerek működtetésére 3 pár hidraulikus gyorscsatlakozó áll rendelkezésre. A TLT 1000 1/min fordulatszámú, 21 bordás tengelycsonkkal. A kormányzás szervo rásegítéses. Az üzemi fék olajfürdős tácsafék, a kézifék mechanikus. A fülke légkondicionált, hangszigetelt, fényelnyelő üvegezésű. A vezetőülés párnázott, állítható. Éjszakai munkavégzéshez elől és hátul 2-2 db munkalámpa található.
Olvasgattam a fórumot és szivesen csatlakoznék hozzátok. Én külföldön dolgozom belarus szervizesként és én elég sok mindent tudok róluk technikailag mivel ezeket javítom. De akár ha csak valami infot akar valaki abba is szívesen segítek. Magyarországon is szereltem de ott sok régi típus volt, jelenleg pedig 30 Le- 200 Le-ig van tapasztalatom róluk. Euro I Euro II és a kicsik Euro III váltózatával találkozom nap mint nap. Már van részem a félautomata váltos Mtz-hez is:D De csak 95 és 105 le kiadásba eddig de idén tervezik a többit is behozni és azt hiszem 300 le is:D Egy szóval szivesen segítek bárkinek:D Imádom a Belarust:D
Mifelénk is volt 1db Fiat a tulaj lecserélte egy John deere-re, de már ezerszer megbánta. :) Nálunk a Fiat 6-os IH ekét vitt mint a rongyot meg 6,3-as tárcsát húzgált.
Én a Tsz-be 180-90-essel szántottam sokat, nagyon jó gép de a fülkéje talán egy kicsit szűkös a többit meg Katalog úr leírta. Én csak jót tudok róluk mondani. Külföldről behozott nagyon jó állapotuakat szoktak hirdetni az expresszen.
Miért kell nekem mindig bejelentkezni ? Most is bele nyultam a claviába és be kellet jelentkezni , már ki akaszt. Ezt nem úgy telepítették vissza mint anno volt.
Jellemzem neked ! Alsó széria legjobb trakija. Motor cooleres 105 LE , kéttárcsás száraz kuplung, difi ésa difiház erősített . Ugy szint a függesztése. A hidr. 115mm munkahengerrel szerelt. Fék 3 -3 tárcsás . Sebességváltó , szinkronizált 16 seb kényszerolajzásos . A szállítás miatt meg kell tanulni , ki kell tapasztalni ,hogy smint kell de itt 4 db van ezért nem bonyolódom ebbe hisz nekik e kérdés nem okozott gondot . A 892.2 tip nem lép meg előlük pedig az a leg gyorsabb áll lag .
Nekem kell az mtz-hez felfogató vasam van, de a vonófejet róla nem sikerült "megmenteni" a tsz-ből. :-) Majd kérdezz körbe csak van egy ócska ifa a környéken.
Én azt szoktam mondani minden traktorosnak, hogy talajmunkánál 80-as motor max 1800-1900, 550-es gép meg 1500-1600. Ettől több nem egészséges se a gépnek se a pénztárcának, mert ettől a fordulattól felfelé csak a naftát szívja kifelé rendesen. :)
Az létezik, hogy ifa önindítót ráteszik mtz-re? Láttam ma egy gépen valami fura önindítót, de nem tudtam mié lehet, majd a neten kutakodva egy zt 303-ason láttam meg ugynazt a formát, az pedig tudtommal ifa.
ja nekem se melegszik akkor se ha rajta van. évente egyszer nyáron szoktam hűtőt takarítani de akkor van benne mocsok rendesen. eltart vagy két óráig mire minden zugot kipiszkálok kimosatok. Így van, fűtő hatása van. A motor zaján viszont sokat fog.
nálunk helyenként fogja keményen a 82-eseket. nekem van több mint 10 ha olyan földem ahol normális mélységben csak terep3. felezve viszi a 3 fejet de van itt is olyan ahol4-5
Elég nagynak néz ki. Azt hittem te is azt mondod hogy melegszik a motor a burkolat miatt, én hajtok egy 820.1-est azon rajta van télen nyáron és nem melegszik túl, legyen a hűtő tiszta és késsz. De mondjuk a levegő nem jut ki mindjárt a szabadba amit a ventillátor átszív a hűtőn és a műszerfal alatti burkolatnak fújja. Nyáron mondjuk fűt.
