Keresés

Részletes keresés

Airbus A320 Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16975

OK vettem.Akkor bocsi

 

 

Előzmény: Gregor83 (16974)
Gregor83 Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16974
Jó lesz az Kolumbiának, de egyébként Venezuela. A gép volt kolumbiai.
Előzmény: Airbus A320 (16970)
fscent Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16973

Nem biztos, hogy abban a légtérben egyáltalán lehet IFR-t repülni.

 

Nem hinném, hogy a kérdéses gépek mindegyikével lehet IFR-t repülni.

 

Nem tartom valószínűleg, hogy mindenkinek lett volna műszeres jogosítása. (Feltéve ha tudják, hogy mi az,)

 

Az "IFR kötelék" (konvoj) fogalma érdekesen hangzik..... (Hogy különítik el magukat maguktól a ködben.....)

 

IFR-ben sem nagyon repkedünk bele a zivatarfelhőbe

Előzmény: KoG (16941)
trikó Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16972
Venezuelában esett le. West Caribbean Airways 152 utas...
Előzmény: Airbus A320 (16965)
trikó Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16971
Titokban és csendben....
Előzmény: Törölt nick (16969)
Airbus A320 Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16970
Dél-Amerika.
Előzmény: Gregor83 (16967)
fscent Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16968

Szerintem rosszul emlékszel.

 

A VFR repülés nem azonos a látás utáni navigációval, hanem repülési szabályokra vonatkozik.

 

A VFR repülés szabályai elvileg felhőzet felett is teljesülhetnek.

Előzmény: robicsek (16938)
Gregor83 Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16967
Az hol van? 
Előzmény: Airbus A320 (16965)
RNZoli Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16966
"Ha a purser magánál volt, a pilóták miért nem"

Ha jól értettem az eddigieket, máshonnan és másféleképpen kapnak oxigént.

Erre utalt b737, amikor rámutatott, hogy a vizsgálók valószínűleg ezerrel keresik a pilótákat ellátó oxigénpalackokat és a hozzávaló nyitó-záró csapot.
Előzmény: wilard (16958)
Airbus A320 Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16965
Lezuhant egy gép Kulonbiában :((((((Nem hiszem ell!!!
Előzmény: Airbus A320 (16959)
robicsek Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16964

Azért én furcsállom kicsit azt a könnyed hangulatot, ahogy öt gép leszáll Zárában, és eszukben se jut hogy a többi hiányzik.

Nem is probáltak kapcsolatot teremteni veluk? Ha meg igen, nem tunt fel hogy nem válaszolnak?

Előzmény: kisjatekos (16956)
kicsilany25 Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16963
Report: Airliner crashes in western Venezuela

Tuesday, August 16, 2005; Posted: 7:57 a.m. EDT (11:57 GMT)

var clickExpire = "09/15/2005";

if(cnnEnableCL){if(!(location.hostname.indexOf('cnn.com')>-1)) {cnnAddCSI('contextualLinks','/.element/ssi/sect/1.1/misc/contextual/story.html','');}else{ cnnAddCSI('contextualLinks','http://cl.cnn.com/ctxtlink/jsp/cnn/cl/1.3/cnn-story.jsp','category=cnnworld&origin=cnnsafe&url=http://robots.cnn.com/2005/WORLD/americas/08/16/venezuela.crash.ap/index.html&site=cnn_world_dyn_ctxt');}}

CARACAS, Venezuela (AP)  A passenger plane crashed in remote western Venezuela with 152 passengers aboard early Tuesday, an aviation official said. It was unclear whether anyone survived.

 

The West Caribbean Airways plane was headed from Panama to Martinique in the Caribbean when its pilot reported engine trouble to the Caracas airport, said Francisco Paz, president of the National Aviation Institute.

Airport authorities lost radio contact with the plane later in the area of Machiques, in the western state of Zulia, he said.

"Residents in the area said they heard an explosion," Paz said. "Air rescue teams are traveling to the area right now by air and by land."

He said the pilot reported trouble with both engines to the Caracas air control tower just after 3 a.m. ET, and authorities lost contact with the plane roughly 10 minutes later.

 

Törölt nick Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16962

Lezuhant egy Panama es Martinque (Francia Karib) kozt menetrendszerint repulo gep 153-al utas volt a gepen. Venezuelaban tortent, a West Carribean Airlines gepe.

 

Nagyon szomoru elmult 3 het..... 

M6TTL Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16961
Most jött a hír, hogy Dél-Amerikában (Venezuela vagy Kolumbia) lezuhant egy gép több mint 120 emberrel. A sorsunkról nincs hír.
RNZoli Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16960
A fedélzeti hang és adatrögzítőknek elég súlyos követelményeknek kell megfelelni. Irdatlan gyorsulást és hőmérsékletet kell kibírniuk, ennek megfelelően elég robosztus a belső felépítésük is.

A szórakoztatóipar legújabb vívmányai a repülésbe lassabban szivárognak át, mert minden változtatást, újítást stb. jóvá kell hagyatni a megfelelő hatóságokkal.

Mindenesetre a balesetek egyre jelentősebb részénél okoz gondot, hogy az előzmények 30 perccel a tápmegszakadás előtt történnek. Az oxigénhiányos történeket jellemzően ilyenek, de gondoljunk csak a Alaskan Airlines gépére (nem lehetett kideríeni, hogy a robotpilóta kikapcsolásakor ki és miért erőltette a halásos kimenetelű továbbrepülést), vagy az EgyptAir gépére (ahol nem tudni, hogy a hajtóművek leállása után milyen kézitusa folyt a személyzet és az öngyilkosjelölt között).

