Ha jól értettem az eddigieket, máshonnan és másféleképpen kapnak oxigént.
Erre utalt b737, amikor rámutatott, hogy a vizsgálók valószínűleg ezerrel keresik a pilótákat ellátó oxigénpalackokat és a hozzávaló nyitó-záró csapot.
CARACAS, Venezuela (AP) A passenger plane crashed in remote western Venezuela with 152 passengers aboard early Tuesday, an aviation official said. It was unclear whether anyone survived.
The West Caribbean Airways plane was headed from Panama to Martinique in the Caribbean when its pilot reported engine trouble to the Caracas airport, said Francisco Paz, president of the National Aviation Institute.
Airport authorities lost radio contact with the plane later in the area of Machiques, in the western state of Zulia, he said.
"Residents in the area said they heard an explosion," Paz said. "Air rescue teams are traveling to the area right now by air and by land."
He said the pilot reported trouble with both engines to the Caracas air control tower just after 3 a.m. ET, and authorities lost contact with the plane roughly 10 minutes later.
Lezuhant egy Panama es Martinque (Francia Karib) kozt menetrendszerint repulo gep 153-al utas volt a gepen. Venezuelaban tortent, a West Carribean Airlines gepe.
A fedélzeti hang és adatrögzítőknek elég súlyos követelményeknek kell megfelelni. Irdatlan gyorsulást és hőmérsékletet kell kibírniuk, ennek megfelelően elég robosztus a belső felépítésük is.
A szórakoztatóipar legújabb vívmányai a repülésbe lassabban szivárognak át, mert minden változtatást, újítást stb. jóvá kell hagyatni a megfelelő hatóságokkal.
Mindenesetre a balesetek egyre jelentősebb részénél okoz gondot, hogy az előzmények 30 perccel a tápmegszakadás előtt történnek. Az oxigénhiányos történeket jellemzően ilyenek, de gondoljunk csak a Alaskan Airlines gépére (nem lehetett kideríeni, hogy a robotpilóta kikapcsolásakor ki és miért erőltette a halásos kimenetelű továbbrepülést), vagy az EgyptAir gépére (ahol nem tudni, hogy a hajtóművek leállása után milyen kézitusa folyt a személyzet és az öngyilkosjelölt között).
Ezzel párhuzamosan nő az igény a videofelvételekre is, bár ez ellen a pilóták egy része nagyon tiltakozik, személyiségi jogaikat féltve.
Egy csomó kérdés felmerül bennem. Ha a purser magánál volt, a pilóták miért nem? Jó lenne, már többet és főleg biztosat tudni. Helios, fel a fejjel - bár magam hasonló helyzetben nem tudom mennyire lennék magam alatt. (Így is döbbenten figyelem az eseményeket:( )
"senki nem hívta ide Fa Nándort mosakodni, mindaddig amíg egyik volt tanuló társa nem feszegette, hogy talán..."
Akkor talán a tanulótársát kéne számonkérni, nem? Feltételezem, hogy az ő itteni szavairól nem is tud a Fa Nándor.
"Nincs jogunk semmit, mondom semmit számonkérni..."
Én tényleg szeretném ezt hinni. Igaz ugyan, hogy nem vagyok szakmabeli, de pont ezért jelentett a számomra sok érdekeset ez a topic.
"Szétszedjük a sajtó butábbnál butább mondatait ?
Igen."
Élvezem is nagyon. Ez ellen - szerintem - nem is nagyon ágáltam.
A hozzászólásod többi része pedig a médiákból kiragadott példákból áll. Erről beszélünk. Nem kell újra leírni ezeket. Pontosan ezért nem kellene embereket érintő elhamarkodott vélemyéneket alkotni. Ellenben az tényleg agyatmozgató és értelmes foglalatoskodás, hogy ezekből az éretelmetlen baromságokból az itteni szakik megpróbálnak hitelesen összerakni a fizika törvényeivel egyezően megtörtént, ám még nem tisztázott eseményeket. Ezt tényleg jó dolog.
Veled pedig nem szeretnék összetűzésbe kerülni, mert szerintem ugyanarról és ugyanúgy beszélünk. Úgyhogy a részemről pííííísz! :-)
"az illetők haláluk pillanatában lélegeztek és volt vérkeringésük"
A Kossuth rádióban a déli hírekben ezt úgy fogalmazták meg, hogy a "haláluk pillanatáig". Na az is jó nagy marhaság. Bár vitathatatlan, hogy addig volt vérkeringésük. Valószínűleg "a becsapódás pillanatáig"; úgy szólt volna az eredeti megfogalmazás.
Konvoj vagy kötelék tök mindegy aki továbbment a felhők felett (Amit VFR-ben nem igazán lehetne) az odaért aki ugy gondolta inkább visszafordul az lezuhant. A dzsuvába ha nem muszáj én sem repülök bele inkább vissza. az időjárás nem törődik a jogászkodással hanem elbánik velünk. Az hogy volt e kötelékjogosításuk az ebben a balesetben nem döntő inkább az angol fónia hiányát tartom annak
....A légijármű vezetője a körülményektől függően (pl. felhők felett végrehajtott VFR repülések esetén) egyéb navigációs/helymeghatározási módszereket is alkalmazhat.
szerintem a verebek meg a fecskék meg a darazsak ilyen konvojizében (valami ujság egyszerűen "raj"-nak nevezte") repülnek, a vadludak meg igazi kötelékben (igaz, váltják egymást a vezérgép helyén), nem? :-)