értem. persze a váltója más. hogy erősebb e azt nem tudom. 2 kar van benne 1 szinkronos 1 pedig nem ha jól tudom. Felénk van 892.2 952.3 és mint az előbb írtam 1025.3 is. Általában beváltak de a 892.2-re panaszkodik mindenki. meg az 1025-el fele annyi idő alatt megcsinálod
Persze hogy viszi! Mondjuk burgonya alá 2 fejjel szoktam szántani jó mélyen, de gabona alá nemkell az a hihetetlen mélyszántás, ott viszi a 3x35 fejet simán. Aki bérbe jár 82-vel, annak 3x 45 van talán, de annak csak a hátsó fej megy mélyen, úgy megy 5. sebességgel.
Igen. itt a faluban van egy. most van benne 1000óra körül. egy kis elektromosságon(kapcsoló leégés) meg nost égtek meg a difi tárcsák semmi baja nem volt. pedig ölik traktorosa van a fickónak rá. 4-es ekével szántanak vele meg 300 mázsa búzát visznek vele plusz a két pótkocsi.
Nézd, ha lenne rá keret, akkor 1025-be ruháznék be, annak már erősebb a váltója is ha jól tudom. De felesleges lenne, bérbe nem járok el, magamnak meg a 10 hektárt, amit nem is egyszerre kell művelni (5 gabona, 4 burgonya, 1 fólia) egy kis 50essel is meg tudnám csinálni, persze nem olyan minőségben.
Á dehogy azt nem bírná. 2.8-as de ha teljesen eleresztem akkor csak 3.-ba viszi jobb földbe 4.-be. A burkolatot a hűtés miatt veszem le. Ha rajta van nyomja be a meleget a fülkébe ami nyáron nem túl előnyös.
Hát hallod elég bimbi anyagokból van az a gép összerakva, már írtad régebben hogy az elsőhajtásba már ment szét pár dolog. Tegyél fel képet a traktorodról, és az adattáblát is fényképezd le majd Szaby megmondja hogy minszki-e?
Végigolvastam a fórumot elejétől kezdve, számomra a beszámolók alapján a 820.2 ami megfelelne. Iagzság szerint 2 gépet akarok venni, mert kéne valami fóliák alatti munkához. Arra gondoltam, hogy veszek egy kisfülkés 50est, ledobom a fülkét kipufogót elfektetem, és viszonylag olcsón lesz egy strapabíró gépem ásógépezni, rotátorozni. Szántóföldre meg 820.2. Fóliába vehetnék AGT-t vagy a fene tudja hány fajta kistraktor létezik, de ár-érték, szervízköltség arányban egy 50-es veri mindet!
Helló 820.2 nem már itt se lehet szántani akkora a sártenger. Még decemberben a jó időkben befejeztem a szántást. Amúgy minden rendben van, a traktorral nem volt gond mostanában?
84-es kiadás. Tavaly újítottuk fel a motorját, idén előtétházban tettünk kicsit rendet. Mindenképpen használtat szeretnék venni, 10 hektáron sokára gazdálkodnám ki egy új gépelőnyeit. :)
Üdv! már régen beszéltünk. mi ujság? Nekem a 820.2 az 1800-at szereti legjobban talajmunkánál. 1900 fölött én úgy hallom a hangján hogy az már sok neki. én 1800-on dolgozok a nehezebb eszközökkel.
Katalog, mi a véleménye 80-as motornak pl. szántáskor mi az egészséges fordulatszáma? Én 1800-1900 f/p-el pörgetem, ezt azért kérdezem mert gyári adat szerint 2200 f/p-nél adja le a 80 lóerőt.
Az kell is. Jó árban vetted a gépet. milyen évj? Gyakszihoz a 82 az tökéletes meg lehet rajta tanulni mindent. Én a traktorozást egy 650-es UTB-n kezdtem.(román gyártmányú aztán vettem a 820.2-t. Milyen gépet akarsz venni? Újat vagy használtat?
A tengely nem kopott mert igen szoros az illesztése 1 gumigyűrűvel is nehéz összerakni, vigyázni kell el ne csípje de mindég megcsípi egy kicsit a gyűrűt. A tengely mindkét végénél ez a helyzet.
