Keresés

Részletes keresés

fscent Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17041
Amit külön kiképzés után lehet megvalósítani, amiért sok pénzt kell fizetni, de aki még többet fizet, annak nem kell eljárni a tanfolyamra.... :-))
Előzmény: Bozot11 (17024)
b737 Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17040

Van ilyen. Elsőtisztnek hívják.

Előzmény: hókuszpók (17039)
hókuszpók Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17039

Komolyan gondoltam, legyen valaki olyan minden  gépen pilótákon kívül aki ATPL-lel+tipussal  rendelkezik,  ha a biztonsági őr megfér akkor ez is, nem?

 

Előzmény: wilard (16866)
b737 Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17037

Tamásunk helyében óvatosabban fogalmaznék. Az hogy mi itt különböző verziókról és előírásokról, lehetséges változatokról dumálunk az egy dolog.

 

Tényszerűen _nem tudjuk_, hogy valóban és kizárólag az időjárás okozta a balesetet, ugyancsak _nincs a kezünkben_ az az időjárás jelentés és előrejelzés ami alapján elindultak.

 

Ehhez képest ilyen sommásan elintézni az esetet elég meggondolatlan dolog egy "repülőkörökben járatos szakember" részéről

Előzmény: ZöPö (17029)
ZöPö Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17036
Nahát, még ilyet!
Előzmény: Airbus A320 (17034)
ZöPö Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17035

Tényleg jó lenne, ha nem csak irokézek lennétek, hanem olvasókézek is, és elolvasnátok, hogy amit éppen be akartok írni, nem tették-e már meg öten csak az utolsó fél órában. :-)

Airbus A320 Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17034
És ime most láttam majdnem egy szerencsétlenséget legalábis ha a média rákap.UGyanis a sziget miat it köröz egy Piper Poni a sziget felet és jött eg ymAlév 737-es!Fügölegesen szerintem nem volt 500 méter az elkölönités.Ezt a midia biztos ugy hozta volna ki hogy Bp. felet majdnem összeütközöt egy kis meg a egy nagy gép.
ZöPö Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17033

Eddig legalább hárman linkelték be a topicba.

 

Túl korai és túl távoli esemény ahhoz, hogy bárki érdemben nyilatkozhasson - pláne közülünk.

Előzmény: leendo stuwi (17027)
Müllner Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17032
158 személyt írnak a yahoo oldalán!
Előzmény: Airbus A320 (17021)
dezso Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17030
Gondolom, ezek a dolgok lehetnek országonként akár eltérően is szabályozva, nem?
Előzmény: fscent (17015)
ZöPö Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17029

Az Index szövege:

 

Az Index megkérdezett néhány repülőkörökben járatos szakembert, hogy minek tulajdonítják a baleseteket. Kecskeméti Tamás, a farkashegyi Aeroklub elnöke szerint a péntekihez hasonló időjárásban még rutinos pilótáknak sem lett volna szabad elindulniuk. Szerinte a pilóták túlzott önbizalma vezetett a katasztrófához.

Egy másik szakember szerint a ma jogosítvánnyal rendelkezők 80-90 százaléka betartja a szabályokat, de mindig akad 1-2 olyan "újgazdag, menedzser, aki azt hiszi, hogy rá nem vonatkoznak a fizika szabályai". A repülősöket jól ismerő informátorunk szerint semmi különbség nincs az utakon tapasztalható viselkedés és a pilóták viselkedése között. "A közlekedési kultúránk gyakran alatta marad a pénzügyi és technikai lehetőségeinkhez képest" - fogalmazott.

 

http://index.hu/politika/bulvar/hrvts0816o/ 

 

És most nézzétek meg, mit írtam az előzményeknél:

Előzmény: ZöPö (16905)
went wrong Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17028
Előzmény: went wrong (17026)
leendo stuwi Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17027

Sziasztok!

 

Ebben a pillanatban olvastam a neten:

Kicsit kezdek felni, mert ket nap ulva indulok haza: New York-Frankfrut-Budapest...

Jet with 152 passengers crashes in Venezuela Minister: Survivors ‘unlikely’ on flight from Panama to Martinique BREAKING NEWS

MSNBC News Services

Updated: 9:18 a.m. ET Aug. 16, 2005

CARACAS, Venezuela - A passenger plane crashed in remote western Venezuela with 152 passengers aboard early Tuesday, and it was unclear whether anyone survived.

Interior Minister Jesse Chacon said that based on reports from military helicopters and planes flying over the area, “it’s very unlikely there could be survivors.”

The West Caribbean Airways MD-80 jet was headed from Panama to Martinique in the Caribbean when its pilot reported engine trouble to the Caracas airport, said Francisco Paz, president of the National Aviation Institute.

Airport authorities lost radio contact with the plane later in the area of Machiques, he said.

“Residents in the area said they heard an explosion,” Paz said. “Air rescue teams are traveling to the area right now by air and by land.”

Engine trouble reported
He said the pilot reported trouble with both engines to the Caracas air control tower just after 3 a.m. local time.

Chacon said the aircraft had changed route to request a landing at Chinita Airport in the western Venezuelan city of Maracaibo, but crashed in the Sierra de Perija mountains near the small town of Machiques.

Rescue officials said their efforts were hampered by heavy cloud and rainfall in the area.

“When it was flying over Venezuelan airspace, they had problems with one engine and then with another engine, and at that moment it went down,” Chacon said.

Earlier airline crash
The plane had been chartered for tourists, and 152 passengers were listed on the flight plan, Paz said. It wasn’t immediately clear how many crew members accompanied them.