Ezzel párhuzamosan nő az igény a videofelvételekre is, bár ez ellen a pilóták egy része nagyon tiltakozik, személyiségi jogaikat féltve.
Előzmény: killergeri (16952)
Airbus A320 Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16959
Az egyik barátom most vette észre ezt :http://www.origo.hu/nagyvilag/20050816152utassal.html
wilard Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16958
Egy csomó kérdés felmerül bennem.
Ha a purser magánál volt, a pilóták miért nem?
Jó lenne, már többet és főleg biztosat tudni.
Helios, fel a fejjel - bár magam hasonló helyzetben nem tudom mennyire lennék magam alatt. (Így is döbbenten figyelem az eseményeket:( )
Előzmény: heliosair (16934)
kisjatekos Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16956

"senki nem hívta ide Fa Nándort mosakodni, mindaddig amíg egyik volt tanuló társa nem feszegette, hogy talán..."

 

Akkor talán a tanulótársát kéne számonkérni, nem? Feltételezem, hogy az ő itteni szavairól nem is tud a Fa Nándor.

 

"Nincs jogunk semmit, mondom semmit számonkérni..."

 

Én tényleg szeretném ezt hinni. Igaz ugyan, hogy nem vagyok szakmabeli, de pont ezért jelentett a számomra sok érdekeset ez a topic.

 

"Szétszedjük a sajtó butábbnál butább mondatait ?

Igen."

 

Élvezem is nagyon. Ez ellen - szerintem - nem is nagyon ágáltam.

 

A hozzászólásod többi része pedig a médiákból kiragadott példákból áll. Erről beszélünk. Nem kell újra leírni ezeket. Pontosan ezért nem kellene embereket érintő elhamarkodott vélemyéneket alkotni. Ellenben az tényleg agyatmozgató és értelmes foglalatoskodás, hogy ezekből az éretelmetlen baromságokból az itteni szakik megpróbálnak hitelesen összerakni a fizika törvényeivel egyezően megtörtént, ám még nem tisztázott eseményeket. Ezt tényleg jó dolog.

 

Veled pedig nem szeretnék összetűzésbe kerülni, mert szerintem ugyanarról és ugyanúgy beszélünk. Úgyhogy a részemről pííííísz! :-)

Előzmény: Törölt nick (16942)
Airbus A320 Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16955
Mert ezek a Fekede dobozok még szallagosak .nem???
Előzmény: killergeri (16952)
killergeri Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16952

A fedélzeti hangrögzítő miért csak 30 percet rögzít? Amikor egy körömnyi Flash memória (PenDrvie, stb) 4 GB adatot képes tárolni??????????

RNZoli Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16951

Ez arra utal, hogy a személyzet a lehetetlent is megpróbálta a tragédia megakadályozása érdekében.

 

Ha cégednek normális vezetése van, akkor nincs még minden veszve, ki lehet lábalni ebből a tragédiából is.

Előzmény: heliosair (16934)
went wrong Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16950
"az illetők haláluk pillanatában lélegeztek és volt vérkeringésük"

A Kossuth rádióban a déli hírekben ezt úgy fogalmazták meg, hogy a "haláluk pillanatáig". Na az is jó nagy marhaság. Bár vitathatatlan, hogy addig volt vérkeringésük. Valószínűleg "a becsapódás pillanatáig"; úgy szólt volna az eredeti megfogalmazás.
Előzmény: Takoca_ (16946)
Bozot11 Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16949
Konvoj vagy kötelék tök mindegy aki továbbment a felhők felett (Amit VFR-ben nem igazán lehetne) az odaért aki ugy gondolta inkább visszafordul az lezuhant.  A dzsuvába ha nem muszáj én sem repülök bele inkább vissza. az időjárás nem törődik a jogászkodással hanem elbánik velünk. Az hogy volt e kötelékjogosításuk az ebben a balesetben nem döntő inkább az angol fónia hiányát tartom annak
Előzmény: robicsek (16945)
kisjatekos Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16948

  "Valaki ezek szerint nem mond igazat."

 

Ez pontosan így van. Csak - úgy éreztem ki a reagálásodból -, hogy te már eldöntötted, ki ez a valaki.

Előzmény: robicsek (16940)
ViktorMike Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16947

nem jól tudod

 

....A légijármű vezetője a körülményektől függően (pl. felhők felett végrehajtott VFR repülések esetén) egyéb navigációs/helymeghatározási módszereket is alkalmazhat.

 

forrás 14/2000

Előzmény: robicsek (16938)
Takoca_ Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16946
szerintetek gondolkodott az a marha aki leírta ezt a mondatot??? :

"...megállapították, hogy az illetők haláluk pillanatában lélegeztek és volt vérkeringésük"


írtam indexnek, hogy ezt azért gondolják már át még 1x


forrás: http://index.hu/politika/bulvar/cipszer0816/
robicsek Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16945
szerintem a verebek meg a fecskék meg a darazsak ilyen konvojizében (valami ujság egyszerűen "raj"-nak nevezte") repülnek, a vadludak meg igazi kötelékben (igaz, váltják egymást a vezérgép helyén), nem? :-)
Előzmény: Törölt nick (16943)
Airbus A320 Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16944
Heliosair téged kereset meg a Népszabadság???
KoG Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16941

Sziasztok!

 

Nem ismerem a kötelékrepülés szabályait, de egy géppel lehet a levegőben is

VFR-ről IFR-re váltani.

 

Nem tudom volt-e IFR kiképzésük, de ha volt, akkor a váltás után folytathatták volna

az útvonalat.

 

Üdv,

Gábor

 

Előzmény: robicsek (16938)
robicsek Creative Commons License 2005.08.16 0 0 16940

 

"Fa Nándor érdeklődésünkre elmondta".  Valaki ezek szerint nem mond igazat.

Előzmény: kisjatekos (16939)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!