Hát nem is egy végletekig leharcolt gépre gondoltam.
Szaby, nincs valami ötleted mit lehetne kezdeni ha a kompreszor tengelyénél folyik az olaj? Itt egy kép bejelöltem. A 80-asom nemsokára műszakira megy és ezt se ártana megcsinálni. Ha jár a kompresszor a kis stiftnél bugyog az olaj kifelé.
Van aki dolgozik minden nap. Egyébként téli üa. hoz legfeljebb dermedésgátló az ami jó. Pl a FIAM nevezetű anyag melyet a CAT használ. Próbáltam és nem dermedt meg a gázolaj -20 ban sem.
Jól mondja Katalog, ilyenkor szokták törni a főtengelyt, meg a túl sok spray, az is töri egy jó bekoppanós indítás és imádkozhat az ürge hogy nem-e tört el a főtengely.
Ha nagyon nagy hideg van akkor gázpörzsölő az olajteknőnek, ha már langyos az is elég hogy elinduljon.
Kerékre gondoltam én is mert a hidraulika rendszer nem valami fényes. 600.000ért sikerült hozzájutnom a géphez, költeni nem nagyon akarok rá, mert ezen "megtanulok" traktorozni, aztán tervezem egy fiatalabb, jobb gép vásárlását a közeljövőben.
A DIESEL Motor égés folyamatának az egyik jell. a gyulladási késedelem . Gyors csökkenése ,( mivel az égéhez idő kell,) az egyszerre begyuladt üa. miatt robbanásos égést eredményez .Nagy mértékben károsítja a motor csapágyazásait .
Az ilyenhez vagy talajkerék vagy jó hidraulika szab rendszer kell mert biztos rendesen húzza magát a földbe és ha túl mélyre megy akkor gyékleli a gépet
Nem tudnám már megmondani melyik gyár honlapján láttam azt a megoldást, hasonlóan néz ki mint a szántóföldi kultivátor V kapája, csak méretarányosan nagyobb és azt írták, hogy sokkal jobban fellazítja a földet, nem csak a kés vonalában hanem oldalirányban is mivel megemeli a földet.
Homok, de inkább sivatag! A felső 30 cm az nagyon laza, de alatta meg mint a beton. " késest terveztem építeni, azzal olyan mélyen menni ahogy bírja húzni. :) A kés végére érdemes ilyen emelő szárny szerűséget tenni? Vagy az nagyon visszafogná a gépet? Úgy értem ér annyit a munkája, mint amennyivel nehezebb húzni?
Üdv én tavaj dolgoztam 820.2-sel egy 5 késessel de fogta rebdesen. terep 3 felezve bírta az átlagföldben. jó részen 3. felező nélkül. rossz földben 2.-ba volt ahol úhyse mert elkapart. Sztem egy 3 késest elvisz de ha nagyon mélyen akarod akkor 1késes is elég- én 45-50cm-en dolgoztam vele. Milyenek a földek felétek?
Szép jó estét mindenkinek ! Én azt mondom, hogy amelyik MTZ jó az jó amelyik rossz az rossz mindegy hogy kék, barna, piros, piros fekete,kis vagy nagy adattábla van rajta. Angol, magyar vagy ciril írás van rajta MINDEGY. Az hogy a kék meg a barna nem jó ez hülyeség. Ezt az találta ki aki rendszerváltás után a 1.2 milliós piros 82 eseket árulta , hogy az ő portékája menjen, ne a 600 ezres kék 82 es. Ha most vennék újat akkor biztos hogy nem adnák érte 6 millát ha ugyanazt megkapom 5 milláért. A drágább is lehet rossz az olcsób is lehet jó. Az árkülönbözetből 2 MTZ t fel lehet újítani.
Nem a motornál van a gond, hanem amíg oda eljut, pl a tanktól jövő csőben pár csepp víz miatt lecsökken a keresztmetszet, és a sűrűbb anyagból nem jut át megfelelő mennyiség. A felénk kapható gázolaj -20 fok környékén már olyan sűrű mint egy hígabb motorolaj. Én 5% benzint szoktam rakni hozzá, plusz egy kis olajat(1:20keveréket) mivel a benzinnek nincs olyan kenése mint a gázolajnak és ne károsodjon az adagoló.