West Caribbean Airways, based in Colombia, last March saw one of its passenger planes crash as it left the airport on Old Providence Island off Colombia. The L-410 aircraft's two crew and six of the 12 passengers were killed.

The airline operates three jets from the MD-80 series, two MD-81s and one MD-82. It was not clear which one crashed.

The MD-80 series was first built in 1980 by McDonnell Douglas, which was later acquired by Boeing. Production ended in December 1999.

 

 

Mi a velemenyetek az esetrol?

 

went wrong Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17026
Hát igen, már megint egy: Újabb utasszállító zuhant le
Előzmény: Airbus A320 (17021)
ViktorMike Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17025
Az is veszélyes, a C-150-nel alacsonyan van a szárnya, és bele lehet fejelni. Nekem fájt is :-(
Előzmény: Bozot11 (17024)
Bozot11 Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17024
 majd most jön az irgum burgum, lassan csak a gépek körül sétálhatunk és azt is csak engedéllyel
Előzmény: ViktorMike (17023)
ViktorMike Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17023

Úgy tudom ezért még senki nem esett le.

 

Bár az illetékesek intézkedési kényszere miatt ez egy érdekes terület lehetne. Senkit (keveseket) zavar, a sajtóban meg jól hangzik.....

Előzmény: P.ISTI (17014)
ViktorMike Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17022
Van még egy nem ellenőrzött légtér, az "F" (4000' - fölött) ahol így lehet repülni, nemcsak ellenőrzött légtérben.
Előzmény: b737 (17012)
Airbus A320 Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17021

Ugytünik senki nem lte túl a 152 utas közül. :

http://ma.hu/page/cikk/ab/0/127686/1
fscent Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17020
:-)
Előzmény: ViktorMike (17019)
ViktorMike Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17019

Francba, de gyors vagy! :)))))

 

Előzmény: fscent (17015)
t-bird Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17018
A Pintér Művek Zlinje IFR volt, a manus azon tanult Ferihegyen.
Előzmény: ViktorMike (17013)
ViktorMike Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17017

Hát én még nem próbáltam, a rendelet szövege meg nem túl egyértelmű nekünk egyszerű VFR pilótáknak.

 

Ötletem azárt van, VOR-ra, NDB-re, elsődleges navigálásra alkalmas GPS-re. Ettől még nem repülsz IFR-t, mert nem teljesülnek annak feltételei.

 

Sztem is kacifántos, de így van.

 

Előzmény: tfrici (17009)
fscent Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17016
Felhő közé nem is "engednek" VFR- hacsak két, egymástól megfelelő távolságban lévő felhőre, vagy felhő rétegre gondolsz
Előzmény: P.ISTI (17014)
fscent Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17015

VOR-al, GPS-el NDB-vel akármivel.....

 

Már írtam, a VFR repülési szabályokra vonatkozik (látás, és felhőktől való távolság, sebesség, felelősség az elkülönítésért) és nem navigációra.

VFR-ben is lehet műszerrel navigálni (helymeghatározást végezni) és fordítva IFR-ben is lehet pl.  látás utáni megközelítést végezni.

 

Ha bármelyik rendeletben ettől eltérőt találsz, azt azért írd le...

 

Remélem emiatt nem túl sok népet rugtál már ki......

Előzmény: tfrici (17009)
P.ISTI Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17014
Ez gondolom mindaddig így lesz, amíg rájönnek (esetleg pár leesés után), hogy mégsem kéne VFR-t engedni felhők közé...
Előzmény: ViktorMike (17007)
ViktorMike Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17013
Még egy gondolat erre a hozzászólásra, egyszer láttam egy műszeroktatásra felszerelt 142-est (talán nyíregyházi volt - ottaniak segítsetek), de azért egy jó kis jegesedéstől az se kap röhögőgörcsöt
Előzmény: tfrici (17002)
b737 Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17012
Kicsit hülyén van szerkesztve az a táblázat a 14/2000 ben de egész pontosan úgy fest, hogy nem ellenőrzött (G osztályú) légtérben folyamatos talaj vagy vízfelszín látás kötelező, míg ellenőrzött légtérben a felhőktől 1500m-es vízszintes és 300m-es függőleges távolságot tartva lehet zárt felhőzet felett repülni.
Előzmény: ViktorMike (17008)
t-bird Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17011
Repültél már ukrán géppel. Neken volt szerencsém, de inkább így helyes: nekem szerncsém volt (3-szor is). Még egyszer akkor sem, ha fegyvert szorítanak a fejemhez.
Nem lehet véletlen, hogy ők már sejtik, mire kell gyanakodni.
Előzmény: fscent (17003)
trikó Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17010
Egy repülőgép élete folyamán a kondiberendezésak (minden más vontos egységhez hasonlóan) többször kicserélődnek gyári technológiai utasítás alapján. Az eleresztőszelepek kora tehát nem azonos a repülőgépével.

Konstrukciós oka lehet viszont egy vezérlési hibának egy újabb géptípuson is, esetleg valamilyen automatikában. A kondirendszer ellenőrzésében is lehetnek egyéni trehányságok (tudomásom szerint az Aloha felpuffadt 737-esén is észleltek ilyet, vagyis összebagósodtak a szelepek anélkül, hogy valaki törődött volna vele, de ott más gondok is voltak).
Tudomásom szerint a Malévnek is volt régen csirkeszállítások folyamán beragadt eleresztő szelepű Il18-asa, ami talajfogáskor hirtelen hermetizált ki.
Előzmény: fscent (17003)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!