Üdv MTZ-sek! Szerintem hidegben semmi kárt nem tesz. Melegen viszont detonálni fog, a benzin nem jól viseli a túl nagy kompressziót. Hangsúlyozom, hogy szerintem!
Azt szeretném kérdezni,hogy minek az adalék télen ? Mert ha beindul,és 10 perc alatt átmelegszik a motor,akkor mindegy hogy tél vagy nyár van ...nem ? ...az indításra meg..vannak praktikák....
Én minden dieselbe rakok télen a terepjáróba is meg a traktorokba is 5-8%-ot! A leg mocsokabb anyaggal is csodákat művel, korábban próbáltam a kereskedelemben kapható adalékokat és parrafinmentesítőket. . .Sz"rt sem érnek!
Megnéztem, tényleg beljebb megy a pöcök, nem kellett tolómérő, szabad szemmel is jól láthatóan beljebb ment, amikor leengedtem vissza akkor meg kijött vissza. Ezzel mit lehet csinálni?
Üdv! Lehet, hogy a vezérlőtömbben a biztonsági szelep vacakol hamar kiold. Vagy a munkahengeren figyeld meg mikor félúton megáll, hogy az emelés határoló kis pöcök nincs e bentebb tolómérővel mérd meg. Most hirtelen ezek jutnak eszembe.
Szerintetek mitől lehet az, hogy ha munkagépet emelek fel, akkor időnként csak félútig emel fel, aztán ha vissza leengedem és újra rávezérelek akkor felemeli rendesen? Olyan mintha a munkahenger szárán azt a pici szög-szerű emeléshatárolót csak az út feléig állítanám, de nem ez a gond, mert rendesen meg van húzva, és a végére van álllítva, tehát engedi a teljes emelési magasságot.
Lehetséges hogy ez is közrejátszott abban, hogy kilyukadt anno a hüvely... No meg persze a korrózió. Azért kellett hüvelyezni a gépet mert az első hengerbe elkezdett befolyni a víz, ésnem bírt átfordulni a motor reggeli indításkor. A hüvelyt kivéve láttuk meg a víztérnél a "darázsfészkes"-nek nevezett korrózió nyomait.
Olybá tűnik, ha ezen a gondolatmeneten haladunk, ez persze nem tudományos megállapítás, csak olyan józan paraszti ésszel következtettem ki, mert amikor 1 éve összedugtam a motort és hengerfej felrakás előtt körbehajtogattam villáskulcssal a motort, akkor ez a jelenség nekem is feltűnt.
Szaby. Véleményem szerint a szorulás azért következik be amikor a dugattyúk egymás mellett vannak, mert ha a holtpontnál jár(akár lent akár fent) akkor a hajtókar és a dugattyú alternáló mozgásának iránya egyebesik -ergo könnyen jár-, viszont félúton téríti ki leginkább a főtengely a hajtókart ebből az irányból, így az a hüvely falának nyomja a dugattyút, ettől "szorul" egy kicsit.
Hát az igencsak hatvanezer fölötti hektáronkénti árat jelent,ami nem semmi. Annyiért rigol ekével szántanak lánctalpasal :D
Persze a kisebb kertek szántára,a forgás vagy tolatgatás az esetleges hegymenet joval több időt és üzemanyagot kíván,de közel sem ilyen irreálisan magas árat.
Ezt a motort még nem lehet beindítani, mert nincs rajta a hengerfej stb, csak a hűvely meg a dugattyúk vannak betéve és úgy van kézzel forgatva. Mikor a 4 dugattyú egymás mellett jár akkor egy picit megszorul utána újra jó csak akkor jelentkezik mikor egymás mellett van a 4 dugattyú.
Ismerem. :) Felénk is vannak ilyenek. Sőt még olyanok is, hogy 3-as ekénél csak a hátulja megy mélyen. Ilyenek szedték el a bérmunkákat tőlem régebben, mert olcsóbban dolgoztak csak a munkájuk volt köpedelem. Én úgyanúgy dolgozok másnak mint ha a sajátomat csinálnám, de annak ára van. :)
Üdv! 2002 januári az autó és szalonból lett kihozva. Mondták, hogy ez nem egyenértékű az eredetvizsgával csak én írtam annak, hogy így lehet jobban értődik. Az a lényeg, hogy 2006.01.01 előtti legyen az autó és első gazdás vagyis újonnan vetted akkor kell rá ilyen. Amúgy a rendszerbe begépelik az adatokat és automatikusan kidobja, hogy kell-e vagy sem.
Nagyon remélem hogy a termelési költségek növekedése miatt a terményárak is megemelkednek majd,mert ha nem akkor itt nagy baj lesz nagyon. Az üzemanyag költség már már az össz költségek lassan felét fogja kitenni...tiszta röhej.
Na meg azt nézem én meg jövőre,aki 11ezerért szántja hektárját meg 12ért arat mehetnek is hozzá a vpop-sak mintát venni.
Üdv mindenkinek! körül belül ott van a tényleges ár. Dombrádon ki volt téve 4 v. 5 éve egy tábla akkor 85 ft volt rajta a jövedéki adó, de akkor csak 200 ft körül volt a gázolaj.
Mennyi rövidítes. Azt nem állítottam ha az uj kocsit a szalonból kihoztad 2006 elött vizsgán annak is kell eredetiség vizsga! Hanem kérdezem! Lehet a Szaby-é pont ilyen és ő tudja a választ.
Mi most visszük majd hétfőn a kocsit. (2003 évjárat) Kíváncsi vagyok én is, hogy mi lesz, előzetesbe annyit mondta, hogy 25000 Ft a vizsga+ alkatrész+munkadíj.
Nem igazán értem a logikát, hiszen 0 km-es autóként lett véve 2005 decemberben, egy hónap után törzskönyvet kapott, akkor hogy mer levenni rólam még egy FÁF árát! Szerencsére tavaly dec 10-el megvolt az első vizsgája az ilyen baromságok nélkül! Ez a műszaki amit írtok a FÁF-al együtt egy integrált műszaki vizsgának felel meg amit a külföldről behozott autók első műszaki vizsgájánál szoktak végezni. Sőt régebben ez úgy volt, hogy ott is volt egy eredetvizsga ami csak a műszakiba volt beépítve, majd fél nappal utána mielőtt befizetted a regdíjat mégegy a névreíráshoz, de ezt már megszüntették. Jó bolt nekik ez az eredetvizsga és még marad is darabig mert a THG és az IHG 2 éve írt alá egy 5 éves szerződést a BM-el!
Szevasztok! Utánna néztem, ha érdekel valakit: ha a gép 2006 01 01 előtt lett forgalomba helyezve és 2001 01 01-töl 2005 12 31-ig nem végeztek még rajta EREDETISÉG vagy INTEGRÁLT vizsgát:
Akkor müszaki vizsgán KÖTELEZÖ /1400cm3-2000cm3/ 18500ft .
De ez ez eredetiség vizsga nem az az eredetiség vizsga annak más a díja/ez pl. adásvételnél nem hasznélható / Ezt csak felvezetik a vizsgalapra és ez semilyen hivatalos helyen nem használható!!!
EZENKIVÜL van a vizsga díj környezet v vizsgával összevonva szgk:16290ft
Arra azért kiváncsi vagyok hogy az aki szalonból ujjonan vette 2001 01 01után annak kell eredetiség vizsga .Mikor az országba behozták a kereskedő eladta akkor milyen vizsgákon esett át?
Régebben beszéltünk róla, de mondom hátha változott a leltár:-) Nincs e véletlenül vkinek erősített MTZ/JUMZ első kerékagya?? 45-ösre ez való és az egyik el van törve, kerékagyat meg nem szívesen javítgatok! Elég ritka, mert ha jól tudom csak egy pár kisfülkés 80-ason volt.
Műszaki+zöldkártya valóban olcsóbb lett ennek együttes összege 21700Ft volt. Fénykép és videó felvétel készül a kocsiról (alvázszámról, kilóméterállásról 4oldalról a kocsiról, zöldkártyám amikor a szonda be van téve) Ja és kétszer megy végig az autó a vizsgasoron és mind a kétszer látszódni kell a videón különböző időpontban.
Találkozott már valaki olyan esettel, hogy mtz motor dugattyú és hüvely csere után, még a hengerfej nincs a motorra rátéve, csak úgy kézzel van forgatva és mikor a 4 dugattyú egymás mellett jár akkor megszorul egy picit vagyis forgatás közben észre lehet venni a szorulást. A régivel is ezt csinálta ezért cserélték, de az újjal is ugyanaz a jelenség. Találkozott-e már valaki ilyennel? Mitől lehet vagy normális ez?
A hengerfejben vagy a blokkban lévő (láthatatlan) repedések, esetleg valahol elvetemedett valami, vagy egy kissé jobban kiálló hüvely is okozhat tömítés kiégést
Én egy T5-ös Pannóniával műveltem ilyesmit kuplungbowden szakadás miatt, de pöttyet kivert a víz, mire átértem Nyíregyházán. Traktorral nem szívesen vállalkoznék rá.
Először én is arra gondoltam de akkor beteszi az ember 6dikba aztán úgy inditja be! ha meg mekell álni akkor leállítja! :D legalábbis én már jártam igy :( egy 820.2 es mtz-n. 4 év alatt teljesen tönkre ment a kuplungja! bár sok gazdája volt sajnos és hát ez a hátránya :S
Helo,nekem van tapasztalatom,10egynehany evvel ezelott probalkoztam en is ilyesmivel,de nekem nem jott be,szinte semmi javulas nem volt tapasztalhato. Hiaba,ha lerazodik az olom,es osszezarja a cellakat,akkor annak az akksinak kaktusz.
Nekem azt mondta a vilamossági szerelő kollega, hogy: ha kiszivattyúzom a régi folyadékot az akkuból akkor működik az újrasavazás után, de ha kiöntöm belőle, akkor az akku alján lévő üledék rárakódik a lemezekre, és zárlatossá teheti. Ha van rá mód, akkor le kell bontani a fedelet, kiemelni a lemezeket és úgy kimosni az akku házat.
Üdv mindenkinek ezt a Brumi féle dolgot már megcsinálták gázkazánoknál. De rájöttek . hogy a mágneses teret elhagyva az égéstér előtt szétválasztott anyag ujra ellentétes töltésű lessz(összekeveredik) Tehát hatástalan.Akkor lehetne jó hatásfokú ha egyből az égéstérbe kerülne.
Ez egy nagy baromság. Rohadt drága és több kamionos kipróbálta de le is hajította róla, mert semmi különbséget nem vett észre. De ezt már korábban írtam.
Üdv. mindenkinek. Én is nemrég kötöttem be a fűtést . Az egyik csövet ,oda ahogy mondod ,...a másikat a vízkeverőház oldalára . Itt van a képen a helye ,..de nekem egy jeladóval volt ledugózva . Én ide is csapot raktam . Pont elfér . :)
Így már világos. még annyit 4/7 be miért nem áll meg a váltó? Mikor beakarom rakni recseg és nem veszi be ha le állítom a traktor akkor beveszi de ha indulnék el vele rögtön kidobja.
most vettem alá lemez felnit a csillag helyett. Azért kérdeztem mert akkor a mostani felnin maradna a 11.2x20 gumi az új felnire meg menne 13.6x20 as gumi
Valaki tudna nekem küldeni egy ábrát hogy a fűtés csövét hova kell bekötni? Az egyiket azt tudom hogy a blokk fülke felé eső részén a csaphoz! De a másikat sajnos nem tudom! És nem tudom hogy jol tudom e ( :P ) hogy a fordulat szám mérő spirált azt a hütő mögötti derék szög hajtásba kell kötni?
Sziasztok! Akinek gyári mtz szerszámosládája van a gépjén és gyári a felfogatása az legyen, oly rendes h feltölt ide a fórumra róla pár képet. Ugyanis sikerült szereznem egy gyári ládát, de precízen szeretnénk, felfogatni azért kellenének a képek. Aki megtesz annak előre is: Köszönöm!
Üdv! Karácsony óta nagyon termékenyek:) voltatok, alig győztem utánatok olvasni. Én sem tétlenkedtem, egy 155Ah-ás akksit kimostam, (újrasavaztam 6l kellet bele!)a műszer szerint jó, élesben még nem tudtam kipróbálni, mi a véleményetek meddig fogja bírni.? Az AKKSi márkának az oldalán van egy 6 karakterből álló szám, ugye az nem a gyártás ideje? Szaby emil ment!
És ezek miatt írják le az mtz-ét, mert nagyon sokan az olcsóbbat válasszák. Egy idősebb szerelő azt mondta ezekre a gépekre, hogy azok se rosszak, de amennyivel olcsóbban vették azt ráköltik vagy egy kicsivel többet és az is jó traktor lesz.
Szabi ! barátom . a ma esti végeredmény , engem nem vigasztal hisz csak a nevet alázzák . a " C " az nem áll a helyzet magaslatán de tudni való mivel más is van a tarsolyában ezért ezt teszi amit . Összegezve amit említettem nem csak nézni figyelni .
akkor 1 kereskedő hogy forgalmaz jó és rossz minőségű mtz-t?mert ugyan annál a kereskedőnél láttam kis adattáblást meg a nagyobbat.a kissebb a rosszabb minőségű azon alig van adat
Sajnos kevés az emberek pénze,inkább cserélni akar mindenki. Ezzel csak az a baj,hogy nem mindenki van tisztába a cseretárgyak értékével. pl:A kisfülkés 82-ért adnának egy 40 lovas IH McCormick-ot,persze szőrén-szőrt. Hát nekem nem éri meg.
Szeretek informálódni és az internet adta lehetőségeket kihasználni. A havert alig tudtam kicsábítani a C....kft-től, megörült az ajándék klímának. Mikor elmentünk egy másik kereskedőhöz és megmutattam a különbségeket utána már nem érdekelte az ajándék klíma.
Nem tájékozódtok gyerekek ? ! Csak mentek mentek a szép szavak után . Látod Szabit ő rutinos . Mit rutinos, már az a bajom vele ,hogy meg itta a rókatejet!
2007 nyarán az enyémre kb. 80 ezret költöttem, felező, váltó, hátsóhíd, és azóta is jól megy. De én amit olyannak láttam, azt cseréltem. Ha azt akarom, hogy termeljen, akkor meg kell adni neki amit kér.
De sajnos vannak fafejű, akaratos emberek. És annak nem lehet, csak tanácsot adni, de nem fog rá hallgatni
A szentlőrinci gépkiállításon kérdezgettük a standokon az árakat,nézelődtünk,stb. Az egyik nyakkendős csávó tök laza volt,szóba elegyedtünk,odahívott minket a sátorhoz,levázoltuk a mi elképzelésünket,ő pedig a sajátját. Így lett 270 ezerrel kevesebb a többi kereskedőnél.
Az előtét tengelyt is ki akartam cserélni, de arra azt mondta a gazda, hogy "jóvanmégaz". De egy valamit furcsának találtam: az előtéttengelyen, a gyorsító fogaskereke és a csapágy között van egy távtartó, ami pontosan a csapágykosárnak támaszt. Ezt így szerelik a gyárban is?? Én javasoltam kicserélni az egész gyorsítót a régifajta felezőre, de nem hagyták, mert szállításra jobb ha gyorsan megy.
Akkor fel kell, hogy fagyállózátok magatokat. :) Szólj Freddynek neki van jó kis fagyállója meg nekem is van és megcsináljuk a hétvégén, szerintem Katalog is csatlakozna, meg "A traktoros" haverunkat is meghívnánk főzni. Csapnánk egy jó bulit. :)) Lehet, hogy nem lenne kész egy hétvége alatt a gép....... :)
Az üzemórát nem tudom mennyi van benne pontosan, de 6 éves a traktor. Az előző gazda nagyon dicsérte, a mostaninak csak a baja van vele ( saját elmondása szerint......). Május végén vették meg, azóta már cseréltem belső féltengelycsapágyat augusztusban ( akkor fel lett töltve friss olajjal), majd novemberben lett szétszedve a váltója, de akkor már talán 10-12 liter olaj jött ki belőle.
Nem kell igazat adni ha tényt említesz , viszont ezzel én úgy vagyok ha észlelek valami hibát akkor nem megyek tovább . Van arra megfelelő ember ( szervízszerelő) aki felméri azt, hogy üzemeljen e vagy nem .
Egy hónapja lett kicserélve benne pár csapágy és fogaskerék. Két hét után ugyanezzel a hibával megállt ( egy nagy roppanás, és nem megy se előre, se hátra).
Köszönöm szépen. Most már tuti átalakítom 24V-ra, ha bedöglik az akksi, akkor veszek két akksit bele meg párhúzamkapcsolót. Milyen olajjal van felöntve a gép? Mert szerintem ez is fontos.